Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis jeroenna: 1ste x zuidwesten routetips gevraagd

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
jeroenna
Amerika-newbie

Reis jeroenna: 1ste x zuidwesten routetips gevraagd

Bericht door jeroenna »

Hallo allemaal,

Wij jeroen anouk gaan van 17 Juli tot 7 Augustus deze superreis :D doen.
Heb al zoveel reisverslagen, reisburo routes en tips hier gelezen echt super maar zie soms door de bomen het
bos niet meer.
lannoo gids aangeschaft en een goeie kaart.
Heb toch veel moeite om een goeie relaxte route te maken (in drie weken) er is zoveel te zien.
Dus graag jullie hulp,tips en info!

17 juli aankomst L.A. (ford mustang :clap: ophalen) overnachten.
18 juli rodeodrive,walk of fame, venice beach, santa monica overnachten in Santa Barbara
19 juli Carmel overnachten in Monterey
20 juli aquarium Monterey, stop in Santa Cruz overnachten in San Francisco
21 juli San Francisco Museum Modern art, Fishermans wharf, Chinatown, Golden gate ,overnachten San Francisco
22 juli rijden naar Sonora inchecken en Columbia bekijken overnachten Sonora
23 juli Sonora (80 km)Yosemite overnachten in Curry Village geboekt
24 juli Tioga pass, (Bodie?) overnachten Lone Pine
25 juli Lone pine, death valley naar Las Vegas 500 km. s'avonds aankomst las Vegas
26 juli Las vegas
27 juli Las Vegas
28 juli Las vegas naar Springdale rockville 334 km of kanab 2 dagen dicht bij bryce en zion
29 juli Springdale naar Bryce ?
30 juli Zion?
31 juli Grand Canyon? Capitol reef? Page? Natural Bridges?
1 aug Monument Valley?
2 aug
3 aug
4 aug Phoenix San Diego 577 km
5 aug San Diego Zoo?
6 aug L.A. Universal Studio's of Disney Adventure Park
7 aug vertrek vroeg naar adam

Zoals je ziet zijn wij er nog niet helemaal uit, wat is op een relaxte manier te doen?
Wij willen eigenlijk niet dagenlang in de auto zitten of valt het wel mee? :roll:
vanaf ongeveer Springdale krijgen wij een black out.
Zion en bryce sowieso maar dan?Hoe kan je dat het beste bekijken?
Is het te doen om naar Hanksville, mexican Hatt, Monument Valley etc te rijden i.v.b.m de dagen
Of beter in de buurt van Lake Powell, Bryce, Zion en Grand Canyon blijven.

Veel vragen...maar willen het gewoon zo goed mogelijk doen.
Graag jullie hulp en visie!

vriendelijke groetjes jeroen en Anouk
gastxyz

Re: Reis jeroenna: 1ste x zuidwesten routetips gevraagd

Bericht door gastxyz »

Als ik het goed begrijp is dit jullie 1e USA reis? Jullie reizen met de auto en overnachten in hotels (buiten Curry Village dan)? En jullie zijn (redelijk) jong?

Ik heb de route iets meer uitgeschreven:

17-Jul Amsterdam - Los Angeles - (auto ophalen)
18-Jul Los Angeles - Santa Barbara - (LA bezichtigen / Santa Monica)
19-Jul Santa Barbara - Monterey - (rit over Hwy 1 vanaf San Luis Obispo / Carmel)
20-Jul Monterey - San Fran - (Aquarium / Santa Cruz / SF)
21-Jul San Fran - (SF)
22-Jul San Fran - Sonora - (Columbia?)
23-Jul Sonora - Curry Village - (Yosemite)
24-Jul Curry Village - Lone Pine - (Yosemite Tioga Pass / Bodie)
25-Jul Lone Pine - Las Vegas - (Death Valley)
26-Jul Las Vegas - (LV)
27-Jul Las Vegas - (LV)
28-Jul Las Vegas - Springdale - (Zion)
29-Jul Springdale - Bryce Canyon - (Bryce Canyon)
30-Jul Bryce Canyon - ?
31-Jul ?
1-Aug ?
2-Aug ?
3-Aug ?
4-Aug ? - San Diego (?)
5-Aug San Diego - (San Diego Zoo)
6-Aug San Diego - Anaheim (Pretparken)
7-Aug LAX - Amsterdam
8-Aug Amsterdam

Eigenlijk prima, alleen begrijp ik Sonora niet zo. Wat willen jullie daar zien? In 1 keer van San Fran naar Yosemite is prima te doen, zeker als je vroeg vertrekt.
En wat te doen met de vraagtekens... Dat ligt helemaal aan jullie wensen natuurlijk... Wat wil je nog zien (perse)? Houden jullie van (lange) wandelingen? Dan zou je b.v. een extra dag in Zion goed kunnen gebruiken. Of je bouwt een overnachting in Death Valley in. Bij zonsopgang/opkomst is het park op haar mooist en het geeft wat rust in de lange rijdag(en).
De Grand Canyon hoort eigenlijk in elke 1e USA-reis, en je kunt nu nog kiezen voor de North Rim en/of de South Rim.
Hebben jullie speciale bedoelingen met Phoenix? Als stad perse niet zo aantrekkelijk (behalve voor de 'winkels' en het honkbal).
Maar ja, zoveel dagen zijn er ook niet over om uiteindelijk in San Diego uit te komen. Misschien kunnen jullie wat meer toelichten van de openstaande vragen, dan kan er ook wat gerichter 'geadviseerd' worden.

En vergis je niet, het blijft veel in de auto zitten. Zeker als je elke dag weer een National Park wilt zien en je in drie weken zowel LA/San Fran/San Diego wilt zien en de parken boven Las Vegas. Afstanden zijn groot in de VS. Dat ga je tegen door veel bij / in de parken te overnachten, meerdere nachten op 1 plek te overnachten en niet teveel te willen... Daarom zou ik in deze reis iig Moab (Arches/Canyonlands) & Capitol Reef niet meepakken.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo Jeoren en Anouk,

Arno heeft jullie al wat goede vragen gesteld en tips gegeven. Ik sluit me daar helemaal bij aan, zeker wat betreft Sonora. Het zal misschien lastig zijn nog iets in Yosemite te vinden, maar ik zou het zeker proberen.
Kijk voor de verdere invulling nog eens goed naar de kaart, het stuk wat jullie hieronder hebben staan zit qua volgorde niet logisch in elkaar.
jeroenna schreef:28 juli Las vegas naar Springdale rockville 334 km of kanab 2 dagen dicht bij bryce en zion
29 juli Springdale naar Bryce ?
30 juli Zion?
31 juli Grand Canyon? Capitol reef? Page? Natural Bridges?
1 aug Monument Valley?
Eén plaats om zowel Zion als Bryce te bezoeken is niet aan te raden vanwege de wegwerkzaamheden bij Zion. Bovendien rij je dan onnodig heen en weer. Capitol Reef, Natural Bridges en mischien ook Monument Valley wordt denk ik te veel in drie weken, zeker als je ook naar San Deigo gaat. Maar dat kun je altijd nog zien als de route verder uitgewerkt is. Is ook maar net wat je wilt; veel rijden en veel verschillende dingen zien, of wat meer de diepte ingaan, en zo hier en daar de tijd nemen voor een wandeling (wat naar mijn idee wel de beste manier is om een park te bezoeken).

Marianne
Cisca
Amerikakenner

Bericht door Cisca »

Ik zou 1 dag langer in San Francisco verblijven als ik jullie was. Zion is ook een mooie plek om een nacht te verblijven. Tevens zouden jullie ook naar Sedona in Arizona kunnen kijken om een nacht te verblijven. In San Diego is het zeker de moeite waard om Balboa Park te bekijken. Veel museums zijn daar. Tevens is het de moeite waard om 's avonds naar het gaslamp quarter te gaan. Old town in San Diego is ook leuk om te bezichtigen. Zouden jullie niet 1 dag langer in Yosemite blijven? Qua reistijden is het allemaal goed te doen. Als je van A naar B rijdt tussendoor kom je altijd leuke dingen tegen om te bezichtigen. In principe is dat geen echte reistijd. Voor de Grand Canyon zou ik 1 nacht nemen of je moet naar beneden willen gaan.
Rover
Amerikafan

Bericht door Rover »

Misschien willen ze 22-Jul in de ochtend nog in San Francisco wat tijd doorbrengen en in de middag pas vetrekken en niet per se al in het park overnachten?

Dan vind ik Sonora op zich wel een goede optie. Heb zelf in Jamestown overnacht de dag voor Yosemite. Een leuk goudzoekerstadje, gesproken met de hulpsheriff die ook goudzoeker was, heerlijk rustig. Je hebt er een treinmuseum maar verder is er niets te doen. Main Street is echter wel leuk om te eten en even te wandelen. Sonora heb ik boodschappen gedaan en vond ik wat minder interessant.

Heb toen overnacht in het Jamestown Railtown Motel. http://railtownmotel.com/
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Hi
Je gaat lange dagen maken. Probeer niet alles te willen zien.
SB-Monterey. Reken op 8 uur met de stops.
Monterey-SF: Halve dag voor het aquarium, Santa Cruz met zijn boardwalk etc. Alweer een volle dag.
Dan zou ik zeker 2 dagen in SF blijven.
Sonora. Gold Country is prachtig, we hebben zelfs langer in Sonora gezeten dan een dag maar in jouw schema zou ik meteen naar Yosemite rijden.
Yosemite-Lone Pine. Je hebt al heel wat tijd nodig voor Tioga Pass. Bodie neemt 3 uur extra. Dan heb je Mono Lake, June Lake loop en nog veel meer richting Lone Pine en Lone PIne heeft de Alabama Hills en Whitney Portal. Ik zou overwegen Bodie over te slaan. Prachtig hoor, maar een bezoek neemt veel tijd.
Dan vanaf Las Vegas (voor velen is 1 volle dag genoeg, anderen blijven een week etc.)
1. Las Vegas via Lake mead en Valley of Fire SP naar Zion.
2. Zion (Let op de wegwerkzaakheden)
3. Zion naar Bryce
4. Bryce naar Page
5. Page (Eindelijk een groot meer, Lake Powell, en heel wat te doen, Antelope Canyon, Horseshoe Bend, Glen Canyon Dam, Riverraft etc.)
6. Page naar GCNP. Ik zou maar een nacht aan de rim gaan zitten als je een hotel kan vinden
7. GCNP-Sedona
8. Sedona-San Diego (Lange rit)
Etc.
Je kan gemakkelijk nog een dag extra in bv Sedona doorbrengen. Vwb San Diego-Anaheim en de pretparken. Veel tijd zal je daar niet voor hebben. Als je (pret)parken wil bezoeken zou ik San Diego kiezen en LA overslaan of LA kiezen en SD links laten liggen.
Yeehaw
jeroenna
Amerika-newbie

Bericht door jeroenna »

Hallo allemaal,

Ja wij zijn een jong stel (dertigers), vanmiddag mijn vriendin gebeld of we al reacties hadden en ja hoor :D ,
dit helpt ons een stuk verder, echt super bedankt voor jullie tips.

De tips om langer in SF te blijven of extra nacht Yosemite. lijkt ons ook beter.
Capitol reef en arches, Moab etc vergeten we maar, volgende keer.

Dus via lake Mead, Bryce, Zion en (Page) grand Canyon, Sedona gaan we doen, anders word het teveel.
We willen graag iets meer de diepte in dan alleen maar rijden. Liever wat meer wandelingen.
Phoenix zie ik gewoon als stop omdat de rit te lang is van b.v. Sedona naar L.A of San Diego. Maar dat doen we maar 1
lange rit jammer dan. Phoenix niet weer een goeie tip.

Hier de betere route; (geplakt van jullie THANKS!)

18-Jul Los Angeles - Santa Barbara - (LA bezichtigen / Santa Monica)
19-Jul Santa Barbara - Monterey - (rit over Hwy 1 vanaf San Luis Obispo / Carmel)
20-Jul Monterey - San Fran - (Aquarium / Santa Cruz / SF)
21-Jul San Fran - (SF)
22-Jul San Fran - In Sf blijven of 1 nacht extra bij Yosemite
23-Jul - Curry Village - (Yosemite)
24-Jul Curry Village - Lone Pine - (Yosemite Tioga Pass / Bodie)
25-Jul Lone Pine - Las Vegas - (Death Valley)
26-Jul Las Vegas - (LV)
27-Jul Las Vegas - (LV)
28 juli Las Vegas via Lake mead en Valley of Fire SP naar Zion.
29 juli Zion (Let op de wegwerkzaamheden)
30 juli Zion naar Bryce
31 juli Bryce naar Page
1 aug Page (Eindelijk een groot meer, Lake Powell, en heel wat te doen, Antelope Canyon, Horseshoe Bend, Glen Canyon Dam, Riverraft etc.)
2 aug Page naar GCNP. Ik zou maar een nacht aan de rim gaan zitten als je een hotel kan vinden
3 aug GCNP-Sedona
4-Aug Sedona - (San Diego of L.A.????) (Lange rit)
5-Aug San Diego - (San Diego Zoo)
6-Aug San Diego - Anaheim (Pretparken)
7-Aug (8.30) LAX - Amsterdam
8-Aug Amsterdam

Wat raden jullie aan om te doen vanaf Sedona?

Jullie hebben het al iets aangegeven.
Ik dacht dat San Diego Zoo de moeite waard zou zijn daarom de keuze SD.
Of dan toch L.A met Universal Studio's en Disney Adventure? of gewoon uitpuffen op een strand :coffee:
en beetje shoppen...

In ieder geval bedankt voor jullie duidelijke mails, had er bijna slapeloze nachten :yawn:
Echt super de route begint erop te lijken af en toe wat lange ritten maar ook wat rust hier en daar.

bedankt allemaal!
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ik zou rechtstreeks van Sedona (via westloop 101 bij Phx) naar San Diego of LA rijden. Als je meer tijd zou hebben kan je een extra dag ingelasten maar het is best in een dag te doen. Reken op ongeveer 8 uur en neem niet de zg kortere route via Prescott. Die is nl niet korter ;) Het rijden in de USA is gemakkelijk en het heeft weinig zijn om in Phoenix te overnachten. Sedona naar Phx is maar 2 uur rijden. Je kan ook rechtstreeks van GC naar LA of San Diego (ongeveer 8-9 uur rijden. Of bv, als je Sedona zou overslaan, een stuk R66 rijden via Seligman-Kingman en Oatman maar dan is het geen dagrit meer naar LA of SD.
jeroenna
Amerika-newbie

1ste keer ZW-USA routetips en advies gevraagd

Bericht door jeroenna »

Hallo allemaal,

Wij (Anouken Jeroen) vertrekken naar L.A. op 17 juli en hebben hier al veel informatie gekregen wat super is,
Kunnen jullie nog wat advies over onze route geven?

18-Jul Los Angeles - (LA bezichtigen / Santa Monica)
19-Jul Los Angeles -Santa Barbara
20-jul Santa Barbara - Monterey - (rit over Hwy 1 vanaf San Luis Obispo / Carmel)
21-jul Monterey - San Fran - (Aquarium / Santa Cruz / SF)
22-jul San Fran - (SF)
23-Jul San Fran - Yosemite
24-Jul Curry Village - Lone Pine - (Yosemite Tioga Pass)
26-Jul Lone Pine - Las Vegas - (Death Valley)
27-Jul Las Vegas - (LV)
28-Jul Las Vegas - (LV)
29 juli Las Vegas via Lake mead en Valley of Fire SP naar Zion.
30 juli Zion - Bryce
31 juli Bryce - Page
1 aug Page Lake Powell, Antelope Canyon, Horseshoe Bend, Glen Canyon Dam, Riverraft etc.)
2 aug Page - GCNP
3 aug GCNP - Sedona of via route 66 ergens bij lake havesu overnachten
4 aug ? - San Diego
5-Aug San Diego - (San Diego Zoo Balboa park)
7-Aug (8.30) LAX - Amsterdam

Erg benieuwd wat jullie ervan vinden,
nog een paar vraagjes;
- We zitten eraan te denken om 1 nacht in Page te blijven en dan 1 nacht langer in Bryce of Zion.
of Bryce overslaan en 2 nachten Zion en 1 nacht Page zodat we wat langer later in San Diego kunnen blijven.
Zijn Zion, Bryce en Page makkelijk te doen in onze route of iets overslaan?

Kortom waar Zouden jullie 1 nacht langer blijven? Page,Bryce of Zion?

-Wat is beter en mooier om van GCP naar San Diego te rijden?
in Sedona overnachten om zo de rit te breken of via Route 66 Seligman,Kingman,oatman, lake Havesu in de buurt overnachten?

Graag jullie reactie is het allemaal te doen? vooral dat laatste stukje San Diego zit me wat dwars iets overslaan is SD de moeite waard?

vriendelijke groetje jeroen en alvast Bedankt! :thumbup:
Laatst gewijzigd door markro op 28 jun 2010, 00:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Nieuw geopende topic over de reis samengevoegd met de reeds bestaande om alle gegevens bij elkaar te houden.
jolanxyz
Amerika-expert

Re: 1ste keer ZW-USA routetips en advies gevraagd

Bericht door jolanxyz »

Jammer dat je een nieuw topic hebt gemaakt, misschien kan iemand die koppelen met de oude zodat je niet opnieuw dezelfde tips gaat krijgen.

Tussen Zion en Bryce zijn wegwerkzaamheden (daar loopt een topic over) dus die rit kost meer tijd dan je plant. Hiermee hou je dus weinig tijd over voor een van de 2 parken. Ik zou dus een nachtje meer Zion pakken en eventueel San Diego overslaan. Maar hou je er rekening mee dat accomodatie in en bij de parken al aardig vol zal zitten en je dus verder van the place to be af kan komen te zitten, wat dus ook weer extra tijd kost qua heen-en-weer rijden.

In je overzicht mis ik 6 augustus, al kan ik me voorstellen dat je dan van San Diego naar L.A. zou gaan.
jeroenna
Amerika-newbie

Bericht door jeroenna »

Hallo Jolanxyz,

bedankt voor je reactie
Ik weet niet zo goed hoe ik de berichten moet koppelen excuus daarvoor :oops:
Dacht dat het zo werkte tja newbie....ahum

Kun je mij hier nog wat tips over geven?

-Wat is beter en mooier om van GCP naar San Diego te rijden?
in Sedona overnachten om zo de rit te breken of via Route 66 Seligman,Kingman,oatman, lake Havesu in de buurt overnachten?

vr groetjes Jeroen
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Ik zou zelf via Sedona gaan, en daarna rechtstreeks naar LA.
Neem twee dagen voor die route, en ga binnendoor, via Prescott en de volgende dag langs Joshua Tree.
Je slaat San Diego dan over, maar dat kan altijd een volgende keer.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo Jeroen,
Heb je al ergens accommodatie vastgelegd? Zo nee, dan lijkt het me toch wel verstandig om dat heel erg snel in/bij de parken te gaan doen.
Page kan wel met 1 overnachting. Ik zou gaan voor een extra nacht Zion, maar als er nog niets vast ligt kun je ook een extra nacht Yosemite goed gebruiken, daar heb je erg weinig tijd in vergelijking met de andere parken.
Ik zou ook San Diego overslaan, en als je daar naar toe gaat zou ik persoonlijk voor Seaworld kiezen. Maar je hebt er erg weinig tijd voor, hoewel ik nu zie dat 6 augustus ontbreekt.
Je zou ook de kust met maar 1 overnachting kunnen doen, het is maar net waar je interesse naar uit gaat

Marianne
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Sedona is idd prachtig maar je hebt onderweg al zo veel schitterende plaatsen gezien. Het stuk R66 tussen Kingman en Topock is een van de beste gedeelten die bewaard zijn gebleven en je wil toch wel iets van de Mother Road zien. Seligman en Hackberry zijn ook zeer de moeite waard maar het stuk weg is glad asphalt en doet niet aan de old days denken. Lake Havasu is een omweg op weg naar LA dan. Zorg dat je je tank vult in Az, stuk goedkoper dan in Ca.
Yeehaw
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer