Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Mijn eerste reis naar amerika. Tips?
-
- Amerika-ontdekker
Mijn eerste reis naar amerika. Tips?
We gaan binnenkort de onderstaande reis naar amerika boeken.
Hebben jullie nog tips of bezienswaardigheden die we absoluut niet mogen missen tijdens de reis.
Dag 1: aankomst op L.A
Dag 2: Los angeles
Dag 3: San diego
Dag 4: San diego-Palm springs
Dag 5/6: Palm spring - Phoenix/scottsdale
Dag 7: Phoenix/Scottsdale- Flagstaff/grand canyon
Dag 8: Grand Canyon/flagstaff - monument Valley
Dag 9: Kayenta/mexican Hat- Lake Powell
Dag 10: Page - Bryce Canyon
Dag 11/12: Bryce canyon -zion -las vegas
Dag 13: Las Vegas - Death Valley
Dag 14: Death valley - Yosemite
Dag 15: Yosemite
Dag 16: Yosemite - lake tahoe/reno
Dag 17/18: Lake tahoe/reno- San fransisco
Dag 19: San fransisco - monterey/carmel
Dag 20: Monterey/carmel - santa barbara- ventura beach/oxnard
Dag 21/22: Ventura beach/oxnard - Los Angeles
We boeken via holland international.
En de bedoeling is 3de of 4de week van mei te vertrekken.
Groetjes van hilda
Hebben jullie nog tips of bezienswaardigheden die we absoluut niet mogen missen tijdens de reis.
Dag 1: aankomst op L.A
Dag 2: Los angeles
Dag 3: San diego
Dag 4: San diego-Palm springs
Dag 5/6: Palm spring - Phoenix/scottsdale
Dag 7: Phoenix/Scottsdale- Flagstaff/grand canyon
Dag 8: Grand Canyon/flagstaff - monument Valley
Dag 9: Kayenta/mexican Hat- Lake Powell
Dag 10: Page - Bryce Canyon
Dag 11/12: Bryce canyon -zion -las vegas
Dag 13: Las Vegas - Death Valley
Dag 14: Death valley - Yosemite
Dag 15: Yosemite
Dag 16: Yosemite - lake tahoe/reno
Dag 17/18: Lake tahoe/reno- San fransisco
Dag 19: San fransisco - monterey/carmel
Dag 20: Monterey/carmel - santa barbara- ventura beach/oxnard
Dag 21/22: Ventura beach/oxnard - Los Angeles
We boeken via holland international.
En de bedoeling is 3de of 4de week van mei te vertrekken.
Groetjes van hilda
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Heb je zelf al een idee wat je in de verschillende plaatsen wilt gaan doen?
Reizen van Reisburo's staan niet echt bekend om realistische reis-schema's. Vaak is er te weinig tijd om echt iets te zien en zit je alleen maar in de auto.
Reizen van Reisburo's staan niet echt bekend om realistische reis-schema's. Vaak is er te weinig tijd om echt iets te zien en zit je alleen maar in de auto.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- Jasmino
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hoi Hilda,
Met het reisschema dat je hier opgeeft, reis je al van de ene bezienswaardigheid naar de anderen, en je hebt eigenlijk niet genoeg tijd om van alles te genieten.
Zoals Njit al aangeeft, zijn de reisschema's van de reisorganisaties niet echt relaxt en geven ze je niet genoeg tijd om iets te kunnen bezichtigen. Je blijft bijna overal maar 1 nacht, dus vaak moet je eerst een behoorlijk stuk reizen, en daarna nog een park verkennen. Je racet dus overal langs af. Erg jammer! Je hebt daardoor ook geen tijd om dingen onderweg mee te pikken, dus het heeft niet zo veel zin voor ons om een lijstje van bijzonderheden op te sommen.
Ik zou het forum eens wat verder verkennen, en informatie opzoeken over de verschillende parken en de verschillende routes. Je moet voor jezelf uitmaken of je dit inderdaad op deze manier wil doen, of dat je toch meer tijd wil om ergens van te kunnen genieten.
Wij willen je met plezier helpen een meer realistisch schema samen te stellen, afgaande op de dingen die jullie graag doen en willen zien. Het is een kleine moeite om de reis zelf te regelen, zelfs als je dat nog nooit gedaan hebt.
Veel succes, en vraag gerust om meer informatie!
Groetjes
Jacqueline
Met het reisschema dat je hier opgeeft, reis je al van de ene bezienswaardigheid naar de anderen, en je hebt eigenlijk niet genoeg tijd om van alles te genieten.
Zoals Njit al aangeeft, zijn de reisschema's van de reisorganisaties niet echt relaxt en geven ze je niet genoeg tijd om iets te kunnen bezichtigen. Je blijft bijna overal maar 1 nacht, dus vaak moet je eerst een behoorlijk stuk reizen, en daarna nog een park verkennen. Je racet dus overal langs af. Erg jammer! Je hebt daardoor ook geen tijd om dingen onderweg mee te pikken, dus het heeft niet zo veel zin voor ons om een lijstje van bijzonderheden op te sommen.
Ik zou het forum eens wat verder verkennen, en informatie opzoeken over de verschillende parken en de verschillende routes. Je moet voor jezelf uitmaken of je dit inderdaad op deze manier wil doen, of dat je toch meer tijd wil om ergens van te kunnen genieten.
Wij willen je met plezier helpen een meer realistisch schema samen te stellen, afgaande op de dingen die jullie graag doen en willen zien. Het is een kleine moeite om de reis zelf te regelen, zelfs als je dat nog nooit gedaan hebt.
Veel succes, en vraag gerust om meer informatie!
Groetjes
Jacqueline
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Jacqueline heeft helemaal gelijk; er zitten bijna alleen maar reisdagen in je schema. Kijk eens of je niet op meer plaatsen wat langer kunt blijven. Als je San Diego laat liggen, en wellicht ook Lake Tahoe, dan kun je die dagen ergens anders besteden.
Ik ken Reno niet, maar als je al naar Las Vegas gaat lijkt Reno mij niet meer interessant om te bezoeken.
Marianne
Ik ken Reno niet, maar als je al naar Las Vegas gaat lijkt Reno mij niet meer interessant om te bezoeken.
Marianne
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Ik ben het niet helemaal met de rest eens. In 1991 gingen wij voor de eerste keer naar Amerika. We hebben toen 2,5 week de westkust gedaan en 1,5 week Florida. We hebben toen ook ontzettend veel kilometers gemaakt maar waren heel erg onder de indruk van al het moois dat we onderweg zagen. We hebben in de parken alleen maar de hoogtepunten gezien, dat was voor ons toen voldoende. We hadden niet gedacht om ooit nog terug te komen dus wilden we zoveel mogelijk zien. Afgelopen zomer zijn we toch terug gegaan, nu met de kinderen. We hebben het wel rustiger aan gedaan, maar toch ook weer de nodige kilometers afgelegd. Nu hebben we wel een aantal flinke wandelingen gedaan, maar als je dat niet doet lijkt me jullie schema wel te doen. Het is maar net wat je wilt!
Groetjes Elly
Groetjes Elly
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
-
- Amerika-ontdekker
Ik ben je reisverhaal aan het lezen, elly.michelly schreef:Ik ben het niet helemaal met de rest eens. In 1991 gingen wij voor de eerste keer naar Amerika. We hebben toen 2,5 week de westkust gedaan en 1,5 week Florida. We hebben toen ook ontzettend veel kilometers gemaakt maar waren heel erg onder de indruk van al het moois dat we onderweg zagen. We hebben in de parken alleen maar de hoogtepunten gezien, dat was voor ons toen voldoende. We hadden niet gedacht om ooit nog terug te komen dus wilden we zoveel mogelijk zien. Afgelopen zomer zijn we toch terug gegaan, nu met de kinderen. We hebben het wel rustiger aan gedaan, maar toch ook weer de nodige kilometers afgelegd. Nu hebben we wel een aantal flinke wandelingen gedaan, maar als je dat niet doet lijkt me jullie schema wel te doen. Het is maar net wat je wilt!
Groetjes Elly
Leuk verhaal.
Groetjes van Hilda
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Contacteer:

Complimenten voor je reisverslag Elly. Erg leuk gedaan. Eigen ontwerp?
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- michelly
- Amerika-expert
- Contacteer:
Inderdaad. We hebben met z'n tweetjes heel wat uren achter de computer doorgebracht. Het ontwerp hebben we samen gedaan maar van de technische uitvoering heb ik geen verstand en gaat alle eer naar Michel.Njit schreef:![]()
Groetjes Elly
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
-
- Amerika-ontdekker
Hoi elly,michelly schreef:Inderdaad. We hebben met z'n tweetjes heel wat uren achter de computer doorgebracht. Het ontwerp hebben we samen gedaan maar van de technische uitvoering heb ik geen verstand en gaat alle eer naar Michel.Njit schreef:![]()
Groetjes Elly
Ik lees in jullie reisverhaal dat je regelmatig je foto's op een cd brand.
Kan je bij elke willekeurige internetcafe of bieb je foto's op cd branden?
Had je zelf cd's mee genomen?
Hoe groot is je geheugenkaartje dan van je fototoestel als je steeds moet branden.
Elly heb jij nog tips voor mij.
Want als ik jou verhaal lees dan komen wij toch ook wel op een aantal van die plaatsen waar jullie zijn geweest.
Bedankt en groetjes van Hilda
- michelly
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hoi Hilda,
Wij hadden een aantal geheugenkaartjes bij voor ons fototoestel. De grootste was 512mb en dan nog een paar kleintjes als reserve. Je kunt op veel plaatsen je foto's op CD laten branden bijv. bij de plaatselijke fotozaak of bij Wallgreen. Hier kost dat ongeveer $4 dacht ik, bij de fotograaf waren we wat meer kwijt. Bij Wallgreen krijg je dan ook een printje van de miniaturen van je foto's mee. Ook hebben we een keertje in een internetcafe de foto's zelf gebrand, maar dan was je net zoveel of meer $$ kwijt aan de tijd die dit kost.
Wat tips betreft:
Los Angeles: Venice Beach, vonden wij helemaal geweldig vanwege het aparte sfeertje, beetje hippy-achtig. Toen wij er waren was er op het strand een hele grote groep mensen muziek aan het maken, heel apart. Ook een prachtige zonsondergang gezien.
Joshua Tree: wandeling bij Hidden Valley en dan niet op het heetst van de dag net als wij gedaan hebben
Page: Antelope Canyon. De mooiste tijd hiervoor is rond het middaguur vanwege de lichtinval. Je kunt dit vinden op Hwy 98 richting Kayenta bij milemarker 299. Ook bij Page vind je de Horse Shoe Bend. Een bezoekje duurt niet zo lang maar zeker de moeite waard. (4 mijl ten zuiden van Page aan Hwy 89 milemarker 545).
Bryce: Naar beneden tussen de Hoodoos is een geweldige ervaring. Wij hadden de Queens Garden Trail gedaan omdat de Navajo Loop trail afgesloten was maar die is volgens mij weer open nu.
Zion: Wij vonden de Canyon Overlook Trail aan het begin van de tunnel de moeite waard. Duurt ook niet zolang.
Death Valley:
-Zabriskie point
-Devils Golfcourse
-Badwater
-Stovepipe Wells
Ook mooie punten schijnen Dante's View en Artists Pallet te zijn maar die waren vorig jaar nog afgesloten dus die hebben wij niet gezien
Yosemite: Wandeling naar de Vernall Falls en dan terug over de John Muir Trail.
Dit zijn zomaar een aantal dingen die ons heel erg aanpsraken, misschien heb je er iets aan.
Groetjes Elly
Wij hadden een aantal geheugenkaartjes bij voor ons fototoestel. De grootste was 512mb en dan nog een paar kleintjes als reserve. Je kunt op veel plaatsen je foto's op CD laten branden bijv. bij de plaatselijke fotozaak of bij Wallgreen. Hier kost dat ongeveer $4 dacht ik, bij de fotograaf waren we wat meer kwijt. Bij Wallgreen krijg je dan ook een printje van de miniaturen van je foto's mee. Ook hebben we een keertje in een internetcafe de foto's zelf gebrand, maar dan was je net zoveel of meer $$ kwijt aan de tijd die dit kost.
Wat tips betreft:
Los Angeles: Venice Beach, vonden wij helemaal geweldig vanwege het aparte sfeertje, beetje hippy-achtig. Toen wij er waren was er op het strand een hele grote groep mensen muziek aan het maken, heel apart. Ook een prachtige zonsondergang gezien.
Joshua Tree: wandeling bij Hidden Valley en dan niet op het heetst van de dag net als wij gedaan hebben

Page: Antelope Canyon. De mooiste tijd hiervoor is rond het middaguur vanwege de lichtinval. Je kunt dit vinden op Hwy 98 richting Kayenta bij milemarker 299. Ook bij Page vind je de Horse Shoe Bend. Een bezoekje duurt niet zo lang maar zeker de moeite waard. (4 mijl ten zuiden van Page aan Hwy 89 milemarker 545).
Bryce: Naar beneden tussen de Hoodoos is een geweldige ervaring. Wij hadden de Queens Garden Trail gedaan omdat de Navajo Loop trail afgesloten was maar die is volgens mij weer open nu.
Zion: Wij vonden de Canyon Overlook Trail aan het begin van de tunnel de moeite waard. Duurt ook niet zolang.
Death Valley:
-Zabriskie point
-Devils Golfcourse
-Badwater
-Stovepipe Wells
Ook mooie punten schijnen Dante's View en Artists Pallet te zijn maar die waren vorig jaar nog afgesloten dus die hebben wij niet gezien
Yosemite: Wandeling naar de Vernall Falls en dan terug over de John Muir Trail.
Dit zijn zomaar een aantal dingen die ons heel erg aanpsraken, misschien heb je er iets aan.
Groetjes Elly
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht