Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Planning Yosemite

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Elisa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Planning Yosemite

Bericht door Elisa »

Dag allemaal,

Ik heb geprobeerd een planning op te stellen voor ons verblijf in Yosemite...ik zie na al het lezen en opzoeken op de duur het bos door de bomen niet meer en begin ook te twijfelen aan de logica en haalbaarheid...daarom post ik even mijn planning op het forum!

Dag 1: Cambria - Yosemite
Vanuit Cambria rijden we via de zuidingang naar de Mariposa Grove (daar zouden we de grove ook bezoeken, indien tijd?). Daarna zouden we doorrijden naar Glacier Point. Afhankelijk van de tijd ook naar Panorama Point of de wandeling naar Sentinel Dome.
Daarna rijden we verder naar de vallei met een stop onderweg bij Tunnel view. We zouden overnachten in een tent in Curry Village.

's avonds zouden we eventueel de zonsondergang op Half Dome vanaf de Sentinel Bridge bekijken.

Dag 2: wandeling: Mist trail en verder moeten we het nog bekijken.

Dag 3: via de Tioga Road met de nodige stops onderweg naar Mammoth Lakes of Bishop.

Wat vinden jullie hiervan? Kan het logischer/beter? Alle adviezen zijn welkom!

Groetjes,

Eliza
http://timenelisatravelblogs.wordpress.com/: West USA - New York - Hawaii - Mid-West USA - West Canada + NW USA
Overzicht van onze foto's
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Planning Yosemite

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo ELiza,

Dag 1 zal wel een volle dag worden, qua reistijd zul je al op ongeveer 6 uur moeten rekenen, incl de rit naar Glacier Point. Voor de Mariposa Grove komt daar nog een uur of 2 bovenop, afhankelijk van hoever je wilt lopen, of je wel of niet kunt parkeren bij de Mariposa Grove (indien het parkeerterrein vol is zul je bij Wawona moeten parkeren en met de bus naar de begin van de trail moeten lopen) en hoe ver je wilt wandelen.
Bij Glacier Point ben je ongeveer een half uur kwijt om naar het uitzichtpunt te lopen en weer terug. Panorama Point is wat verder, en voor Sentinel Dome moet je op minimaal een uur rekenen.
Je kunt na het bezoek aan de Mariposa kijken hoeveel tijd je nog hebt. Voor Tunnel view hoef je niet zoveel tijd uit te trekken, dat is niet veel meer dan (een (mooie) stop onderweg.
Wat je ook kunt doen, is de eerste dag alleen de Mariposa Grove bezoeken en dan naar de vallei rijden. Je hebt dan nog tijd om in de vallei een wandeling te maken, of een bezoek te brengen aan het visitor center.
De volgende dag zou je dan met de bus naar glacier Point kunnen gaan, en de Panorama Trail lopen. Je kunt op die manier Glacier Point, Panorama Point en de Mist trail combineren. Reken wel op een redelijk volle, maar mooie dag, op die manier.
Kijk ook eens in onze reisverslagen (de link naar ons 2008-verslag staat hieronder, en daarin staan de links naar de andere verslagen) voor tips voor Yosemite.

Marianne
Elisa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Elisa »

Dag Marianne,

Bedankt!
Ik was ook al aan het denken om de 2de dag de Mist trail te doen en dan ook naar Glacier Point te gaan met de auto...maar ik had nog niet gedacht aan jouw voorstel. Ik denk dat het echt beter is om de 1ste dag de Mariposa Grove te bezoeken en door te rijden naar de valley. En dan de 2de dag de Panorama Trail te lopen, dan hebben we inderdaad alles in één, gebundeld in een mooie wandeling! Heel erg bedankt!

Ik heb jullie reisverslagen al eens bekeken, maar ga ze eens gerichter lezen met mijn oog op Yosemite.

Eliza
http://timenelisatravelblogs.wordpress.com/: West USA - New York - Hawaii - Mid-West USA - West Canada + NW USA
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Eliza,

wij deden in 2008 de omgekeerde rit; van Yosemite naar Morro Bay op één dag en we bezochten toen in de vroege morgen Mariposa Grove.
Je kan dat nalezen op onze website; 2008 gedeelte, dag 18.
Dag 16 en 17 spelen zich ook af in Yosemite. De foto's doen het even niet meer van 2008 maar daar wordt aan gewerkt :wink:

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Elisa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Elisa »

Dag Bart,

Ik heb met plezier je website eens doorlezen! Je schrijft in je eindconclusie dat jullie geen GPS meehadden en dat het te doen was om de weg goed te vinden met enkel de kaart... Wij waren ook van plan om enkel kaarten mee te nemen omdat we alletwee wel goed zijn in het vinden van de weg op een kaart. Maar vrienden van ons zijn deze zomer naar Amerika geweest en zij zeiden dat het volgens hen niet te doen is zonder GPS...
Ik weet dat hier wel al veel topics over geopend zijn, maar wou dit maar even zeggen...

Eliza
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Tja als jullie al zelf zeggen dat jullie goed met de kaart overweg kunnen lijkt het me al helemaal geen probleem.
Maar dat moet inderdaad iedereen voor zichzelf uitmaken. Ik vind het overbodig.
Dat wil niet zeggen dat het niet makkelijk is, om bv restaurants of het dichtsbijzijnde tankstation te vinden.

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Emil1978
Amerika-newbie

Bericht door Emil1978 »

Wij hebben recent een rondreis gemaakt en ik vond dat alles goed was aangegeven. Hoewel wij een TOMTOM bij ons hadden, zouden wij het ook gered hebben zonder. Echter, het rijdt veel relaxter met tomtom en het vinden van restaurantjes, tankstations, apotheek en in ons geval Starbucks ;) gaat wel heel eenvoudig met een tomtom. Wij hebben een van de meest simpele tomtom's aangeschaft. Ik zou zeggen op het totaalbedrag wat zo'n reis kost, merk je deze beperkte aanschaf nauwelijks en het scheelt een hoop stress. Onze tomtom (1x gebruikt) is eventueel over te nemen inclusief zeer recente Amerika en Benelux kaart.
obeliks
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door obeliks »

Wij reden van Morro Bay via Chowchilla naar Maripose Grove, Yosemite en zo verder het park in.
Kijk maar even op mijn verslag.
Elisa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Elisa »

Hey,

Bedankt voor de link naar het verslag...leuk om lezen!

Wat betreft de GPS...we waren van plan enkel de kaart te gebruiken, wat dat heeft wel z'n charme...maar misschien is het toch rustiger rijden met een GPS bij de hand. We kunnen een GPS lenen van iemand in de familie, maar hebben natuurlijk geen kaart. Verkopen jullie ook enkel de kaart? Of is het in combinatie met het toestel?

Groetjes,

Eliza
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Zonder kaart gaat het ook prima hoor. Ja het zijn wat kleine dingen die het met TT makkelijk maken. Er zijn niet zo ontzettend veel wegen en alles staat goed aangegeven. Wij hebben Mariposa en Glacier Point ook op 1 dag gedaan. En op een andere dag Mist Trail. Dus misschien heb je wat aan ons verslag. (voor ww even PB)
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
sunny007
Amerika-ontdekker

Bericht door sunny007 »

We hebben er 2 reizen op zitten en hebben tot nu toe alles lekker ouwerwets met de kaart gedaan.....want ook wij zien daar de charme wel van in. Volgend jaar gaan we weer (van new York naar las vegas met de auto) en ook dit keer gaan we zeker zonder GPS.....dat bevalt ons prima! In het dagelijks leven hier kan ik geen dag zonder pc, gps, mobiel etc. maar daar vind ik het juist een verademing om alles thuis te laten......
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer