Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis streep : Reisbeoordeling

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
streep
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Reis streep : Reisbeoordeling

Bericht door streep »

Hallo :-)

Ik ben door een vriendin naar deze site doorverwezen als enorme hulp om mijn reis te plannen.
Ik ga over over minder als 2 weken naar het Zuidwesten en ben traditioneel laat met alles te plannen.

Omdat het de eerste keer is dat ik naar de States ga, zou ik graag willen weten wat jullie van volgende route denken:

Code: Selecteer alles

Date        Wake up in     Activity                                            Sleep in 
07/09/2010  Brussel	     Flight BRU → PHI + PHI → LV	                      Las Vegas 
08/09/2010  Las Vegas	   Vegas	                                            Las Vegas
09/09/2010  Las Vegas	   Shopping + Zion NP	                               Hurricane
10/09/2010  Hurricane	   Zion National Park	                               Hurricane
11/09/2010  Hurricane	   Bryce Canyon NP	                                  Panguitch
12/09/2010  Panguitch	   Bryce Canyon NP + Scenic Byway 12 + Capitol Reef NP Torrey 
13/09/2010  Torrey	      Capitol Reef NP  + Arches NP                        Moab
14/09/2010  Moab	        Arches NP + Canyonlands NP                          Moab
15/09/2010  Moab	        Canyonlands NP + Natural Bridges + Monument Valley  Kayenta
16/09/2010  Kayenta	     Grand Canyon South Rim	                           Tusayan
17/09/2010  Tusayan	     Grand Canyon South Rim	                           Sedona
18/09/2010  Sedona	      Red Rock State Park + Schnebly Hill Road Overlook   Sedona
19/09/2010  Sedona	      Route 66 + Hoover Dam + antelope Canyon             Las Vegas
20/09/2010  Las Vegas	   Death Valley	                                     Bishop
21/09/2010  Bishop	      Yosemite	NP                                       Oakhurst
22/09/2010  Oakhurst	    Yosemite	NP                                       Oakhurst
23/09/2010  Oakhurst	    Sequoia National Park	                            Fresno
24/09/2010  Fresno	      Fresno + San Francisco                              San Francisco
25/09/2010  San Francisco  San Francisco                                       San Francisco
26/09/2010  San Francisco  San Francisco            	                        SFO Airport
27/09/2010  San Fransisco  Flight SFO -> PHI + PHI -> BRU
Ik zou graag willen weten of er hier iets is waar jullie meteen van zeggen: 'slecht idee'
Het doel van de reis is relatief rustig zo veel mogelijk natuurpracht te zien zonder teveel lange rit dagen te hebben (daarom ook tussendag tussen Sedona en Death Valley).

Bedankt in ieder geval voor jullie reacties.

Stijn
Laatst gewijzigd door streep op 25 aug 2010, 22:34, 1 keer totaal gewijzigd.
US 2010 - South West
US 2012 - South/North West
US-CA 2013 - North West US/South West CA
US-CA 2014 - North East US/South East CA
US 2022 - Appalachia Roadtrip
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis streep : Reisbeoordeling

Bericht door Tipsy_1 »

Een goede tip is om een aantal reisverslag te lezen van mensen van het forum hier, hierdoor ga je een beter beeld krijgen van wat je op een dag kan doen.

Er is toch heel wat aan te merken op je reisverslag, het is allemaal toch behoorlijk druk en veel rijden. Wij hadden ook zo'n "intensief" programma, maar net dan is het heel belangrijk dat je je overnachtingsplaatsen verstandig kiest, dus zo dicht mogelijk bij de parken.

-> panguitch en hurricane lijken mij niet ideaal. Je kan beter logeren voor bryce in bvb. Ruby's of de Best Western Canyon grand (beide aan de ingang van het park, veeeel handiger dan panguitch) en voor Zion in Springdal (vlakbij de ingang van het park) of de Zion lodge in het park.

-> Antelope canyon kan je het best bezoeken tussen Kayenta en de grand canyon. Dan rij je via Page naar de Grand canyon. Een flinke rit (hebben wij ook gedaan, zie ons reisverslag) Hoe je het nu hebt ingepland gaat het niet lukken.

-> Van Yosemite ga je niet zoveel zien alleen er doorrijden. Het is een hele rit van Bishop naar de vallei, al is dit op zich prima te doen. Maar jullie moeten dan nog verder rijden naar Oakhurst. Je zou beter logeren in bvb. het park zelf of in El Portal. Ik denk dat veel mensen hier je gaan aanraden sequioa te skippen wegens tijdgebrek.(kan ik niet over oordelen, ik ben daar nog niet geweest)

Aangezien je al bijna vertrekt gaat het wel moeilijk worden om accomodatie op handige plaatsen te vinden, maar ik zou het toch proberen.

Nogmaals, lees wat reisverslagen dan kan je je van alles een veel beter beeld vormen!
Veel plan - plezier!
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Wat heb je allemaal al geboekt en vast liggen? Ik vind je route best te doen zo. Het is vol maar niet overvol. Maar het lijkt er op of je de overnachtingen via een reisbureau hebt geboekt. Zoals reeds gezegd: Hurricane en Panguitch zijn niet de meest ideale plaatsen. Je trekt (te) weinig tijd uit voor Sequoia en hier vind ik Fresno niet echt handig. De grote bomen staan ook in bepaalde delen van Yosemite, daarvoor hoef je niet naar Sequoia. Voor de rest sluit ik me bij de vorige spreker aan.
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Ahh iemand is me voor, want ik schreef vrijwel hetzelfde. Tja voor overnachten in Yosemite zal het te laat zijn, dus die optie vervalt. En inderdaad Antelope Canyon vanuit Las Vegas is vrijwel onmogelijk.
streep
Amerika-ontdekker

Bericht door streep »

De keuze voor Panguitch en Hurricane is er eigenlijk eerder omwille van budget redenen.
De afstand van daar tot Zion/Bryce is om en bij 30km, dus toch redelijk te doen.
Is het dichterbij slapen dan een zulk groot voordeel?

Antelope Canyon - goeie suggestie, dank je - over die dag heb ik niet veel nagedacht. Sedona is een vaststaand punt, en om van daaruit naar en door Death Valley te gaan was veel te veel kilometers, dus heb ik er gewoon een dag ingepropt zonder meer research.

Yosemite: Ik heb er niet bij stil gestaan dat je hier dan zo lang doet over zo weinig afstand. Alternatief zou dan zijn om Bishop -> El Portal te doen en dan de dag erna Oakhurst (om er toch nog Sequoia in te kunnen laten)

En is het de afstand dat volgens jou zo intensief is, of omdat het zo traag rijden is? (heb hier in Europa al veel ergere trips gedaan in afstanden)
US 2010 - South West
thefox154
Amerika-newbie

Bericht door thefox154 »

thuul schreef:Ahh iemand is me voor, want ik schreef vrijwel hetzelfde. Tja voor overnachten in Yosemite zal het te laat zijn, dus die optie vervalt. En inderdaad Antelope Canyon vanuit Las Vegas is vrijwel onmogelijk.

Niet zo snel, ik heb net voor me eigen reis in september gekeken en als je ook in een ingerichte tent wilt slapen dan is er nog plek. Curry heeft september in zijn geheel nog vrij.. Housekeeping camp heeft ook plek. Ik zit er zelf ook over 2 1/2 week ongeveer. Ik denk dat wij curry gaan proberen, sinds me vriendin de site zag wilt ze er al heen :o
streep
Amerika-ontdekker

Bericht door streep »

jolanxyz schreef:Wat heb je allemaal al geboekt en vast liggen? Ik vind je route best te doen zo. Het is vol maar niet overvol.
Las Vegas de eerste 2 nachten daarna is alles nog vrij.
Maar het lijkt er op of je de overnachtingen via een reisbureau hebt geboekt.
Dit was nochtans mijn geniale zelf :wink:
Je trekt (te) weinig tijd uit voor Sequoia en hier vind ik Fresno niet echt handig.
Dus beter alternatief zou zijn om langer in Yosemite te blijven (met 2/3 nachten in El Portal (nog altijd te boeken heb ik juist gecontroleerd) en dan rechtstreeks naar San Francisco.?
US 2010 - South West
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Hmm dan zou ik toch proberen om in Yosemite en in Grand Canyon, al is Tusayan een prima alternatief, zelf te boeken mits daar nog plek is. Kijk anders eens op www.nps.gov daar staat voor elk np beschreven waar er lodging is en via wie je die kan boeken. Voor Zion is Springdale een goed alternatief en voor Bryce kun je anders inTropic wel wat vinden.
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

yep!! Zou ik doen STreep.
Yosemite is dan mazzel, die hebben we trouwens zelf ook gehad destijds met de camper. Over CurryVillage weet ik niets. El Portal is beter dan Oakhurst.

Tuurlijk is 30 km niet veel, maar bedenk dat je in een park ook veel tijd kwijt bent met reizen, je bent alleen in Bryce ook een 80 km kwijt.
Yosemite hangt heel erg van de drukte af, maar je staat soms in de file alleen al in de vallei. September kan nog best erg druk zijn in die regio.
streep
Amerika-ontdekker

Bericht door streep »

Het is dus al iets aangepast.

Hurricane -> Springdale
Tusayan -> Grand Canyon
Oakhurst -> El Portal

Nu heb ik wel de vraag.
Is het de moeite om een dag vanuit El Portal naar Sequioa te gaan en indien ja, waar best overnachten als ik de dag erna in San Francisco wil zijn.
Ik had hier Fresno voor in gedacht (gewoon om te pitten) maar blijkbaar niet meteen beste plek .-)
US 2010 - South West
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Spingdale is idd beter in jouw reis.
Bryce naar Torrey. Neem hier de tijd voor. Met korte stops neemt dat al snel 4 uur. Als je vroeg weggaat kan je 's middags nog naar Capitol Reef NP.
Van Torrey naar Moab. Ik zou dus Capitol Reef de dag ervoor doen. Van Torrey naar Hanksville en via Goblin Valley SP naar Green River. Dan op weg naar Moab zie je de afslag naar Canyonlands Island in the Sky en Dead Horse Point aan je rechter hand. Daar zou ik nu eerst naar toe gaan 's middags.
De volgende dag naar Arches NP. Dat neemt heel wat tijd. Je zou die dag ook nog een stukje van ut128 kunnen rijden. Ook al zo'n prachtige weg.
Van Moab naar Kayenta en dan eerst naar Canyonlands Island in the Sky (of bedoel je Canyonlands The Needles?) zou ik willen afraden. Dan heb je geen tijd voor de attracties tussen Moab en Kayenta zoals daar zijn: Canyonlands The Needles (even naar Newspaper Rock neemt niet zoveel tijd), Edge of the Cedars Natural Bridges NM, Muley Point, Moki Dugway, Valley of the Gods, Gooseneck SP en Mexican "Hat". Je zal ze niet allemaal kunnen zien en Muley Point en Valley of the Gods zijn onverharde wegen. En dan wil je natuurlijk nog naar Monument Valley Tribal Park. Neem maar van mij aan dat het een volle dag kost tussen Moab en Kayenta op deze manier.
En je kan Antelope Canyon in Page bekijken maar daar gaan we weer: Kayenta-Page is 2 uur rijden. Het kan druk zijn bij Antelope Canyon, reken op 2 uur en dan is het nog 3 uur rijden naar GC VIllage met al weer de nodige stops onderweg zoals Cameron en Desert View plus de andere uitzichten langs east rim.
In Sedona bedenk even goed wat je doet voor je Schnebly Hill gaat oprijden. Niet aanbevolen met een huurauto en alleen met een SUV dan.
Over de rit van Las Vegas naar Bishop is al het nodige gezegd. Dat kan best in een dag maar veel tijd voor DV zal je niet hebben. Hetzelfde voor Bishop naar Yosemite. En dan moet het hoge woord er maar uit: Ik zou Seki overslaan, zeker als je in Oakhurst gaat logeren en dan Mariposa Grove gaat bezoeken. Wil je wel naar Seki, dan zou ik zeggen: Zie hoever je komt. Je kan in Three Rivers logeren, in Visalia of zelfs naar Fresno. Reserveren is niet nodig.
Yeehaw
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Waarom wil je naar Sequoia? Het heeft weinig zin om dat vanuit El Portal te doen, dan heb je geen tijd om iets zien. Als het om de sequoiabomen gaat kun je die in Yosemite ook zien. Niet zo veel, en niet zo groot, maar indrukwekkend genoeg.
El Portal ligt beter dan Oakhurst, maar je kunt ook in Yosemite zelf overnachten. Dan hoef je niet in het donker heen en weer te rijden. Kijk op http://www.yosemitepark.com voor de mogelijheden. Curry Village is in de vallei, en heefft de betaalbaarste accommodatie.

Marianne
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door johan1973 »

Tussen Las Vegas en Zion ligt nog een heel mooi state park: Valley of Fire.

Probeer in plaats van Panguitch dit motel in Tropic: http://www.brycecanyonsteppingstone.com/

Bij Moab heb je weinig tijd, maar probeer i.i.g. sunset bij Delicate Arch mee te maken. Dan zul je keuzes moeten maken. Een paar voorbeelden:
-Arches Windows Section is 's middags mooier.
-Devils Garden kun je vanwege de hitte en de loopafstanden beter 's ochtends bezoeken.
-Canyonlands Island in the Sky zou ik 's ochtends t/m lunchtijd bezoeken (Mesa Arch is mooi voor zonsopgang).
-Dead Horse Point SP is op de namiddag weer mooi.
-UT-128 is erg mooi. Eventuele hike bij Fisher Tower is 's middags mooier.
-Corona Arch aan de Potash Road is 's ochtends het mooiste.

Misschien Mexican Hat i.p.v. Kayenta?
Ik zou toch proberen om een nacht in Page tussen te voegen, dan heb je meer tijd voor de regio Monument Valley (met UT-261), Page en Grand Canyon.
Daar zou ik Sedona eventueel voor opofferen. Je zit daar nu in een weekend, het is een populaire weekendbestemming (...). Of een nacht minder in Sedona(?)

Een nacht in DV zou erg mooi zijn (wel reserveren). Je kunt ook tot Lone Pine rijden. De volgende dag tot Lee Vining zodat je tijd hebt voor Bodie en Mono Lake.
Maar Bishop is op zich een goed alternatief voor een zuidwestreis met slechts 19 dagen.

Ik zou Seqouia ook overslaan, om iets meer rust in de route te brengen.
Je kunt de laatste nacht nog voor Oakhurst kiezen wanneer je de Sequoia's in Mariposa Grove (in Yosemite) wil zien. En de eerste nacht in de vallei of El Portal.
Johan
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer