Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Zijn er permits nodig voor wandelingen?
Zijn er permits nodig voor wandelingen?
Ik weet niet of ik het allemaal goed begrijp hoor', maar heb je voor bepaalde wandelingen in een park een permit nodig?
En hoe werkt dat allemaal?
En hoe werkt dat allemaal?
Laatst gewijzigd door markro op 02 sep 2010, 07:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ter verduidelijking.
Reden: Titel aangepast ter verduidelijking.
When was the last time you did something for the first time?
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Permits?
Permits moet je hebben voor The wave bij Page, en voor bijvoorbeeld overnachtingen in de Grand Canyon.
De meeste wandelingen zijn gewoon zonder permit te lopen verder.
De meeste wandelingen zijn gewoon zonder permit te lopen verder.
- Henriëtte
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Voor de meeste wandelingen heb je inderdaad geen permit nodig. Hoe het werkt als je wel een permit nodig hebt, daarop kan ik niet één antwoord geven want dat is overal weer anders.
Bijvoorbeeld: Voor The Wave bij Page worden maar 20 permits per dag uitgegeven, de helft via een internetloterij (4 maanden van te voren) en de helft via een loterij in het Paria Ranger Station (1 dag van te voren).
Als je naar de slotcanyon Buckskin Gulch wilt gaan, dan kan je je naam op de parkeerplaats in een register schrijven, en het geld voor de permit in een envelop doen. Daarvoor hoef je dus vooraf niets te regelen. Dit gebied wordt beheerd door het Bureau of Land Management (BLM).
Bij Waterholes Slotcanyon gaat het weer anders. Die canyon ligt op het grondgebied van de Navajo Indianen, je moet dan vooraf naar een kantoortje gaan, of naar de ingang van Upper Antelope Canyon. Daar kan je dan een permit kopen.
Soms heb je ook een permit nodig als je in een Nationaal Park wilt gaan wandelen, je kan zo'n permit dan meestal krijgen bij het Visitor Center van dat park (soms gratis, soms tegen betaling).
Je ziet het, het is steeds anders. Gelukkig heb je voor de meeste wandelingen geen permit nodig, dus best kans dat je er helemaal niet mee te maken krijgt. Heb je iets speciaals op het oog, geef het hier dan even aan. Dan is er vast wel iemand die weet of je wel of geen permit nodig hebt.
Bijvoorbeeld: Voor The Wave bij Page worden maar 20 permits per dag uitgegeven, de helft via een internetloterij (4 maanden van te voren) en de helft via een loterij in het Paria Ranger Station (1 dag van te voren).
Als je naar de slotcanyon Buckskin Gulch wilt gaan, dan kan je je naam op de parkeerplaats in een register schrijven, en het geld voor de permit in een envelop doen. Daarvoor hoef je dus vooraf niets te regelen. Dit gebied wordt beheerd door het Bureau of Land Management (BLM).
Bij Waterholes Slotcanyon gaat het weer anders. Die canyon ligt op het grondgebied van de Navajo Indianen, je moet dan vooraf naar een kantoortje gaan, of naar de ingang van Upper Antelope Canyon. Daar kan je dan een permit kopen.
Soms heb je ook een permit nodig als je in een Nationaal Park wilt gaan wandelen, je kan zo'n permit dan meestal krijgen bij het Visitor Center van dat park (soms gratis, soms tegen betaling).
Je ziet het, het is steeds anders. Gelukkig heb je voor de meeste wandelingen geen permit nodig, dus best kans dat je er helemaal niet mee te maken krijgt. Heb je iets speciaals op het oog, geef het hier dan even aan. Dan is er vast wel iemand die weet of je wel of geen permit nodig hebt.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Voor de wandelingen in de nationale parken heb je normaal gesproken voor dayhikes geen permit nodig. De enige uitzondering die die ik ken, is de Narrows in Zion; als je die gaat lopen vanaf de Riverside walk mag je tot ongeveer 5 mijl de canyon in; wil je verder dan is een permit vereist.
Marianne
Marianne
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Re: Zijn er permits nodig voor wandelingen?
Wat hier nog niet genoemd is is de Fiery Furnace walk in Arches NP. Dit is een guidetour waar je voor moet betalen en het is verstandig hiervoor te reserveren omdat er heel veel belangstelling voor is. Deze tour is dan ook zeer de moeite waard.
Marjan
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- goldenhills
- Amerika-expert
Voor Half Dome in Yosemite heb je ook een permit nodig tijdens weekends in het hoogseizoen. Voor overnachten heb je in veel parken een wilderness permit nodig.
- lsl
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
In Mesa Verde zijn er dagelijks een aantal wandelingen onder begeleiding van een Ranger naar plaatsen waar je niet op eigen houtje mag komen.
Inschrijven is op een first come basis of mits reservatie ten vroegste de dag vooraf (in Cortez).
NB: Fiery Furnace walk in Arches NP mag je toch zonder begeleiding doen op voorwaarde dat je eerst een filmpje over bekijkt over wat mag en wat niet EN de tour vroeger al een keer onder begeleiding van een Ranger gedaan hebt.
Inschrijven is op een first come basis of mits reservatie ten vroegste de dag vooraf (in Cortez).
NB: Fiery Furnace walk in Arches NP mag je toch zonder begeleiding doen op voorwaarde dat je eerst een filmpje over bekijkt over wat mag en wat niet EN de tour vroeger al een keer onder begeleiding van een Ranger gedaan hebt.
Laatst gewijzigd door lsl op 04 sep 2010, 23:19, 1 keer totaal gewijzigd.
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ik kan me bij Marjan aansluiten FF in Arches is de moeite waard ook met ranger.. Het tempo is laag maar je leert zoveel over het gebied!! ALs je zelf zonder permit wilt lopen -waar het wat rustiger is- kun je daar ook de mooie Devil's Garden primitive trail doen! WIj vonden ook de trail naar Delicate Arche mooi .. dwz de trail niet zo zeer maar wel het eindpunt bij zonsondergang.. maar het is er dan niet stil. Er zaten nog 100 anderen en het werd nog drukker.
In parken zijn genoeg (rustigere) trails/ hikes die je zonder permit kan doen. Rangers bij Vis Center kunnen goed advies geven. Trouwens een permit van Half DOme betekent niet dat het er rustig is. Ze lopen daar zelfs file zag ik door een telescoop.
In parken zijn genoeg (rustigere) trails/ hikes die je zonder permit kan doen. Rangers bij Vis Center kunnen goed advies geven. Trouwens een permit van Half DOme betekent niet dat het er rustig is. Ze lopen daar zelfs file zag ik door een telescoop.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Bedankt voor jullie reacties.
Ik denk dat wij per park maar gaan bekijken of we een permit willen of nodig zijn.
En zijn ze niet meer verkrijgbaar dan blijft er dus nog genoeg moois over om te bekijken.
Gelukkig zitten we niet meer in het hoogseizoen en zal het op veel plaatsen een stuk rustiger zijn....(hoop ik)
Ik denk dat wij per park maar gaan bekijken of we een permit willen of nodig zijn.
En zijn ze niet meer verkrijgbaar dan blijft er dus nog genoeg moois over om te bekijken.
Gelukkig zitten we niet meer in het hoogseizoen en zal het op veel plaatsen een stuk rustiger zijn....(hoop ik)
When was the last time you did something for the first time?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 2890 Weergaves
-
Laatste bericht door EllenVakantie
-
- 26 Reacties