Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
49 mile scenic drive San Francisco
49 mile scenic drive San Francisco
Hallo iedereen,
Ik las op het internet dat er in San Francisco de "49 mile scenic drive" is. Daarmee zou je met de auto langs alle attracties van San Francisco rijden.
Heeft iemand hier ervaring mee? Is het leuk om te doen, en is het eigenlijk wel handig met de auto? Is het wegens parkeerproblemen e.d. niet handiger gewoon te voet en met het openbaar vervoer overal naartoe te gaan?
Alvast bedankt!
Ik las op het internet dat er in San Francisco de "49 mile scenic drive" is. Daarmee zou je met de auto langs alle attracties van San Francisco rijden.
Heeft iemand hier ervaring mee? Is het leuk om te doen, en is het eigenlijk wel handig met de auto? Is het wegens parkeerproblemen e.d. niet handiger gewoon te voet en met het openbaar vervoer overal naartoe te gaan?
Alvast bedankt!
Re: 49 mile scenic drive San Francisco
OK, dan kan je natuurlijk niet de héle route doen 

- goldenhills
- Amerika-expert
Misschien heb je wat aan dit filmpje, van OpenRoad TV, een lokaal TV programma.
-
- Amerika-ontdekker
Wij hadden 49 mile scenic drive ingeladen in onze tom tom en zo de hele route gedaan.
Ik kan het je ten zeerste aanraden. Met parkeren etc. hadden wij geen problemen, maar misschien is dat ook geen mazzel hebben!
Ik kan het je ten zeerste aanraden. Met parkeren etc. hadden wij geen problemen, maar misschien is dat ook geen mazzel hebben!
Als je een deel van San Francisco te voet wilt doen kan ik je de Barbary Coast Trail aanraden. Deze wandeling is aangegeven met bronzen medaillons in de stoep. Een erg leuke wandeling langs historische plaatsen in San Francisco. Trek er wel een paar uurtjes voor uit.
kirstenenluis, hoe had je dat dan precies gedaan om de 49 mile scenic drive in je tomtom te laden?
eerst en vooral moet je de kaarten hebben, maar ik las op internet dat je dan meteen de hele kaart voor de USA moet kopen?
kan je vervolgens de hele route ergens downloaden ofzo, of heb je gewoon met de hand alle bestemmingen in de tomtom ingevoerd?
eerst en vooral moet je de kaarten hebben, maar ik las op internet dat je dan meteen de hele kaart voor de USA moet kopen?
kan je vervolgens de hele route ergens downloaden ofzo, of heb je gewoon met de hand alle bestemmingen in de tomtom ingevoerd?
Ik vind de 49-mile drive heel leuk om te doen. We hebben de route al 3x gereden. Maar wij vinden autorijden in SF dan ook een van de hoogtepunten van onze reizen.
Nooit problemen gehad met parkeren.
Gewoon met een papieren routekaart gedaan. Kun je downloaden, maar ook afhalen bij het kantoortje van de MUNI op Powell Square.
Nooit problemen gehad met parkeren.
Gewoon met een papieren routekaart gedaan. Kun je downloaden, maar ook afhalen bij het kantoortje van de MUNI op Powell Square.
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Ik begon al te vrezen dat ik de enige was die het fantastisch vind om in San Francisco met de auto te rijden, ik begrijp ook niet waarom zovelen het zonder auto doen in San Francisco, ik voel me altijd weer Steve McQueen in de film Bullit.thebes schreef:Maar wij vinden autorijden in SF dan ook een van de hoogtepunten van onze reizen.

-
- Amerika-ontdekker
Euh, wij hadden een nieuwe kaart van Amerika gedownload van Tom Tom en daar stond de 49 mile drive al in.Idina schreef:kirstenenluis, hoe had je dat dan precies gedaan om de 49 mile scenic drive in je tomtom te laden?
Ik weet ook dat andere mensen alle bestemmingen met de hand hebben ingevoerd, maar dat is wel een boel werk.
Ik hoop dat je er wat aan hebt!
O ja, kan ik me helemaal voorstellen. Wij vinden autorijden overal leuk, maar wij zijn dan ook echt stadsmensen/stadsrijders.Harry schreef:Ik begon al te vrezen dat ik de enige was die het fantastisch vind om in San Francisco met de auto te rijden, ik begrijp ook niet waarom zovelen het zonder auto doen in San Francisco, ik voel me altijd weer Steve McQueen in de film Bullit.thebes schreef:Maar wij vinden autorijden in SF dan ook een van de hoogtepunten van onze reizen.
Wij vinden het zó leuk om in SF steil heuvelop te rijden en geen idee te hebben hoe het er aan de andere kant uit zal zien. Een ritje Bay Bridge heen-en-weer staat steevast bij ons op het programma. Onderdek-stad-uit en bovendek-stad-in en uitgebreid shoppen in Emeryville, net aan de overkant.
Velen hier fietsen over de Golden Gate. Prachtige fietstocht, maar moet ik zelf niet aan dénken, heb erge hoogtevrees....
Via tomtom home kan je de route ook downloaden, evenals route66.
Je kunt ook "gewoon" de bordjes in de stad volgen! Wij hadden hier de grootste lol mee!
De hele route is uitgezet door de stad en is (bijna) overal goed aangegeven!
De hele route is uitgezet door de stad en is (bijna) overal goed aangegeven!
- cgr
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 2
- Contacteer:
Wij hebben van de zomer ook de 49 mile drive gereden. Ben heel lang bezig geweest met Tyre om het in de TT te programmeren en toen bleek het nog niet goed te werken. Ook de borden in de stad waren erg slecht te vinden.
Tip: koop of print een kaartje uit op internet en rijdt op die manier de route. Wij hadden ook nog Lombard Street, Golden Gate Bridge en Alamo square toegevoegd aan de route. We hebben er bijna de hele dag over gedaan maar vonden het een prachtige route. (Bijna) nergens parkeerproblemen gehad. Alleen bij pier 39. Verder overal gratis parkeren. Zeker de moeite waard om te doen als je in een dag de meeste highlights van de stad wil zien.
Zie ook mijn reisverslag bij dag 3.
Tip: koop of print een kaartje uit op internet en rijdt op die manier de route. Wij hadden ook nog Lombard Street, Golden Gate Bridge en Alamo square toegevoegd aan de route. We hebben er bijna de hele dag over gedaan maar vonden het een prachtige route. (Bijna) nergens parkeerproblemen gehad. Alleen bij pier 39. Verder overal gratis parkeren. Zeker de moeite waard om te doen als je in een dag de meeste highlights van de stad wil zien.
Zie ook mijn reisverslag bij dag 3.
corinazie.waarbenjij.nu
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 1292 Weergaves
-
Laatste bericht door Trom