Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis sabrinaw: reis september LA_SF_Yos_DV_LV

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
sabrinaw
Amerika-newbie

Reis sabrinaw: reis september LA_SF_Yos_DV_LV

Bericht door sabrinaw »

hoi

Ikzelf en mijn nicht Sofie vertrekken in september voor een veertiendaagse rondreis in ZW USA. Graag had ik jullie mening gekend over onze reisplanning die overigens al vastgelegd is (deels omdat we sommige hotels niet voor het kiezen hadden omdat er een deel ons gratis aangeboden wordt)

3 sept aankomst avond LAX
4 sept LA
5 sept LA
6 sept Pismo Beach
7 sept San Francisco
8 sept San Francisco
9 sept San Francisco
10 sept Yosemite
11 sept Sequoia
12 sept Death Valley
13 sept Las Vegas
14 sept Grand Canyon
15 sept Grand Canyon
16 sept Las Vegas
17 sept vertrek LV airport in de zeer vroege ochtend :cry:

Is 1 dagje in Yosemite en Sequoia voldoende elk? Hoe denken jullie over de rit Sequoia naar Death Valley, dat is een lange reis van wel bijna 7 uur blijkbaar

Helaas wou ik liever in las vegas wat meer tijd vertoeven omdat ik er al zoveel heb over gehoord van vrienden die er geweest zijn. MIsschien moet ik nog wel eens terugkomen voor daar alles meer tijd voor te nemen en bv ook eens Monument Valley en Zion te bezoeken.

ALvast bedankt voor jullie reacties! :clap:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: reis september LA_SF_Yos_DV_LV

Bericht door Martin & Marianne »

Er kan nog wel iets veranderd worden? Misschien kun je aangeven welke overnachtingen vastliggen en waar je dan precies overnacht?
Als ik dit zo zie dan is het niet alleen Las Vegas waar je nog eens voor terug moet komen.
Voor Yosemite en Sequoia heb je geen dag want je moet ook nog rekening houden met de reistijden. Sequoia - DV is een lange dag, maar het hangt er vanaf waar je precies overnacht (in de parken, erbuiten?) om aan te kunnen geven of het te doen is of niet.
Wat zijn jullie van plan, hebben jullie je verdiept in de parken en de steden, weten jullie wat je er wilt gaan doen, wat er te zien is?

Marianne
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis sabrinaw: reis september LA_SF_Yos_DV_LV

Bericht door Tipsy_1 »

* Misschien schrijf je beter je schema in Van ... Naar...vorm? Dat is makkelijker om te kijken wat je op een bepaalde dag kan doen.

* Wil je naar de North Rim of de South Rim van de Grand Canyon? De rit naar South rim is alleszins een flinke rit.

* Jammer dat de hotels al vastliggen; het stuk van Yosemite via de tioga pas naar death valley is immers fantastisch! Kan je echt niets meer veranderen?

(Wij zijn zelf in juli maar één nachtje meer als jullie geweest trouwens, ;-) wij hebben minder dagen in de steden verbleven dan jullie plan om zo meer tijd te hebben voor de parken maar dat hangt van interesse af natuurlijk).
Freya*
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Freya* »

Wij doen ongeveer hetzelfde van 7 september (SF) tem 13 sept (DV) dus miss tot daar :)
Cisca
Amerikakenner

Bericht door Cisca »

Als ik jullie was zou ik sequoia schrappen en een nacht extra in Yosemite verblijven. Zodra je vertrekt vanuit Yosemite rijdt dan via bishop en Lone pine en kies een van de beide plaatsen om te overnachten. De volgende dag kan je via Death Valleyt naar Las Vegas. Ik zou niet in een keer van yosemite naar Death valley rijden in dit geval. Wij hebben het toen gedaan en er zo'n 6,5 uur over gereden. Dit was de pure reistijd, geen pauzes. Met pauzes en bezichtingen hebben we er zo'n 9 uur over gedaan.
K. Ottink
Amerika-ontdekker

Bericht door K. Ottink »

Wij zijn net terug van onze super reis ...
Tip: blijf inderdaad nog een dag langer in Las Vegas. Een schitterende stad die leeft!
Ik zou geen twee dagen in Grand Canyon blijven. Wij zijn vanuit Page naar Grand Canyon gereden en hebben daar meer dan een middag rondgelopen en gereden met de shuttle bus. Wij hebben de South Rim gezien. Grand Canyon is iets dat je moet zien maar ik zou meer tijd aan andere parken besteden.

De Tioga pass moet je zeker rijden, dit is een super mooi stuk om te rijden. Death Valley en Yosemite vond ik de mooiste parken die wij hebben gezien. Yosemite is veel groen en water en Death Valley is qua kleuren gewoon heel bijzonder! Ik zou daarom twee nachten in SF blijven en dan naar Yosemite gaan. SF is een mooie stad maar ik vond Las Vegas veel meer bijzonder! Zion en Bryce zijn inderdaad beide ook mooi om te zien dus ... Succes met het maken van keuzes!
sabrinaw
Amerika-newbie

Bericht door sabrinaw »

Bedankt voor jullie tips en had ik toch maar deze site eerder ontdekt :shock:

Het is zo dat ik met mijn nichtje ga die voor een reisburo werkt (dus de ervaring zou moeten hebben van haar klanten etc) en we een deel gratis krijgen aangeboden :clap:
Dus alles ligt helaas al vast en ik ben uitgenodigd om met haar mee te gaan, dus had zoveel niet te beslissen, had idd meer in las vegas willen verblijven omdat vrienden van me er al veel verbleven hebben en ik er ontelbare tips heb gekregen maar daar helaas allemaal de tijd niet voor ga hebben

dus mijn meer uitgebreid programma is als volgt

3 sept aankomst avond LAX overnachting Grafton on Sunset
4 sept LA overnachting Grafton on Sunset
5 sept LA overnachting Grafton on Sunset
6 sept vertrekken naar Pismo Beach en overnachting Shore Cliff Lodge
7 sept vertrekken naar San Francisco en overnachting Hotel Tomo (B.W.)
8 sept San Francisco overnachting hotel Tomo
9 sept San Francisco overnachting hotel Tomo
10 sept vertrekken naar Yosemite en overnachting Cedar Lodge
11 sept vertrekken naar Sequoia en overnachting Wuksachi Lodge
12 sept vertrekken naar Death Valley (lange trip I know 8) )en overnachting Furnace Creek Ranch
13 sept vertrekken naar Las Vegas en overnachting Caesar's Palace :P
14 sept vertrekken naar Grand Canyon en overnachten in Squire Inn (B.W) South Rimm
15 sept Grand Canyon overnachting Squire Inn
16 sept vertrekken naar Las Vegas en overnachting in Monte Carlo (hum overnachten eerder gewoon koffers droppen, party shoes aan en nachtje doordoen aangezien we op 17 sept vertrekken om 7u s'ochtends :(

WE hadden zeker nog Bryce willen doen maar helaas ontbrak ons nog de haalbare tijd hiervoor. Ik heb wat schrik voor de trip van Sequoia naar DV, is daar echt geen kortere weg mogelijk? Dat lijkt me zo een omweg wat de GPS aangeeft. En dan natuurlijk op het einde op en af naar Gr Canyon. Ik denk dat ik mijn 4 vrije dagen die me dan nog thuis resten echt wel ga nodig hebben om te bekomen om daarna terug ah werk te gaan :?
sabrinaw
Amerika-newbie

Bericht door sabrinaw »

@ Freya : hey leuk ja wie weet komen we mekaar daar tegen. Waarschijnlijk ga ik er nog een collega tegen het lijf lopen ook ;)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

De rit van Sequoia naar DV is wel te doen, je kunt via Lake Isabella rijden.
Onderweg in het park kom je langs Moro Rock en de General Sherman Tree, maar ik zou aanraden om die te doen op de dag dat je van Yosemite komt. Je hebt wel weinig tijd voor Yosemite op die manier. Rij 10 sept via de 120 Yosemite binnen, en niet via El Portal; op die manier zie je beide westelijke ingangen. Je hebt dan een hele middag in het park, die je het beste in de vallei kunt doorbrengen, msischein met een wandeling naar de Vernal Fall ridge, of een stuk van de Mist Trail.
De 11e kun je door het park rijden en een bezoek aan Glacier Point brengen, met bijvoorbeeld de wandeling naar Sentinel Dome.

Als je opziet tegen de rit naar DV zou je zelf een overnachting in Lee Vining of Mammoth Lakes kunnen boeken, zodat je meer van Yosemite ziet (Tioga Road) en je minder lange rijdagen hebt.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer