Philip schreef:
Waarom rij je langs Kingman en Needles?
Wij vonden deze route niet geweldig, best saai eigenlijk.
(tenzij we iets gemist hebben en dan horen we het zeker hier!)
Als je terug rijdt vanaf de Hooverdam naar de 15 heb je een uur minder reistijd.
Hallo Philip,
Bedankt voor je reactie Ik wilde via Kingman rijden, omdat je daar de 66 kan pakken (oatman-topock) en dan door naar LA. Volgens mij is dat een mooiere stukken van de 66 zelfs, dus wellicht heb je idd wat gemist

Ik ben met je eens dat de Hoover Dam niet heel interessant is...wellicht kunnen we die mijden (ook geen oponthoud aan de grens daar), echter is volgens mij de 93 de snelste route..
Voor wat betreft ’s avonds naar LV rijden neem ik je tip ter harte. Ik zal wel even kijken of ik wellicht een overnachting net na Bryce kan plannen. In Parowan moet wel wat te vinden zijn..of ik kan terugrijden naar Page, maar dan rij je ook ’s avonds en geldt hetzelfde advies als voor LV.
Martin & Marianne schreef:Hallo Martin,
Er zitten erg lange ritten in zoals al gezegd is.
Hallo Marianne,
Er zitten 3 lange ritten in van rond 8 uur rijden, maar anders kreeg ik mn planning niet rond. Ik ga naar Laguna Beach om te surfen dus die dagen staan vast en zijn ook al geboekt. Met een graad of 25 is dat nog goed te doen.
Vorige keer hebben we Pismo overgeslagen en wilde dat geen 2e keer laten gebeuren, vandaar dat we daar even langsrijden om wat indrukken op te doen

Overigens bedankt voor de tip mbt sunset..ik had er even niet bij stilgestaan dat half september de zon rond 7 uur al ondergaat.
Ik heb staan dat Fresno – Yosemite – Lone Pine rond de 6 uur rijden is. We zijn van plan om op zulke dagen rond 8 uur te vertrekken. Het lijkt mij haalbaar, maar jij doelt erop dat het dan een haastklus wordt? Ik ben met je eens dat het ook belangrijk is om rustig de tijd te nemen voor alle indrukken. Over die wandeling ga ik zeker even wat informatie opzoeken!
Martin & Marianne schreef:
Ook voor de North Rim heb je geen tijd. Je rijdt een hele dag om even een uurtje daar te zijn? Hetzelfde geldt voor Bryce. Bedenk ook dat je om zult moeten rijden of dat je last hebt van de wegwerkzaamheden bij Zion.
Wellicht is het handig om dan een overnachting in Kanab te plannen voordat we doorrijden naar GC North…vwb Bryce: als we via Page naar Bryce rijden dan komen we niet langs Zion en hebben we volgens mij niet te maken met de wegwerkzaamheden aldaar…of zie ik dat nu verkeerd?
Martin & Marianne schreef:
Marianne
(het zijn reacties, geen reactie's).
Je hebt gelijk, taalpurist