Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Steve 2011: 4 personen, 18 dagen, AZ, NM, CO, UT, NV

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
steve
Amerika-ontdekker

Reis Steve 2011: 4 personen, 18 dagen, AZ, NM, CO, UT, NV

Bericht door steve »

Dag beste forummers,

Na een geslaagde - mede dankzij de hulp van dit forum :clap: - maiden trip in 2007, is de beslissing gevallen om volgend jaar opnieuw naar ZW-USA te trekken! De vliegtuigtickets zijn geboekt: met British Airways vertrekken we (= vriendin, ouders en mezelf) uit Brussel via Londen naar Phoenix waar we landen op 26 mei en terug opstijgen op 12 juni.

De eerste keer gingen we in de periode jul-aug en deden we een klassiek rondje in een goeie 3 weken: LA - Joshua - Sedona - GC - MV - Page - Bryce - Zion - LV - DV - Yosemite - SF - Highway 1 - LA

Met deze fantastische ervaring rijker, is het idee om volgend jaar volgende elementen te combineren in een trip
- kennismaking met New Mexico
- een vleugje Colorado
- omgeving rond Moab
- eindigen met LV en tocht over R66 terug naar Phoenix

Na enkele weken intensief lees- en opzoekwerk zijn we tot het volgende schema gekomen
Dag 1: BXL - Londen - Phoenix (17u) ==> inkopen
Dag 2: Phoenix - Tucson (330km) ==> Apache Trail + bezienswaardigheden onderweg (zoals Biosphere 2)
Dag 3: Tucson - Douglas (250km) ==> Arizone-Sonora Desert Museum, Kartcher Caverns, Tombstone, Bisbee
Dag 4: Douglas - Alamogordo (650km) ==> Chiricahau NM (combo trail Echo Canyon + Edge Ridge), White Sands NM Sunset
Dag 5: Alamogordo - Santa Fe (400km) ==> via Turqouise Trail. Vraag: loont het de moeite om rond te rijden voor stop in ABQ? Of beter tijd nemen om relax Santa Fe te verkennen?
Dag 6: Santa Fe - Alamosa (390km)==> KKTR (Cave Loop + Canyon Trail) + bezoek aan Taos
Dag 7: Alamosa - Durango (340km) ==> Great Sand Dunes NP + bezoek aan Colorado Gaters
Dag 8: Durango ==> treinrit Durango - Silverton
Dag 9: Durango - Moab (300km) ==> Mesa Verde NP (o.a. Cliff Palace Tour) + sunset bij Delicate Arch in Arches NP
Dag 10: Moab ==> Arches NP (o.a. Double O Arch Trail)
Dag 11: Moab ==> Mountainbike voormiddag, Fisher Towers namiddag, Sunset Jeep Tour
Dag 12: Moab - Hanksville (300km) ==> Canyonlands NP (mesa arch, whale rock, grand viewpoint) + Dead Horse Point SP, Goblin Valley SP. Vraag: is een kort bezoek (+-1.5u) voldoende voor goede impressie van Goblin Valley? Het ligt op de route dus willen het 'even' meenemen, maar niet de bedoeling om er uren in rond te dwalen
Dag 13: Hanksville - Escalante (280km = met stuk Burr Trail erbij): Capitol Reef NP (scenic drive + panorama point), lunch in Boulder, Burr Trail tot aan switchbacks met de lange wandeling naar Strike Valley Overlook in de namiddag
Dag 14: Escalante - Las Vegas (500km): UT12, passage langs Cedar Breaks NM, stop aan Kolobs Canyon gedeelte van Zion
Dag 15: Las Vegas
Dag 16: Las Vegas
Dag 17: Las Vegas - Flagstaff (430km): Hoover Dam, Kingman, R66, Seligman
Dag 18: Flagstaff - Sedona - Watson Lake - Phoenix (300km) ==> vlucht om 19u30

We vonden het rijden in Amerika op zich een leuke activiteit, dus we zijn niet vies van enkele langere etappes (wat bijna onvermijdelijk is als je doorheen het uitgestrekte NM cruised). Doch hebben we geprobeerd om voldoende rustpunten in te bouwen door een aantal nachten op dezelfde plek te blijven (Durango, Moab, Vegas) en tijd uit te trekken om de leuke trails te lopen.

De overnachtingen in Phoenix, Durango en Moab liggen al vast en van de 3 nachten LV willen we liefst niets afknabbelen (vonden 2 nachten vorige keer te kort - shopping & gambling takes time :lol: - en willen zeker nu een show meepikken genre Cirque du Soleil).

We zijn benieuwd naar jullie opmerkingen / ideeën om de route nog verder te finetunen!

Steve
jta
Amerika-expert

Re: Reis Steve 2011: 4 personen, 18 dagen, AZ, NM, CO, UT, N

Bericht door jta »

Hallo,

- in Mesa Verde dien je voor het bezoeken van de grootste paleizen vooraf tickets te kopen ( ik heb daarvoor destijds om 7u00 's morgens in het rijtje gestaan). weet niet hoe dit nu geregeld wordt, indien er maar een beperkt aantal bezoekers per dag toegelaten worden zou het kunnen dat je tijdens de dag geen tickets meer kunt kopen. waarschijnlijk heeft er hier iemand wel recentere ervaringen mee )
- 1,5 u voor Goblin Valley volstaat zeker, wel kan je dan niet de wat verder gelegen slotcanyon bezoeken
- indien je slotcanyon zou willen bezoeken, in de nabijheid van Escalante heb je een paar heel mooie ( Peekaboo, Spooky), wel dien je daarvoor eerst op een ( behoorlijk goede) dirtroad te rijden en vanaf de parking een eindje te wandelen. wij vonden het een heel toffe, plezierige ervaring.
- passage langs Cedar Breaks : is dat omdat niet iedereen al Bryce gezien heeft ? het amphitheater van Bryce is merkelijk spectaculairder dan dat van Cedar Breaks, vermits je toch langs Bryce rijdt zou ik daar eventjesnog een keer binnenspringen, die rode spektakels verbazen iedere keer weer.

Jacques
steve
Amerika-ontdekker

Bericht door steve »

Thx jta,

- de dag van Mesa Verde zal dus vroeg uit de veren zijn (waren van plan tegen 8u aan Visitor Center te staan, zullen mss toch maar beetje vroeger gaan).
- interessante tip van die slotcanyons ==> we gaan eens bekijken of we dat kunnen inplannen
- reden voor Cedar Breaks: Bryce hebben we vorige keer uitvoerig bezocht en Cedar Breaks lag min of meer op de weg richting Vegas. Afhankelijk van hoe die dag zelf verloopt, behoort een korte nostalgische stop in Bryce zeker tot de mogelijkheden.

Steve
patrick99
Amerikafan

Bericht door patrick99 »

Als ik je schema zo zie zit je voornamelijk in de auto en heb je op Moab e n Las Vegas na geen tijd om ook echt dingen te bekijken. Ik zou wat zaken schrappen en wat meer rust brengen inhet schema zodat je ook echt dingen kan zien.

Maak een keuze uit de plaatsen die je echt wilt zien. Dat zijn dus in ieder geval Moab en Las Vegas zie ik. Ik zou Alamogordo en Tucson overslaan. De White Sands is mooi om te zien, maar ik zou er niet uren voor omrijden. Tuscon zelf is niets bijzonders. Het Desert Museum en het Saguaro NP zijn mooi maar je hebt geen tijd om het te zien.
Santa Fe is een leuke stad om een dagje rond te kijken. Mese Verde zou ik uit je programma halen. Je hebt daar veel tijd nodig en als je nog naar Moab moet vanuit Durango wordt dat volgens mij te krap. Ik zou het in ieder geval niet doen.

Ik zou het schema als volgt aanpassen als ik jou was.

Dag 2: Phoenix – Holbrook via Apache Trail
Dag 3: Holbrook (Petrofied Forest) - Albuquerque
Dag 4: Albuquerque – Santa Fe
Dag 5: Santa Fe
Dag 6: Santa Fe - Alamosa (390km)==> KKTR (Cave Loop + Canyon Trail) + bezoek aan Taos
Dag 7: Alamosa - Durango (340km) ==> Great Sand Dunes NP + bezoek aan Colorado Gaters
Dag 9: Durango - Moab (300km) ==> Mesa Verde NP (o.a. Cliff Palace Tour) + sunset bij Delicate Arch in Arches NP
Dag 10: Moab ==> Arches NP (o.a. Double O Arch Trail)
Dag 11: Moab ==> Mountainbike voormiddag, Fisher Towers namiddag, Sunset Jeep Tour
Dag 12: Moab - Hanksville (300km) ==> Canyonlands NP (mesa arch, whale rock, grand viewpoint) + Dead Horse Point SP, Goblin Valley SP. Vraag: is een kort bezoek (+-1.5u) voldoende voor goede impressie van Goblin Valley? Het ligt op de route dus willen het 'even' meenemen, maar niet de bedoeling om er uren in rond te dwalen
Dag 13: Hanksville - Escalante (280km = met stuk Burr Trail erbij): Capitol Reef NP (scenic drive + panorama point), lunch in Boulder, Burr Trail tot aan switchbacks met de lange wandeling naar Strike Valley Overlook in de namiddag
Dag 14: Escalante - Las Vegas (500km): UT12, passage langs Cedar Breaks NM, stop aan Kolobs Canyon gedeelte van Zion
Dag 17: Las Vegas - Flagstaff (430km): Hoover Dam, Kingman, R66, Seligman
Dag 18: Flagstaff - Sedona - Watson Lake - Phoenix (300km) ==> vlucht om 19u30

Ik zou in Torrey overnachten in plaats van Hanksville. Austin Chauckwagom is een leuk hotel en je kan dan ook nog Capital Reef NP bezoeken.

Veel succes met het plannen!
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door johan1973 »

Hi Steve,
Jullie hebben het voordeel dat de dagen in mei/juni lang zijn. En ik denk dat deze prachtige en doordachte route wel te doen is, maar toch behoorlijk ambitieus.
Weten de reisgenoten wat hun te wachten staat?

Dag 1: Maak thuis al een boodschappenlijstje, want ik weet niet of ik na een vlucht met overstap in London nog energie zou hebben. De eerste dag is vaak een kwestie van zo lang mogelijk wakker proberen te blijven om aan het tijdsverschil te winnen.
Dag 2: Apache Trail kun je in een paar uur rijden zonder al te veel/lange stops, maar een kijkje bij Goldfield, lunch bij Tortilla Falt, Rooseveld Dam en een paar fotostops onderweg, dan blijft er weinig tijd over voor Tucson. Mission San Xavier del Bac en (sunset bij) Saguaro NP West zijn daar absoluut de moeite waard. Het Desert Museum sowieso 's ochtend s bij openingstijd bezoeken, anders sta je in de rij bij de ingang.
Dag 3: heb je iets op het oog in Douglas? Ik zou in Bisbee overnachten.
Dag 4: een risico dat Chiricahau veel tijd neemt en je moet haasten voor White Sands.
Dag 5: Santa Fe of ABQ? Je zult een keuze moeten maken. Ik zou in zo'n druk schema niet beiden doen (indien wel, dan elk een nacht).
Dag 8: zou ik al in of bij Mesa Verde overnachten.
Dag 9: die sunset bij Delicate Arch kun je eventueel bewaren voor de volgende dag, onderweg is ook nog wel wat te zien (Newspaper Rock, Church Rock, Wilson Arch, etc.).
Dag 13: Capitol Reef is op de namiddag ook erg mooi, dat mis je nu. Misschien een idee om Canyonlands een dag eerder 's ochtends te bezoeken en naar Torrey door te rijden.
Dag 13/14: zo'n regio waar nog veel meer te zien is, bijvoorbeeld upper Calf creek falls (voor lower heb je te weinig tijd) en Devils Garden bij Hanksville (via Hole in Rock Road).

Het nadeel van slechts 18 dagen, is dat je weinig speling hebt.
Je kunt denk ik tijd besparen door veel te reserveren. Dan raak je geen tijd kwijt met zoeken naar lodging.
Johan
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Dat is een aardig volle reis zeg! Je wilt wel heel veel zien in korte tijd.
steve schreef: Dag 4: Douglas - Alamogordo (650km) ==> Chiricahau NM (combo trail Echo Canyon + Edge Ridge), White Sands NM Sunset
Dit is wel een hele volle dag.
Wij vertrokken om 9.45 uit Bisbee en waren om 11.30 bij Chiricahua NM. We hebben in dit park alleen de scenic drive gereden en de Massai trail van 0,5 mijl gelopen. Om 13.00 vertrokken we weer uit het park.
Om 1500 passeerden we de staatsgrens van New Mexico en daar ging de klok een uur vooruit en was het ineens 16.00 uur.
We hebben onderweg een kwartiertje gestopt om te eten en verder zijn we aan een stuk doorgereden.
Om 1800 kwamen we in Las Cruces aan en om 20.00 uur waren we eindelijk in Alamogordo.
Als je op deze dag ook nog een bezoek aan White sands wilkt brengen en nog wat wandelingen in Chiricahua wilt maken wordt het wel erg krap.
- de dag van Mesa Verde zal dus vroeg uit de veren zijn (waren van plan tegen 8u aan Visitor Center te staan, zullen mss toch maar beetje vroeger gaan).
Het visitorcenter in Mesa Verde is pas om 8 uur open en de eerste guided tour begint om 9 uur. Hou er ook rekening mee dat het vanaf Durango nog 36 mijl naar de ingang van het park is en vanaf de ingang nog 15 mijl naar het visitorcenter.

Marjon
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

Hoi,

wij zijn in juli naar mesa verde geweest en wat dat betreft kan ik je gerust stellen:
wij arriveerden pas na de lunch en wij konden nog uit alle tours kiezen op allerlei verschillende tijdstippen. We mochten ook meerder tours doen als we dat wilden.

Ik zou echter ten zeerste aanraden om in mesa verde (de far view lodge, eenvoudig dat wel) te overnachten! dat spaart je zoveel tijd en het heeft echt wel iets om zo boven op die mesa te slapen. Mesa Verde is zeker de moeite maar kost wel wat tijd; zie ons reisverslag.

Wij deden de tour van 17 u in Balcony House en dit was zeker de moeite! De rangers zijn erg enthoesiast. Wij waren er tijdens een groot onweer, speciaal!
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Tipsy_1 schreef:wij zijn in juli naar mesa verde geweest en wat dat betreft kan ik je gerust stellen:
wij arriveerden pas na de lunch en wij konden nog uit alle tours kiezen op allerlei verschillende tijdstippen. We mochten ook meerder tours doen als we dat wilden.
Wij zijn ook in juli in Mesa Verde gweest en bij ons waren er juist heel weinig plekken beschikbaar. We waren om even voor tienen bij het visitorcenter en de eerstvolgende vrije tour was om 12 uur, wij konden nog net de 3 laatste kaartjes daarvoor benachtigen. Achter ons stond nog een enorme rij mensen te wachten dus ik vermoed dat voor de lunch alle kaartjes al op zijn geweest.

Marjon
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

serieus? het was nochtans heel druk in MV die dag... zo zie je maar.
steve
Amerika-ontdekker

Bericht door steve »

Hey allen,

Bedankt voor de reacties.
We zijn er ons van bewust dat het een ambitieuze planning is. Maar goed, het uitgangspunt is om een lijstje te hebben om de dagen te vullen, en indien nodig ter plaatse beslissen om iets te laten vallen .
En het zal heus niet de laatste reis naar ginder zijn, want we beseffen dat we nu niet alles in detail kunnen bekijken;-)

Zo is de reden om in Douglas te overnachten eerder om al wat 'voorsprong' te nemen voor de dag erna.
Als blijkt dat Bisbee veel leuker is om te overnachten, dan plannen we een korter bezoek aan Chiric.

Op zich vinden we het wel de moeite waard het stuk Tucson, Tombstone enzo met White Sands erbij te nemen, zeker bij het bekijken van de foto's bij zonsondergang van White Sands. En zoals inderdaad aangehaald werd, zijn de dagen in mei/juni het langst wat onze dagindeling flexibeler maakt.

ABQ hebben we al besloten te laten vallen ten voordele van Santa Fe.

Als we de mountainbiking laten vallen op dag 11, dan kunnen we de dagen rond Moab evenwichtiger indelen en meer tijd vrijmaken voor Capitol Reef en UT12. Voor de sunset jeep tour kunnen we nog ter plekke in Moab bekijken of er tijd over is.
Dan zou ik op het volgende uitkomen:
Dag 9: Durango - Moab (300km) ==> Mesa Verde (o.a. Cliff Palace Tour)
Dag 10: Moab ==> Arches NP (o.a. Double O Arch Trail en sunset bij Delicate Arch)
Dag 11: Moab ==> Canyonlands + Dead Horse Point, Fisher Towers
Dag 12: Moab - Torrey (300km) ==> Goblin Valley + Capitol Reef
Dag 13: Torrey - Escalante (200km): Burr Trail met Strike Valley Overlook + bezienswaardigheden langs UT12

Steve
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Dat laatste voorstel is inderdaad beter in de UT 12 regio.
Wat betreft die eerste dagen. Kijk eens op onze website en daar zie je dat wij de eerste 5 dagen net hetzelfde hebben gedaan. Inderdaad ambitieus maar wel goed doenbaar al zal je zeker keuzes moeten maken want alles wat je opnoemt kan je onmogelijk zien.
Dag 2 bv mag je blij zijn dat je Tucson haalt voor het donker. Onderschat de Apache Trail niet qua duur en ook de weg erna, richting Tucson is nog erg lang. Je moet ook nog wat inkopen doen enz...
Dag 3 deden wij Kartchner Caverns, dan naar Tombstone (vergeet Boothill graveyard niet) en wij sliepen in Bisbee (douglas vond ik niet veel voorstellen)
Dag 4 vrees ik net als Marjon voor Chiricahau NM. Wij moesten het laten schieten wegens tijd te kort.

De omweg naar NM vind ik echter zeker de moeite waard om White Sands te bezoeken. Wij hadden helaas wel slecht weer. Ooit komt het weer op het programma te staan.

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
steve
Amerika-ontdekker

Bericht door steve »

Bart,

Jullie reisverslag was zo'n beetje onze guideline om de eerste dagen uit te stippelen!
Nu de eerste dagen zijn we wel vroeg wakker denk ik vanwege tijdsaanpassing (dat was toch zo in 2007), dus ook vroeg de baan op. Chiricahau + White Sands op 1 dag wordt dus onze grootste uitdaging blijkbaar...gelukkig is sunset vrij laat die periode;-)

Steve
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Wij reden via de NM9 maar als je de I10 neemt spaar je wel wat tijd, maar zie je alles aan je voorbijrazen. Maar dat kan je nog op de dag zelf beslissen aan de hand van de tijd die je hebt.
Wij waren inderdaad erg vroeg wakker de eerste dagen en ik hou ook wel van een eerste drukke week om het nadien dan wat rustiger te doen.
Grts, Bart

steve
Amerika-ontdekker

Bericht door steve »

Dag allen,

Hebben de reisroute nog eens onder de loep genomen en volgende aanpassingen gemaakt:
- Apache trail schuiven van begin naar einde: ipv voorlaatste dag in Flagstaff te overnachten rijden we naar Phoenix als we van Vegas komen. Aangezien onze vlucht pas 's avonds is, hebben we nog tijd om eerst (een stuk van) apache trail te doen.
- Overnachting Bisbee ipv Douglas: zien wel hoe we het de dag erna redden (of niet;-)) om Chiric. en White Sands (sunset s' avonds) te doen
- Moab - UT12 gedeelte evenwichtiger ingedeeld
- jullie tips voor de leuke extraatjes erin verwerkt

Dan komen we tot volgende planning:
Dag 2: Phoenix - Tucson (260km) ==> Biosphere 2, Arizona-Sonora Desert Museum, sunset bij Saguara NP West
Dag 3: Tucson - Bisbee (190km) ==> fotostop ibij Mission San Xavier del Bac en Pima Air, Kartchner Caverns, Tombstone
Dag 4: Bisbee - Alamogordo (650km) ==> Chiricahau NM , White Sands NM Sunset
Dag 5: Alamogordo - Santa Fe (400km) ==> via Turqouise Trail
Dag 9: Durango - Moab (300km) ==> Mesa Verde NP (o.a. Cliff Palace Tour) + fotostop Church Rock en Wilson Arch
Dag 10: Moab ==> Arches NP (o.a. Double O Arch Trail en sunset bij Delicate Arch)
Dag 11: Moab ==> Canyonlands NP + Dead Horse Point SP, Fisher Towers in late namiddag
Dag 12: Moab - Torrey (300km) ==> Goblin Valley SP + Little White Horse, Capitol Reef NP (scenic drive + panorama point)
Dag 13: Torrey - Escalante: Burr Trail + Strike Valley Overlook, eventueel Devil's Garden tegen Sunset
Dag 17: Las Vegas - Phoenix (550km): Hoover Dam + R66 (Kingman ==> Seligman)
Dag 18: Apache Trail ==> luchthaven (vlucht rond 19u30)

Denk dat de route op die manier vrij evenwichtig is en het maximum wat we uit de 18 dagen kunnen halen. De rest bewaren we dan graag voor een volgende keer;-)

Steve
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

steve schreef: Dag 11: Moab ==> Canyonlands NP + Dead Horse Point SP, Fisher Towers in late namiddag
Ik weet niet hoe laat "late namiddag" is en op welk tijdstip het in mei/juni donker wordt maar hou er rekening mee dat deze wandeling minstens 3 uur duurt. Ik zou hem niet graag in de schemering of nog erger in het donker lopen. Dan kun je de weg echt niet meer terugvinden want het pad wordt af en toe alleen maar met stapeltjes steentjes aangegeven, je verdwaalt heel snel. Bovendien loop je regelmatig op een heel smal paadje langs steile afgronden. Na de wandeling moet je ook nog zo'n 45 minuten terugrijden naar Moab waaronder 2 1/2 mijl over een dirtroad.

Marjon
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Steve,
Om eerlijk te zijn zou ik zelf geen dirtroad meer willen rijden op de laatste dag van de vakantie.
Ik weet niet hoe laat je vlucht is maar ik heb hier al verhalen gehoord van mensen die halverwege de apache trail plots in de file stonden omdat er een ongeval was gebeurd. Sommigen hebben zelfs al moeten omdraaien en een lange omweg maken om op hun bestemming te geraken.
Ik zou hem gewoon op de eerste dag rijden. Goed vroeg opstaan, inkopen doen en vertrekken dan is het wel te doen.

Bart
Grts, Bart

steve
Amerika-ontdekker

Bericht door steve »

@ Marjon: sunset is rond 20u ==> idee is om rond 16u de wandeling aan te vatten.
Zou dus - denken we - voldoende tijd moeten zijn om veilig terug te geraken.

@ Bart: vlucht is om 19u30 die avond. We gaan in ieder geval tot aan Tortilla Flat rijden en belissen of het dan nog de moeite loont om het echte 'dirt road' stuk te doen. De reden om hem op laatste dag te doen is om meer tijd vrij te maken die eerste dag voor Tucson (hebben hier ook een cactusliefhebber mee dus Saguaro is verplichte kost ;-)).

Steve
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Ahja jij rijd hem vanuit Phoenix, als je dan halverweg moet omdraaien rij je nog de goede kant uit :lol:
Dan is het natuurlijk wel mogelijk. Maar het mooiste stuk van de Apache Trail begint natuurlijk pas vanaf Tortilla Flat ...
Als je hem gans zou rijden, hoe was je dan van plan terug naar Phoenix te rijden ?
Grts, Bart

Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

De Apache Trail is voor een cactusliefhebber eigenlijk ook verplichte kost :lol:
Nog meer mooie cactusparken:
Botanische tuin van Phoenix (Mesa)
Boyce Thompson Arboreteum SP bij Superior
Arizona-Sonora Desert Museum naast Saguaro West
Sabrino Canyon aan de noordkant van Tucson
Tohono Chul Park ook aan de noordkant van Tucson
steve
Amerika-ontdekker

Bericht door steve »

@ Bart: indien we apache trail volledig zouden rijden, dachten we via globe terug het rondje te vervolledigen.
Een andere optie is bij Roosevelt terugkeren.
De bedoeling is in ieder geval bij Goldfield te passeren (en dat gaat pas open om 10u, saloon om 11u) ==> mss dat we hem dan best 'omgekeerd' rijden dus s'morgens vroeg richting Globe via 79-60 en dan terug via Apache Trail?

@ Rob: Arizona-Sonora staat op de planning. Andere parken zal dan voor een volgende keer zijn (hoewel die botanische tuin van Phoenix gevaarlijk dicht bij de luchthaven ligt :D )
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer