Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Charmed: Rondreis 2011

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Charmed
Amerika-ontdekker

Reis Charmed: Rondreis 2011

Bericht door Charmed »

Hallo allemaal!

Ik en mijn vriend zijn van plan volgend jaar Juli een maand naar Amerika te gaan.
Alleen het probleem is dat ik totaal niet weet waar ik moet beginnen met alles te regelen.
We willen in ieder geval wel een huur auto en dan vanaf San Franciso naar Los Angeles gaan.
En dan natuurlijk wel langs leuke plaatsen & bijzondere dingen zien.
En wij zijn dan allebij 20 jaar, maar ik las dat sommige verhuurbedrijven wel dan verhuren maar sommige ook niet, hoe komen we daarachter?
Hoe doen jullie dat met hotels enzo, gewoon onderweg en dan ergens binnen lopen?

HELP :roll:

Groetjes! :mrgreen:
john ny
Amerikakenner

Re: Rondreis 2011

Bericht door john ny »

Ik zou je adviseren om eerst in kaart te brengen wat je nu eigenlijk wil. Een maand reizen is lang en je geef een stukje aan van SF naar LA.

Op dit forum is per streek veel info te vinden. Dus mijn insteek zou zijn eerst kijken wat je allemaal wil zien, en daarna oa. op dit forum kijken wat de ervaringen van de leden zijn.

Men geeft ook vaak de route op en vraagt dan om reacties. Kortom we moeten denk ik wel iets hebben om je te helpen.

Succes en natuurlijk welkom op dit gezellige forum :thumbup:
De overwinnaar wordt nooit gevraagd of hij de waarheid vertelde
Elisa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Elisa »

Wij gaan volgend jaar juli ook een rondreis maken (3 weken) en zijn 24 en 25j.

Ik ben begonnen met een aantal reisgidsen te halen bij reisbureau's om zo wat meer globale info te hebben over verschillende plekken e.d. Daarna hebben we samen bekeken wat we graag zouden zien en wat haalbaar is in de tijd die we hebben. Daarna ben ik meer info beginnen zoeken over de verschillende plekken op dit forum/reisgidsen/info algemeen. Zo zijn we uiteindelijk tot een globale route gekomen die we hier ook gepost hebben. Je krijgt dan ook veel reacties en echt bruikbare tips! Daarna terug lezen, lezen en lezen en zo krijgt de route wat meer inhoud en krijg je echt een beter beeld van wat haalbaar is en hoe lang je zelf in de verschillende plaatsen wilt verblijven (dat is natuurlijk persoonlijk).
Dus ik zou vooral starten met je wat in te lezen in reisbrochures/reisgidsen en dit forum.

Wat betreft de auto...ik dacht dat je pas vanaf 21jaar een auto kon huren...maar misschien is dat niet bij alle maatschappijen. Zoieso moet je denk ik rekening houden, dat als je een auto kan huren, je waarschijnlijk wel meer zal moeten betalen.

Groetjes,

Eliza
http://timenelisatravelblogs.wordpress.com/: West USA - New York - Hawaii - Mid-West USA - West Canada + NW USA
Overzicht van onze foto's
Charmed
Amerika-ontdekker

Bericht door Charmed »

We weten al wel waar we ongeveer naartoe willen.

San Francisco 16 juli dag 1 We willen hier 2 volle dagen zijn en dan de volgende ochtend verder reizen, t ligt aan vliegtijden.
San Francisco 17 juli dag 2
Monterey 18 Juli dag 3
Santa Barbara 19 juli dag 4
Los Angeles & Hollywood 20 juli dag 5
Los Angeles & Hollywood 21 juli dag 6
Los Angeles & Hollywood 22 juli dag 7
San Diego 23 juli dag 8
Palm Springs 23 juli dag 9
Las Vegas 24 juli dag 10
Las Vegas 24 juli dag 11
Grand Canyon 25 juli dag 12

Route 66 - - -
Beverly Hills - - -
Santa Monica - - -
Death Valley - - -
Laguna Beach - - -
Yosemite - - -

- - -) Nog in te delen.

Alleen Los Angeles moet op het laatst aangezien we daar dan weer in het vliegtuig stappen.
En plaats indeling staat waarschijnlijk niet al te handig opgesteld xD. :oops:
Maar dit is ff om een idee te geven wat we ongeveer willen.

Groetjes
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Waarom wil je in LA eindigen? Als je de kustroute wilt doen kun je beter ook weer in SF eindigen. Als je in LA eindigt en je rijdt de kust van SF naar LA kom je 2 keer in LA.
Kijk voor een route eens naar andere topics hier en bekijk wat reisverslagen. De meeste mensen doen een vergelijkbaar rondje, zeker op hun eerste reis.
Als je wat reisverslagen leest krijg je een idee van wat er allemaal mogelijk is. Je zult zelf moeten kijken wat je wilt doen en hoe lang je ergens wilt blijven. Je hebt nu bijvoorbeeld maar 1 nacht San Diego staan, dat is niet veel, zeker als je ook naar Seaworld wilt. En wat willen jullie in LA doen? Misschien zijn die 3 dagen veel te veel, maar het kan ook dat het te weinig is voor jullie plannen.
Willen jullie niet naar Bryce en Zion?

Marianne
Charmed
Amerika-ontdekker

Bericht door Charmed »

Ja oke, daar heb je gelijk in.
Dan is het inderdaad handiger om SF als startpunt en als eindpunt te hebben.
Bryce en Zion lijkt ons ook erg mooi.
Maar eerst even een goede kaart vinden om een goede route te vinden!

Groetjes.
Nielsdan
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Nielsdan »

Hoi,

Wij zijn nu in het zuidwesten en doen een soortgelijke route, misschien kan je wat info halen uit ons reisverslag.

Groetjes,
Danielle
2022: Florida
2020: Roadtrip - Florida
2019: Roadtrip - Florida, Georgia
2018: Roadtrip - NewEngland
2017: Roadtrip - Pacific NoordWest
2016: Roadtrip - Deep South
Reisverslagen:http://www.nielsdan.blogspot.com
elninjoo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door elninjoo »

Wij hebben van 't voorjaar 'n reis van 'n maand gemaakt in 't zuidwesten en dit was onze route en die was qua planning/indeling/afstand heel goed te doen:

vlucht en aankomst Vegas
via Zion naar Bryce
Bryce
van Bryce naar Moab
Moab (Arches)
Moab (Canyon lands)
van Moab naar Monument Valley
Monument Valley
van MV naar Page (Antelope Canyon)
Page (Horseshoe Bend)
Van Page naar Grand Canyon
Grand Canyon - Williams
Williams - Route 66 via Oatman naar Vegas
Vegas
Vegas
van Vegas naar Death Valley
Death Valley - Lee Vining
Lee Vining - Bodie - Tahoe
Lake Tahoe
Lake Tahoe
Yosemite
Yosemite
naar San Francisco
San Francisco
San Francisco
San Francisco
Pismo Beach
naar LA
LA (Disneyland)
LA (Hollywood Beverly Hills etc.)
vlucht terug
aankomst Nederland
Charmed
Amerika-ontdekker

Bericht door Charmed »

Bedankt allemaal voor jullie reacties en tips! :thumbup:

Wij hebben gister deze planning gemaakt.
Het is eigenlijk een Exel doc maar ik zal het zo duidelijk mogelijk kopieren.

Dag ---- Van ---- Naar ---- Tussenstops

Dag 1 - San Francisco
Dag 2 - San Francisco ---- Hotel [OV] ---- Monterey
Dag 3 - Hotel ---- Santa Barbara [OV]
Dag 4 - Santa Barbara ---- Los Angeles
Dag 5 - Los Angeles
Dag 6 - Los Angeles
Dag 7 - Los Angeles ---- San Diego
Dag 8 - San Diego
Dag 9 - San Diego ---- Las Vegas
Dag 10 - Las Vegas
Dag 11 - Las Vegas
Dag 12 - Las Vegas ---- Wiliams [OV]
Dag 13 - Williams ---- Las Vegas [OV] ---- Grand canyon
Dag 14 -- Las Vegas ---- Lone Pine [OV] ---- Death Valley
Dag 15 - Lone Pine ---- Yosemite [OV]
Dag 16 - Yosemite ---- San Francisco
Dag 17 - San Francisco ----
Dag 18
Dag 19
Dag 20
Dag 21

[OV] = Overnachting. [Misschien iets duidelijker, de rest spreekt voor zich]

Vanaf dag 17 weten we eigenlijk niet meer wat we kunnen gaan doen..
Dus als jullie nog tips hebben, vul maar in :wink: !
Mijl/km en reistijd hebben we al uitgezocht maar hier weggelaten.
We gaan dus van SF de kust route naar beneden doen.
Blitz
Amerikafan

Bericht door Blitz »

Zo te zien zijn jullie al druk bezig met plannen :)

Je zegt een maand te willen rondreizen maar je hebt maar 21 dagen staan, klopt dat? Anders zijn er veel meer mogelijkheden!
Wat ik nog niet begrijp; rij je heen en weer tussen Williams en Las Vegas?

Anders zou je route er vanaf San Diego er als volgt uit kunnen zien, natuurlijk afhankelijk van je interesses (stad of natuur?):

Dag 9 - San Diego -Williams (reisdag)
Dag 10 - Williams - Grand Canyon
Dag 11 - Grand Canyon - Page
Dag 10 - Page - Bryce Canyon
Dag 12 - Bryce Canyon - Zion National Park
Dag 13 - Zion National Park
Dag 14 - Zion National Park - Las Vegas
Dag 15 - Las Vegas
Dag 16 - Las Vegas
Dag 17 - Las Vegas - Death Valley (of als je niet in DV wilt overnachten, doorrijden naar Bishop/Lone Pine)
Dag 18 - Death Valley - Yosemite (lange reisdag)
Dag 19 - Yosemite
Dag 20 - Yosemite - San Francisco
Dag 21 San Francisco - Vertrek

Wij hebben San Diego niet bezocht (wat wil je daar allemaal doen?), maar je kunt ons reisverslag lezen voor tips. Als je meer tijd hebt kun je nog Monument Valley toevoegen en meer tijd uittrekken voor Yosemite.
2009 - 2010 - 2011 met z'n 2en...
In 2018 met z'n 4en!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Hoeveel dagen hebben jullie in totaal? Je had het over een maand, maar nu zie ik 21 dagen staan. Ik denk dat deze manier van plannen - dag voor dag - niet zo veel zin heeft, je kunt beter eerst eens kijken wat je graag wilt doen, dan komt er vanzelf wel een route uitrollen.
Lees wat reisverslagen, reisgidsen en kijk eens op http://www.ontdek-amerika.nl om een idee te krijgen van de mogelijkheden. En kijk eens bij de andere topics hier, er zijn veel routes die ongeveer hetzelfde doen en waar je iets van kunt leren.
En bedenk of je wilt wandelen of andere activiteiten wilt ondernemen in de parken of dat je bij voorkeur de auto niet verlaat.

Waarom zou je vanuit Las Vegas naar de Grand Canyon willen rijden? Waarom niet rechtstreeks van San Diego die kant op? Wat wil je bij de GC doen? Waarom niet in het park overnachten? Williams is nog een aardig eindje rijden en als je een zonsondergang wilt meemaken is het af te raden om in Williams te overnachten.
Voor Yosemite heb je nu alleen maar tijd om er doorheen te rijden. Dat kan een keuze zijn, maar zoals ik zei is het verstandig eerst eens te kijekn wat je allemaal wilt gaan doen.

Marianne
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

De logica ontgaat me. Waarom ga je weer terug naar SF voordat je reis ten einde is?
Wil je niet naar de natuurparken ten oosten van Vegas?
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Een beter optie zou zijn om in Phoenix te starten en in LA te eindigen, in een maand (21 dagen?) kan je dan een mooi rondje maken.
MichelH
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door MichelH »

Als je een maand de tijd hebt kun je veel doen, maar je moet natuurlijk wel weten wat er allemaal te beleven valt. Neem de tips ter harte en kijk eens eerst wat voor een soort rondreizen reisorganisaties aabieden naar het zuidwesten, daar haal je in ieder geval wat mooie bezienswaardigheden uit. Denk bv. aan de volgende bezienswaardigheden (even in logische volgorde gezien jullie eerste post):

San Francisco (Alcatraz, 49 Mile Drive, Golden Gate Bridge, Chinatown)
Monterey - Carmel - Big Sur
San Luis Obispo / Pismo Beach
Santa Barbara
Los Angeles (incl. pretparken, Hollywood, Santa Monica en Venice Beach)
San Diego
Yoshua Tree NP
Palm Springs
Route 66 (Kingman - Seligman - Needles)
Phoenix (Apache Trail)
Sedona
Grand Canyon
Page (Antelope Canyon, Horseshoe Bend, Lake Powell)
Monument Valley
Moab (Canyonlands, Arches etc.)
Bryce canyon NP
Capitol Reef
Zion NP
Valley of Fire SP
Las Vegas
Death Valley
Lone Pine - Bishop - Mammoth Lakes - Mono Lake - Bodie
Tioga Pass
Yosemite NP

Via Google zou je eens kunnen kijken op afbeeldingen of bovenstaande je aanspreekt. Wellicht in Google maps ook al bekijken hoe de route er dan uit gaat zien.
Je zou evt. ook nog een rondje kunnen bedenken met Yellowstone NP, maar dan ga je al iets noordelijker richting Salt Lake City en Grand Teton NP.

Bovenstaande bezienswaardigheden zou je met hier en daar wat wegstrepen makkelijk in 1 maand kunnen bezichtigen.
Natuurlijk mis je dan nog wel het een en ander van het zuidwesten, vandaar dat je na zo'n eerste reis vast weer terug wil om nog meer bezienswaardigheden te gaan ontdekken.
Ik hoop in ieder geval dat het bovenstaande lijstje in ieder geval wat licht in de duisternis brengt over wat er mogelijk is en hoe je route ongeveer zou kunnen lopen als je een rondje San Francisco - San Francisco zou gaan maken.
MichelH
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door MichelH »

Pete.Z schreef:Een beter optie zou zijn om in Phoenix te starten en in LA te eindigen, in een maand (21 dagen?) kan je dan een mooi rondje maken.
Zo hebben wij het ook gedaan, alleen andersom. Zie ook mijn blog om ideeen op te doen.
Charmed
Amerika-ontdekker

Bericht door Charmed »

Bedankt voor jullie reacties ;)

T was idd een beetje onduidelijk maar we zijn van plan 21 dagen te gaan.
Het is ook wel beetje rare route van Las Vegas naar Williams overnachten dan rijden naar GC en dan weer terug naar Las Vegas om vervolgens naar Death Valley te gaan.
Maar het is zo dat van Las Vegas naar Williams 3,45 uur rijden is, als je doorrijd naar GC komt er een uur bij.
Dus ben je daar na 4,45, Dan wil je nog rondlopen ong. 2 uur?
En daarna weer 4,45 uur terug rijden richting Las Vegas.. Dan lijkt het ons beter om in Williams een nachtje te blijven.
Want we willen eigenlijk niet hele dagen rijden, ook gewoon beetje relaxed doen :wink:

We zaten ook te denken om van San Diego naar Phoenix te rijden maar dat vonden we wel redelijk lang en we konden ook niks vinden wat echt spectaculair was, dat op die route ligt.
We zitten er wel over te denken om Bryce Canyon en Zion mee te pakken, dat ligt toch wel ong. op de route?
Of is dat heel erg om als je ook naar Death Valley wilt?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het argument voor Williams begrijp ik nog niet helemaal; je kunt toch bij de Grand Canyon zelf overnachten? Wanneer wil je naar het park als je in Williams overnacht?
Jullie zullen toch eerst eens wat huiswerk moeten doen, en een kaart kopen. Of kijk eens naar de routekaartjes in het Reizen Algemeen Forum. Bryce en Zion liggen niet echt op de route zoals je die nu hebt staan. Death Valley staat er helemaal los van, daar kom je toch wel langs als je van Las Vegas naar SF gaat.

Een logische route met Zion en Bryce erbij is als volgt: SF-LA-San Diego-Grand Canyon-Zion-Bryce-Las Vegas-Death Valley - Yosemite-SF.
Als je niet naar Bryce en Zion gaat kun je dezelfde route aanhouden, dus eerst GC en dan Las Vegas. In Phoenix beginnen is ook een goede optie.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 14 sep 2010, 15:56, 1 keer totaal gewijzigd.
MichelH
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door MichelH »

Als je 21 dagen gaat is het in mijn ogen het beste om van LA naar Phoenix te rijden zoals ook Pete Z. als schreef. Zie ook de route op mijn blog, die is prima te doen.
Je mist dan het 'saaie' stuk tussen LA en Phoenix en pakt verder alle hoogtepunten mee voor een eerste reis inclusief kustroute, San Francisco, Yosemite, Death Valley, Las vegas, Bryce NP, Zion NP en Grand Canyon NP.
Bijkomend voordeel is dat vliegen op Phoenix iets goedkoper is. In mijn ogen de ideale route.

Je zou voor het stuk wat je eerder beschrijft dus de volgende volgorde aanhouden: Phoenix - Sedona - Grand Canyon NP - Page - Bryce Canyon NP - Zion NP - Las Vegas - Death Valley - Yosemite (via Tioga Pass) om vervolgens via San Francisco en de kustroute in Los Angeles te eindigen. Of andersom, net wat je wil.
Charmed
Amerika-ontdekker

Bericht door Charmed »

Bedankt voor jullie bruikbare tips! :thumbup:
Kan ze zeker goed gebruiken.
Alleen nu het volgende dilemma, kan je een autohuren als je 20 bent?
Ik heb echt zoveel topics gezocht en gelezen, maar ik kan daar niet echt een 100% vast antwoord uithalen. :wink:
Maar ik lees dan dat het eerst 25 was, nu 21 maar dat sommige verhuurbedrijven je wel laten rijden op je 20e..
Hoe zit dat nou precies?

A.u.b. geen verwijzingen naar topics, heb ik al gelezen ;)
Elisa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Elisa »

Dus wat betreft de auto.

Ik denk: je kan zéker een auto huren vanaf 21 jaar. Indien je jonger bent dan 25 jaar, moet je per dag ongeveer 25 à 30 dollar bijbetalen (taksen niet inbegrepen). Als je 25 jaar of ouder bent, moet je dus het gewone tarief betalen.

Ik weet niet of er maatschappijen zijn die auto's verhuren aan < 21 jarigen. Indien er wel zijn die dat doen, denk ik dat je zal moeten bijbetalen. Maar ik vrees er een beetje voor eigenlijk.

Groetjes,

Eliza
http://timenelisatravelblogs.wordpress.com/: West USA - New York - Hawaii - Mid-West USA - West Canada + NW USA
Overzicht van onze foto's
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer