Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

12 nachten van San Francisco naar LA

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
USAboys
Amerika-ontdekker

12 nachten van San Francisco naar LA

Bericht door USAboys »

Hoi,

we hebben net onze vluchten geboekt voor eind oktober begin november.
We zijn 12 nachten ter plaatse en willen van San Francisco over Death Valley naar Vegas (daar de Grand Canyon meepikken of erheen rijden) en eindigen in Los Angeles.
Heeft iemand dit schema op min of meer dezelfde tijdsspanne gedaan?
Alle tips zijn meer dan welkom.

Bedankt!
Afbeelding
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Re: 12 nachten van San Francisco naar LA

Bericht door Katja »

Pffff, dat is een eind rijden in die tijd. Heb je met Google maps al je route ingevoerd en de afstand en reistijd bekeken?
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Las Vegas ligt niet echt aan de Grand Canyon dus het daar meepikken kan alleen als je het met een helicopter gaat doen, anders moet je er toch echt heen rijden. Met Grand Canyon wordt trouwens hier het nationaal park bedoelt en niet de Westrim waar de Canyonwalk is. De westrim ligt wel dichter bij Las Vegas maar dat is een aardige touristrap.

Het kan zijn dat in Yosemite er al sneeuw ligt en je dus niet over de Tioga Pass naar Death Valley kan.

Maar als ik zo naar de wensen kijk, is het krap. Hoeveel tijd wil je overal doorbrengen?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het wordt inderdaad wat krap. Met 12 dagen zou je zoiets kunnen krijgen:
1 aankomst SF
2 SF
3 SF - Yosemite
4 Yosemite
5 Yosemite - Death valley
6 Death valley - Las Vegas
7 Las Vegas
8 Las Vegas - Grand Canyon
9 Grand Canyon - Kingman
10 Kingman - LA
11 LA
12 terugreis

Daa kun je nog iets in schuiven, maar niet heel veel. Is die 12 dagen incl de heen- en terugreis?

Marianne
USAboys
Amerika-ontdekker

Bericht door USAboys »

Bedankt

dat is ongeveer wat we in gedachten hadden Marianne.
Ik had deze reacties wel verwacht... Vorig jaar zijn we naar Florida gegaan in 10 dagen en dan ook zei iedereen dat het veel te krap was.
Maar wij kunnen ook genieten van een autorit en wat we onderweg zien. We vinden het niet erg om te rijden en het zo vrij vermoeiend te maken.
We zijn km's vreten ook wel wat gewend, we wonen in Zuid-Frankrijk en moeten wel eens anderhalf uur rijden om een zakje cement bijvoorbeeld :lol:

Maar interessant is wel de opmerking van jolanxyz over de toeristenval "west rim"... dat moet ik idd eens gaan uitzoeken.
We dachten idd aan een helikoptertrip om tijd te besparen... maar het zou natuurlijk leuker zijn om er echt heen te rijden.

groetjes
Afbeelding
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

De Westrim is vooral een touristtrap omdat de grootste attractie de Grand Canyon Skywalk is (http://store.grandcanyonskywalk.com/). Echter om daar op te mogen moet je én een kaartje kopen voor het gebied én een kaartje kopen voor de skywalk zelf. Wat ik weet is dat je op de Skywalk geen foto's mag maken en dat je er maar heel even op mag. De Westrim is echter wel te doen in een dagtochtje vanuit Las Vegas. Maar ik zou toch gaan voor de Grand Canyon National Park en daar overnachten (http://www.grandcanyonlodges.com/Lodgin ... w-411.html).

Hou er trouwens rekening mee dat het in oktober/november al vroeg donker is en behoorlijk fris kan zijn.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Lekker, roadtrip!

12 dagen is langer dan ik meestal ga, en de route leent zich daar prima voor.

Gewoon lekker gaan rijden, route van Marianne lijkt mij prima geschikt, misschien een dag Las Vegas minder en een extra rijdag via Page naar de Grand Canyon, bovenlangs dus, dat is wat ik zou doen.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Gewoon de route van Marianne volgen. Kan niet beter en neem de tips van Jolan ter harte. Een bezoek aan GCW kost tussen $ 80,-- en 100,-- pp want je moet ook nog betalen voor parkeren en voor de bus van het parkeerterrein. Er gaat niets boven "The real thing" Grand Canyon National Park south rim (north rim zal gesloten zijn als jullie komen). Lees ook dit voor Tioga Pass http://www.monobasinresearch.org/data/tiogapass.htm
Yeehaw
USAboys
Amerika-ontdekker

Bericht door USAboys »

Gezien ik blijkbaar niet rond de Grand Canyon zal kunnen rijden... tot waar zouden jullie dan zeker rijden om een mooi idee van de Canyon te krijgen?
En als de Tioga pass gesloten zal zijn, hebben jullie dan een mooi alternatief om van SF naar Las Vegas te rijden? Ik zou toch zeker ook een mooi deeltje van Death Valley willen meepikken...
Afbeelding
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Als Tioga Pass dicht is kan je het snelst via de southern sierras (via Bakersfield) naar Death Valley rijden. Wel in DV reserveren want die tijd van het jaar is het 49er encampment. www.xanterra.com Van Las Vegas rijd je in 5 uur naar GCNP south rim (ook reserveren) via us93, I40 en az64 Tegen die tijd is misschien de bypass bij Hoover Dam (een enorme brug) al open maar ik denk dat je net te vroeg bent. Voor GC: www.nps.gov/grca
Yeehaw
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Hoe bedoel je niet rond te kunnen rijden in de Grand Canyon? Hemelsbreed is het maar 10 mijl of zo maar met de auto van de zuidrim naar de noordrim komt aardig in de buurt van de 200 mijl. Het van de ene kant naar de andere kant lopen, kost tenminste 2 dagen en rijdend kost het zeker een paar uur. Er is bijna niemand die dus eventjes rond rijdt op dezelfde dag om de andere kant ook te bekijken. De meeste bezoekers gaan naar de Southrim, daar zijn de meeste voorzieningen en is het hele jaar open.

Als de Tiogapass al dicht is kun je of omrijden via South Lake Tahoe of via Visalia en zo naar Death Valley, deze wegen blijven open. Een mooi alternatief is de Sonora pass, maar ook deze sluit bij hevige sneeuwval. Kijk anders eens op de site van het park: http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/seasonal.htm Hier staat ook een link op naar de wegbeheerder voor de andere passen. Mocht het al zo sneeuwen dan moet je misschien ook wel met kettingen rijden op andere wegen. Hoe dat precies zit, weet ik ook niet. Maar het lijkt me iets om uit te zoeken, boetes voor dat soort dingen zijn in de VS niet mals.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Je zou ook kunnen overwegen, mits de Tioga Pass dicht is en je dus niet via de snelle route naar LV kan, Yosemite NP over te slaan en in plaats daarvan Sequoia/Kings Canyon NP te bezoeken. Misschien ben je nog nooit in Yosemite geweest en wil je er per sé heen? Maar anders is de route van SF naar Sequoia en door naar Death Valley efficienter en ook erg mooi!
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Hier zijn de regels voor chains: http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/chains.htm Ik zou me er nu nog niet druk over maken want de kans daarop eind october/begin november is niet groot. Maar je weet maar nooit. De noordelijke route van de sierras is mooier maar zeker ook langer en als er al sneeuwval is geweest kan de noordelijke route problemen geven, zelfs in de omgeving van Lake Tahoe en 395 noord van Lee Vining. In de praktijk valt het vaak wel mee, die sneeuw begin november. Neem de zuidelijke route als je in een (lange) dag van Yosemite naar Death Valley wil rijden.
Yeehaw
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

North Rim van de Grand Canyon bezoeken zal niet lukken, hotel, campground en winkels daar sluiten op 15 oktober.
Je kan op zijn hoogst nog naar de rim rijden zolang de weg nog open is maar die sluit zodra er sneeuw valt.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer