Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Rondreis Jaap01

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
jaap01
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Rondreis Jaap01

Bericht door jaap01 »

Dag iedereen,

Afgelopen zomer hebben we een rondreis gemaakt door het zuid-westen. Dit is bijzonder goed bevallen, het komende jaar willen we wederom naar Amerika, en het "zuid-westen" verder bekijken.

Afgelopen jaar was de reis in 't kort: LA, San Diego, Scottsdale, Sedona, Grand Canyon, Page, Bryce, Zion, Las Vegas, Yosemite en tenslotte San Francisco (bloglink is ook ergens op 't forum te vinden).

Deze keer willen we bij Las Vegas beginnen en dan richting Yellowstone en dan weer terug. Page en Sedona zouden ook vervangen mogen worden, maar ik weet niet door wat als we willen eindigen in Las Vegas. Las Vegas willen we zeker weer een aantal dagen bezoeken.
Ik heb me op 't forum wederom aardig ingelezen, maar wil de onderstaande eerste opzet met jullie delen en voornamelijk goede ideeën opdoen.

De reis-route staat open, maar Zion, Capitol Reef, Yellowstone, Grand Teton, Moab, Mesa Verder, Monument Valley en Las Vegas willen we allemaal wel bezoeken. Dit hieronder mijn eerste idee.

Van Naar
Dag 1 Amsterdam Las Vegas
Dag 2 Las Vegas Springdale (Zion)
Dag 3 Springdale Springdale (Zion)
Dag 4 Springdale Capitol Reef
Dag 5 Capitol Reef Capitol Reef
Dag 6 Capitol Reef Salt Lake City
Dag 7 Salt Lake City Yellowstone
Dag 8 Yellowstone Yellowstone
Dag 9 Yellowstone Yellowstone
Dag 10 Yellowstone Grand Teton National Park
Dag 11 Grand Teton Vernal
Dag 12 Vernal Moab
Dag 13
Dag 14 Moab Mesa Verde
Dag 15 Mesa Verde Monument Valley (Kayenta)
Dag 16 Monument Valley Page
Dag 17 Page Page
Dag 18 Page Sedona
Dag 19 Sedona Sedona
Dag 20 Sedona Las Vegas
Dag 21 Las Vegas Las Vegas
Dag 22 Las Vegas Las Vegas
Dag 23 Las Vegas Amsterdam

Alvast bedankt,
Jaap
Yeehaw
Amerika-expert

Re: Rondreis Jaap01

Bericht door Yeehaw »

Hi
Je route is zeer wel mogelijk. Ik zie dat je nog niet eerder in Moab bent geweest. Ik zou zeker 2 volle dagen (3 nachten) voor Moab plannen. Sedona is een omweg en daar ben je al geweest ook. Voor Mesa Verde heb je tijd nodig maar het kan net met een nacht in MV (probeer Far View Lodge). Tussen Zion en Torrey zou je een extra nacht kunnen plannen in Bryce maar ik zie dat je daar ook al bent geweest.
Je zou dan zoiets krijgen:
Dag 11: Jackson-Vernal
Dag 12: Vernal-Moab (via Colorado, Colorado NM en neem de Cisco afslag in Utah en dan via 128 naar Moab.
Dag 13 en 14: Moab
Dag 15: Moab naar Mesa Verde NP
Dag 16: Mesa Verde via Bluff, Moki Dugway (even op en neer rijden) en Gooseneck SP naar Monument Valley (probeer Goulding's Lodge of The View Hotel, zit je veel dichterbij)
Dag 17: Monument Valley en naar Page
Dag 18: Page
Dag 19: Page naar Las Vegas (neem hiervoor us89A en de Arizona Strip)
Dag 20 en 21: Las Vegas
Dan heb je nog een dag over. Ik weet niet hoe geinteresseerd je bent in Mesa Verde NP maar je kan daar gemakkelijk een extra dag aan toevoegen. De afstanden zijn groot en de tours nemen tijd in beslag en ik zou zeker een paar tours aanraden zoals naar Balcony House en Cliff Palace.
Ook een extra dag in Yellowstone/GTNP is mogelijk en wellicht zelfs aan te bevelen.
Ben je al eens in Valley of Fire SP geweest? Dat park zou je kunnen bezoeken op weg van LV naar Zion. Of op de terugweg maar vanaf Page heb je dan minder tijd daarvoor.
Yeehaw
jaap01
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door jaap01 »

Bedankt voor de snelle reactie.

Ik heb je opmerkingen verwerkt en ik heb inderdaad wederom een dag over die ik ergens extra zou kunnen besteden. Dat is altijd fijn.

- Yellowstone daar zijn we 2 volle dagen en de aankomstdag, dus ik hoop dat dat voldoende is voor een mooie eerste indruk.
- Valley of Fire SP hebben we al gezien. Dus die kunnen we overslaan.
- Monument Valley schijnt de moeite waard te zijn als je met paard op pad gaat. Is dat zo? En volgens mij is de volgende dag de rit naar Page niet zo heel lang, dus ruim de tijd om tot in de middag in Monument Valley te blijven en dus wat later in Page aan te komen. Correct?

- Mesa Verde zou misschien een extra dag kunnen gebruiken en ik twijfel over Page aangezien we daar al geweest zijn en dus "Horseshoe Bend" en Antelope Canyon kunnen overslaan. En ik die tijd van het jaar is 'n dag op 't water natuurlijk ook wel erg heet. Dus alleen een overnachting zou ook kunnen, tenzij er iemand nog andere dingen kan aanraden in Page. En dus misschien die dag inruilen voor een extra volle dag in GTNP

Jaap
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Monument Valley Tribal Park naar Page is 2.5 uur rijden en je wint nog een uur omdat Arizona (muv het Navajo reservaat) geen zomertijd kent. Monument Valley naar Las Vegas is wel een lange rit, zo'n 7-8 uur. Als je niet in Page wil logeren kan je wellicht naar Kanab. Daar is ook van alles te zien zoals Best Friends, Mogui Cave, Frontier Movie Town, Coral Pink Sanddunes.
Paarden vind ik prachtige dieren. Van een afstand ;)
jaap01
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door jaap01 »

Dat is 't voordeel van Las Vegas dat je daar niet al in de middag hoeft te zijn. Dus een late aankomst is op zich geen probleem. Maar je bent die dag inderdaad wel de hele dag onderweg. Eens even bekijken, het is natuurlijk niet de bedoeling dat we ons gaan haasten op vakantie.

Is halverwege juni het weer al goed genoeg ik Yellowstone? Of is het daar dan nog koud of sneeuwerig?

Jaap
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Geen weersvoorspellingen van mij. Kijk even op www,nps.gov/yell
Jan & Wilma
Amerikafan

Bericht door Jan & Wilma »

De tijd die je wilt besteden aan Mesa Verde is inderdaad vrij krap.
Het scheelt al heel veel als je in het park zelf overnacht ( Fair View Lodge) want van de ingang van het park naar de meeste bezienswaardigheden is nog een heel stuk rijden.
Wilma.
jaap01
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door jaap01 »

Mesa Verde zit in de huidige planning met 1 volle dag m.a.w. 2 nachten. We zullen kijken naar een hotel in 't park. Is inderdaad altijd een goed idee, als er nog plaats is.

OP dit moment zijn we aan het kijken om 1-6-2011 te vertrekken. Is dat aan de vroege kant wat betreft goed weer? En ik snap dat weer voorspellen niet jullie ding is, maar door de bocht genomen? Ik zal niemand erop vastpinnen :wink:

We zijn trouwens aan het kijken om de vluchten zo te plannen dat we van 23 dagen naar 25 dagen kunnen gaan. Maakt weer wat extra's mogelijk.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hebben wel prima weer (wel nachtvorst) gehad in juni, maar sneeuwbuien kunnen ook voorkomen, maar het zal een mooie tijd zijn. Kijk wel even naar wat er open is, misschien zijn sommige lodges in het park nog gesloten.
Met meer tijd zou ik zeker nog een paar dagen Yellowstone toevoegen. Voor Yellowstone, Moab en Mesa Verde zie ons 2008-verlsag (met maar 2 volle dagen Yellowstone omdat we er al 2 keer geweest waren).

Marianne
jaap01
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door jaap01 »

De kou en sneeuw is die alleen te verwachten bij Salt Lake City, Capitol Reef, Yellowstone en Grand Teton? Of kan ik die ook nog verwachten bij Moab en Mesa?

Wat betreft lodges, hotels, etc, die zullen we van tevoren boeken. Net zoals vorige reis is het goed bevallen dat dit al vast stond.

Jaap
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Maak je geen zorgen Jaap. Juni is een prachtige tijd van het jaar en Page en Moab kunnen al knap warm zijn. Zeker geen sneeuw meer in SLC en Capitol Reef. Korte broek en korte mouwen! Je zou er trouwens beter aan doen je reis wat te veranderen. Ik zou vliegen op Phoenix en vertrekken van Las Vegas. Dan kan je eerst naar Sedona, Page, Monu Valley, Mesa Verde, Moab etc. Er zijn ook meestal geen drop off kosten tussen Phx en LV. En wat Yell betreft. We hebben daar 80F meegemaakt maar ook een sneeuw begin september. In Mesa Verde is maar een lodge, Far View. Geen TV! Wel een koelkast! En een balkon. Prima restaurant maar de kamers zijn eenvoudig. Geen probleem met de prachtige uitzichten en wildlife voor de deur.
Als je wat langer in Yell/GTNP blijft zou je ook bv die schitterende Beartooth Pass naar Red Lodge kunnen rijden via Lamar Valley en Cooke City, en daarna naar Cody gaan voor de Buffalo BIll museums en de Nite Rodeo.
Yeehaw
jaap01
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door jaap01 »

Aan een aankomst in Phoenix heb ik ook zitten denken, maar wat is daar het voordeel van?
lsl
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door lsl »

Dit jaar vertrokken begin juni.

Las Vegas, Zion, Bryce, Capitol Reef warm tot heet.
Salt Lake City wat frisser maar T-shirt en korte broek volstonden, in de hogere gebieden in Park City lag er nog sneeuw en was het koud.
Grand Teton in de vallei warm, eenmaal de berg op terug sneeuw maar niet koud.
Yellowstone (vanaf +/- 19 juni) eerste dag warm, tweede dag 's morgens -4° C gevolgd door enkele dagen winterse neerslag en zeer koud.
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
suusja
Amerikakenner

Bericht door suusja »

Zou het niet veel reistijd schelen als je zou vliegen op SLC (op de heenweg)?
jaap01
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door jaap01 »

Net terug van een weekendje weg. Ik heb ook zitten denken aan SLC als aankomst. Ik weet niet of het daadwerkelijk zoveel zal schelen. En wat betreft de auto moeten we dan bijbetalen. Althans dat is het geval als we aankomen in Phoenix en vertrekken in Las Vegas.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Meestal zijn er geen d/o kosten tussen Phx en Las.
jaap01
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door jaap01 »

Nog een vraag over de auto ophalen in Las Vegas. Afgelopen jaar hebben we de auto in Los Angeles kunnen ophalen bij het vliegveld, hier hadden we ruime keuze. Bij terugbrengen van de auto in San Francisco zagen we dat de mensen die de auto daar ophaalden in de stad nagenoeg geen keus hadden. Dit Alamo depot was ook erg aan de kleine kant.

Wat is de keuze op vliegveld Las Vegas? Ik wil wel weer een mooie auto kunnen kiezen.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Ligt er aan wat er op dat moment binnen staat denk ik, wij konden bij Alamo 4 weken terug kiezen uit een hele rij auto's.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

jaap01 schreef:Wat is de keuze op vliegveld Las Vegas? Ik wil wel weer een mooie auto kunnen kiezen.

Daar is geen zinnig woord over te zeggen, we hebben wel eens moeten wachten tot er weer een auto ingeleverd werd omdat er niets meer stond.
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Phoenix heeft een redelijk groot alamo depot op de luchthaven.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer