In december heb ik mijn eerste Amerika ervaring gehad, een geweldige, mede door het meedenken van mensen op dit forum!
Ik ben zo gecharmeerd geraakt van het Amerikaanse land dat ik nu graag in maart nog een keer terug wil.
Ik heb New York, Washington en San Francisco (met roadtrip naar Monterey en Santa Barbara) bezocht, dit keer staan de National Parks op het programma.
Ik ga mijn broertje ophalen in Amerika, hij reist 2 april naar huis vanaf SFO-AMS. Daarvoor willen we dus nog wat parken bezoeken en Las Vegas aandoen en vervolgens nemen we een binnenlandse vlucht naar SFO en pakken zijn spullen en vliegen samen naar huis SFO-AMS. Ik heb nog geen vluchten geboekt, maar de terugreis staat vast op 2 april (want ik wil met hem mee terug). Ik denk eraan om zo 21-22 maart te gaan vliegen, dus dan hebben we een dag of 12.
Ik heb geen idee wat haalbaar is in een week die we dan voor de parken willen uittrekken. Ik heb in onderstaande afbeelding een route opgezet.
Is dit wat en hoeveel dagen zou je hier voor uittrekken? Ik ben de enige die een rijbewijs heeft en kan prima rijden, maar ben niet zo'n held in de bergen, en hele bochtige e.d. Is het dan te doen om zo'n route te rijden? En ligt er bv. in maart nog veel sneeuw o.i.d.?
Ik heb onderstaand schema ervan gemaakt. Het lijkt vrij ambitieus, misschien zou ik Arches eruit moeten laten? Dat scheelt aardig wat tijd/km's.
Ik hoor heel graag jullie ideeën! Alvast bedankt!
22 maart - Heenvlucht
23 maart - Aankomst Phoenix
24 maart - Phoenix - Grand Canyon
25 maart - Grand Canyon - via Page - Monument Valley
26 maart - Monument Valley - Arches
27 maart - Arches - Bryce Canyon
28 maart - Bryce Canyon - Las Vegas
29 maart - Las Vegas
30 maart - Vlucht naar San Francisco
31 maart - San Francisco
1 april - Mountain View (spullen pakken)
2 april - Terugvlucht