Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Paarden, cowboys, ranches en rodeo graag!
Paarden, cowboys, ranches en rodeo graag!
In juni plannen we een reis naar het zuidwesten van Amerika. We vliegen op L.A. en huren daar een auto.
Wie heeft tips om onze reis een echt 'wilde westen' sfeer te geven ?
Alvast bedankt!
Wie heeft tips om onze reis een echt 'wilde westen' sfeer te geven ?
Alvast bedankt!
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Hoi Kris,
het kan zijn dat jij op een Amerikaprikbord als Chris vermeld staat, die namelijk eenzelfde soort vraag had over rodeo's en daar heb ik het volgende (voor hier aangepaste) antwoord gegeven:
Omdat jij schrijft, dat jullie naar het zuidwesten gaan, komen jullie misschien ook wel bij Bryce Canyon.
Vlak voor het park ligt het "dorpje" Ruby's Inn, dat bestaat uit een hotel, restaurant, snackbar, diverse winkels, camping, mogelijkheid tot paardrijden en ander vermaak, en daar is in de zomermaanden op 6 avonden in de week een kleine rodeo.
Zie http://www.rubysinn.com/rodeo.html .
het kan zijn dat jij op een Amerikaprikbord als Chris vermeld staat, die namelijk eenzelfde soort vraag had over rodeo's en daar heb ik het volgende (voor hier aangepaste) antwoord gegeven:
Omdat jij schrijft, dat jullie naar het zuidwesten gaan, komen jullie misschien ook wel bij Bryce Canyon.
Vlak voor het park ligt het "dorpje" Ruby's Inn, dat bestaat uit een hotel, restaurant, snackbar, diverse winkels, camping, mogelijkheid tot paardrijden en ander vermaak, en daar is in de zomermaanden op 6 avonden in de week een kleine rodeo.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Ik vond dit leuk om een keertje te zien maar het was wel erg gemaakt en kitsch.markro schreef:Vlak voor het park ligt het "dorpje" Ruby's Inn, dat bestaat uit een hotel, restaurant, snackbar, diverse winkels, camping, mogelijkheid tot paardrijden en ander vermaak, en daar is in de zomermaanden op 6 avonden in de week een kleine rodeo.
Carola
Bedankt voor jullie antwoorden.
Cor en Ingrid, jullie hebben werkelijk een prachtige website!
De streek rond Wyoming en Montana spreekt ons ook heel erg aan, maar dat zouden we willen bewaren voor een andere keer.
Het is niet de bedoeling dat we echt gaan paardrijden. Dat doen we thuis genoeg
We willen gewoon een beetje cowboy en indianen sfeer opsnuiven en ik denk dat we in Arizona en New Mexico dan ook wel onze gading zullen vinden. Al zal het allemaal veel commercieler zijn.
Cor en Ingrid, jullie hebben werkelijk een prachtige website!
De streek rond Wyoming en Montana spreekt ons ook heel erg aan, maar dat zouden we willen bewaren voor een andere keer.
Het is niet de bedoeling dat we echt gaan paardrijden. Dat doen we thuis genoeg

We willen gewoon een beetje cowboy en indianen sfeer opsnuiven en ik denk dat we in Arizona en New Mexico dan ook wel onze gading zullen vinden. Al zal het allemaal veel commercieler zijn.
-
- Amerikafan
Hoi Kris,
wij hebben in 2004 met een indiaan en allen te paard een rit gemaakt net voor Monument Valley, en dat was echt super je komt op plaatsen waar je niet met de auto mag rijden en verder hebben wij rotstekeningen van de indianen gezien en een hogan (indianenwoning).
Het was een van de hoogte punten van onze vakantie!!!
groetjes Anice
wij hebben in 2004 met een indiaan en allen te paard een rit gemaakt net voor Monument Valley, en dat was echt super je komt op plaatsen waar je niet met de auto mag rijden en verder hebben wij rotstekeningen van de indianen gezien en een hogan (indianenwoning).
Het was een van de hoogte punten van onze vakantie!!!
groetjes Anice
-
- Amerikafan
Hoi Ingrid,
het leuke van die rit was dat mijn man, zoon en dochter (toen net 7 jaar) nog nooit op een paard hadden gezeten.
De rit ging stapvoets maar wel door de ruige woestijn en met de wetenschap dat wij goed op slangen
moesten letten, ging alles soepel en was het een echt hoogte punt, zeker omdat die indiaan erg mooi kon vertellen en vele mooie plekjes liet zien
Het adres is Black's hiking, jeep tours & trail rides
P.O. Box 310393
Mexican Hat
Utah 84531 Ph. (928) 309-8834
groetjes Anice
.
het leuke van die rit was dat mijn man, zoon en dochter (toen net 7 jaar) nog nooit op een paard hadden gezeten.
De rit ging stapvoets maar wel door de ruige woestijn en met de wetenschap dat wij goed op slangen

Het adres is Black's hiking, jeep tours & trail rides
P.O. Box 310393
Mexican Hat
Utah 84531 Ph. (928) 309-8834
groetjes Anice
.
- Gerda&Lucas
- Amerikakenner
Re: Paarden, cowboys, ranches en rodeo graag!
Hallo Kris.Kris schreef:Wie heeft tips om onze reis een echt 'wilde westen' sfeer te geven ?
Ik weet niet hoe jullie route zal zijn.
Wij hadden tijdens onze rondreis wel graag op een workin' ranch willen zitten, vooral ook voor de kinderen. In onze route paste de Rockin' R Ranch in Antimony, tussen Bryce en Moab, maar die was helaas volgeboekt. Zoiets leek me nou juist geweldig.
Een vriendin van mij heeft in Tucson op de Tanque Verde ranch gelogeerd en zij konden daar ook moeilijk "afscheid" nemen omdat het zo leuk was.
Wij hebben ook de rodeo bij Ruby's Inn meegemaakt, en vonden het best aardig, misschien ook wel omdat we er toch gratis zaten, aangeboden vanwege de ontruiming. Maar het viel ons dus uiteindelijk best mee. Toch leuk om eens gezien te hebben.
Gerda
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Rodeo
Jullie zijn enthousiast over de rodeo's en eigenlijk wil ik er best naar toe. We zijn gék van paarden hier (hebben er ook een paar) en het hele cowboygedoe vinden we prachtig. Er is echter één grote maar: mijn eerste echtgenoot, vader van de kids die meegaan, is aangevallen door een stier, op ons eigen bedrijf en heeft het niet overleefd.
Stieren liggen dus héél gevoelig hier en ik ben zo bang dat juist bij zo'n rodeo zo'n stier met hoorns best op de cowboys in gaat rennen enzo. Mag ik van degenen die het gezien hebben een heel eerlijk antwoord over hoe het er aan toe gaat? Is het 'spelerij' of is het soms best wel eng?
Ik zit hier een beetje mee in mijn maag ....
Groetjes,
Monique
Stieren liggen dus héél gevoelig hier en ik ben zo bang dat juist bij zo'n rodeo zo'n stier met hoorns best op de cowboys in gaat rennen enzo. Mag ik van degenen die het gezien hebben een heel eerlijk antwoord over hoe het er aan toe gaat? Is het 'spelerij' of is het soms best wel eng?
Groetjes,
Monique
Laatst gewijzigd door nieuwenoord op 03 feb 2006, 08:44, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerikafan
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Re: Rodeo
Hoi Monique,nieuwenoord schreef: Stieren liggen dus héél gevoelig hier en ik ben zo bang dat juist bij zo'n rodeo zo'n stier met hoorns best op de cowboys in gaat rennen enzo. Mag ik van degenen die het gezien hebben een heel eerlijk antwoord over hoe het er aan toe gaat? Is het 'spelerij' of is het soms best wel eng?
Ik kan me er alles bij voorstellen hoe gevoelig dit onderwerp ligt bij jullie en ik heb dan ook mijn twijfels of ik je zou adviseren om naar een echte rodeo te gaan. Misschien dat zo'n rodeo puur voor de toeristen, zoals bij Ruby's Inn, meer voor de fun is en met minder gevaar, maar de rodeo die ik gezien heb in Jackson, was wel degelijk "bloedstollend" bij tijde en zeker niet zonder gevaar. Juist met name het gedeelte waar die dikke bull's aan meedoen. De clown, die de stieren af moet leiden van zijn eraf gevallen berijders, speelt hierbij een zeer belangrijke en serieuze rol en is van levensbelang bij een rodeo. Ik heb ook eens een keer een tv-programma hierover gezien. Het lijkt alsof hij er voor de lol is, maar dat is maar schijn.
Wij hebben destijds in Jackson ook 3 avonden lang in de stamkroeg van de rodeorijders doorgebracht. Zij draaiden steeds maar weer de videoopnames van hun optredens en bespraken dit met elkaar. Dit was voor ons een hele bijzondere ervaring om daarbij te mogen zijn en ik heb daar veel van geleerd.
Zo'n rodeo op zich is een geweldige belevenis, maar in jullie geval zou ik zeggen, bespreek het met de kinderen en maak samen de beslissing. Zo'n vertoning zal zeker de nodige emoties oproepen, die je OF uit de weg moet gaan, OF juist misschien helend werken. Beslis met elkaar hierover. Sterkte ermee.
Groetjes Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
Ik zat vorig jaar in Reno voor een stage en tijdens ons verblijf was het de Reno Rodeo welke we zijn gaan bezoeken met enkele collega's. We hadden dan nog de chance dat we de VIP-bar inmochten dankzij onze Amerikaanse collega's.
Heel tof, leuke avond gehad (eentje maar), om over te doen.
Reno rodeo moet je cht doen! Reno is een kleine maar leuke stad en met Lake Tahoe en Yosemite NP in de "nabijheid" kan je dit zeker niet links laten liggen.
Dit jaar is het Reno Rodeo van 16 tem 24 juni.
Heel tof, leuke avond gehad (eentje maar), om over te doen.
Reno rodeo moet je cht doen! Reno is een kleine maar leuke stad en met Lake Tahoe en Yosemite NP in de "nabijheid" kan je dit zeker niet links laten liggen.
Dit jaar is het Reno Rodeo van 16 tem 24 juni.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Met een dubbel gevoel plaats ik deze vraag. Ik krijg het echt koud van de vraag van Monique (Nieuwenoord) en wil deze echt niet 'overrule-en'. Na het verhaal van Monique lijkt dit zo onbelangrijk maar toch zou ik graag willen weten of iemand iets weet van de Ponderosa-ranch in de buurt van Zion/Coral Pink Sand Dunes.
Groetjes, Carola
Groetjes, Carola
-
- Amerikafan
Hoi Carola,
ik ken alleen de Ponderosa ranch bij Lake Tahou, waar vroeger de tv-serie Bonanza werd opgenomen.
Wij zijn er in 2004 nog geweest en hoorden toen dat wij nog net op tijd waren, want ons jeugdsentiment werd in september verkocht
Omdat wij via internet kortingscoupons op hun site hadden aangevraagd hebben wij toen we terug in Nederland waren weer op de site gekeken en daar stond inderdaad; Thanks for the visits
groetjes Anice
ik ken alleen de Ponderosa ranch bij Lake Tahou, waar vroeger de tv-serie Bonanza werd opgenomen.
Wij zijn er in 2004 nog geweest en hoorden toen dat wij nog net op tijd waren, want ons jeugdsentiment werd in september verkocht

Omdat wij via internet kortingscoupons op hun site hadden aangevraagd hebben wij toen we terug in Nederland waren weer op de site gekeken en daar stond inderdaad; Thanks for the visits
groetjes Anice
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Hoi Carola,FCRMteB schreef:maar toch zou ik graag willen weten of iemand iets weet van de Ponderosa-ranch in de buurt van Zion/Coral Pink Sand Dunes.
Net als Anice ken ik ook alleen DE Ponderosa Ranch bij Lake Tahoe. Die is inderdaad gesloten en het lijkt er ook niet op dat die ranch weer open gaat.
Wel heb ik de volgende link voor jou gevonden. Misschien is dat wat jij zoekt. http://www.zionponderosa.com/
Groetjes Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Vraag
Geeft niet Carola, ik probeer er vaak ook wat omheen te draaien als mensen vragen hoe of wat, omdat ik weet dat het gewoon een heel cru verhaal is. Maar het is nu eenmaal zo en deze vraag leeft al langer bij me.Met een dubbel gevoel plaats ik deze vraag. Ik krijg het echt koud van de vraag van Monique (Nieuwenoord) en wil deze echt niet 'overrule-en'
Hekkie, bedankt voor je eerlijke antwoord. Dit wordt toch niks voor ons dan denk.
Groetjes,
Monique
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ranch
Ja, we gaan sowieso vanuit Durango op bezoek bij een ranch waar onze eigen meninstructeur vier keer per jaar les geeft. En ter plekke houden we gewoon goed in de gaten waar we tegenaan lopen!
Groetjes,
Monique
Groetjes,
Monique
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 1079 Weergaves