Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis jopheij: reis 4 personen september 2010

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Mrs.Bean
Amerika-expert

Re: Reis jopheij: reis 4 personen september 2010

Bericht door Mrs.Bean »

helemaal mee eens, steeds vanuit LV is een ontzettend heen en weer gereis en dan zie je niets.
jopheij
Amerika-newbie

Bericht door jopheij »

Arriveren in Phoenix is ook nog een paar tientjes goedkoper, die kunnen we besteden aaneen ruimere SUV.
De volgende route heb ik nu in grote lijnen in gedachten. Dit na aanleiding van jullie advies om geen complete ronde te maken.
Graag ontvang ik hierop jullie commentaar/tips/advies. Is de planning bovendien reeel?

1: Brussel => Phoenix
2: Phoenix - Sedona - Grand Canyon NP (of hier in de buurt)
3: Grand Canyon/Havasupai
4: Grand Canyon/Havasupai =>Page
5 & 6: Page => Bryce Canyon => Zion ( middagje wandelen ergens)
7: Zion => Las Vegas
8: Las Vegas
9: Las Vegas (Hoover dam)
9: Las Vegas => Death Valley => Bishop/Lee vinning (ligt eraan hoe ver we komen
10: Bishop/Lee vinning => Bodie ghosttown => Mono Lake => Yosmite of niet hier voor
10: Yosmite
11: Yosmite = San Francisco
12: San Francisco
13: San Francisco
14: San Francisco
14: Vertrek uit San Francisco richting LA langs de kust
17: Aankomst LA
18: LA
19: LA/hollywood/Beverly Hills
20: Venice Beach/Muscle beach/shoppen
21: Los Angeles => Brussel

1 dagje extra kan nog worden opgenomen in de planning.

Wederem, Bedankt alvast!
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

die ene dag zou ik besteden aan de kustroute, het wordt anders wel erg racen.

Verder heb je denk ik je wensen van het begin er goed in verwerkt.
Veel in de steden en Havasupai moet misschien zo ook wel lukken.

veel plezier, wanneer ga je?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Tja, ik vind het voor de parken vrij krap. Heb je je al verdiept in Havasupai? Ik zou daar zo snel moglijk naar toe rijden, en niet via de GC, want dat kost weer aardig wat extra tijd.
En moet je daar niet reserveren? En van Havasupai naar Page is ook en aardig eind. Voor Grand Canyon NP heb je helemaal geen tijd in deze route denk ik.
Denk er aan dat de dagen korter worden. Sta vroeg op als je een lange rijdag hebt, want om 7 uur 's avonds is het donker.
Ik zou zelf een dag minder SF doen (of Las Vegas, vergeet die Hooverdam en bekijk de Glen Canyon Dam in Page) en die dag bij de kust of voor Yosemite gebruiken.
Heb je al gereserveerd voor Yosemite? Moet je zo snel mogelijk doen, via http://www.yosemitepark.com . Curry village heeft de goedkoopste lodging, maar de Lodge gaat ook wel als je met z'n vieren een kamer deelt.

Marianne
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Ik geef Marianne gelijk wat betreft het bezoeken van de Hooverdam. In Page rij je al langs de Glen Canyon Dam...en ja....een dam is een dam (tenzij je helemaal gek bent van dit soort bouwwerken natuurlijk :wink: ).

Maar wat betreft de Grand Canyon; wij reden in 1 dag van Prescott Arizona, via Sedona naar de Grand Canyon. We kwamen daar rond een uur of 4 aan. Daarna hebben we gewandeld langs de rim en de zonsondergang bekeken. Dat was voor mij genoeg! De volgende ochtend bekeken we nog een aantal uitzichtpunten voordat we doorreden naar Page. Dit is prima haalbaar hoor als je niet van plan bent om af te dalen in de Canyon.

Ik vind het een hele mooie route! Ook voor de kust heb je die extra dag niet echt nodig. Je kunt de eerste dag van SF, via Big Sur, naar Cambria rijden. In Cambria heb je hele mooie stranden waar je prachtig de zonsondergang kunt bekijken. De volgende dag rij je naar LA met een stop in Santa Barbara (lunch, wandeling over de pier. Het is een erg leuk stadje).
Wij hebben het vorig jaar ook zo gedaan maar dan in omgekeerde richting. De eerste dag vertrokken we rond 11/12 uur uit LA (vanuit West-Hollywood) en waren, met een tussenstop in Santa Barbara, rond 5 uur in Cambria. De tweede dag reden we van Cambria, via Big Sur, inclusief wandeling in de buurt van Julia Pfeiffer Burns, stop in Monterey en stop in Santa Cruz, rond 3 a 4 uur in San Francisco. Echt, de route is zo lang niet.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Over Havasupai weet ik niets maar de route vanaf de Grand Canyon vind ik een mooie route die prima te doen is.

Voor de GC heb je voldoende tijd en de kustroute is ook prima met één overnachting te doen (hebben wij ook gedaan)

Marjon
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Ik ben niet in Havasupai geweest, maar heb me er wel in verdiept. Het leek mij een soort Shagri Lá. Het ligt niet bij het NP south Rim van Grand Canyon maar meer naar het westen. Je moet eerst naar het einde van de weg rijden (Supai), dan moet je een wandeling maken van een paar uur en je moet zorgen dat je een plekje daar in de lodge oid hebt gereserveerd. Om bij de echte Havasupai falls te komen moet je nog eens een wandeling van een paar uur maken.
Ik wilde er dolgraag naartoe maar kost enorm veel tijd. Misschien ben je je wel bewust van deze tijdsinvestering dan is het prima.

Ik zie nu dat je eerst naar de South Rim gaat (althans zo lijkt het) dan naar Havasupai. En vanuit Havasupai naar Page lijkt mij ook ver.

Wannneer je Havasupai loslaat kun je meer in Yosemite en Zion verblijven en ook de steden goed bekijken.

De dag in Zion en Bryce lijkt mij nogal kort en ik zou de Hooverdam-dag inleveren voor een dagje bij ZIon/ Bryce erbij. Zoals gezegd Page heeft een dam die is 5 m lager.. ik kan me niet voorstellen dat je dat ziet. Het schijnt er met aanleg van wegen (Hoover) ook erg druk te zijn.
Als steden voor jullie belangrijker zijn zou ik het zo laten, maar ik zou een dagje meer in Yosemite erbij pakken. Tevens een dagje meer langs de kust de highway 1 om te relaxen.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Havasupai staat hoog op mijn lijstje maar inderdaad vanwege tijd en omrijden komt het er niet van. Maar als je dat er voor over hebt is het denk ik een ontzettend mooie plek.

Het is maar wat je wilt en wat je er voor over hebt. En hier zijn geloof meerdere volwassenen in het spel waar rekening mee moet worden gehouden?

Zoiets als de Hooverdam en de dam bij Page bv. Tuurlijk lijkt het allemaal opelkaar, maar als je er iets mee hebt dan wil je de echte zien....en anders maakt het je niet zoveel uit en heb je aan de dam bij Page meer dan genoeg.

Kijk en zo doet iedereen het dus op zijn of haar eigen manier, de een wil veel naar steden en de ander parken. De een naar rode rotsen en de ander naar achtbanen. Zion wordt hier vaak aangeraden tkv Bryce, de Grand Canyon en ook de kustroute kan in kortere of langere tijd.
Kortom keuzes keuzes.

Veel succes
alje
Amerikafan

Bericht door alje »

Wij zijn in Havasupai geweest in augustus 2009. Meeste mensen zetten hun auto 's nachts op het parkeerterrein bovenaan de canyon, lopen de volgende ochtend vroeg omlaag, overnachten in de Lodge of op de camping, en lopen de volgende dag weer omhoog, of, liever, nog een dag later. Wij zijn in de middag omlaag gelopen (15.30 vertrek, nog gloeiend heet eerste uur, maar zal zeker later in September minder een probleem zijn. Reken wel op 4 uur lopen naar beneden dus ga niet te laat weg). We hebben ook 2 overnachtingen in de lodge gedaan. Het was wel een ontzettend mooie ervaring, inderdaad een soort van Shangri-La.
Zie niet hoe dit in te passen is in je schema. Vanuit Sedona kun je er inderdaad naar toe rijden, hebben wij ook gedaan, en zou je die dag naar beneden kunnen lopen. Naar de Falls (en daar gaat het toch om) is het nog een klein uur verder, en dan zou je diezelfde dag ook nog weer omhoog lopen? En nog naar Page rijden? Lijkt me niet te doen zo, je hebt echt een extra dag nodig. (tenzij je met een heli gaat)
Reserveren is noodzakelijk voor Lodge en voor campground.
groet Alje
pushirubiano
Amerikakenner

Bericht door pushirubiano »

Om een beetje een indruk te krijgen van Havasupai plaats ik hier is een draadje met foto's van onze hike twee jaar geleden: viewtopic.php?f=7&t=27419&hilit=havasupai+hike
Er staat ook een scan in van de informatiefoldertjes die je bij aankomst in Supai krijgt. (al zal je misschien een vergrootglas nodig hebben om 't te lezen :lol:)
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer