Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis JasperW: Vol schema, haalbaar?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
JasperW
Amerika-ontdekker

Reis JasperW: Vol schema, haalbaar?

Bericht door JasperW »

Hallo,

Eind april, begin mei gaan we 2 weken naar het Zuidwesten. Natuurlijk veel te kort maar helaas kunnen we niet langer gaan :cry: .
Vliegtickets zijn inmiddels geboekt, we komen 's middags in LA aan en vertrekken 2 weken later 's ochtends vroeg uit Las Vegas. Ondertussen hebben we al veel gelezen en een route in elkaar gezet. Volgens Bing Maps zou het haalbaar moeten zijn qua tijden, maar ik ben benieuwd naar jullie mening.

1. Aankomst in LA, auto ophalen en de stad uit.
2. Highway 1 tot ... (zien we wel).
3. Rest van Highway 1 - San Francisco
4. San Francisco
5. San -Francisco - Mariposa (misschien al stuk Yosemite in)
6. Yosemite
7. Yosemite - Death Valley (Stovepipe Wells?)
8. Death Valley - Las Vegas
9. Las Vegas - Zion
10. Zion - Bryce Canyon
11. Bryce - Page
12. Page - Grand Canyon
13. Grand Canyon
14. Grand Canyon - Las Vegas (vliegveld)
15. Vroeg naar vliegveld en naar huis.

Vanuit Yosemite naar Death Valley kunnen we waarschijnlijk niet via de Tioga Pass, dus is waarschijnlijk de route via Bakersfield het beste.
Het liefst hadden we Monument Valley ook nog ergens ingewurmd, maar dat zal haast wel onmogelijk worden. Of zouden we iets anders moeten laten vallen omdat MV toch wel de moeite waard is?
Ben benieuwd wat jullie van de route vinden.

Jasper
jolanxyz
Amerika-expert

Re: Vol schema, haalbaar?

Bericht door jolanxyz »

Omrijden via Bakersfield kost heel veel tijd, ik vind het erg veel om dan in een dag in Death Valley te geraken.

Ik vind je route verder erg vol met bijna elke dag verplaatsingen. Je propt een route van 3 weken in een route van 2 weken. Juist de Grand Canyon daarentegen leent zich voor 1 overnachting als je genoeg hebt aan de viewpunten en een korte wandeling langs de rim. Hier plan je dan weer veel tijd en naar mijn smaak te weinig in Zion en Las Vegas (dagje shoppen, hotels kijken, zwemmen, etc).

Je zou kunnen overwegen om in S.F. te beginnen en dan naar L.A. te gaan. Je slaat dan Yosemite over maar zo heb je meer tijd voor de parken in Arizona en Utah. Yosemite is in het voorjaar op zijn hoogtepunt qua watervallen maar als er nog veel sneeuw ligt, is er ook nog heel veel gesloten.
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

By the way: Bing maps of Google maps...beide houden geen rekening met lunchpauzes, stops om wat te zien etc. Sommige stukken gaan snel, andere stukken sta je op de rem. Hoeveel tijd reken je voor het bezoek aan de parken in je route???
Airmiles
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Airmiles »

Met wat discipline moet het lukken. Wel heb je nauwelijks tijd om San Francisco en Las Vegas te zien. Ik heb het stukje in 2008 gereden als onderdeel van mijn zuidwestenreis. Ongeveer ditzelfde stuk deed ik toen in 10 dagen, overigens zonder San Francisco en Yosemite omdat ik dat al eerder had gezien.

Als je nou die eerste dag al de eerste paar honderd kilometer van Highway 1 doet (wel vermoeiend na zo'n reis) dan heb je de tweede dag voor het mooie stuk Highway 1. Dat eerste stuk is niks bijzonders. Pas noordelijker wordt het heuvelachtiger. Zo blijft er een dag extra voor San Francisco over.
CSX
Amerikafan

Bericht door CSX »

Haalbaar is het wel, maar dan loop je het risico dat je aan het einde van de trip oververmoeid bent. Metname de etappe van Yosemite via Bakersfield( er vanuitgaande dat de Tioga Pass gesloten is) naar Death Valley is een monsterrit. Maar als je autorijden niet erg vind is dit wel te overleven. Wel zou ik idd proberen om een dagje extra in San Francisco op te nemen omdat dat gewoon een fantastische stad is.
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Airmiles schreef:Als je nou die eerste dag al de eerste paar honderd kilometer van Highway 1 doet (wel vermoeiend na zo'n reis) dan heb je de tweede dag voor het mooie stuk Highway 1. Dat eerste stuk is niks bijzonders. Pas noordelijker wordt het heuvelachtiger. Zo blijft er een dag extra voor San Francisco over.
Bedoel je gelijk na het landen? Gekkewerk, voor je gevoel is het door de tijdsverschillen dan midden in de nacht, je hebt een flinke reis gehad en dan in een vreemde auto en in een vreemd land nog een paar uur rijden om tijd te winnen? Ik vind dit een heel slecht idee en gevaarlijk bovendien. De eerste ochtenden ben je door het zelfde tijdsverschil vroeg wakker, rij dan om 7 uur 's ochtends al aan, als je dan toch tijd wilt winnen.
Airmiles
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Airmiles »

jolanxyz schreef: Bedoel je gelijk na het landen?
Ik zeg dit omdat zij aangeven meteen de eerste dag 'de stad uit' te willen. Daaruit maak ik op dat ze het geen probleem vinden om meteen een flink stuk te rijden, maar kan me vergissen. De een heeft er meer moeite mee dan de ander. Bij aankomst 's avonds lijkt het me niet haalbaar, maar bij aankomst vroeg in de middag moet het wel mogelijk zijn. Is ook afhankelijk hoe lang en veel je in het vliegtuig al slaapt.

Ik ken mensen die terug komen van Amerika en de volgende dag alweer vroeg op kantoor zitten. Dat lijkt mij ook gekkenwerk, maar het schijnt te kunnen. Meestal moet ik minstens 2 dagen bijkomen, liefst 3.

Andere optie is nog altijd een stuk uit de route halen als het te krap wordt.
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis JasperW: Vol schema, haalbaar?

Bericht door Tipsy_1 »

Je route en lengt van de trip lijkt erg op ons rondje van voorbije zomer. Wij deden overigens wel monument valley er bij. Wij hadden 15 overnachtingen in de US... En deden ook de route LA - SF - parken- LV - parken - LV.
Ik vond het goed te doen qua route/schema, maar ja wij konden natuurlijk wel over de tioga pass... Het was een fantastisch mooie reis!
Allicht heb je iets aan ons reisverslag http://reisverhalen.webs.com/swusa2010.htm
suusja
Amerikakenner

Bericht door suusja »

Misschien een idee om in SF te beginnen en in LV te eindiggen? In het kort is het dan:
SF Yosemite -Death Valley -LV en vanuit LV kun je dan GC en eventueel Zion bezoeken.

Je rijdt dan wel niet de kustroute, maar je moet keuzes maken. Less = more!

Succes

Groetjes Susanne
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

ze hebben de vliegtickets al
JasperW
Amerika-ontdekker

Bericht door JasperW »

Dank voor alle reacties.
Uit alle reacties maak ik op het schema niet echt haalbaar is, ondanks dat we af en toe een dag lang autorijden niet erg vinden willen we toch ook nog wel eens uit kunnen stappen. We zullen waarschijnlijk SF en Yosemite daarom laten vervallen. De kustroute houden we erin, maar vanaf Monterey ongeveer zullen we dan via Sequioa naar Death Valley rijden. Is inderdaad een stuk om, maar we hebben zoveel positiefs over deze route gelezen dat we 'm toch graag willen doen. De hele dag in Grand Canyon zullen we ook waarschijnlijk inruilen, omdat we geen hotels vooraf boeken hebben we in ieder geval wel vrijheid om ergens langer of korter te blijven.
We landen om 12.00 in LA, ik verwacht wel redelijk te kunnen slapen in het vliegtuig, dus nog 2 à 3 uurtjes de stad uitrijden moet denk ik wel lukken.
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

"uit alle reacties"? uit die van mij toch niet. :D
JasperW
Amerika-ontdekker

Bericht door JasperW »

Tipsy_1 schreef:"uit alle reacties"? uit die van mij toch niet. :D
uit die van jou een beetje, jullie konden wél over de Tioga Pass... :wink:
leuk trouwens om je reisverslag te lezen, ziet er erg goed uit :thumbup:
tklapgat
Amerika-ontdekker

Bericht door tklapgat »

Over de Tioga raak je niet.
Die dag Grand Canyon mag ook weg.
Maar waarom plaats je Las Vegas in het midden, als je er toch eindigt.
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

JasperW schreef: uit die van jou een beetje, jullie konden wél over de Tioga Pass... :wink:
klopt! maar ik denk dat Sequoia prachtig is hoor! zou daar ook heeeeeeeel graag eens naar toe... Death Valley vond ik het mooist van alles...

wij vonden het trouwens erg leuk om las vegas zowel in het midden als op het einde van de reis te hebben. Kon ik lekker twee keer een luxe hotel kiezen :lol: en het was leuk om terug naar het voor ons al een beetje bekende las vegas te rijden. Toch speciaal, zo op die stad met z'n torens in het midden van de woestijn toe rijden. :thumbup:
Thamar
Amerika-ontdekker

Bericht door Thamar »

Je kan ook enkel Yosemite laten vallen. En van San Francisco over South Lake Tahoe rijden.

Wij gaan dit binnen 3 weken ook doen.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Als je via South Lake Tahoe rijdt kom je weer niet langs Sequoia & Kings Canyon NP en gezien de periode van de reis is Lake Tahoe ook niet echt leuk denk ik, te laat voor wintersport en te vroeg voor een mooie groene omgeving.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer