Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis thefox: Rondrit met nog 2 dagen open..

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
thefox154
Amerika-newbie

Reis thefox: Rondrit met nog 2 dagen open..

Bericht door thefox154 »

Ja hoor, daar is er weer eentje.... Na weken van lezen op het forum heb ik mijn route voor volgende week redelijk in het hoofd. In eerste instantie wou ik heel graag via moab naar Yellowstone maar deze vanwege tijd gebrek & afstand geschrapt. Dit is volgens mij een erg lange rit. Yosemite niet opgenomen omdat ik hier veel lees dat dit park errrrggg toeristisch is en wij juist van het wat minder toeristische houden. Hiervoor in de plaats heb ik King en Sequoia staan.

We rijden alles zonder vooraf te boeken. Alleen de eerste 2 nachten in Hollywood heb ik net geboekt. Af en toe een smoezelig motelletje heeft ook zijn charme, en ik ga ervanuit dat je altijd een slaapplaats vindt. We realiseren ons dat in een NP slapen dan lastig kan worden, of dat we daar dan aangewezen zijn op minder luxe (lees camperen;)).

Nu komt de vraag, ik heb in principe een beetje ruimte om te schuiven. Mis ik om en nabij deze route nog iets, een must see? Ik kan de dagen ook aanhouden voor extra flexibiliteit, als we een plek erg mooi vinden blijven we een dag langer.

Mijn tweede vraag: ik zou graag een mooi spookstadje bezoeken, ik zag er al een aantal langskomen. Waaronder Bodie. Hiervoor moeten we wel een stuk omrijden, doen of een andere stad bezoeken.

Code: Selecteer alles

Dag  Bezoek	                           Overnachting
1	Aankomst LA 15:00	                 LA
2	LA                                   LA
3	LA+rit einde dag  Joshua Tree	     Joshua Tree
4	Joshua Tree + rit williams	        Williams (omgeving)
5	Grand Canyon	                      Grand C (omgeving)
6	Monument Valley + 17mile drive	    Page (omgeving)
7	Natural Bridges, Bryce Canyon        Bryce Canyon
8	Zion	                              Zion
9	Zion + rit vegas                     Vegas
10	Vegas	                            Vegas
11	Vegas	                            Vegas
12	Death valley	                     Death valley
13	Death v + rit naar Sequioa NP	    Sequoia NP (omgeving)
14	Sequoia NP	                       Sequoia NP (omgeving)
15	King NP	                          King NP (omgeving)
16	San Francisco	                    San Francisco
17	San Francisco	                    San Francisco
18	
19	
20	Highway 1	                        Morro Bay?	 (Hoe het uitkomt)	
21	Highway 1	                        Santa Barbara?		
22	Nach Hause :(
We realiseren ons dat dag 4 een lange dag is. Planning is vroeg in de auto zitten Joshua tree in de ochtend bekijken en met het middag uur doorrijden. Eventueel van Kingsman naar Seligman over de old 66.
Verder twijfel ik om een nacht extra in Page(omgeving) te blijven. In de omgeving is veel te zien.

Vraag drie: Het lijkt me ook erg mooi om een paar dirt roads te rijden (eigen risico, i know), als iemand hier nog tips voor heeft, graag! Eén die mooi in de route past is de cotton canyon road van Page naar Bryce en natuurlijk de 17 mile drive bij Monument valley. We hebben gewoon een equinox klasse gehuurd, dus niet TE offroad graag :wink:

Ik ben erg benieuwd naar de adviezen van de kenners!
jolanxyz
Amerika-expert

Re: Reis thefox: Rondrit met nog 2 dagen open..

Bericht door jolanxyz »

Ik zou toch nog eens op de kaart kijken. Natural Bridges ligt niet bij Page maar zou je kunnen meenemen als je bij Monument Valley overnacht en via Capitol Reef naar Bryce gaat. Wil je via Page naar Bryce, dan moet je Natural Bridges missen, maar heb je wel tijd voor andere hoogtepunten zoals Antelope Canyon. Het is daar erg mooi. Trouwens beide zou ook wel kunnen, je krijgt dan zoiets:

4 Joshua Tree + rit williams Williams (omgeving)
5 Grand Canyon Grand C (omgeving=Tusayan)
6 Grand Canyon eastrim/Horseshoe Bend Page (omgeving)
7 Antelope Canyon/Monument Valley Monument Valley (omgeving)
8 Natural Bridges/Capitol Reef Capitol Reef (omgeving = Torrey)
9 Scenic Highway 12/Bryce Bryce
10 Zion Zion

Maar dat kost je dus je reserve nachten.

Bodie ligt uit de route als je niet via Yosemite gaat. Yosemite is niet per definitie toeristisch, maar wel erg populair dus erg druk. Wel grappig trouwens dat je toeristen wil mijden... wat ben je zelf dan :lol: :wink:

Hoe laat vlieg je op dag 22? Hou je er rekening mee dat het vanuit Santa Barbara toch nog een leuk stukje is naar LAX en je genoeg tijd moet rekenen voor het inleveren van de auto, het inchecken etc.
thefox154
Amerika-newbie

Bericht door thefox154 »

Aiihhh, zie je daar gaat het al, al die namen op de late avond. Natural Bridges moet natuurlijk rimrocks aan 89 zijn, volgens mij komen we daar praktsich langs. Ik heb een hele excel sheet met dingen die ik uit reisverslagen heb gehaald waarvan ik denk, dat wil ik graag in real live zien 8) Er is gewoon teveel moois voor 3 weken.

Onderstaand voorstel zal ik zo na het eten is even nader gaan bekijken. Zijn er nog mooie ghosttowns (liefst zo ongerept mogelijk..) in de buurt van deze route? Bodie ligt nog steeds een stuk uit de richting. Misschien aan de old66? Via ghosttowns.com zag ik onder andere bellemont aan de 40 voor flagstaff staan maar krijg de indruk dat dit meer een paar ruines zijn.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Ik zou gewoon Bodie meepakken, en lekker Yosemite gaan zien.
Vergis je namelijk niet, 99% van de punten die je noemt en wilt zien zijn toeristisch en druk, weinig nuttig dus om Yosemite om die reden over te slaan!
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

De enige ghosttown die ik gezien heb, lag niet in het zuidwesten maar in Montana. De enige naam naast Bodie die me te binnen schiet is Calico maar of dat iets is... geen idee. Google eens zou ik zeggen.
thefox154
Amerika-newbie

Bericht door thefox154 »

Ok is het dan wijs om bijv. De extra overnachting in king te skippen en door te rijden naar Yosemite via Bodie. Ik lees verschillende meningen, maar concludeer dat het verschil tussen king en sequoia niet super groot is. Mijn vriendin lijkt het helemaal geweldig om in zo'n tentje aan de rivier te slapen :? . Ik zag dat er in september nog wel genoeg plek is. Dan blijven we hier 2 nachten om ook wat rust te creeren in de route.

@pete.z; ik weet dat veel toeristisch is. Maar begreep een beetje dat yosemite wel heel erg is. Vandaar dat ik eigenlijk hier en daar een stukje dirt road wil rijden, gewoon even de drukte ontvluchten en je hopelijk even alleen in een prachtig stuk natuur wanen 8)

@jolanxyz, ik weet het we zijn zelf ook toerist :lol: . Maar naar bijv. trekken door de hooglanden van mongolie dan zie je in 1x een ander soort toerisme. Geen massa's, etc. Ongerepte natuur. IK ben dan ook heel erg benieuwd hoe deze reis me gaat bevallen. Het wordt mijn eerste amerika experience.
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

Ik moet wel zeggen dat ik van onze hele reis in augustus yosemite het meest toeristisch-mensenmassa vond. Bij Grand Canyon en Bryce en .... waren uiteraard ook veel toeristen maar heel wat minder storend.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Als je de drukte wilt ontwijken kun je beter óf alleen Sequoia/Kings Canyon doen, óf alleen Yosemite. Je hebt dan de tijd om die dingen te gaan doen die niet iedereen doet. Als je in beide parken maar een dag bent, loop je net als iedereen dezelfde highlights achterna.
Wij zijn nu al 4 keer in het hoogseizoen in Yosemite geweest en we hebben niet veel last gehad van de drukte (slechts een keer konden we de auto niet kwijt bij een parkeerplaats, en dat was in het weekend).
Rij in de vallei niet met de auto rond maar pak de shuttlebus, maak gebruik van de rustige periode in de vroege ochtend, en tegen de avond, en loop iets verder dan de gemiddelde toerist, en je waant je alleen. De drukste wandeling die wij hebben meegemaakt was niet in Yosemite, maar in Zion, de Riverside Walk.

Marianne
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Vlak ten westen van Springdale (Zion) is Grafton. In Death Valley, zonder al te veel omwegen zijn de ghosttowns van Rhyolite en Darwin. Een van de mooiste dirt roads is Titus Canyon in Death Valley. Neemt wel heel wat tijd. Altijd eerst de ranger vragen of het verantwoord is. Dat geldt voor elke dirtroad. Bodie zou in alle opzichten de beste keus zijn maar trek er wel 3 uur voor uit vanaf Lee Vining en weer terug.
thefox154
Amerika-newbie

Bericht door thefox154 »

Bodie wil ik erg graag zien, maar als ik het zo lees wordt dit een dagtrip wanneer wij vanuit yosemite daarheen willen.. Misschien dan openhouden voor een volgende keer. Aan de hand van de adviezen heb ik de route aangepast:

King is eruit vervangen door 2 dagen Yosemite NP en 1 dag speling voor als we even willen bijkomen, een lange rit zat zijn of ergens toch meer tijd nodig hebben. Is het overigens meer mensen opgevallen dat de prijzen in Vegas opeens flink gedaald zijn? 55 dollar voor Planet hollywood hip room is volgens mij niet veel geld.

Code: Selecteer alles

Dag  Bezoek                              Overnachting
1   Aankomst LA 15:00                    LA (hollywood historical)
2   LA                                   LA (hollywood historical)
3   LA+rit einde dag  Joshua Tree        Joshua Tree
4   Joshua Tree + rit williams           Williams (omgeving)
5   Grand Canyon                         Grand C (omgeving)
6   Monument Valley + 17mile drive       Page (omgeving)
7   oa Rimrocks, misschien cottonwood canyon road naar Bryce Canyon        Bryce Canyon
8   Zion                                 Zion
9   Zion + rit vegas                     Vegas
10   Vegas                               Vegas
11   Vegas                               Vegas
12   Death valley                        Death valley
13   Death v + rit naar Sequioa NP       Sequoia NP (omgeving)
14   Sequoia NP                          Sequoia NP (omgeving)
15   Yosemite NP                     Yosemite NP (curry)
16   Yosemite NP                     Yosemite NP (curry)
17   San Francisco                       San Francisco
18   San Francisco                       San Francisco
19   
20   Highway 1                           Morro Bay?    (Hoe het uitkomt)   
21   Highway 1                           Santa Barbara?      
22   Nach Hause :(
Edit:
Zouden jullie Curry reserveren? Op dit moment is heel september nog vrij of zou het nu niet meer zon storm lopen? Wanneer we naar Sequia gaan kan ik natuurlijk even per internet reserveren dan weten we de datum van aankomst wel bijna 100% zeker.
Laatst gewijzigd door thefox154 op 25 aug 2010, 23:32, 1 keer totaal gewijzigd.
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

5 Grand Canyon Grand C (omgeving)
6 Monument Valley + 17mile drive Page (omgeving)
7 Natural Bridges, Bryce Canyon Bryce Canyon
8 Zion Zion

Dag 6 en 7 zijn onlogisch. Kijk echt eens op een kaart waar alles ligt. Je wil vanuit de Grand Canyon naar Monument valley om bijna dezelfde weg terug te rijden voor een overnachting in Page. Deze weg rij je de volgende dag dan weer terug om naar Natural bridges te gaan om uiteindelijk in Bryce te overnachten. Beetje veel mijlen over een saaie weg als je het mij vraagt.

Bij Page liggen o.a. de volgende bijzonderheden: Antelope Canyon, Horseshoe Bend en lake Powell maar om vanuit Page via Natural Bridges naar Bryce te gaan is echt te ver. Overnachten in Page is prima, maar dan zou ik Monument valley en natural bridges schrappen. Wil je dat niet dan schrap Page en overnacht bij Monument valley (of in Mexican hat of zoiets) zodat je via Natural bridges en Capitol Reef naar Bryce kunt gaan.
thefox154
Amerika-newbie

Bericht door thefox154 »

ik poste hierboven al ergens dat ik de namen door elkaar gehaald had. Die bridges ligt inderdaad richting moab hoek waar ik niet in de buurt kom en ik bedoelde uiteraard rimrocks, die liggen op de route richting bryce. Tenminste dat hebik op de kaart bekeken :lol: En bij monument vally ontkom ik er volgens mij niet aan om dat heen en terug te rijden. Tenminste in microsoft street en tips zie ik niet zoveel mogelijkheden.

edit: ik zie het al, niet aangepast in het code formulier :oops:, had alleen de grote wijzigingen door gevoerd... Hierbij done

Maar wat denken jullie van curry: Zouden jullie Curry reserveren? Op dit moment is heel september nog vrij of zou het nu niet meer zon storm lopen? Wanneer we naar Sequia gaan kan ik natuurlijk even per internet reserveren dan weten we de datum van aankomst wel bijna 100% zeker.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ik zou altijd in Yosemite reserveren gezien de drukte maar ik moet toegeven dat we er zelf niet hebben overnacht (wel in de omgeving).
Van Grand Canyon naar Monument Valley Tribal Park is 3.5 uur rijden en dat is zonder stops. Je wil zeker wel even stoppen bij Cameron Trading Post en waarschijnlijk ook bij Desert View watchtower. Dat neemt al snel een uur extra bij elkaar. Dan wil je de MV loop gaan rijden met je huurauto, reken daar 2.5 uur voor en dan nog naar Page, alweer 2.5 uur rijden. Ik neem aan dat je meteen na zonsopgang uit GC vertrekt.
Die dag heb je dus geen tijd voor Page. Dan de volgende dag naar Bryce. 3 uur rijden zonder stoppen (en Utah is een uur later) en je wil nog naar de Toadstools (reken op ongeveer 1.5 uur daarvoor) en ook nog wellicht Cottonwood Rd rijden met dezelfde huurauto. Je zal dan ook nog wel even willen stoppen onderweg als je al niet vast komt te zitten. Het ontgaat mij wanneer je dan de hoogtepunten in Page wil gaan zien, bv Antelope Canyon, Horseshoe Bend overlook en wellicht Glen Canyon Dam.
En wil je GC vanaf Williams bezoeken?
Yeehaw
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Vroeger kon je CV nog 24 uur van te voren cancelen, maar dat moet nu een week van te voren. Ik weet niet of ik het dan zou reserveren. Kijk regelmatig wat er vrij is, waarschijnlijk nu alleen de unheated tents? Die zullen er nog wel zijn denk ik.
Waarom ga je vanuit DV niet eerst naar Yosemite en dan naar Sequoia? Dan kun je Bodie meenemen, en over de Tioga Pass rijden.
Je kunt dan in Yosemite nog bekijken of je daar blijft, of dat je nog de slinger naar Sequoia maakt. In beide parken kun je je wel een week vermaken, jammer om heen en weer te rijden.
Andersom kan ook, rij eerst naar Sequoia en Kings Canyon (overnacht dan ook bij Cedar grove, om dat deel te verkennen) en bedenk daar of je nog via Yosemite naar SF wil.

Het is inderdaad krap om MV nog te bezoeken op weg naar Page. Ik zou in elk geval Wiliams overslaan en vanuit Joshua Tree (Twentynine Palms?) meteen naar de GC rijden. En dan zou je de volgende dag in de middag naar MV kunnen rijden en daaar overnachten. Maar dat geeft je wel heel erg weinig tijd voor de GC.

Marianne
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

thefox154 schreef: @pete.z; ik weet dat veel toeristisch is. Maar begreep een beetje dat yosemite wel heel erg is. Vandaar dat ik eigenlijk hier en daar een stukje dirt road wil rijden, gewoon even de drukte ontvluchten en je hopelijk even alleen in een prachtig stuk natuur wanen 8)
Maak je geen zorgen, zelfs in Yosemite is het relatief makkelijk om de massa's te ontvluchten, gewoon iets verder weg gaan, bij voorkeur te voet ipv de auto, en je ziet al snel hele stukken geen kip, en dat zelfde gaat op voor alle parken.
De meeste mensen blijven hangen rondom de visitor centres en de grootste en makkelijkst bereikbare viewpoints, terwijl je een stukje verder vaak alleen bent, in mijn ervaring.
Dat is het grote voordeel van toeristen dus. :wink:
thefox154
Amerika-newbie

Bericht door thefox154 »

Het zit er weer op, helaas weer thuis :silent:

Allemaal bedankt voor jullie adviezen! Toen ik aan het voorbereiden was miste ik eigenlijk de praktijk ervaring van een geplande reis, iedereen vraagt advies maar niemand die even laat weten of het ook klopte. Dus hopelijk ga ik hiermee een trent zetten :mrgreen:

Hierbij kort (<-- toen ik begin met typen...) de bevindingen:

Huurauto --> Alamo, Hyundai santa fe (stonden maar 2 auto's in onze klasse bij vertrek in LA, erg druk bij Alamo). Ze probeerden nog vezekeringen aan te smeren, geweigerd. Na 1 week ster in het ruit en de auto trok continu naar rechts. Dus schrokken we flink toen we een ster in het ruit kregen aangezien het meisje aan de balie ons vertelde dat dit alleen bij de road assist verzekerd was en het anders minimaal 350 dollar kost. Niet dus, auto ingeleverd, niemand die er iets van heeft gezegd en binnen 20 minuten stonden we weer buiten met de Ford.
In vegas geruild voor een Ford Edge (fullsize crossover, geen bijbetaling). Medewerker 1 zei: je moet kiezen uit die rij. Alleen maar santa fe's en een kia en ik was die auto echt zat, medewerker 2 gevraagd: "choose anything you like out those two rows" :mrgreen: . Een echte verademing na zo'n wazige sturende en irriterende korean (cruise control werkt niet soepel, sturen is vaag, stoelen erg minimaal, etc). Verbruik iets minder maar ach...

Route -->
De route hebben we globaal aangehouden zoals hierboven aangegeven. Onderstaand de afwijkingen, vaak ivm met tijd.

Zoals marianne al aangaf vanuit Jtree in Twentynine palms geslapen en zoveel mogelijk old 66 gereden richting Williams, lunch in oatman. Dit kost wel een bak met tijd. Tegen schemering pas aankomst.

Jolanxyz had al aangegeven dat Grand Canyon --> monument valley --> page en erg lange dag zou worden. We hadden bij vertrek geen zin om super vroeg weg te rijden dus om 8:30 in GC weg gereden, voordat je het park uit bent is het zo 12:00, als je tenmisnte stopt en van foto's maken houd. Nadat we in Monument valley naar milemarker 13 waren gereden (thanks voor de tip, ergens hier van het forum, erg mooi foto daarvandaan!) de dirt road rond gereden en wat rond gewandeld. Ik had geen zin meer om nog naar page te rijden dus om 18:00 op goed geluk het view hotel binnen gewandeld, en ze hadden nog 1 kamer (geen view maar slechts 65 dollar). Avondeten buiten bij ondergaande zon en uitzicht op monument valley, geweldig! De dag hierna hebben we page bekeken, horseshoe Bend en de dam in Lake Powell bezocht. Via Pariah movieset (wat een landschap!!!) naar Kanab gereden en hier 2 overnachtingen gedaan. 1 dag naar bryce, 1 dag Zion. Hiermee hadden we het lange stuk mooi in 2 stukken gehakt.

Een tweede aanpassing hebben we bij vertrek uit Vegas gedaan, me vriendin wou nog heeeel graag langs de outlet dus de rit naar het midden van Death valley werd erg lang en zonder reservering wouden we hier niet op gokken. Onderweg passeerden we het spookstadje Amargosa en hier was alleen 1 hotel en opera house (aanrader; http://www.amargosa-opera-house.com/hotel.htm; is een stichting, geweldige aardige eigenaren die de hele avond no-gass/no watter stories (Deathvalley junction, dus eerste leven na een lange rit) hebben zitten vertellen. Verder is er niets! Even wennen vanuit Vegas, maar wat een ambience! (gerucht ging dat het er spookt al veel amerikaanse tv zenders hebben er tvshows over gemaakt). Me vriendin moest even slikken toen ze de kamers zag, maar het paste allemaal perfect bij elkaar (mooie schilderingen op de kamers), en achteraf vind ze dit een van de mooiste overnachtingen.

We hebben Bodie meegepakt en ik ben erg blij dat we dit gedaan hebben. We waren hier smorgens om een uur of half 10 (overnachting was in Bishop dus moesten even rijden) en dit was precies voor de mensen massa na 11-en werd het druk. Dus om 12 uur de auto weer verder gepakt. Je hebt voor Bodie toch zeker wel 3 uur nodig als je alles wilt zien.

Kings NP hebben wij overgeslagen, we zijn erheen gereden maar de brand woed hier nog steeds en tijdens de afdaling onderweg een ranger op een parkeerplaats aangesproken omdat we alleen maar rook zagen, het hele dal hing vol. Het was windstil die dag en de ranger kwam net uit het dal en zei al dat je niet veel zag en dat het misschien beter werd als het ging waaien. We zijn toen trails gaan lopen in seqoiua en onze eerste beer ontmoet onderweg.

Verder hebben we de route gehanteerd zoals hier aangegeven.

Overnachten --> Uitgezonderd de eerste nacht hadden we niets geboekt. We zijn gaan rijden en hebben overal een slaapplek gevonden.
GC: Vanuit Williams om half 7 naar GC gereden, we waren auto nummer 5 op de parkeerplaats daar. Direct gaan wandelen om 1 uur naar 7mile lodge gegaan (Ook ergens hier uit het forum, super tip, goedkoop overnachten). En na inchecken en opfrissen om 3 uur terug gegaan. Stukje afgedaald op angels trail en de sunset bekeken.

Vegas: Flamingo's de ochtend dat we erheen reden een standaard kamer gereserveerd. De 20-dollar trick geprobeerd en na 2 kamerwissels (1x kamer gekregen die bezet was, verrassing bij het openen van de deur & toen kamer zonder kingbed en bad) hadden we de meest briljante kamer die je je kan wensen. Een nieuwe go room precies op de hoek van het gebouw op de 21e verdieping met een vrij uitzicht op fonteinen van bellagio en de strip. Kosten, 50 dollar per nacht + 20 tip voor de jongen aan de balie. Tip: ga je naar flamingos kies de zijvleugel, op het hoofdgebouw hangt een gebouw groot spandoek van een show, als je naar buiten kijk zie je alleen maar rastertjes en het bederft je uitzicht + de view op de fontein is vanuit de zijwing veel mooier!

Zoals hierboven al gewaarschuwd moesten we wel buiten Yosemite slapen. Waren daar za op zondag en het was prachtig weer, dus alle amerikanen waren zelf ook op pad. Hier hadden we van te voren niet bij stil gestaan. Curry was alleen voor deze nacht volgeboekt, de rest van de week wel beschikbaar. Op goed geluk naar White wolf lodge gereden. En dit keer onze eerst pech. De mensen voor ons aan de balie hadden de laatst cabin die vrij was gekomen wegens een no-show. Het meisje heeft rond gebeld maar er was echt niets meer. Jammer, opzoek dus naar iets anders. We hebben nu in cabins buiten het park geslapen op 20a25min rijden. Hebben hier slechts 70 dollar per nacht betaald, het hotel 10 min eerder vroeg ons nog 139. Voor ons niet zo erg maar ben je met kinderen ofzo, luister naar de wijze raad en reserveer wat of denk er van te voren aan dat je in het weekend arriveert :roll: .

San francisco, motels vroegen ter plekke allemaal vanaf 139 dollar per nacht. Op de site van Amercica's best inn (near fishermanswarf) had ik de dag ervoor 74 gezien. We zijn een hotel verder gereden, hebben een wlan opgezocht en een internet reservering gedaan en zijn hierna terug gegaan. Het meisje stond even perplex (hi guys, you are back?), maar ze zag de humor er wel van in. Ze ging direct de internet rate aanpassen, was ze vergeten.

Overig;Yosemite vonden wij echt druk! De scenic route was chaos zowel onderweg als elke parkeerplek, de korte trail was nog net geen vierdaagse. Tijdens de 2e dag een trail gemaakt van 5/6 uur en op advies van 2 search&rescue dames een kleine omweg gemaakt die stijler is, en hier liepen inderdaad wat backpackers en verder niemand, heerlijk. Wel blij dat we uiteindelijk Yosemite bezocht hebben, het is er erg mooi! De pas vonden wij persoonlijk nog mooier dan van valley. Seqouia was hierna een verademing, wat een rust!

British airways, super, na een paar coktails ben je zo onder zeil 8)
MichelH
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door MichelH »

Toevallig nog een webverslag bij gehouden van je reis?

Yosemite is inderdaad erg druk, maar als je een lange wandeling maakt vanaf Glacier Point dan valt het meestal erg mee aangezien het gros van de mensen kiest voor een kortere wandeling of alleen het uitzichtpunt. Wij hebben de Four Mile trail gelopen vorig jaar en kwamen alleen op het einde een paar mensen tegen die naar boven liepen richting Glacier Point. Voor de rest waanden wij ons tijdens de wandeling alleen op de wereld.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer