Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reisgidsen, wegenkaarten, folders, edm...
Reisgidsen, wegenkaarten, folders, edm...
Voor onze reis naar California/Nevada zijn wij op zoek naar gidsen, kaarten, folders...
Er zijn er hééél veel te vinden in de boekhandel. Wie heeft tips over wat we het beste kiezen.
Misschien heeft iemand gebruikte gidsen waar hij of zij niks meer mee is.
Onze aandacht gaat vooral uit naar San Francisco, Los Angeles, Las Vegas en de Grand Canyon
Alvast bedankt
Er zijn er hééél veel te vinden in de boekhandel. Wie heeft tips over wat we het beste kiezen.
Misschien heeft iemand gebruikte gidsen waar hij of zij niks meer mee is.
Onze aandacht gaat vooral uit naar San Francisco, Los Angeles, Las Vegas en de Grand Canyon
Alvast bedankt

- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Re: Reisgidsen, wegenkaarten, folders, edm...
Geen idee wanneer jullie gaan maar als je via Google de plaatsnaam of statenaam ingeeft krijg je genoeg hits daar zitten ook de sites van de stad/state zelf tussen en daarop kan je heel vaak gratis boekwerken/folders bestellen reken wel op een verzend tijd tussen twee en zes weken.
eind oktober.
Ondertussen hebben we de algemene gids ontvangen van "visitcalifornia"
maar we zoeken toch iets meer uitgebreidere info en een deftige routekaart.
Mensen hier met 2dehands materiaal mogen me zeker contacteren.
Ondertussen hebben we de algemene gids ontvangen van "visitcalifornia"
maar we zoeken toch iets meer uitgebreidere info en een deftige routekaart.
Mensen hier met 2dehands materiaal mogen me zeker contacteren.

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Een hoop tweedehandsmateriaal hier, maar daar wil ik geen afstand van doen.
Waarom kijk je niet eens in de bibliotheek? Daar hebben ze meestal aardig veel gidsen. Je kunt dan ook eens kijken welke gids je het beste bevalt, en die dan aanschaffen. De een zweert bij de Lonely Planet, de ander bij de Rough Guide, etc. Kwestie van toch eens zelf bekijken.
Ik koop altijd een Hallwagkaart voor de route. Voor Californie (en ene stuk Nevada, Utah en Arizona)heb je nr 5 nodig.
Als het jullie vooral om de steden gaat is een Capitool Gids misschien een goede keuze.
Marianne

Waarom kijk je niet eens in de bibliotheek? Daar hebben ze meestal aardig veel gidsen. Je kunt dan ook eens kijken welke gids je het beste bevalt, en die dan aanschaffen. De een zweert bij de Lonely Planet, de ander bij de Rough Guide, etc. Kwestie van toch eens zelf bekijken.
Ik koop altijd een Hallwagkaart voor de route. Voor Californie (en ene stuk Nevada, Utah en Arizona)heb je nr 5 nodig.
Als het jullie vooral om de steden gaat is een Capitool Gids misschien een goede keuze.
Marianne
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Goeie boekhandels (Donner bijvoorbeeld) hebben heel veel gidsen en jkaarten, kijk gewoon eens wat jij de mooiste vind.
Tweedehands zal lastig worden, ik denk dat de meeste mensen hier daar geen afstand van doen.
Tweedehands zal lastig worden, ik denk dat de meeste mensen hier daar geen afstand van doen.
Beste gids vind ik:
Verenigde Staten Zuidwest http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boe ... index.html van de ANWB.
Verenigde Staten Zuidwest http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boe ... index.html van de ANWB.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 22
- Contacteer:
Ik werk veel met Lonely Planet en vooral ook de Trotter gids Zuidwest USA http://www.bruna.nl/boeken/trotter-zuid ... 9020974652
En ook ik wil absoluut geen afstand doen van al mijn plattegronden, kaartjes etc.
Voor de steden is zoals Marianne al aangaf een Capitool Gids een prima optie.
Reny
En ook ik wil absoluut geen afstand doen van al mijn plattegronden, kaartjes etc.

Voor de steden is zoals Marianne al aangaf een Capitool Gids een prima optie.
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Duidelijke reisgids van Uitgeverij Lannoo met beschrijving van route met landkaartjes: Reisgids Californië en Zuidwest-USA
Ook van Lannoo: Trotter - Zuidwest-USA
Hallwag landkaarten van Rand McNally, te koop bij o.a. de ANWB en betere boekhandels.
Ook verkrijgbaar bij Tioga Tours. (Directe link naar usa-landkaarten.)
Zie voor voorbeelden: Hallwag landkaarten.
De landkaarten hebben ook kleine plattegrondjes van nationale parken en grotere steden. Bovendien staan sommige bezienswaardigheden ook op de landkaart vermeld langs de wegen. Zo kan je al een aardig beeld krijgen, over wat je zoal tegen kan komen onderweg.
Ook van Lannoo: Trotter - Zuidwest-USA
Hallwag landkaarten van Rand McNally, te koop bij o.a. de ANWB en betere boekhandels.
Ook verkrijgbaar bij Tioga Tours. (Directe link naar usa-landkaarten.)
Zie voor voorbeelden: Hallwag landkaarten.
De landkaarten hebben ook kleine plattegrondjes van nationale parken en grotere steden. Bovendien staan sommige bezienswaardigheden ook op de landkaart vermeld langs de wegen. Zo kan je al een aardig beeld krijgen, over wat je zoal tegen kan komen onderweg.
- CherokeeWarrior
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 50
Een andere tip, voordat je een fortuin uitgeeft aan (vaak dezelfde) boekjes die hier in de boekhandel te verkrijgen zijn.
Zodra je in de States bent, duik daar een Barnes & Noble, of Borders Bookstore in, en daar vind je veel local guides en ook goede kaarten.
Of zoek een used bookstore op.
Succes!
Zodra je in de States bent, duik daar een Barnes & Noble, of Borders Bookstore in, en daar vind je veel local guides en ook goede kaarten.
Of zoek een used bookstore op.
Succes!
sinds 1995 in totaal 62 keer naar de USA gevlogen and more to go...)
Last: Texas (Oct. 2018)
Next: Florida (Feb 2019)
Next: Utah (April 2019)
Love to drive off-road 4x4, Fly in a Piper Cherokee, Ride in a Jeep Cherokee and enjoy the desert..
Last: Texas (Oct. 2018)
Next: Florida (Feb 2019)
Next: Utah (April 2019)
Love to drive off-road 4x4, Fly in a Piper Cherokee, Ride in a Jeep Cherokee and enjoy the desert..
Bedankt voor de tips.
Waarom ik niet gewoon een boekhandel of bibliotheek binnenstap? Omdat wij in Zuid-Frankrijk in de bergen wonen... tja, daar zijn gewoon geen boekhandels. In de stad kan je wel wat vinden, maar ik wil bij voorkeur toch iets vinden in het nederlands.
Maar met de tips hier kan ik wel wat aanvangen.
Bedankt!
Waarom ik niet gewoon een boekhandel of bibliotheek binnenstap? Omdat wij in Zuid-Frankrijk in de bergen wonen... tja, daar zijn gewoon geen boekhandels. In de stad kan je wel wat vinden, maar ik wil bij voorkeur toch iets vinden in het nederlands.
Maar met de tips hier kan ik wel wat aanvangen.
Bedankt!

- steson
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ik heb via het lezen van veel topics uiteindelijk de Halwagg-kaart nr. 5 aangeschaft. Ik had al de Lannoo-reisgids (erg fijne en uitgebreide gids met een soort reisverslag van het standaard rondje zoals de meeste mensen die doen) en ik heb inmiddels de reisgids van de ANWB aan mijn collectie toegevoegd. Die van Lannoo heeft een nieuwe uitgave 2010 zag ik !!
Oh, en ik heb bij Lonely Planet de hoofdstukken gedownload van de staten die we aandoen. Ik was voor de LP-downloads maar een paar euro kwijt en dan krijg je een link gemaild. Dan krijg je je stukje reisgids in pdf-formaat die je kunt printen en opslaan.
Voor de rest gewoon goed dit forum lezen voor allerlei leuke tips !!
Succes......
Oh, en ik heb bij Lonely Planet de hoofdstukken gedownload van de staten die we aandoen. Ik was voor de LP-downloads maar een paar euro kwijt en dan krijg je een link gemaild. Dan krijg je je stukje reisgids in pdf-formaat die je kunt printen en opslaan.
Voor de rest gewoon goed dit forum lezen voor allerlei leuke tips !!
Succes......
september 2010: Zuid-Westen en Kauai/Maui
mei 2011: Florida en Bahama's
maart 2012: New York
september 2012: Mid-Westen en Oahu/Big Island
juni 2014: Florida
april 2015: Washington/Niagara Falls
September 2015: Noord-Westen en Kauai/Maui
mei 2011: Florida en Bahama's
maart 2012: New York
september 2012: Mid-Westen en Oahu/Big Island
juni 2014: Florida
april 2015: Washington/Niagara Falls
September 2015: Noord-Westen en Kauai/Maui
- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Deze hebben we dit jaar ook gekocht. Leuk boek, maar ik vind de Lonely Planet toch net ietsje beterRover schreef:Verenigde Staten Zuidwest http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boe ... index.html van de ANWB.

Vorige keer (2008) hebben we ook bij de parken zelf informatie opgevraagd. Toen hebben we heel veel informatie met de post ontvangen.
Ik heb wel de indruk dat ze dit minder en minder doen nu.
Onze reisverslagen:
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas