Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis VillaUtopia: rondje zuidwesten - route tips?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
VillaUtopia
Amerika-ontdekker

Reis VillaUtopia: rondje zuidwesten - route tips?

Bericht door VillaUtopia »

Hi allemaal,

Zoals zovelen die de ronde door het zuidwesten maken heb ik al behoorlijk wat tijd op dit Forum zitten lezen op zoek naar de beste route voor ons.

Met ons bedoel ik mezelf en mijn vriendin. We gaan voor het eerst op een verre reis omdat we hiervoor voornamelijk europa hebben verkend. We hebben 3 weken om een rondje te maken en dat lijkt me gezien de meeste verhalen hier wel zo'n beetje de standaard. Verder hebben we een retourvlucht op LA en huurauto al geboekt en een aantal hotels geboekt of op het oog.

Nu zit ik nog met een paar punten in de route waar ik niet zeker over ben, wellicht dat iemand van jullie daar tips voor heeft.

Allereerst de route:
3 sept: Amsterdam - Los Angeles, Hotel Marriot Airport geboekt
4 sept: Los Angeles - Palm Springs, Hotel Zoso geboekt
5 sept: Palm springs - Sedona (langs joshua tree?)
6 sept: Sedona - Grand canyon village, Maswick lodge geboekt
7 sept: Grand Canyon village - Page
8 sept: Antelope Canyon & Monument Valley (haalbaar?)
9 sept: Page - Grand Canyon North rim (geen hotel meer? waar anders heen?)
10 sept: Grand Canyon North rim - Bryce Canyon (waar slapen?)
11 sept: Bryce Canyon - Las Vegas (Via Zion), Trump Hotel geboekt
12 sept: Las Vegas
13 sept: Las Vegas - Death Valley (waar overnachten? :?: )
14 sept: Death Valley - Lee Vining
15 sept: Lee Vining - Mariposa (Mariposa OK? misschien andere plaats?)
16 sept: Mariposa - San Francisco
17 sept: SF
18 sept: SF
19 sept: San Francisco - Monterey
20 sept: Monterey - Santa Barbara ('s morgens eerst Whale Watch :clap: )
21 sept: Santa Barbara - Los Angeles
22 sept: LA disney
23 sept: LA beach & hollywood etc.
24 sept: Los Angeles - Amsterdam

Waar ik dus mee zit is het stuk tussen Page en Las vegas. Met name of we wel of niet naar de North Rim moeten gaan aangezien daar erg weinig accomodatie meer te krijgen is en we willen echt geen 200+ dollars per nacht dokken. Hoewel ik nog bezig ben wat deals te maken op Priceline maar daar kon ik niks vinden voor GC.
Maar ook waar te overnachten in death valley. Ik heb nog niet echt gevonden waar ik terecht kan.
We willen ook graag de helicopter tour bij de grand canyon doen maar zit nog te twijfelen of we dat op 6 september moeten doen als we in GC village zijn of vanuit LV.

Right, Ik ben benieuwd of jullie de route van een groentje kunnen waarderen :)

grtz,
VillaUtopia
Mrs.Bean
Amerika-expert

Re: Rondje zuidwesten - route tips?

Bericht door Mrs.Bean »

Oke ik vind de North Rim geweldig, maar je gaat nu voor de eerste keer en gaat ook naar de South natuurlijk. Vervolgens ben je een dag kwijt met heen en weer rijden tussen Page en MV. ( wat op zich wel te doen is maar of het leuk is) Hierna dus een slaapplek in Kanab waarschijnlijk, weer heel wat miles, en dan een dag naar Bryce rijden, en een dag weer terug via Zion naar LV. Je vliegt zo langs allerlei zaken. Je zult iets moeten laten vallen. En ik zou dan voor de NR kiezen ipv Monument Valley, omdat dit toch echt weer iets anders is.

Een poging
07. GC- MV 177 mile ( heb je meteen een zonsondergang/opgang)
08. MV- Page 122 mile ( genoeg tijd voor Antelope Canyon en bv Horsshoe bend)
09. Page - Bryce 157 mile onderweg kun je nog van alles zien als je wilt. Bryce kun je dan de sunset meemaken, prachtige kleuren.
10. Bryce - Zion 95 mile, dus als je vroeg vertrekt een hele dag voor Zion.
11. Zion -LV 156 mile. Je kunt bv nog Valley of Fire onderweg meenemen.

Als je MV laat vallen heb je meer tijd voor Zion. Maar , ik ga nu vloeken op dit forum vrees ik, als je niet heel erg van wandelen houdt kun je Zion best zien in de tijd zoals boven aangegeven.

er zijn vast nog wel wat andere opties. Eentje zou zijn een hotel in Kanab ( Parry's of Aikens Lodge bv) te kiezen, vanuit MV daarheen reizen ( vroeg opstap) en vandaar uit reizen naar Bryce, de North Rim en uiteindelijk Zion - LV. Dan pak je alles mee wat je wilt, zonder al dat heen en weer gerijd.

Succes.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou ook de North Rim vergeten, is prachtig, rustig, maar niet een paar dagen na de South rim. En er is maar 1 lodge, met Priceline zul je niet ver komen daar.
Als je naar MV gaat, doe het dan zoals Thuul aangeeft, en niet vanuit Page. Je kunt er overnachten bij Goulding's Lodge, in het View hotel, of in een cabin op de campground (zie ons 2008-verslag).
Je hebt heel erg weinig tijd voor Yosemite, eigenlijk rij je er in deze planning alleen maar doorheen. Ik zou dan zeker niet in Mariopsa overnachten (is een uur rijden van de vallei) maar iets in het park zoeken, dan kun je 's morgens ook nog iets in het park beozeken. Zie voor accommodatie in het park http://www.yosemitepark.com (weer geen priceline).
Overnachten in DV kan bij Stovepipe wells of Furnace Creek ranch, zie daarvoor http://www.xanterra.com .
Vanuit SF zou je wel iets verder kunnen rijden dan Monterey, maar dat is ook afhankelijk van wat je wilt doen onderweg.
Het aquarium in Monterey is schitterend, als je dat gaat bezoeken is een overnachitng daar prima. Maar wil je bijvoorbeeld naar Hearst Castle, dan kun je beter naar Cambria of San Simeon rijden.

Marianne
VillaUtopia
Amerika-ontdekker

Hi allebei,

Erg bedankt voor jullie reacties. Overnachten in MV lijkt inderdaad wel een goede optie maar wist niet of het wel de moeite waard zou zijn. Daarbij kwam dat ik graag 's ochtends naar Antelope canyon wilde. Misschien dat als we heel vroeg opstaan vanuit MV we het wel redden naar Antelope canyon?
Ik denk dat ik inderdaad North Rim zal laten gaan, en direct vanuit Page naar Bryce en volgende dag Zion.

Helaas zijn goulding's lodge en het view hotel dan al helemaal vol! The view hotel was erg gaaf geweest zie ik, jammer. Denk dat het een cabin moet gaan worden maar ik krijg bij de reservation op hun site een error.

Zag dat voor Zion Springdale handig is? Iemand voor Bryce een goede tip?

Voor Yosemite park weer hetzelfde liedje: bijna alles vol. Denk dat Wawona nog wel kan.

Oh en ik Monterey pakken we natuurlijk 's morgens de boot voor de whale watch dus dat leek me wel een overnachting plaats.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Antelope Canyon is rond het middaguur het mooiste, hoewel ik niet weet hoe het in september is. Wij hebben Lower Antelope Canyon bezocht toen we van Monument Valley kwamen, dat was goed te doen. Voor Zion is Springdale een goed uitgangspunt, je kunt dan met de shuttlebus het park in.
Ik denk dat je in Yosemite nog wel iets in Curry Village kunt vinden, Wawona vind ik niet ideaal , zeker niet als je maar 1 nacht hebt. En al helemaal niet als ze dan nog met de weg bezig zijn.
De whalewatch had ik niet goed gelezen, ik dacht dat je die bij Santa Barbara had staan. Prima zo!

Marianne
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

In Bryce het Best Western ?

En voor MV zou je nog Kayenta kunnen proberen.
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Voor Bryce zou je ook eens kunnen kijken in het plaatsje Tropic.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

De San Juan Inn in Mexican Hat kan ook voor MV.

Ja, Ruby's Inn, de BW, of Bryce View Lodge bij Bryce, allemaal vlakbij de ingang. Als het wat goedkoper moet, dan is Tropic een aardige keuze.
En als het wat duurder mag is de lodge in het park natuurlijk prachtig. Is wel snel volgeboekt.

Marianne
jos 59
Amerika-ontdekker

Re: Reis VillaUtopia: rondje zuidwesten - route tips?

Bericht door jos 59 »

Wij hebben zelf in juni 2010 overnacht in Cannonville in http://www.grandstaircaseinn.com en als je daar dan toch bent
kun je het http://www.utah.com/stateparks/kodachrome.htm misschien ook nog bezoeken.
De Northrim vonden wij geweldig maar dat is wel een heel eind om rijden.
Wij hebben in Mv in 2009 in een cabin overnacht en die moet je heel ver van te voren boeken en dat zou ik liever doen
dan in Kayenta te overnachten.
De aanhouder wint.
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Ben nu toch even kritisch als dat mag :wink:
Misschien moet je eerst je route gaan bepalen, wat je wel en niet doet, want zowel Mexican Hat als Tropic en Canonville, liggen niet op de route. Wel in de buurt en zover is het niet, maar toch, als je al zo aan het rijden bent.

Ook rondom Bryce zou ik op tijd kijken, wij kamen voor allemaal dichte deuren in Canonville en Tropic in mei. Dat lag aan bussen vol bezoekers die hele motels bevolkt hadden!
VillaUtopia
Amerika-ontdekker

thuul schreef:In Bryce het Best Western ?

En voor MV zou je nog Kayenta kunnen proberen.
thanks, kayenta zal ik proberen inderdaad. Zag dat ik waarschijnlijk anders door moet naar mexican hat.
VillaUtopia
Amerika-ontdekker

jos 59 schreef: Wij hebben in Mv in 2009 in een cabin overnacht en die moet je heel ver van te voren boeken en dat zou ik liever doen
dan in Kayenta te overnachten.....
Daarmee bedoel je de cabins op de campground van gouldings? ik kon niet echt veel info erover vinden. Wat vind jij het voordeel daarvan?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

De ligging! Niet zo'n mooi uitzicht als bij the View, maar wel een stuk gunstiger geprijsd. Zie ons 2008-verslag voor wat foto's.

Marianne
VillaUtopia
Amerika-ontdekker

ja zie het inderdaad op je foto's! erg mooi.

Probleem heb ik nu alleen met de website om het te boeken. Ik krijg op twee verschillende browsers (IE en firefox) het niet voor elkaar om te boeken omdat ik de in de help beschreven knop niet in beel krijg. Heb jij het via de site gedaan of via de mail?

groet,
VillaUtopia
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik heb het geloof ik via de site gedaan. Via http://www.gouldings.com/english/campground.htm kun je naar reservations. Je krijgt dan een nieuw scherm waarin je datum en de soort voorziening aan (rental unit) kunt geven.

Marianne
VillaUtopia
Amerika-ontdekker

Martin & Marianne schreef:Ik heb het geloof ik via de site gedaan. Via http://www.gouldings.com/english/campground.htm kun je naar reservations. Je krijgt dan een nieuw scherm waarin je datum en de soort voorziening aan (rental unit) kunt geven.

Marianne
Ja ik heb die site ook geopend maar als je dan een datum en voorziening hebt gekozen is er geen knop om te boeken...

Ik heb ze eergisteren gemaild maar nog geen reactie :(
jos 59
Amerika-ontdekker

Bericht door jos 59 »

Je kunt ze volgens mij ook bellen ik zag hier een telefoonnummer staan.
http://www.gouldings.com/
VillaUtopia
Amerika-ontdekker

Inmiddels heeft men eindelijk gereageerd op mijn mail, dus maar vast geboekt.

Nu ben ik nog een beetje lost waar ik in Los Angeles moet wezen...
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Hi Je gaat vast een mooie reis maken, en je vertrekt op de dag dat wij weer in A'dam aankomen (rond 12u) van onze USA-reis.
Ik ga me met MV Bryce niet bemoeien daar is genoeg hulp.
Wat ik zie is dat je in Monterey een Whale Watching tocht gaat maken. Ik heb dat ook op de planning staan als verrassing voor de kids. Let op dat de tocht 3,5 uur duurt en ik meen in Monterey vertrekken ze om 10 uur (dacht ik). Dan ben je rond half 2 terug en moet je nog 4,5 uur rijden. Dat kan. Maar de route met de auto gaat juist langs het mooiste stuk van de kust waar je dan misschien wat minder van meekrijgt als je al een ochtend op zee hebt gezeten. Je zou kunnen kijken of je ergens daartussen kunt logeren; tussen monterey en Santa Barbara. Of je kunt ook Whale Watching doen vanuit Santa Barbara. De afstand Santa Barbara - Anaheim is rond de 2 uur rijden. Dan bouw je iets meer rust in. Het is te doen zoals het er nu staat, 't is gewoon een optie.

LA .. als je Disney gaat bezoeken.. waarom niet Universal, Disney heb je ook in Frankrijk? Maar goed, Disney, dan zou ik iets boeken aan de zuidkant richting Orange county of in Anaheim zelf. Misschien zlefs aan de kust (misschien duur) Hotels zelf kan ik verder niet mee helpen.
Succes en veel plezier.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Anaheim is zeker aan te raden als overnachtingsplaats als je naar Disneyland gaat, je hebt een heel serie hotels op loopafstand van het park, ideaal. En goedkoper dan in LA. Het kan aardig wat tijd kosten als je van LA naar Anaheim rijdt.
Zie ook ons 2008-verslag voor onze LA-ervaringen (met 3 verschillende hotels).

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer