Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
van Mariposa via Carmel naar SF??
van Mariposa via Carmel naar SF??
Hoi allemaal,
Heb een vraagje. Wij overnachten aan het eind van onze trip in Mariposa en vandaar hebben we nog 2 dagen in San Fransisco. Nu heb ik een vraagje. Is het qua tijd mogelijk om van Mariposa via Carmel en Montery naar San Francisco te rijden of is dit qua afstand te ver?
De volgende dag hebben we nog een hele dag in San Francisco te spenderen en de dag daarop vertrekken we (helaas) weer naar huis.
Heeft iemand wellicht nog leuke tips voor ons?
Alvast bedankt
Groetjes Tineke en Sjoukje
Heb een vraagje. Wij overnachten aan het eind van onze trip in Mariposa en vandaar hebben we nog 2 dagen in San Fransisco. Nu heb ik een vraagje. Is het qua tijd mogelijk om van Mariposa via Carmel en Montery naar San Francisco te rijden of is dit qua afstand te ver?
De volgende dag hebben we nog een hele dag in San Francisco te spenderen en de dag daarop vertrekken we (helaas) weer naar huis.
Heeft iemand wellicht nog leuke tips voor ons?
Alvast bedankt
Re: van Mariposa via Carmel naar SF??
Zo te lezen heb je dan maar 1 dag voor SF. Als je via Monterey gaat rijden en daar ook wat wil zien kom je pas laat in SF aan. Ik zou zo snel mogelijk naar SF rijden en daar zoveel mogelijk tijd besteden. De prachtige kustroute hw1 is ten zuiden van Monterey en daar zul je niet aan toekomen.
Yeehaw
Yeehaw
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Dat kan ik beamen. De mooie kustroute tussen LA en SF (ook Big Sur genaamd) ligt zo'n beetje tussen Cambria en Carmel. Het stuk tot aan SF is vervolgens niets bijzonders. Ik zou dus ook lekker doorrijden naar SF en gaan genieten van wat die stad te bieden heeft!
Hoi Yeehaw en Rivercola,
Dank voor jullie reacties.
Wij zijn niet zulke fanatieke tikkers, maar wilden toch even zeggen dat we dit een geweldig forum vinden. We hebben al ontzettend veel gelezen en veel leuke en nuttige tips van het forum gehaald
We laten Carmel toch maar voor wat het is en rijden zo snel mogelijk richting San Francisco. Hebben jullie hiervoor nog tips? Wat moeten we beslist gaan zien? We zijn geen musea liefhebbers. Dus als je in San Francisco bent geweest moet je beslist ........... hebben gezien.
We zijn sowieso van plan om een bezoek aan alcatraz te brengen. Nu hebben we hier en daar gelezen dat je hiervoor het beste tickets vooraf kunt bestellen. Is dat zo of kunnen we daar ook gemakkelijk aan tickets komen? Mocht het zo zijn dat je de tickets het beste vooraf kunt bestellen, waar kan je dat dan het beste doen?
Ook hebben we gelezen dat er een nighttour is. Weten jullie (of iemand anders) hier meer over, is dat leuker dan een dagtour?
Nogmaals dank en we zien jullie reactie(s) weer met belangstelling tegmoet
Dank voor jullie reacties.
Wij zijn niet zulke fanatieke tikkers, maar wilden toch even zeggen dat we dit een geweldig forum vinden. We hebben al ontzettend veel gelezen en veel leuke en nuttige tips van het forum gehaald

We laten Carmel toch maar voor wat het is en rijden zo snel mogelijk richting San Francisco. Hebben jullie hiervoor nog tips? Wat moeten we beslist gaan zien? We zijn geen musea liefhebbers. Dus als je in San Francisco bent geweest moet je beslist ........... hebben gezien.
We zijn sowieso van plan om een bezoek aan alcatraz te brengen. Nu hebben we hier en daar gelezen dat je hiervoor het beste tickets vooraf kunt bestellen. Is dat zo of kunnen we daar ook gemakkelijk aan tickets komen? Mocht het zo zijn dat je de tickets het beste vooraf kunt bestellen, waar kan je dat dan het beste doen?
Ook hebben we gelezen dat er een nighttour is. Weten jullie (of iemand anders) hier meer over, is dat leuker dan een dagtour?
Nogmaals dank en we zien jullie reactie(s) weer met belangstelling tegmoet

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik hoop dt je voldoende tijd hebt uitgetrokken voor Yosemite, of ga je van Mammoth Lakes naar Mariposa en dan de volgende dag naar SF? Dan zou je ook de ochtend nog wel in Yosemiet door kunnen brengen. Geen Carmel dus. En weet je dat Mariposa een uur rijden van Yosemite valley ligt?
Alcatraz moet je van te voren boeken, anders gaat het niet lukken, of het gaat je erg veel tijd kosten. Je kunt ook eens de zoekfucntie gebruiken om ervaringen te lezen. Boeken moet via deze site, dit is de enige officële site. Je vindt hierin ook informatie over de verschillende tours.
Marianne
Alcatraz moet je van te voren boeken, anders gaat het niet lukken, of het gaat je erg veel tijd kosten. Je kunt ook eens de zoekfucntie gebruiken om ervaringen te lezen. Boeken moet via deze site, dit is de enige officële site. Je vindt hierin ook informatie over de verschillende tours.
Marianne
Hoi Marianne,
Wij gaan inderdaad via Mammoth Lakes naar Mariposa. In Mammoth Lakes verblijven we 2 nachten en in Mariposa ook. Dus ik ga er vanuit dat we dan genoeg tijd hebben om Yosimite te bekijken, toch?
Bedankt voor de link naar de site van Alcatraz. Heb hier al even op gekeken. Wat kun je het beste doen. Tickets zelf uitprinten of ophalen bij de kassa ter plaatse (dit ivm met wachtrijen)?
Groetjes Tineke
Wij gaan inderdaad via Mammoth Lakes naar Mariposa. In Mammoth Lakes verblijven we 2 nachten en in Mariposa ook. Dus ik ga er vanuit dat we dan genoeg tijd hebben om Yosimite te bekijken, toch?
Bedankt voor de link naar de site van Alcatraz. Heb hier al even op gekeken. Wat kun je het beste doen. Tickets zelf uitprinten of ophalen bij de kassa ter plaatse (dit ivm met wachtrijen)?
Groetjes Tineke
Vanaf Mammoth Lakes zal het niet meevallen om Yosemite te bezoeken. Je moet dan altijd over Tioga Pass en weer terug maar de omgeving van Mammoth Lakes is ook heel mooi. Hier kan je gerust een dag doorbrengen en dan 2 nachten Mariposa voor een bezoek aan Yosemite en onderweg tussen Lee Vining en Yosemite natuurlijk.
Yeehaw
Yeehaw
Hoi Yeehaw,
Wij hebben een georganiseerde reis geboekt met huurauto en vertrekken 30 augustus a.s. (zijn al aan het aftellen
) Dus alle reis-documentatie hebben we nog niet binnen. Heb alleen nog maar een lijst met hotels waar we overnachten. Aan de hand daarvan zijn we al een beetje bezig met het uitstippelen van de route. We willen natuurlijk niets missen.
Het is leuk om te puzzelen, maar soms wel lastig in te schatten hoe lang je over sommige stukken doet. Gelukkig hebben we hier op het forum al veel leuke tips opgedaan
En tijdens onze reis zullen we het forum ook vaak eens raadplegen
Groetjes Tineke
Wij hebben een georganiseerde reis geboekt met huurauto en vertrekken 30 augustus a.s. (zijn al aan het aftellen

Het is leuk om te puzzelen, maar soms wel lastig in te schatten hoe lang je over sommige stukken doet. Gelukkig hebben we hier op het forum al veel leuke tips opgedaan

Groetjes Tineke
Een georganiseerde reis met 2 nachten Mammoth Lakes hoor je niet veel. Misschien kan je een link naar die reis geven?
Onderstaand heb ik een link geplaatst. Ik weet niet of t werkt, maar hoop het
http://www.jandoets.nl/autotrips/west-u ... etail.html
http://www.jandoets.nl/autotrips/west-u ... etail.html
Nou je ziet wel alle highlights met een afwisseling van erge drukke dagen en rustige op een plek. Laten we zo zeggen: heb slechtere gezien
Die twee dagen Mammoth zijn inderdaad bijzonder.
San Francisco: neem de cable car en ook de tram, en rijdt door de stad, langs de wharf, door china town, naar de goldengate, coit tower, north beach, twin peaks, de mission. Een tochtje met een veerboot is ook leuk. Of fietsen over de Golden Gate heen en terug. Kortom genoeg te doen daar. Te veel

Die twee dagen Mammoth zijn inderdaad bijzonder.
San Francisco: neem de cable car en ook de tram, en rijdt door de stad, langs de wharf, door china town, naar de goldengate, coit tower, north beach, twin peaks, de mission. Een tochtje met een veerboot is ook leuk. Of fietsen over de Golden Gate heen en terug. Kortom genoeg te doen daar. Te veel

Ja hoor, de link werkt prima. Een geweldige reis, maar druk.....Ik begrijp niet goed waarom ze 2 dagen Mammoth plannen en zo kort tussen Monument Valley en Las Vegas maar fantastisch is de reis zeker. Ik weet niet of je die ene dag in Moab wel een riverraft zou willen maken. Canyonlands NP, Dead Horse Point SP en Arches NP nemen al meer tijd in beslag. Van Monument Valley naar Moab neem de route via Mexican Hat, dan 261 naar Gooseneck SP en Moki Dugway naar 95. Maak een foto van MV bij milemarker 13 off 163 vlak voor Mexican Hat. Er is nog veel meer te zien op deze route maar de genoemde plaatsen mag je niet missen. Dan voor Canyon de Chelly. Je moet inderdaad een tour nemen om in de canyon te komen. Die duurt tenminste 3 uur en komende van Sedona met ook nog een stop in Petrified Forest NP (geen bos, de stenen boomstammen liggen op de grond) zal die tour te veel van het goede zijn. Op de foto zie je Spider Rock. Die ligt helemaal aan het eind van de 19 miles south rim drive. Ik zou deze rim rijden (heen en terug)en dan overnachten in Chinle. Je kan onderweg nog de canyon in naar White House (gratis) maar een steile klim terug. Ik zou ook nog even stoppen bij Hubbell Trading Post onderweg naar Chinle. Lange dag......
Met die dag in Mammoth zou ik of Devils Postpile NM bezoeken en naar June Lake gaan. Prachtig toertje. Je kan ook naar Mono Lake (kom je ook de volgende dag langs) en Bodie SHP gaan. Bodie is een van de best bewaard gebleven ghosttowns zonder commercieel gedoe. Zeer de moeite waard maar je kan die dag niet alles doen. Bv, via June Lake naar Lee Vining (1.5 uur) Mono Lake (1.5 uur) naar Bodie, bezoek en weer terug naar Mammoth (ca. 3-4 uur) en ga een broodje eten bij Whoa Nelli Deli in Lee Vining achter het pompstation. Je eet je vingers erbij op. Beroemd in heel California!
Yeehaw
Met die dag in Mammoth zou ik of Devils Postpile NM bezoeken en naar June Lake gaan. Prachtig toertje. Je kan ook naar Mono Lake (kom je ook de volgende dag langs) en Bodie SHP gaan. Bodie is een van de best bewaard gebleven ghosttowns zonder commercieel gedoe. Zeer de moeite waard maar je kan die dag niet alles doen. Bv, via June Lake naar Lee Vining (1.5 uur) Mono Lake (1.5 uur) naar Bodie, bezoek en weer terug naar Mammoth (ca. 3-4 uur) en ga een broodje eten bij Whoa Nelli Deli in Lee Vining achter het pompstation. Je eet je vingers erbij op. Beroemd in heel California!
Yeehaw
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik had de reis al eens gezien en me ook verbaasd over die 2 nachten Mammoth Lakes (en ze komen zelf niet eens met de suggestie om Bodie te bezoeken, wat ik echt zou aanraden!), en bij die ene overnachting bij de Grand Canyon zijn ze wel heel optimistisch over de mogelijkheden:
"In circa 4 uur rijdt u vandaag naar de Grand Canyon in Arizona. Onderweg bij Kingman kunt u nog een stukje over de beroemde route 66 rijden. In het Nationale Park zijn talloze activiteiten te doen zoals hiken, mountainbiken en raften op de Colorado River. Er zijn diverse leerprogramma's voor kinderen en volwassenen, waarbij u onder begeleiding van het gids het park gaat ontdekken. Maar het beste is de Grand Canyon eigenlijk te zien vanuit de lucht. Daardoor is een helikoptervlucht zeker een aanrader."
Kijk voor Arches eens naar de Fiery Furnace Walk. Dit is een leuke wandeling om met (of zonder) kinderen te doen. Zijn jullie met kinderen? Ik weet niet hoe het met die river raft zit, als die vast staat ben je niet meer zo flexibel, maar anders zou je die al op de eerste dag kunnen raften, en dan in de ochtend wandelen in Canyonlands of Arches.
In ons 2008-verslag kun je informatie vinden over onder andere Moab, Zion en Yosemite.
Als jullie in Yosemite sequoia's willen bekijken, dan kan dat bijvoorbeeld in de Mariposa Grove, niet in Yosemite valley zoals Jan Doets schrijft.
Marianne
"In circa 4 uur rijdt u vandaag naar de Grand Canyon in Arizona. Onderweg bij Kingman kunt u nog een stukje over de beroemde route 66 rijden. In het Nationale Park zijn talloze activiteiten te doen zoals hiken, mountainbiken en raften op de Colorado River. Er zijn diverse leerprogramma's voor kinderen en volwassenen, waarbij u onder begeleiding van het gids het park gaat ontdekken. Maar het beste is de Grand Canyon eigenlijk te zien vanuit de lucht. Daardoor is een helikoptervlucht zeker een aanrader."
Kijk voor Arches eens naar de Fiery Furnace Walk. Dit is een leuke wandeling om met (of zonder) kinderen te doen. Zijn jullie met kinderen? Ik weet niet hoe het met die river raft zit, als die vast staat ben je niet meer zo flexibel, maar anders zou je die al op de eerste dag kunnen raften, en dan in de ochtend wandelen in Canyonlands of Arches.
In ons 2008-verslag kun je informatie vinden over onder andere Moab, Zion en Yosemite.
Als jullie in Yosemite sequoia's willen bekijken, dan kan dat bijvoorbeeld in de Mariposa Grove, niet in Yosemite valley zoals Jan Doets schrijft.
Marianne
Lol Raften in de GC. En mountain biken zal er ook niet meevallen. Er staan wel meer rare dingen in zoals Tioga Pass die al gesloten zou kunnen zijn in september maar dat neemt niet weg dat het een prachtige reis is.....Maak je geen zorgen Tinslo.
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Yeehaw schreef: En mountain biken zal er ook niet meevallen.

Ik denk dat het wellicht handig is om alle plaatsen eens aan jullie door te geven waar wij overnachten. Ik besef me wel dat het een hele drukke reis is, maar we hebben nadien nog een hele week om weer bij te komen
12 jaar geleden ben ik ook al een geweest en had toen een rondreis van 16 dagen! Dit vond ik veel te kort en nu ik de boel een zo aan het uitpluisen ben, kom ik erachter dat we toen een heleboel dingen niet gezien hebben, dat wil ik nu liever niet.
Hieronder komt het lijstje met plaatsen waar wij overnachten:
- Aankomst LA 2 nachten
- Lauglin 1 nacht
- Crand Canyon/Tusaya 1 nacht
- Sedona 2 nachten
(Red Rock Western Jeeptour)
- Chinle 1 nacht
- Mexican Hat 1 nacht
Kayenta (Monument Valley Jeeptour)
- Moab 2 nachten
(Raften)
- Bryce 1 nacht
- Las Vegas 2 nachten
- Death Valley 1 nacht
- Mammoth Lakes 2 nachten
- Mariposa 2 nachten
- San Francisco 2 nachten
Je bent natuurlijk afhankelijk van je reisorganisatie, maar we durfden eerlijk gezegd niet op ons eigen houtje te gaan
Over het raften hebben we zelf ook al nagedacht, het zit bij de reis in maar wellicht laten we dat wel vallen. Kennissen van ons hebben deze reis 2 jaar geleden ook gedaan en die vonden dat een beetje tegenvallen, dus wellicht dat we dat niet gaan doen. Maar dat bekijken we ter plaatse.
Voor de rest is het natuurlijk allemaal erg spannend en zijn we benieuwd waar we allemaal terecht gaan komen.
Oh ja we doen de reis zonder kinderen...
Groetjes Tineke

12 jaar geleden ben ik ook al een geweest en had toen een rondreis van 16 dagen! Dit vond ik veel te kort en nu ik de boel een zo aan het uitpluisen ben, kom ik erachter dat we toen een heleboel dingen niet gezien hebben, dat wil ik nu liever niet.
Hieronder komt het lijstje met plaatsen waar wij overnachten:
- Aankomst LA 2 nachten
- Lauglin 1 nacht
- Crand Canyon/Tusaya 1 nacht
- Sedona 2 nachten
(Red Rock Western Jeeptour)
- Chinle 1 nacht
- Mexican Hat 1 nacht
Kayenta (Monument Valley Jeeptour)
- Moab 2 nachten
(Raften)
- Bryce 1 nacht
- Las Vegas 2 nachten
- Death Valley 1 nacht
- Mammoth Lakes 2 nachten
- Mariposa 2 nachten
- San Francisco 2 nachten
Je bent natuurlijk afhankelijk van je reisorganisatie, maar we durfden eerlijk gezegd niet op ons eigen houtje te gaan

Over het raften hebben we zelf ook al nagedacht, het zit bij de reis in maar wellicht laten we dat wel vallen. Kennissen van ons hebben deze reis 2 jaar geleden ook gedaan en die vonden dat een beetje tegenvallen, dus wellicht dat we dat niet gaan doen. Maar dat bekijken we ter plaatse.
Voor de rest is het natuurlijk allemaal erg spannend en zijn we benieuwd waar we allemaal terecht gaan komen.
Oh ja we doen de reis zonder kinderen...
Groetjes Tineke
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht