Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis barbamama: mogelijke route
Reis barbamama: mogelijke route
Hallo,
Hierbij onze route (die evt nog gewijzigd gaat worden na tips van jullie)
17 aug aankomst Las Vegas,boeken een 5* hotel
18 Las Vegas
19 Las Vegas
20 naar Zion
21 Zion
22 Bryce
23 Moab
24 Mexican Hat, Page
25 Grand Canyon South Rim
26 Grand Canyon SR
27 Route 66, Palm Springs
28 Palm Springs
29 richting San Diego
30 t/m 3 sept San Diego, een huis huren en aantal uitstapjes maken oa Sea World
Zoals gezegd er wordt ws nog wel wat geschoven, dit is de 1e keer Zuid-West, we zullen er zeker nog vaker komen.
Maar met de kinderen van dan 7 en 10 lijkt dit ons wel te doen.
Hierbij onze route (die evt nog gewijzigd gaat worden na tips van jullie)
18 Las Vegas
19 Las Vegas
20 naar Zion
21 Zion
22 Bryce
23 Moab
24 Mexican Hat, Page
25 Grand Canyon South Rim
26 Grand Canyon SR
27 Route 66, Palm Springs
28 Palm Springs
29 richting San Diego
Zoals gezegd er wordt ws nog wel wat geschoven, dit is de 1e keer Zuid-West, we zullen er zeker nog vaker komen.
Maar met de kinderen van dan 7 en 10 lijkt dit ons wel te doen.
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Re: mogelijke route Barbamama
Ik zou Moab eruit laten. Daar heb je echt te weinig tijd voor in deze route.
Bovendien ben je dan wel erg veel aan het rijden.
Een hele dag GC is echt teveel behalve als je hele lange hikes wilt gaan maken. Mijn kinderen hadden het na een aantal viewpoints wel gezien.
van GC naar Palm Springs zou ik via Sedona gaan, dat lijkt me voor de kinderen veel leuker. Een stukje van route 66 kun je ook in Willams zien als je uit de GC komt.
Je route zou er dan bijvoorbeeld zo uit kunnen zien;
18 Las Vegas
19 Las Vegas
20 Las Vegas- Zion
21 Zion
22 Zion- Bryce
23 Bryce - Page
24 Page - Mexican Hat
25 Mexican Hat - Page
26 Page - Grand Canyon SR
27 Grand Canyon-Williams - Sedona
28 Sedona - Palm Springs
29 Palm Springs- via Julian of Salton Sea richting San Diego
Marjon
Bovendien ben je dan wel erg veel aan het rijden.
Een hele dag GC is echt teveel behalve als je hele lange hikes wilt gaan maken. Mijn kinderen hadden het na een aantal viewpoints wel gezien.
van GC naar Palm Springs zou ik via Sedona gaan, dat lijkt me voor de kinderen veel leuker. Een stukje van route 66 kun je ook in Willams zien als je uit de GC komt.
Je route zou er dan bijvoorbeeld zo uit kunnen zien;
18 Las Vegas
19 Las Vegas
20 Las Vegas- Zion
21 Zion
22 Zion- Bryce
23 Bryce - Page
24 Page - Mexican Hat
25 Mexican Hat - Page
26 Page - Grand Canyon SR
27 Grand Canyon-Williams - Sedona
28 Sedona - Palm Springs
29 Palm Springs- via Julian of Salton Sea richting San Diego
Marjon
Bedankt voor de snelle reactie en de waardevolle tips, kijk dat was de reden om dit forum te bezoeken
We zullen er ons in verdiepen!

We zullen er ons in verdiepen!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik vind de route van Marjon heel mooi, zeker als die dagen San Diego vastliggen. Als je minder dagen SD doet, heb je eventueel wel de ruimte voor Moab, zeker als je iets minder lang bij de GC blijft. Onze kinderen vonden de GC ook niet iets om erg lang te blijven hoewel ik zelf een volle dag wel aan te raden vind.
Voor Monument Valley kan ik jullie een overnachting in een cabin aanraden, zie ons 2008-verslag. Misschien heb je ook iets aan ons 2002-verslag, toen waren onze kinderen 7 en 9.
Marianne
Voor Monument Valley kan ik jullie een overnachting in een cabin aanraden, zie ons 2008-verslag. Misschien heb je ook iets aan ons 2002-verslag, toen waren onze kinderen 7 en 9.
Marianne
Onze route staat vast:
Dag 1: Las Vegas ('s avonds heel laat aankomst)
Dag 2: Las Vegas, we logeren 4 nachten in MGM-grand (vastgelegd)
Dag 3: Las Vegas
Dag 4: Las Vegas
Dag 5: Zion
Dag 6: Zion
Dag 7: Zion-Bryce
Dag 8: Bryce-Page
Dag 9: Page-Grand Canyon SR
Dag 10: Grand Canyon- Sedona
Dag 11: Sedona
Dag 12: Sedona
Dag 13: Sedona- Palm Springs
Dag 14: Palm Springs- San Diego
Dag 15: San Diego
Dag 16: San Diego
Dag 17: San Diego
Dag 18: naar huis...
Iemand nog een leuke tip voor hotel in Sedona en San Diego?
Bryce: Ruby's inn?
Zion: Zion Park inn?
Sedona: Sedona Park inn?
Dag 1: Las Vegas ('s avonds heel laat aankomst)
Dag 2: Las Vegas, we logeren 4 nachten in MGM-grand (vastgelegd)
Dag 3: Las Vegas
Dag 4: Las Vegas
Dag 5: Zion
Dag 6: Zion
Dag 7: Zion-Bryce
Dag 8: Bryce-Page
Dag 14: Palm Springs- San Diego
Dag 15: San Diego
Dag 16: San Diego
Dag 17: San Diego
Dag 18: naar huis...
Iemand nog een leuke tip voor hotel in Sedona en San Diego?
Bryce: Ruby's inn?
Zion: Zion Park inn?
Sedona: Sedona Park inn?
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
In zion vind ik best western zion park in een goede keuze.
Velen zeggen echter dat desert rose (of zoiets) een betere keuze is. Maar ik heb dit hotel nog nooit gezien, in 2008 in zion park in verbleven, en dat is zo goed bevallen dat ik het nogmaals besproken heb.
Veel plezier, een mooie rustige route !
Velen zeggen echter dat desert rose (of zoiets) een betere keuze is. Maar ik heb dit hotel nog nooit gezien, in 2008 in zion park in verbleven, en dat is zo goed bevallen dat ik het nogmaals besproken heb.
Veel plezier, een mooie rustige route !
Hoi Roy,
Heb gegoogled op Desert rose, is de Desert Pearl, ziet er schitterend uit maar ook erg duur!
En idd een redelijk rustige route, ook ivm de kinderen! Er is zoveel te ontdekken, we zullen zeker een keer teruggaan.
Zie dat jij in Noorwegen woont, ook dat staat nog steeds op onze 'Bucketlist", wie weet 2011,
groet B
Heb gegoogled op Desert rose, is de Desert Pearl, ziet er schitterend uit maar ook erg duur!
En idd een redelijk rustige route, ook ivm de kinderen! Er is zoveel te ontdekken, we zullen zeker een keer teruggaan.
Zie dat jij in Noorwegen woont, ook dat staat nog steeds op onze 'Bucketlist", wie weet 2011,
groet B
- gleuknie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Je hebt nu 3 nachten Sedona en 1 nacht Page. Als je de rust in je route een beetje wilt verdelen, kun je ook nog 2 nachten Sedona en 2 nachten Page doen.:barbamama schreef: Dag 8: Bryce-Page
Dag 8: Bryce Canyon - Page
Dag 9: Page
Dag 10: Page - Grand Canyon
Dag 11: Grand Canyon - Sedona
Een goede motel in Sedona is de Super 8. Grote bedden, schone kamers en het restaurant die ze daar hebben.... Jummie jummie.

Groetjes René
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Re: Reis barbamama: mogelijke route
Ja Noorwegen hoort in ieder zn bucket list, als iemand daarover wat wil weten mogen ze altijd vragen 
Ja, dat van sedona is een goede tip. Zeker genoeg met twee overnachtingen daar..... Ik heb veel positieve dingen gehoord over pink jeep tours daar. Ik kan je daar meer over vertellen na 17 juli. Ik heb er ook 2 overnachtingen.
En zion park inn is een uitstekend hotel, waar ook de kinderen prima kunnen genieten bij het zwembad.... Ik weet niet veel over het prijsverschil. Ik geloof dat ik 120 dollar ofzo per nacht betaal bij de best western. Niet goedkoop ,maar dat is wel niets daar in het prachtige springdale ! Veel plezier....

Ja, dat van sedona is een goede tip. Zeker genoeg met twee overnachtingen daar..... Ik heb veel positieve dingen gehoord over pink jeep tours daar. Ik kan je daar meer over vertellen na 17 juli. Ik heb er ook 2 overnachtingen.
En zion park inn is een uitstekend hotel, waar ook de kinderen prima kunnen genieten bij het zwembad.... Ik weet niet veel over het prijsverschil. Ik geloof dat ik 120 dollar ofzo per nacht betaal bij de best western. Niet goedkoop ,maar dat is wel niets daar in het prachtige springdale ! Veel plezier....
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
In Springdale is de Canyon Ranch Motel ook een optie hoewel ik een echte fan ben van de Desert Pearl Inn. De Canyon Ranch Motel ligt daar tegenover, prima gelegen, veel groen er omheen, en een stuk goedkoper, net iets onder de 100 dollar.
Marianne
Marianne
Die Pink jeep tours staan idd goed aangeschreven. We willen bewust Sedona wat langer doen, maar misschien Page 2 overnachtingen ook een optie. En dan 2 Sedona, of San Diego iets korter, maar daar is ook zoveel te beleven. 'Moeilijke' keuzes, tja een luxe-probleem dus, ben iig blij dat ik deze keuzes kan maken,
de voorpret is nu al erg leuk, zeker bij het uitspitten van de route en boeken van de hotels
de voorpret is nu al erg leuk, zeker bij het uitspitten van de route en boeken van de hotels

- gleuknie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nou ben ik een echte Sedona-fan en ook zeker van de Pink Jeep Tours. (Zie mijn avatar)
Je zult je zeker wel vermaken met 3 nachten Sedona, maar ik geef toch graag objectief advies en dan lijkt het mij erg prettig om daarvoor ook nog een rustigere dag te hebben en rondom Page is ook genoeg te zien.
Heerlijk he, die voorbereidingen? Ik ben ook al druk bezig met onze route van 2011.
Je zult je zeker wel vermaken met 3 nachten Sedona, maar ik geef toch graag objectief advies en dan lijkt het mij erg prettig om daarvoor ook nog een rustigere dag te hebben en rondom Page is ook genoeg te zien.

Heerlijk he, die voorbereidingen? Ik ben ook al druk bezig met onze route van 2011.

Groetjes René
Voor het geval je Monument Valley nog wil zien:
Dag 8: Bryce - Page (3 uur)
Dag 9: Page - Monument Valley (2,5 uur) : een ideale dag voor Antelope Canyon en sunset bij Monument Valley
Dag 10: Monument Valley - Grand Canyon NP (4 uur) : voldoende tijd voor de zuidrim van Grand Canyon.
Dag 11: Grand Canyon - Sedona (2,5 uur)
Dag 13: Sedona- Palm Springs (minstens 6 uur)
Johan (reistijden zijn non-stop)
Dag 8: Bryce - Page (3 uur)
Dag 9: Page - Monument Valley (2,5 uur) : een ideale dag voor Antelope Canyon en sunset bij Monument Valley
Dag 10: Monument Valley - Grand Canyon NP (4 uur) : voldoende tijd voor de zuidrim van Grand Canyon.
Dag 11: Grand Canyon - Sedona (2,5 uur)
Dag 13: Sedona- Palm Springs (minstens 6 uur)
Johan (reistijden zijn non-stop)
Alles staat vast. Vandaag auto gehuurd via Eautohuur.
Onze hotels:
Las Vegas: MGM Grand
Zion;Best western Zion Park Inn
Bryce;Best Western Ruby's Inn
Page;Lake Powell Resort
Grand Canyon SR;Thunderbird Lodge
Sedona; Sedona Real inn
Palm Springs; Best Western Inn
San Diego;The Island Palms hotel & Marina
We hebben er veel zin in!
Onze hotels:
Las Vegas: MGM Grand
Zion;Best western Zion Park Inn
Bryce;Best Western Ruby's Inn
Page;Lake Powell Resort
Grand Canyon SR;Thunderbird Lodge
Sedona; Sedona Real inn
Palm Springs; Best Western Inn
San Diego;The Island Palms hotel & Marina
We hebben er veel zin in!
- gleuknie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zie dat jullie bijna vertrekken, dus alvast een hele fijne reis toegewenst!
Groetjes René
gleuknie schreef:Ik zie dat jullie bijna vertrekken, dus alvast een hele fijne reis toegewenst!
Dank je Rene!

Nog 1 nachtje slapen!
Morgen om 1100am vertrek Brussel, net online ingecheckt.
Misschien een hele stomme vraag: ik geef de jongste zoon een armbandje om met ons 06 nummer erop (natuurlijk houden we hem goed bij, maar safety first!),
is dat nummer dan 06etc of eerst het landennummer ervoor, 0031?Je belt toch via de provider die in Nederland zit or am i wrong
Morgen om 1100am vertrek Brussel, net online ingecheckt.
Misschien een hele stomme vraag: ik geef de jongste zoon een armbandje om met ons 06 nummer erop (natuurlijk houden we hem goed bij, maar safety first!),
is dat nummer dan 06etc of eerst het landennummer ervoor, 0031?Je belt toch via de provider die in Nederland zit or am i wrong

Dat nummer begint met 00316######### . Dus 00316 in plaats van 06
0031 kun je ook vervangen met +31
Veel plezier alvast en een goede reis gewenst!
0031 kun je ook vervangen met +31
Veel plezier alvast en een goede reis gewenst!
Zo, weer terug na een fantastische reis!
Las vegas: over the top maar o zo leuk, zeker ook voor de kinderen.
Hebben de Blue Men groep gezien in the Venetian. Erg leuk, zoon van 7 heeft het er nog over
.
De vulkaanuitbarsting-fonteinen-piratenshow treasure island-over de strip gelopen- limo's gespot-(rijke)oude mannen met jonge blaadjes-M&m winkel-zwembad bij MGM Grand incl hiphop-muziek en veel mooie mensen-Fremont-streetexperience(ook een aanrader)-in de stratosphere-Door de verschillende hotels gelopen:New York New York-Excalibur-Venetian-Caesar's palace-Luxor,
enfin 3 volle dagen heel goed benut!
Toen kwam Zion: ahh wat prachtig, heeft mijn hart gestolen, Hebben verschillende wandelingen gedaan, manlief deed Angel's landing maar niet voltooid, vond het te gevaarlijk.
Zion Park Inn, erg leuk hotel.
Bryce: kleiner, overzichtelijk, ook werkelijk prachtige gezichten. Ruby's inn vond ik wat tegenvallen. Ideaal de shuttlebusjes net als bij Zion.
Page-Lake Powell: Antelope Canyon tussen 1100 en 1200. Supermooi.Lonely rock bezocht. Stuwdam is ook zeker de moeite waard!
Lake Powell inn heeft prachtige ligging en een erg leuk zwembad, kamer was vrij basic.
Grand Canyon: tja, dat was iets waar ik als klein kind al van droomde en eerlijk ik vond het overweldigend, groots. Beetje heiig, dus op foto's komt het niet altijd mooi over. Zonsopgang gezien, zaten in Thunderbirdlodge, duur en niets bijzonders maar die ligging
Sedona: devil's bridge natuurlijk, met de auto ging dat niet echt lekker, de Michelinbanden zijn lichtelijk wat beschadigd
Geen Jeep meer gedaan, maar zal zeker de moeite waard zijn wnat die jeeps komen overal in het binnenland. De tocht naar Sedona was trouwens een van de mooiste die ik ooit heb gereden, maar op nr 1 staat Mount Carmel!
Slide rock state park: superleuk kinderen hebben genoten!
Sedona real inn, leuk hotel tegen de bergen aan met een prima ontbijt.
Palm Springs: heel kort geweest, Palm Springs inn goedkoop en net jes, 's ochtend goed ontbijtje aan het zwembad.
San Diego: tja zie mijn ander verslagje daarover. Een heel leuk einde van een heerlijke vakantie!
Autohuur: eautohuur.nl Kregen een Ford Escape, lekkere auto, geen problemen ook die Garmin navigatie werkte perfect!
Wel boven onze begroting gegaan: zijn toch bijna dagelijks ergens gaan ontbijten en dineren, tussendoor een sandwich of af en toe een MacD, Veel water/frisdrank ingeslagen in de koelbox. De buffeten in Vegas waren goed met name die in de Mirage: Craving.
En had kortingscoupons voor Sea world: gelukkig gingen we 's ochtends ontbijten in de Mac, daar lagen kinderen-gratis en adults for child coupons, heeft ons toch best wat geld bespaard!
Douane Chicago: chagerijnig, maar wel vlotte procedure.Terug hadden we maar 40 min, dat was geen probleem, bagage was doorgelabeld en douane al in San Diego gehad.
Misschien ben ik wel wat vergeten, maar voorlopig hou ik het hier even bij.
Las vegas: over the top maar o zo leuk, zeker ook voor de kinderen.
Hebben de Blue Men groep gezien in the Venetian. Erg leuk, zoon van 7 heeft het er nog over

De vulkaanuitbarsting-fonteinen-piratenshow treasure island-over de strip gelopen- limo's gespot-(rijke)oude mannen met jonge blaadjes-M&m winkel-zwembad bij MGM Grand incl hiphop-muziek en veel mooie mensen-Fremont-streetexperience(ook een aanrader)-in de stratosphere-Door de verschillende hotels gelopen:New York New York-Excalibur-Venetian-Caesar's palace-Luxor,
enfin 3 volle dagen heel goed benut!
Toen kwam Zion: ahh wat prachtig, heeft mijn hart gestolen, Hebben verschillende wandelingen gedaan, manlief deed Angel's landing maar niet voltooid, vond het te gevaarlijk.
Zion Park Inn, erg leuk hotel.
Bryce: kleiner, overzichtelijk, ook werkelijk prachtige gezichten. Ruby's inn vond ik wat tegenvallen. Ideaal de shuttlebusjes net als bij Zion.
Page-Lake Powell: Antelope Canyon tussen 1100 en 1200. Supermooi.Lonely rock bezocht. Stuwdam is ook zeker de moeite waard!
Lake Powell inn heeft prachtige ligging en een erg leuk zwembad, kamer was vrij basic.
Grand Canyon: tja, dat was iets waar ik als klein kind al van droomde en eerlijk ik vond het overweldigend, groots. Beetje heiig, dus op foto's komt het niet altijd mooi over. Zonsopgang gezien, zaten in Thunderbirdlodge, duur en niets bijzonders maar die ligging

Sedona: devil's bridge natuurlijk, met de auto ging dat niet echt lekker, de Michelinbanden zijn lichtelijk wat beschadigd

Geen Jeep meer gedaan, maar zal zeker de moeite waard zijn wnat die jeeps komen overal in het binnenland. De tocht naar Sedona was trouwens een van de mooiste die ik ooit heb gereden, maar op nr 1 staat Mount Carmel!
Slide rock state park: superleuk kinderen hebben genoten!
Sedona real inn, leuk hotel tegen de bergen aan met een prima ontbijt.
Palm Springs: heel kort geweest, Palm Springs inn goedkoop en net jes, 's ochtend goed ontbijtje aan het zwembad.
San Diego: tja zie mijn ander verslagje daarover. Een heel leuk einde van een heerlijke vakantie!
Autohuur: eautohuur.nl Kregen een Ford Escape, lekkere auto, geen problemen ook die Garmin navigatie werkte perfect!
Wel boven onze begroting gegaan: zijn toch bijna dagelijks ergens gaan ontbijten en dineren, tussendoor een sandwich of af en toe een MacD, Veel water/frisdrank ingeslagen in de koelbox. De buffeten in Vegas waren goed met name die in de Mirage: Craving.
En had kortingscoupons voor Sea world: gelukkig gingen we 's ochtends ontbijten in de Mac, daar lagen kinderen-gratis en adults for child coupons, heeft ons toch best wat geld bespaard!
Douane Chicago: chagerijnig, maar wel vlotte procedure.Terug hadden we maar 40 min, dat was geen probleem, bagage was doorgelabeld en douane al in San Diego gehad.
Misschien ben ik wel wat vergeten, maar voorlopig hou ik het hier even bij.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 2108 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 18 Reacties