Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hoe door San Diego?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
69suited
Amerika-ontdekker

Hoe door San Diego?

Bericht door 69suited »

Hallo allemaal,

Morgen gaan wij naar San Diego, hoe verplaatsen jullie je door SD?
Openbaar vervoer? hoe is dat?
In SF hebben we het met de fiets gedaan en dat is erg goed bevallen, is dit in SD een beetje te doen?
Gr, D.
Ladybug
Amerika-ontdekker

Re: Hoe door San Diego?

Bericht door Ladybug »

Hoi,

wij zijn vorig jaar naar San Diego geweest. Wij hebben toen het openbaar vervoer gebruikt en dat ging prima. Ik moet zeggen dat als we naar een grote stad gaan zoals SF, NY, Bosten etc. dat wij altijd het openbaar vervoer pakken en de auto bij het hotel laten staan. Tot nu toe is me dat heel goed bevallen.
Volgens mij hadden wij in SD een kaart voor de hele dag met het openbaar vervoer. Prima te doen dus! :thumbup:

Groetjes,

Rachel
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Nu ben ik wel erg benieuwd hoe dat eruit ziet.. Metro? Bussen? Treinen?
Ik vond http://www.sdcommute.com/ ~ lijkt me voornamelijk bussen?
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
Ladybug
Amerika-ontdekker

Bericht door Ladybug »

Heb even gauw naar mijn foto's gekeken, maar het waren inderdaad bussen en treins (?). De trein lijkt een beetje op onze metro maar dan bovengronds.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Eén keer hebben wij jaren geleden een bus genomen door San Diego. Auto neergezet op een gratis parkeerterrein in het Balboa Park en met de stadsbus naar Downtown.
Bij een later bezoek hebben wij steeds de auto gebruikt en deze in de buurt neergezet van waar wij wilden zijn.

In San Diego rijden ook trams (Red Trolley), zie deze foto van mij: http://travel.webshots.com/photo/275862 ... 3182hTklTD
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Inderdaad, er rijdt ook een tram. Nu zo'n dicht netwerk als bv in Amsterdam, Den Haag of Rotterdam, meer een soort van regionaal netwerk. Met deze tram kan je zelfs naar de grens met Mexico (Tijuana). (waar ook een behoorlijke Mall ligt !)
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Steffanie
Amerikafan

Bericht door Steffanie »

Oeh ja de Outlet Mall, geweldig!!

Ik heb toen ik er 2 jaar geleden was alles met de bus en de tram gedaan. De meeste bussen komen om de 5 a 10 minuten, andere wat langer omdat dat vaak bussen zijn naar wat verder weg van downtouwn. De trams kan je qua tijden vergelijken met Utrecht. Komen om de 10 minuten ongeveer.
rijocaer
Amerikakenner

Bericht door rijocaer »

Ik ga in oktober naar San Diego. verblijf in de Embassy Suites Downtown. nemen geen huurauto. De kosten van valet parkeren zijn veel te duur en als er toch openbaar vervoer is.

Wij gaan naar de San Diego Zoo (heb ik jaren geleden gedaan met man maar zonder kinderen0, Sea World, en Animal Park, Lego Land. verder zien we well, denk dat we de USS Midway er ook bij doen. Moet kunnen in zes dagen. Openbaar Vervoer weet ik alleen niet voor Animal park, dat is iets verder weg. Weet iemand iets meer? (kaartjes voor de 3 eerste parken zijn $122 pp voor 5 dagen, unlimited entree.)

Ik wil er zelf ook eens op uit, een vroege morgen en latere avond om wat mooie foto's te maken. iemand tips welke wijk?
rijocaer
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer