Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Advies voor eerste tour amerika

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

FCRMteB schreef:
Inge schreef:Wat SF betreft: ik vond er niet veel aan!
Volgens mij ben je een van de weinigen!

Carola
Hoi Carola,

Ja, dat heb ik vaker gemerkt. Maar wat ik alleen probeerde over te brengen is dat de verdeling van hoeveel nachten je op een plek blijft heel persoonlijk is. :?
Van SF hebben we toch aardig wat gezien: een stadswandeling langs de Pier, Chinatown, het Financial District, Coit Tower en Alcatraz (echt de moeite, trouwens) bezocht. Maar daarna was ik het zat! en was ik erg blij dat we na anderhalve dag de stad achter ons konden laten... 8)
CaroLine
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door CaroLine »

Klopt Inge, dit is ook heel persoonlijk.
Ik vind het altijd weer heerlijk om de drukte van welke stad dan ook achter me te laten en weer de rust van de natuur of kleinere plaatsjes op te zoeken.
Carola
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Dat hebben wij ook Inge. Wij hebben in Amerika ook ontdekt dat we geen stadsmensen zijn. Wij vinden het veel leuker om in een klein gezellig plaatsje rond te lopen. (Las Vegas uitgezonderd, maar niet langer dan twee nachten).

We hebben in onze volgende reis dus zo weinig mogelijk grote steden opgenomen.

Daarom trekt New York ons ook helemaal niet. Als ik eraan denk dat ik in die enorme stad tussen die wolkenkrabbers rond moet lopen krijg ik het al benauwd.

Marjon
AmonRa
Amerika-ontdekker

Bericht door AmonRa »

vana schreef:Inderdaad Rob. Voor 3 personen staat ook maar 25 p.p. en voor 4 personen 16p.p. Ik denk ook dat het drukfouten zijn maar misschien kun je het wel krijgen voor die prijs. Het staat tenslotte in de gids, moeten ze het dan ook niet voor die prijs verkopen?

Maejon
Nee, dan hoeven ze het niet voor die prijs te verkopen. Als de drukfout maximaal zo'n 10% afwijkt van de eigenlijke prijs, dan dient het wel verkocht te worden en anders niet. Bijvoorbeeld: een laptop kost 1098,00 euro. Op het prijskaartje staat 1089,00, dan moet hij voor die prijs de deur uit gaan... Staat er echter 10,89, dan uiteraard niet...
Draven
Amerika-ontdekker

Bericht door Draven »

AmonRa schreef:Nee, dan hoeven ze het niet voor die prijs te verkopen. Als de drukfout maximaal zo'n 10% afwijkt van de eigenlijke prijs, dan dient het wel verkocht te worden en anders niet. Bijvoorbeeld: een laptop kost 1098,00 euro. Op het prijskaartje staat 1089,00, dan moet hij voor die prijs de deur uit gaan... Staat er echter 10,89, dan uiteraard niet...
Maar ik heb nog naar holland international gebeld, en daar zeiden ze dat deze prijzen klopten. Dan kunnen ze toch niet zomaar ineens een stuk meer vragen. Wat voor een nut heeft zo'n prijzen boekje dan nog, als de prijs daarna nog een stuk omhoog gegooid wordt?
4me
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door 4me »

Als wij op het reisbureau in het reserveringssysteem van b.v. Holland International kijken ( is een ander systeem dan via Internet ) komen wij alle errata's tegen = Drukfouten en aanvullingen die na het verschijnen van de gids boven water zijn gekomen. Wij moeten de klant dan op de hoogte stellen van deze toevoeging. Ikzelf maak bij een reservering dan altijd even een printje, dan heb je altijd bewijs in je handen dat b.v. een verwijzing achteraf op het moment van de reservering niet bekend was. Stel ze sturen je achteraf ( wel voor vertrek) een brief met sorry de prijs klopt niet hij is een stuk hoger :? foutje........ dan mag jij die hotelreservering kostenloos annuleren!

In het administratie systeem van een reisbureau ( waar ze NAW gegevens inzetten) komt vaak de vraag of er errata's waren. Wij moeten dan precies vermelden welke errata's er waren, die wij dan ook met de klant hebben doorgenomen. ( b.v. zijn bouwactiviteiten aan de gang of het snackbar bij het zwembad is gesloten) Stel de klant komt achteraf met een klacht over die gesloten snackbar, dan kan het reisbureau aantonen dat de klant op de hoogte was.

Laat dus een print maken en laat het op je boekingsformulier zetten, dan staan jullie beiden sterk.

Boek je hotel dus zonder zenuwen en maar vraag of er errata's vermeld staan en of ze dit willen printen/vermelden.

succes Jeannine 8)
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Draven schreef:Maar ik heb nog naar holland international gebeld, en daar zeiden ze dat deze prijzen klopten. Dan kunnen ze toch niet zomaar ineens een stuk meer vragen. Wat voor een nut heeft zo'n prijzen boekje dan nog, als de prijs daarna nog een stuk omhoog gegooid wordt?
Wat is het probleem dan? Waarom twijfel je aan de prijzen? Ik zie wel vaker dat soort "verschillen"en kijk er helemaal niet raar van op. En als Hol.Int. zegt dat het klopt, dan is het toch goed!

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Ingrid
Amerikafan

Bericht door Ingrid »

Vana, ben je wel eens met je kinderen in New York geweest? Mijn zoon is er helemaal weg van, die stad heeft echt wat. We zijn er in juni een week geweest en het was geweldig. Zou ik zeker een keer doen (beetje off-topic mag wel even he...).
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Ingrid schreef:Vana, ben je wel eens met je kinderen in New York geweest? Mijn zoon is er helemaal weg van, die stad heeft echt wat. We zijn er in juni een week geweest en het was geweldig. Zou ik zeker een keer doen (beetje off-topic mag wel even he...).
:offtopic: Nee, daar zijn we niet geweest, wij zijn nog maar één keer in Amerika geweest en dat was een rondreis in het Westen.

Ik denk inderdaad dat hij dat geweldig zou vinden, maar dat zal hij zonder mij een keer moeten doen . Ik hou helemaal niet van grote steden en New York trekt me dus niet zo. Hij gaat voorlopig eerst in Mei naar Rome met school en daar ben ik dan weer jaloers op :mrgreen:

Marjon
renaat
Amerika-ontdekker

Bericht door renaat »

vana schreef:Dat hebben wij ook Inge. Wij hebben in Amerika ook ontdekt dat we geen stadsmensen zijn. We hebben in onze volgende reis dus zo weinig mogelijk grote steden opgenomen.

Daarom trekt New York ons ook helemaal niet. Als ik eraan denk dat ik in die enorme stad tussen die wolkenkrabbers rond moet lopen krijg ik het al benauwd.

Marjon
dachten wij ook van onszelf. na veel plaatsten te hebben gezien in usa toch besloten om vorig jaar naar New York te reizen en ik moet je zeggen : waaaauw! ik wil zeker nog terug gaan. geen enkele stad met uitzondering van las vegas kan tippen aan New York.

groeten
Draven
Amerika-ontdekker

Bericht door Draven »

We zijn gisteren bij het reisbureau langs geweest en hebben onze planning daar afgegeven. We zouden maandag of dinsdag een overzicht krijgen, dus ben benieuwd.
CaroLine
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door CaroLine »

Draven schreef:We zijn gisteren bij het reisbureau langs geweest en hebben onze planning daar afgegeven. We zouden maandag of dinsdag een overzicht krijgen, dus ben benieuwd.
Spannend!
Draven
Amerika-ontdekker

Bericht door Draven »

Nou, kreeg vandaag te horen dat onze planning niet helemaal gaat lukken. Volgens hun schijnen alle hotels die wij gekozen hebben al vol te zitten (op onze eerste keuze in LA na). Vind dit wel een beetje raar, dat 7,5 maand van te voren zoveel van deze hotels al vol zitten, maarja we kunnen zaterdag weer langs gaan om te kijken naar alternatieve hotels.
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

Wat vreemd! Kun je niet opzoeken of dit echt zo is?
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Inderdaad, bedoel San Francisco – Powell Hotel is volgens expedia.nl in ieder geval van 1 oktober tot en met 10 oktober gewoon beschikbaar. Weet alleen niet welke datum jullie in San Francisco verblijven, maar ik gokte ergens in deze periode.
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Draven
Amerika-ontdekker

Bericht door Draven »

Heb het net even op expedia bekeken, en daar zijn echt alle hotels nog beschikbaar in de tijd dat wij ze nodig hebben. Ik vind dit echt raar, zouden ze bij holland international maar een beperkt aantal kamers mogen vullen ofzo?
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Draven schreef:Ik vind dit echt raar, zouden ze bij holland international maar een beperkt aantal kamers mogen vullen ofzo?
Ik denk het wel ja. Zou het niet zo zijn dat ze als reisorganisatie een x-aantal kamers "ingekocht" hebben tegen een gereduceerd tarief?

Het was mijn eerste gedachte toen ik bovenstaande berichten las. Hetzelfde gebeurt immers ook bij vliegtickets?

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

allo,
Zou het niet zo zijn dat ze als reisorganisatie een x-aantal kamers "ingekocht" hebben tegen een gereduceerd tarief?
waarschijnlijk wel. toen wij( jaren terug) telefonisch logies aan de grand canyon wilden boeken bleek alles volzet maar werd ons aangeraden tijdens de reis nog eens te proberen omdat dan de reisorganisaties hun niet verkochte kamers terug zouden ,,gebracht" hebben.

jacques
Draven
Amerika-ontdekker

Bericht door Draven »

En vandaag weer slecht nieuws. De persoon waar ik deze reis mee ga maken kreeg vandaag te horen dat hij absoluut niet meer dan twee weken vrij kon krijgen :( Kunnen we weer gaan puzzelen.
Erika
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Bericht door Erika »

Da's echt balen zoveel te doen en zo weinig tijd ,dat is niet eerlijk.
Haal je de heen en terug vlucht er vanaf ,dan kom je heel zwaar aan het puzzelen en rekenen waar en wat je nu wel en wat niet kan doen.
We gaan 4 weken en komen zeeen van tijd te kort.
Groetjes Erika
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer