Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Tips svp! LV > SF via Death Valley en Yosemite
Tips svp! LV > SF via Death Valley en Yosemite
Ben al een tijdje op het forum aan het zoeken maar komt niet uit het volgende en vraag graag jullie advies en tips:
Half mei wil ik vanuit Las Vegas via Death Valley en Yosemite (alleen Mariposa) naar San Fransisco.
Heb het 1e deel uitgezocht en eindig dan in Furnace Creek Visitors centre (keuze uit verschillende routes) maar naar Mariposa kom ik niet uit. Moet ik dan helemaal terug naar bakersfield? of is er ook een (snelle) route via Sequoia b.v.? . In Yosemite is de Tioga pass geen keuze want die is dan nog gesloten en dat zou ook teveel tijd kosten en dat heb ik helaas niet.
Kortom graag jullie tips en ook advies waar ik het beste kan overnachten.
Hartstikke bedankt alvast.
Half mei wil ik vanuit Las Vegas via Death Valley en Yosemite (alleen Mariposa) naar San Fransisco.
Heb het 1e deel uitgezocht en eindig dan in Furnace Creek Visitors centre (keuze uit verschillende routes) maar naar Mariposa kom ik niet uit. Moet ik dan helemaal terug naar bakersfield? of is er ook een (snelle) route via Sequoia b.v.? . In Yosemite is de Tioga pass geen keuze want die is dan nog gesloten en dat zou ook teveel tijd kosten en dat heb ik helaas niet.
Kortom graag jullie tips en ook advies waar ik het beste kan overnachten.
Hartstikke bedankt alvast.
Re: Tips svp! LV > SF via Death Valley en Yosemite
Mariposa ligt niet echt gunstig tov Yosemite, El Portal zou een betere keus zijn. Zeker in mei is Yosemite erg mooi als de watervallen op zijn krachtigst zijn vanwege het smeltwater. Je hebt 1 overnachting tussen Death Valley en Mariposa gepland? Er zijn geen ingangen aan de kant van Death Valley voor Sequoia. Normaal gesproken is via Tioga de logische en de mooiste weg naar Yosemite, maar de kans is groot dat deze inderdaad niet kan. Ik denk dat via Bakersfield dan de meest aangewezen alternatief is. Ik zou dan overnachten in Visalia.
Via Bakersfield is dan de aangewezen route met weinig tijd. Vroeg vertrekken uit DV en dan proberen Oakhurst te bereiken. Dan de volgende dag door naar Yosemite. Je zou in DV ook in Stovepipe Wells of Panamint Springs kunnen overnachten.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik neem aan dat je de Mariposa Grove bedoelt? Wil je verder niets zien van Yosemite? Je zult als de Tioga Pass gesloten is inderdaad via Bakersfield moeten rijden. Als het je alleen om de sequoia's gaat is het ook een idee om door Sequoia NP te rijden en van daar naar SF.hannah254 schreef:Half mei wil ik vanuit Las Vegas via Death Valley en Yosemite (alleen Mariposa) naar San Fransisco.
Als de Tioga Pass open is zou ik die route nemen. Dat kost niet meer tijd dan via Bakersfield, en het is een veel mooiere route.In Yosemite is de Tioga pass geen keuze want die is dan nog gesloten en dat zou ook teveel tijd kosten en dat heb ik helaas niet.
Heb je één nacht in DV en één nacht voor Yosemite? Ik vind Stovepipe Wells dan een goede keuze, en als je onderlangs rijdt is Oakhurst handig voor de Mariposa Grove. En op weg naar SF langs Yoemite valley rijden.
Als je via de Tioga Pass rijdt zou ik iets in het park zoeken of in El Portal, en dan op weg naar SF langs de Mariposa Grove rijden.
Marianne
Bedankt voor jullie reacties.
Volgens de Yosemite site is de Tioga pass nog gesloten dus dat gaat hem niet worden.Het gaat inderdaad alleen maar om sequoia's te zien en daarcvoor hoef ik dan niet naar Yosemite want dat zou het enige doel zijn.
Maar hoe kom ik vanuit death valley naar Seq. NP? Stel me voor vanaf Las vegas via de scenic route (3 uur) door DV, hoef er alleen maar doorheen te rijden en ben dan rond de middag in Furnace Creek en hoe kom ik dan bij de goede kant van Sequoia? en waar kom ik dan uit en hoeveel tijd kost me dat want dit alles in 1 dag zou perfect zijn.
Je ziet ik ben echt een beginner en kom er op de kaart niet uit. Dus tips van jullie ervaringsdeskundigen zou meer dan welkom zijn.
Volgens de Yosemite site is de Tioga pass nog gesloten dus dat gaat hem niet worden.Het gaat inderdaad alleen maar om sequoia's te zien en daarcvoor hoef ik dan niet naar Yosemite want dat zou het enige doel zijn.
Maar hoe kom ik vanuit death valley naar Seq. NP? Stel me voor vanaf Las vegas via de scenic route (3 uur) door DV, hoef er alleen maar doorheen te rijden en ben dan rond de middag in Furnace Creek en hoe kom ik dan bij de goede kant van Sequoia? en waar kom ik dan uit en hoeveel tijd kost me dat want dit alles in 1 dag zou perfect zijn.
Je ziet ik ben echt een beginner en kom er op de kaart niet uit. Dus tips van jullie ervaringsdeskundigen zou meer dan welkom zijn.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Als je Sequoia & Kings Canyon NP bedoelt zal je toch via Bakerfield moeten er is namelijk geen ingang aan de oostkant van S&KNP
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hier kun je de openingsdata van de Tioga Pass zien, het is echt wel mogelijk dat de pas begin mei open gaat.
Marianne
Marianne
Deze statistiek meldt niet dat Tioga Pass tussendoor ook nog wel eens dicht gaat en open. In 2007 bv is de pass in october al eens gesloten geweest maar uiteindelijke definitief in december. Ik zou niet uitgaan van een vroege opening maar je kan je reis ter plaatse toch altijd nog aanpassen?
Kijk eens naar de route via lake Isabella en dan door naar Three Rivers. Is ± 550 km en 6 uur rijden. Je hebt dan wel een hele mooie route. Waarschijnlijk gaan wij deze route ook doen in mei maar laten ons ter plekke wel informeren of de Tioga Pass open is. Wij zijn rond 18 mei in de buurt van DV.
Truus
Truus
In mei 2010 zijn wij met een camper vanuit San Francisco naar Las Vegas gereden, via Yosemite, General Sherman Tree en Death Valley.
De route die wij hebben gereden kan je HIER vinden.
Uitleg bij de letters:
A: San Francisco
B: Yosemite National Park
C: Overnachting op kampeerplaats
D: General Sherman Tree
E: Overnachting op kampeerplaats
F: Zabriskie Point (Death Valley)
G: Bad Water (Death Valley)
H: Las Vegas
We hadden bij Yosemite National Park geen kampeerplaats gereserveerd, wat achteraf niet zo handig was, alles zat vol! Uiteindelijk alleen maar een waterval bezocht en daarna het park weer uit op zoek naar een kampeerplaats.
De route die wij hebben gereden kan je HIER vinden.
Uitleg bij de letters:
A: San Francisco
B: Yosemite National Park
C: Overnachting op kampeerplaats
D: General Sherman Tree
E: Overnachting op kampeerplaats
F: Zabriskie Point (Death Valley)
G: Bad Water (Death Valley)
H: Las Vegas
We hadden bij Yosemite National Park geen kampeerplaats gereserveerd, wat achteraf niet zo handig was, alles zat vol! Uiteindelijk alleen maar een waterval bezocht en daarna het park weer uit op zoek naar een kampeerplaats.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 2346 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 2 Reacties