Jaja, in September is het zover.. Mijn eerste vakantie naar de USA. We gaan 23 dagen touren ( Met een Camper ) in het zuid westen van Amerika. De camper is bevestigd en de vlucht is bevestigd, verder zijn we vrij om te gaan en staan. Nu ben ik natuurlijk druk bezig met het voorbereiden op mijn reis, en graag zou ik jullie hulp daarbij willen. Op dit moment staat de volgende reis in onze gedachte:
Dag 1: Aankomst San Francisco
Dag 2: Monterey
Dag 3: Dagje San Francisco
Dag 4: San Simeon
Dag 5: Los Angeles
Dag 6: Los Angeles
Dag 7: Palm Springs
Dag 8: Joshua Tree National Park
Dag 9: Grand Canyon
Dag 10: Grand Canyon
Dag 11: Monument Valley
Dag 12: Arches
Dag 13: Arches
Dag 14: Capitol Reef
Dag 15: Bryce Canyon
Dag 16: Bryce Canyon
Dag 17: Zion National Park
Dag 18: Las Vegas
Dag 19: Mono Lake
Dag 20: Yosemite
Dag 21: Yosemite
Dag 22: San Francisco
Dag 23: Amsterdam
Graag ontvang ik van jullie op/aanmerken. Ik wil natuurlijk de belangrijkste dingetjes niet missen.. natuurlijk is dit ook een kwestie van smaak, maar wil graag zelf een keuze maken of het interessant is om de op/aanmerken te verwerken in mijn reis..
Alvast helemaal bedankt,
Gr.Linda
Waarom ga je van San Francisco naar Montery en daarna weer terug naar San Francisco? (SF -> Montery is bijna 190 km. Reken op iets van 3 uur rijden heen en 3 uur rijden terug).
Dit lijkt me logischer:
Dag 1: Aankomst San Francisco
Dag 2: Dagje San Francisco
Dag 3: Monterey
Dag 4: San Simeon
Hebben jullie al dingen bedacht die jullie willen gaan doen? Vooral in de grote steden als San Francisco en Los Angeles lijkt het me lastig om met de camper rond te rijden..
Ik ben het er zeker mee eens dat je Monterey ná San Francisco zou moeten doen, je komt er zelfs langs als je naar San Simeon rijdt.
Wanneer halen jullie die camper op? Het is misschien zeker zo handig om eerst twee dagen San Francisco te doen en dan pas de camper op te halen. In de stad heb je er in elk geval niks aan. Op de dag van aankomst moet je in een hotel, als je dan meteen een hotel downtown neemt, kan je de tweede dag de stad bekijken.
Als je de derde dag de camper ophaalt ben je tegen de middag weg en zou je dan naar Monterey kunnen rijden.
Hallo Linda,
Die eerste dagen lijken mij ook niet logisch. Ik neem ook aan dat je niet meteen met de camper weg mag rijden, dus dan lijkt het meer voor de hand te liggen om eerst 1 of 2 dagen in San Francisco door te brengen, en dan naar Monterey.
Dag 18: Las Vegas
Dag 19: Mono Lake
Dag 20: Yosemite
Dag 21: Yosemite
Dag 22: San Francisco
Dag 23: Amsterdam
Ik weet niet of je met de camper door Death Valley mag, maar het is hoe dan ook een flink eind rijden van Las Vegas naar Mono Lake. Als je door Death Valley rijdt kun je ergens aan de 395 overnachten. Voor Mono Lake heb je niet veel tijd nodig.
Rijden jullie op dag 21 al naar San Francisco terug? Dan blijft er niet veel tijd over voor Yosemite. Als ik moest kiezen zou ik een dag Bryce inruilen voor een dag Yosemite, het laatste park is veel afwisselender.
Oeps, klein voutje..
We doen natuurlijk eerst 2 dagen SF en daarna rijden we naar Monterey... De camper kunnen we de derde dag ophalen.
Ik wil hier graag ook nog seqoia tussen plannen, waar kan ik dat het beste doen?? En nu heb ik vanmorgen ook weer iets over Page gehoord?? Weten jullie of het interessant is, en waar dit tussen te plannen is??
Thanks..
Lindake schreef:Ik wil hier graag ook nog seqoia tussen plannen, waar kan ik dat het beste doen?? En nu heb ik vanmorgen ook weer iets over Page gehoord?? Weten jullie of het interessant is, en waar dit tussen te plannen is??
Thanks..
Ik vind het schema zo al aardig vol, om er nog iets tussen te plannen lijkt me wat teveel worden.
Als je Sequoia wilt doen kan dat tussen Yosemite en SF. Of beter wellicht: Mono Lake laten vallen en onderlangs van Las Vegas naar Sequioa en dan naar Yosemite.
Je kunt overwegen om niet alles te plannen en gewoon zien hoever je komt. Het zal in september niet te moeilijk zijn om een plaatsje te vinden.
Lindake schreef:Ik wil hier graag ook nog seqoia tussen plannen, waar kan ik dat het beste doen??
Afhankelijk van de grootte van de camper, moet je er rekening mee houden, dat met een camper tot 25 feet Sequoia NP te bereiken is, daarboven is het niet toegestaan om het park te door te rijden.
Lindake schreef:
Ik wil hier graag ook nog seqoia tussen plannen, waar kan ik dat het beste doen?? ..
Hoi Linda,
Ik zie dat je Yosemite aan het eind van de reis hebt gepland. Ik weet niet precies wanneer jullie weggaan, begin oktober kan de Tioagapas ook al dicht zijn, vanwege sneeuwval. In dat geval zul je dus via de zuidroute moeten gaan en kan je gelijk Sequoia NP meenemen.
In het andere geval zou je Yosemite via de zuidingang kunnen verlaten bijv. Aan deze kant van het park zijn de seqouiabomen namelijk ook te bewonderen.
Ik heb regelmatig met campers de USA rondgetoerd. Wat ik intussen wel weet is dat je de dagafstanden niet te ruim moet nemen want een camper is minder snel dan een personenwagen.
Zelf heb ik mijn twijfels over Joshua - Grand Canyon en Las Vegas - Mono Lake. Deze ritten zijn elk goed voor een dikke 600 km. Zo ben je toch al gauw 8 a 9 uur kwijt op deze dagen alleen al om de afstand te overbruggen. Verder is het een aantrekkelijke route.
Succes en veel plezier.
hroolvink schreef:Ik heb regelmatig met campers de USA rondgetoerd. Wat ik intussen wel weet is dat je de dagafstanden niet te ruim moet nemen want een camper is minder snel dan een personenwagen.
Hoezo langzamer de campers waar wij mee gereden hebben haalden allemaal 75 mile per uur dus kan je net zo hard als een personenauto.
Enige nadeel, het brandstof gebruik schiet omhoog als je zo hard rijdt.
Op (ingeplande) reisdagen maken wij ook met een camper 405 mile op een dag.
Rob
Er zijn altijd uitzonderingen. Mijn ervaring is dat je met een camper wat moeilijker uit de voeten kunt. Als je constant op autowegen rijdt dan is 70 mijl best mogelijk. Op B-wegen en heuvelachtig terrein moet ik het nog zien of je je gemiddelde van 405 mijl haalt zonder de ganse dag achter het stuur te moeten zitten. Moet wel toegeven dat de weg van Grand Canyon naar Monument Valley goed berijdbaar en breed is.
Hey wat leuk, alle tips,
we zijn inderdaad nog eens naar de route gaan kijken en deze is toch wel wat veranderd, hij ziet er nu als volgt uit..
Dag 1 San Francisco
Dag 2 San Francisco
Dag 3 Yosemite National Park
Dag 4 Yosemite National Park / Mono Lake
Dag 5 Sequoia National Park
Dag 6 Sequoia National Park / Las Vegas
Dag 7 Las Vegas
Dag 8 Zion National Park
Dag 9 Bryce Canyon
Dag 10 Capitol Reef
Dag 11 Arches National Park
Dag 12 Arches National Park / Monument Valley
Dag 13 Monument Valley / Lake Powell
Dag 14 Grand Canyon
Dag 15 Grand Canyon
Dag 16 Joshua Tree National Park
Dag 17 Palm Springs
Dag 18 Los Angeles
Dag 19 Los Angeles
Dag 20 Santa Barbara / Santa Maria / Santa Cruz
Dag 21 Santa Barbara / Santa Maria / Santa Cruz / Montery
Dag 22 Monterey
Dag 23 San Francisco
Dag 24 Amsterdam
Tja, Hoop dat deze route er wat beter uit ziet.??
Heb graag wat reacties van jullie kant uit, zou het namelijk echt jammer vinden wanneer ik dadelijk terugben en de helft van de belangrijkere dingen niet gezien zou hebben terwijl deze wel op de route liggen.. natuurlijk kun je niet alles zien, zeker niet in z`on korte tijd, maar ik hoop dat jullie me kunnen helpen!
Misschien dat dag 8, 9 en 10 wat gehaast is, misschien nog tips..???
Het is wel zo, dat we de route echt zo neer hebben gezet om een route neer te zetten, ik bedoel hiermee dat we alle vrijheid hebben..
thankds...
Er zit een probleem bij dag 4/5, je wil naar Mono Lake dat ligt aan de oostkant van Yosemite en daarna naar Sequoia NP waarvan de ingang aan de westkant ligt.
Er is vanaf de oostkant echt geen toegang mogelijk naar Sequoia NP je zal dus i van de 2 moeten laten vallen of ernorm veel mile maken, wat met een camper weer niet zo gemakkelijk is.
Rob
Naar mijn mening is het een krap schema. Te veel parken ingepland. Alleen tijd voor een bliksembezoekje per park.
Ik zou Sequioa NP laten vallen ten gunste van 1 dag langer in Yosemite waar je in Mariposa Grove ook heel mooi de sequioa's kunt bekijken.
Verder vind ik de tijd in Arches/Moab te kort. Daar is heel veel te zien.
Misschien Capitol Reef laten vallen?
Heb je overwogen om terug te vliegen vanaf LA, dan hoef je niet terug te rijden naar SF en dat scheelt weer.
De kustweg en nog vele andere mooie plekken kun je dan beter voor een volgend bezoek bewaren.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.