Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Naearea: juli 2011

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Naearea
Amerika-ontdekker

Reis Naearea: juli 2011

Bericht door Naearea »

Hallo allemaal,

In december zijn ik en mijn partner een weekje naar New York geweest. We hebben er zo'n 'USA-kriebels' gekregen dat we het idee hebben geopperd om gans de maand juli in Amerika rond te trekken.
Onze voorkeur gaat uit naar het Westen. Ik ben 26 jaar, een plannerstype, mijn vriend is 36 en het type 'we zullen wel zien'. Met als gevolg, als ik niets voorzie staan we 1 juli in Amerika en zegt hij: 'arre waar gaan we nu heen?' :)
Hoewel we beide van natuur houden, zijn we eerder stadsgericht geloof ik. Ik denk dat onze ideale reis zou bestaan uit 2/3 stad/authentieke dorpjes en 1/3 natuur.
Ik heb al veel gelezen, maar zoveel te meer ik lees, des te meer ik met mijn handen in mijn haar zit en door het bos de bomen niet meer zie.
Ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen verder helpen met tips.
Dingen die we beide zeker willen: LA, Las Vegas, San Francisco, Grand Canyon, Death Valley.
Ik had al een route uitgestippeld met deze steden, Bryce, Zion, Yosmite, Death Valley. De reactie van mijn vriend was echter 'zoveel natuurparken, als je het ene hebt gezien, heb je toch ook het andere gezien?'
Klopt dit, of is er veel verschil? Ik geloof dat ik dus minder natuur moet inplannen.. en hij wil graag authentieke dorpjes/stadjes zien zoals op TV. :)

Kunnen jullie mij een beetje op weg helpen?

Groetjes en alvast bedankt!

Ps: Ik zelf had heel graag Yellowstone gedaan, met de hotsprings etc! :)
jolanxyz
Amerika-expert

Re: Reis Naearea: juli 2011

Bericht door jolanxyz »

Hoeveel dagen heb je precies (dus wanneer vertrek je en waneer vlieg je terug) en heb je al tickets geboekt? Yellowstone past niet in 3 weken zuidwesten, maar misschien wel in 4 weken als je bijvoorbeeld in L.A. begint en in Denver of Salt Lake City eindigt (of andersom natuurlijk). Yellowstone kost 2 dagen om er te komen vanuit bijvoorbeeld Las Vegas, Moab of Denver en kost ten minste 2 volle dagen om de rondjes te rijden. Het park is behoorlijk groot.

Ik ben het niet met je vriend eens dat alle parken hetzelfde zijn. Kijk anders eens op www.nps.gov voor info over alle parken, fotos etc. Of haal eens een reisgids bij de bibliotheek of de boekwinkel. Bryce lijkt net zoveel op Zion als dat de Veluwe lijkt op de Alpen. En dan heb je de omgeving rondom Moab en Monument Valley nog niet eens genoemd. De natuur is erg divers, diverser als menig stad. Walmart en McDonalds lijken overal op elkaar ;-) Maar houden jullie van wandelen of is het meer het zien van de highlights om ze gezien te hebben?
Naearea
Amerika-ontdekker

Bericht door Naearea »

Alvast bedankt voor de reactie! Ik heb voorlopig nog geen tickets geboekt omdat de route nog niet uitgestippeld is. In eerste instantie was mijn idee te starten in LA (1 juli) en te vertrekken in San Francisco (30 of 31 juli). We zouden wel korte wandelingetjes willen maken, maar niet van 's morgens tot 's avonds zware wandeltochten ondernemen. Het belangrijkste voor ons is de highlights te zien, en net wat extra. Ik ga immers niet uren rijden voor ergens 5 minuutjes te stoppen en een fotootje te nemen. :) Ik vrees dat ik Yellowstone deze keer beter achterwege laat.. :(
Ik geloof dat ik deze week inderdaad best naar de boekhandel trek om een goede reisgids met foto's aan te schaffen. (Heb gisteren 'online reisgidsen' aangekocht van Lonely Planet, HONDERDEN engelstalige pagina's, maar geen enkele foto. Heel handig als je niets weet, en al helemaal niet wat je nu eigenlijk graag wil zien).

De route is allesbehalve volledig maar het begin had ik (voorlopig) zo opgesteld:
vrijdag 1 juli 2011 => Aankomst Los Angeles
zaterdag 2 juli 2011 => Los Angeles
zondag 3 juli 2011 => Los Angeles - San Diego
maandag 4 juli 2011 => San Diego
dinsdag 5 juli 2011 => San Diego - Palm Springs
woensdag 6 juli 2011 => Palm Springs - Oatman - Kingman - Grand Canyon South Rim
donderdag 7 juli 2011 => Grand Canyon South Rim
vrijdag 8 juli 2011 => Grand Canyon South Rim - Zion National Park
zaterdag 9 juli 2011 => Zion National Park
zondag 10 juli 2011 => Zion National Park - Bryce National Park
maandag 11 juli 2011 => Bryce National Park - Las Vegas
dinsdag 12 juli 2011 => Las Vegas
woensdag 13 juli 2011 => Las Vegas
donderdag 14 juli 2011 => Las Vegas - Death Valley
vrijdag 15 juli 2011 => Death Valley - Yosmite
zaterdag 16 juli 2011 => Yosmite
zondag 17 juli 2011 => Yosmite - ???
maandag 18 juli 2011 => ???
dinsdag 19 juli 2011 => ???
woensdag 20 juli 2011 => ???
donderdag 21 juli 2011 => ???
vrijdag 22 juli 2011 => ???
zaterdag 23 juli 2011 => ???
zondag 24 juli 2011 => ???
maandag 25 juli 2011 => ???
dinsdag 26 juli 2011 => ???
woensdag 27 juli 2011 => ???
donderdag 28 juli 2011 => ??? - San Francisco
vrijdag 29 juli 2011 => San Francisco
zaterdag 30 juli 2011 => San Francisco
zondag 31 juli 2011 => San Francisco

Is dit al een realistisch begin? (Ik had de afstanden in het begin eerlijk gezegd zwaaaar onderschat :))
Wim Stevens
Amerika-ontdekker

Bericht door Wim Stevens »

Misschien heb je dan iets aan mijn route van volgende zomer. Wij gaan ook voor een maand, we doen de route wel in de omgekeerde richting en we slagen san diego en palm springs over voor santa clarita (pretpark)

Dag Route
1 Brussel - San Francisco
2 San Francisco
3 San Francisco
4 San Francisco - Yosemite NP
5 Yosemite NP
6 Yosemite NP - Bishop
7 Bishop - Death Valley NP
8 Death Valley NP - Las Vegas
9 Las Vegas
10 Las Vegas
11 Las Vegas
12 Las Vegas - Zion NP
13 Zion NP
14 Zion NP - Bryce Canyon NP
15 Bryce Canyon NP
16 Bryce Canyon NP - Page
17 Page
18 Page
19 Page - Monument Valley
20 Monument Valley - Grand Canyon NP
21 Grand Canyon NP - Sedona
22 Sedona
23 Sedona
24 Sedona - Laughlin
25 Laughlin - Santa Clarita
26 Santa Clarita
27 Santa Clarita - Los Angeles
28 Los Angeles
29 Los Angeles
30 Los Angeles - Brussel

grtz
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Je hebt afstanden en afstanden. Af en toe een rijdag waar je gewoon 5-6 uur rijdt, is best te doen zolang het niet elke dag is. De afstanden zijn groter, maar het rijdt daar relaxter. Het verkeer is buiten de steden niet druk (en als je in Amsterdam kan rijden, zijn L.A. en S.F. een eitje).

Wat vindt je hiervan:

1) Amsterdam - San Diego
2) San Diego (Zoo/sightseeing)
3) San Diego (Seaworld)
4) San Diego - L.A.
5) L.A.
6) L.A.
7) L.A. - Santa Barbara
8 ) Santa Barbara - Monterey
9) Monterey - S.F.
10) S.F.
11) S.F.
12) S.F. - Yosemite
13) Yosemite
14) Yosemite - Lee Vining
15) Lee Vining - Death Valley
16) Death Valley - Zion
17) Zion
18) Zion - Bryce
19) Bryce - UT 12 - Torrey (zie voor ut 12 http://www.scenicbyway12.com)
20) Torrey - Capitol Reef NP - Moab
21) Moab (Arches NP)
22) Moab (Canyonlands NP)
23) Moab - Natural Bridges NM -Gooseneck SP - Valley of the Gods (dirtroad) - Monument Valley
24) Monument Valley - Page
25) Page (Lake Powell, Horseshoe Bend, Antelope Canyon)
26) Page -Grand Canyon
27) Grand Canyon - route 66 - Las Vegas
28) Las Vegas
29) Las Vegas
30) Las Vegas - huis

Ik heb nu nog een dag over maar die kun je vast wel ergens aan besteden. :lol: Dagje Disney, detour naar de wijngaarden voor je naar Yosemite gaat etc. het is maar net waar de interesse naar uit gaat.
Naearea
Amerika-ontdekker

Bericht door Naearea »

Als ik de twee routes vergelijk, ga ik toch voor de tweede. Meer nog, ik neem deze route integraal over zonder iets te veranderen! :clap:
De extra plaatsjes zien er fantastastisch uit, en is echt waar naar we op zoek gaan!
Eindigen in Las Vegas is misschien wel het fijnste, aangezien we kunnen eindigen in luxe. (Onderweg mogen de motels zo goedkoop zijn als wat, maar in Las Vegas moet en zal het 'Bellagio' worden!)
Ik heb er al helemaal zin in!!! Mijn vriend is ook enthousiast over de route! :)
Dus echt superhard bedankt!!

Nog wel een klein vraagje.. Buiten de aankomst en vertrek, waren we niet van plan de motels/hotels op voorhand vast te leggen. Is dit haalbaar in juli?
Ik weet dat ik met Yosmite sowieso niet meer in het park terecht kan, maar zullen er buiten het park nog plaatsjes beschikbaar zijn?

Groetjes!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Waarom zou je niet zo hier en daar wat reserveren? Het zal je in juli toch wel tijd kosten om iets te vinden. Behalve in de parken kan het ook in plaatsen als Moab en Page behoorlijk druk zijn.
Voor sommige parken is het goed te doen om buiten het park te zitten, maar voor Yosemite zul je waarschijnlijk niet dichterbij dan Mariposa of Oakhurst iets kunnen vinden en dan zit je 1 a 1,5 uur van de vallei. Je hebt best kans dat je nog iets in het park vindt, gewoon een kwestie van regelmatig eens kijken.
De meeste accommodatie kun je tot 24 uur van te voren kosteloos annuleren, zodat je toch nog de mogelijkheid hebt om van de route af te wijken.

Marianne
Naearea
Amerika-ontdekker

Bericht door Naearea »

Als je het zo bekijkt, waarom zou ik dan te voren niet boeken? :)
Route uitgestippeld, nu nog de motels opzoeken, dan boeken.. en aftellen!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer