Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Trip LA-LV-SF plannen
Trip LA-LV-SF plannen
Ik en m'n vriendin hebben, na het lezen en horen van vele leuke verhalen over de westkust, ook besloten om volgend jaar zo'n trip te maken! We willen eind mei vertrekken, en dan ongeveer 19-21 dagen rondreizen met een gehuurde auto. Het idee is om de parken af te wisselen met steden, en uiteindelijk te eindigen langs de kust om nog wat te relaxen. Op basis hiervan heb ik de onderstaande trip samengesteld, ik hoor graag of jullie nog goede suggesties hebben! Het streven is om alles redelijk relaxed te doen (voldoende tijd om te genieten van de ervaring), dus bij voorkeur geen strak volgeplande dagen of hele lange autoritten (van 's ochtends tot 's avonds rijden).
1. Los Angeles
2. Los Angeles
3. Los Angeles > Ergens tussen LA en Grand Canyon (via Joshua Tree Park?)
4. Ergens > Grand Canyon (overnachten in Williams?)
5. Grand Canyon (zonsopkomst) > Page (Antelope Canyon) > Ergens in de buurt van Bryce (overnachten)
6. Bryce
7. Zion > Las Vegas
8. Las Vegas
9. Las Vegas > Yosemite (via Death Valley, overnachten Lone Pine of Bishop)
10. Yosemite (via Tioga pass, evt. ook mono lake en Bodie)
11. Yosemite (overnachten in park)
12. San Fransisco
13. San Fransisco
14. San Fransisco
15. Santa Cruz (of eventueel andere mooie spots langs de Big Sur)
16. Santa Monica
17. Los Angeles
Ik kom nu uit op 17 dagen, een dag of wat speling is waarschijnlijk ook wel prettig indien we besluiten ergens een dagje langer te blijven. Ik hoor graag wat jullie hiervan denken!
Vincent & Sandra
1. Los Angeles
2. Los Angeles
3. Los Angeles > Ergens tussen LA en Grand Canyon (via Joshua Tree Park?)
4. Ergens > Grand Canyon (overnachten in Williams?)
5. Grand Canyon (zonsopkomst) > Page (Antelope Canyon) > Ergens in de buurt van Bryce (overnachten)
6. Bryce
7. Zion > Las Vegas
8. Las Vegas
9. Las Vegas > Yosemite (via Death Valley, overnachten Lone Pine of Bishop)
12. San Fransisco
13. San Fransisco
14. San Fransisco
15. Santa Cruz (of eventueel andere mooie spots langs de Big Sur)
16. Santa Monica
17. Los Angeles
Ik kom nu uit op 17 dagen, een dag of wat speling is waarschijnlijk ook wel prettig indien we besluiten ergens een dagje langer te blijven. Ik hoor graag wat jullie hiervan denken!
Vincent & Sandra
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Re: Trip LA-LV-SF plannen
Ik vind het een hele mooie route. Als je nog dagen extra hebt zou ik een dag extra bij Zion en Yosemite voegen.
Marjon
Marjon
Hoi,
Als je wenst de zonsopgang in de Grand Canyon te zien zul je wellicht zééér vroeg moeten opstaan om dan nog het stuk naar de canyon te rijden en zorgen dat je er op tijd bent om plaats te hebben. Overweeg misschien een overnachting in het park of in Tussayan. Als je geen wandelingen wilt doen in de GC heb je wellicht 'genoeg' (kan dit?) tijd maar indien je wel een hike wilt maken, zou ik nog een volledige dag blijven en misschien 's avonds naar Page rijden en dan de volgende dag Horeshoe Bend en Antelope Canyon respectievelijk smorgens en smiddags.
Je planning ziet er dan als volgt uit:
Ergens > Grand Canyon: namiddag bezoek aan de GC met hermits rest route en visitor centre
Grand Canyon: ochtend al dan niet hike, ook al is het maar een uurtje, het geeft je eens een indruk.. Late namiddag desert view drive en savonds naar Page.
Page: Horsehoe Bend (best niet voor 11u wegens zonnestand), over de middag Antelope Canyon; namiddag Lake Powell
Ergens tussen Lake Powell en Bryce > Bryce: sochtends naar Bryce rijden, namiddagbezoek viewpoints met eventueel wandeling in Bryce
Bryce > Zion: in Zion NP wandelen (aanrader voor ons was de wandeling naar observation point die enorme voldoening geeft)
Zion > Vegas; gamble gamble
Alles hangt er natuurlijk vanaf hoeveel tijd je wenst in de parken te spenderen met de wandelingen..Volstaan de viewpoints of ga je liever eens een eindje stappen..Indien je dit meedeelt hier, zul je wellicht meer advies op maat krijgen.
Neem ook een extra dag voor Zion NP; voluit de moeite!
Ik zou ook nog een dag bij Page blijven. Er is daar veel moois te zien en een bezoek aan Lake Powell is een aanrader.
Als je wenst de zonsopgang in de Grand Canyon te zien zul je wellicht zééér vroeg moeten opstaan om dan nog het stuk naar de canyon te rijden en zorgen dat je er op tijd bent om plaats te hebben. Overweeg misschien een overnachting in het park of in Tussayan. Als je geen wandelingen wilt doen in de GC heb je wellicht 'genoeg' (kan dit?) tijd maar indien je wel een hike wilt maken, zou ik nog een volledige dag blijven en misschien 's avonds naar Page rijden en dan de volgende dag Horeshoe Bend en Antelope Canyon respectievelijk smorgens en smiddags.
Je planning ziet er dan als volgt uit:
Ergens > Grand Canyon: namiddag bezoek aan de GC met hermits rest route en visitor centre
Grand Canyon: ochtend al dan niet hike, ook al is het maar een uurtje, het geeft je eens een indruk.. Late namiddag desert view drive en savonds naar Page.
Page: Horsehoe Bend (best niet voor 11u wegens zonnestand), over de middag Antelope Canyon; namiddag Lake Powell
Ergens tussen Lake Powell en Bryce > Bryce: sochtends naar Bryce rijden, namiddagbezoek viewpoints met eventueel wandeling in Bryce
Bryce > Zion: in Zion NP wandelen (aanrader voor ons was de wandeling naar observation point die enorme voldoening geeft)
Zion > Vegas; gamble gamble
Alles hangt er natuurlijk vanaf hoeveel tijd je wenst in de parken te spenderen met de wandelingen..Volstaan de viewpoints of ga je liever eens een eindje stappen..Indien je dit meedeelt hier, zul je wellicht meer advies op maat krijgen.
Neem ook een extra dag voor Zion NP; voluit de moeite!
Ik zou ook nog een dag bij Page blijven. Er is daar veel moois te zien en een bezoek aan Lake Powell is een aanrader.
Opletten met de tioga pass in mei, die kan nog gesloten zijn.
http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/tiogaopen.htm
http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/tiogaopen.htm
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou aan de rim overnachten en niet in Williams. De zonsondergang mag je niet missen, en dan nog terug naar Williams is niet aan te raden.VinZ40K schreef:4. Ergens > Grand Canyon (overnachten in Williams?)
Als je nog dagen over hebt kun je in Page overnachten zodat je ok wat meer tijd hebt voor de GC (east rim 's morgens vroeg) en Antelope Canyon, Horseshoe bend, etc. Ook bij Bryce is een overnachting vlakbij het park aan te raden vanwege de prachtige kleuren als je zon wat lager staat.
De pas kan inderdaad in mei of begin juni nog gesloten zijn. Om het risico daarop zo klein mogelijk te maken kun je ook in SF beginnen en eindigen, dan heb je Yosemite helemaal op het laatst. Een overnachting in DV is ook prachtig, dan ben je niet op het midden van de dag in het park, de kleuren zijn overdag veel fletser en je mist de mooie schaduwen.VinZ40K schreef: 9. Las Vegas > Yosemite (via Death Valley, overnachten Lone Pine of Bishop)
Afhankelijk van het wel of niet open zijn van de Tioga Pass kun je daarna in Lee Vining overnachten. Dan de volgende dag Bodie en daarna de Tioga Pas of een noordelijker pas.
Mei/juni is de mooiste maand voor Yosemite; als alle wegen open zijn zou ik daar meer tijd plannen. En zijn ze niet open, dan heb je meer tijd nodig om er te komen, dus die extra tijd is sowieso aan te raden!
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 10 sep 2010, 14:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Waarom LA? Pak San Diego!
En idd Page, dag langer net als Zion is een aanrader!
En idd Page, dag langer net als Zion is een aanrader!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Meer tijd voor Zion, daar sluit ik me bij aan. Wanneer wou je naar Zion rijden? Ik ging er van uit dat je dat op dag 6 doet, maar zelfs dan is een extra overnachting aan te raden.
Marianne
Marianne
@timbre: Wij zijn niet van plan om hele lange of zware hikes te maken, waarschijnlijk volstaan de viewpoints en wat kleine hikes.
@thamar: Volgens de eerste planning zouden we ergens begin juni (tussen 5 en 10 juni) door de Tioga pass willen gaan, we hopen dat het dan open is (en anders is het gewoon pech en moeten we omrijden).
Hebben jullie ook goede suggesties voor de trip van LA naar de Grand Canyon (met tussenstop)? Het lijkt me sowieso wel leuk om op de 2e dag van die trip langs Williams te rijden (route 66), om dan zoals gesuggereerd ergens aan de rim te overnachten.
Ik wilde eigenlijk op dag 6 's ochtends Bryce bezoeken, en dan aan het einde van de dag richting Zion om daar in de buurt te overnachten. De volgende dag (7) dan Zion, en 's avonds naar Las Vegas, maar ik begrijp dat Zion zozeer de moeite waard is dat 2 dagen aan te raden zijn? Alvast bedankt voor de adviezen, ik ga weer even puzzelen met de dagen
@thamar: Volgens de eerste planning zouden we ergens begin juni (tussen 5 en 10 juni) door de Tioga pass willen gaan, we hopen dat het dan open is (en anders is het gewoon pech en moeten we omrijden).
Hebben jullie ook goede suggesties voor de trip van LA naar de Grand Canyon (met tussenstop)? Het lijkt me sowieso wel leuk om op de 2e dag van die trip langs Williams te rijden (route 66), om dan zoals gesuggereerd ergens aan de rim te overnachten.
Ik wilde eigenlijk op dag 6 's ochtends Bryce bezoeken, en dan aan het einde van de dag richting Zion om daar in de buurt te overnachten. De volgende dag (7) dan Zion, en 's avonds naar Las Vegas, maar ik begrijp dat Zion zozeer de moeite waard is dat 2 dagen aan te raden zijn? Alvast bedankt voor de adviezen, ik ga weer even puzzelen met de dagen

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik bedoelde geen twee dagen voor Zion (is wel mooi hoor!), maar 2 nachten; dat betekent dus minimaal 1 volledige dag, en misschien nog een middag of ochtend.
Marianne
Marianne
Ik heb een nieuwe versie van een mogelijke route gemaakt, met daarin een aantal aanpassingen nav. de tips. Ik heb een extra dag gepland voor Page en een extra overnachting bij Zion. Ik heb een overnachting in Death Valley laten vallen, het leek me handiger om direct door te rijden naar Lee Vining, zodat we 's ochtends ook Bodie kunnen bezoeken. Eventueel zou Palm Springs nog vervangen kunnen worden met de locatie die wat meer tussen LA en de Grand Canyon in light, maar dan moet het natuurlijk wel wat toevoegen. Het plan is nog steeds 19-21 dagen, dus hier zit wederom wat speling in.
Ik ben erg benieuwd naar jullie feedback! (Alles gemarkeerd met een * is een rit)
Ik ben erg benieuwd naar jullie feedback! (Alles gemarkeerd met een * is een rit)
- Los Angeles
- Los Angeles
- Los Angeles
* Los Angeles > Palm Springs (Kingman, ander alternatief?)
Palm Springs (?) - * Palm Springs (?) > Grand Canyon (Route 66)
Grand Canyon - Grand Canyon
* Grand Canyon > Page
Page (Lake Powell, Antelope Canyon) - * Page > Bryce
Bryce - * Bryce > Springdale
Zion - * Zion > Las Vegas
Las Vegas - Las Vegas
- * Las Vegas > Lee Vining
Lee Vining - * Lee Vining > Bodie > Tioga Pass > Yosemite
Yosemite (eventueel overnachten in park) - Yosemite
* Yosemite > San Fransisco
San Fransisco - San Fransisco
- San Fransisco
- * San Fransisco > Santa Cruz
Santa Cruz - * Santa Cruz > Santa Barbara (met 17 mile drive)
Santa Barbara - Los Angeles
Laatst gewijzigd door VinZ40K op 12 sep 2010, 23:16, 1 keer totaal gewijzigd.
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Jammer van de overnachting in death valley, was voor mij één van de hoogtepunten van onze reis.
Ipv lee vining kan je ook in Bishop of lone pine overnachten, dat maakt de rit vanaf LV wat minder lang.
Bodies zou dan nog zeker moeten lukken hoor (is ook heeeel erg de moeite!)
Ipv lee vining kan je ook in Bishop of lone pine overnachten, dat maakt de rit vanaf LV wat minder lang.
Bodies zou dan nog zeker moeten lukken hoor (is ook heeeel erg de moeite!)
Het is nog steeds een work in progress, dus ik sta open voor suggestiesTipsy_1 schreef:Jammer van de overnachting in death valley, was voor mij één van de hoogtepunten van onze reis.

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Death Valley is uniek, qua hitte, en qua landschap. Als je er toch door rijdt, is het mooier om dat tegen de aovnd/ochtend te doen, want overdag zijn de kleuren veel saaier. Daarom is een overnachting aan te raden. Zie bijvoorbeeld ons 2004 en 2006-verslag voor de route naar Yosemite.
Ik vind de route wat onduidelijk opgeschreven nu, maar als ik het goed zie heb je één overnachting in Zion. Daar zou wel een nacht bij mogen. Maar ook bij Yosemite heb je erg weinig tijd, eigenlijk rij je er alleen maar doorheen.
Kijk eens wat de mogelijkheden zijn in deze parken en wat je wilt doen. Het is natuurlijk erg persoonlijk hoe lang je er wilt blijven, maar je zult je niet gaan vervelen als je er meerdere dagen bent.
Als je nog 4 dagen erbij kunt doen zou ik daarvan één bij Zion doen en 2 bij Yosemite. En nog een dag in Las Vegas.
Marianne
Ik vind de route wat onduidelijk opgeschreven nu, maar als ik het goed zie heb je één overnachting in Zion. Daar zou wel een nacht bij mogen. Maar ook bij Yosemite heb je erg weinig tijd, eigenlijk rij je er alleen maar doorheen.
Kijk eens wat de mogelijkheden zijn in deze parken en wat je wilt doen. Het is natuurlijk erg persoonlijk hoe lang je er wilt blijven, maar je zult je niet gaan vervelen als je er meerdere dagen bent.
Als je nog 4 dagen erbij kunt doen zou ik daarvan één bij Zion doen en 2 bij Yosemite. En nog een dag in Las Vegas.
Marianne
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
En furnace creek is een aanrader: qua ligging en qua faciliteiten (helaas wel aan de prijzige kant).
Om een indruk te krijgen van hoe death valley is, kan je best wat reisverslagen lezen.
je kan er een prachtige ochtendwandeling maken.
Om een indruk te krijgen van hoe death valley is, kan je best wat reisverslagen lezen.
je kan er een prachtige ochtendwandeling maken.
De plannen beginnen steeds meer vorm te krijgen met dank aan alle input
Ik wil daags de vliegtickets gaan bestellen, ons plan was om van 23 mei t/m 13 juni te gaan. Nu zag ik alleen dat ik dan ergens 3 of 4 juni langs de Tioga pass wil, en volgens mij loop ik dan nog wel het risico dat die gesloten is? Zou het veiliger zijn om alles een week op te schuiven? Ik vroeg me daarbij vooral af wat de beste periode was (ivm. hoogseizoen) of maakt die week later geen verschil?

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Die ene week maakt niet uit, je zit dan nog steeds niet in het hoogseizoen. De kans dat de pas open is, is dan weer iets groter. Je zou kunnen kijken wannneer er accommodatie in Yosemite vrij is, en daar de keuze van af laten hangen. Zie www.yosemitepark.com voor reserveringen.
Marianne
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 25 Reacties
- 9416 Weergaves
-
Laatste bericht door Moderatorteam