Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Handwerk Navajo Indian kopen
Handwerk Navajo Indian kopen
Wij willen graag echt "'eigen"' handwerk of sieraden van de Navajo Indianen kopen. Heeft iemand een tip om ook echt van namaak te kunnen onderscheiden of waar echt werk te koop is.
Wij gaan donderdag via Sedona, Gc, Page door naar Bryce. (het classieke rondje).
Truus
Wij gaan donderdag via Sedona, Gc, Page door naar Bryce. (het classieke rondje).
Truus
Re: Handwerk Navajo Indian kopen
Ikzelf probeer de souvenierwinkels te vermijden en koop altijd bij van die indianen stands langs de weg. Als je het vraagt maken ze iets voor je terwijl je toekijkt als je de juiste persoon treft.
Op weg van Sedona naar Flagstaff (hwy 89A) heb ik afgelopen keer wat gekocht bij van die stands.
Ook bij monument valley zo langs de weg wat gekocht. Veel leuker dan in een winkel kopen. Als je toch in een winkel gaat kopen, kun je zoeken naar een Trading Post, zie je wel eens langs de weg, hier ruilden indianen vroeger hun kunst voor andere dingen.
Op weg van Sedona naar Flagstaff (hwy 89A) heb ik afgelopen keer wat gekocht bij van die stands.
Ook bij monument valley zo langs de weg wat gekocht. Veel leuker dan in een winkel kopen. Als je toch in een winkel gaat kopen, kun je zoeken naar een Trading Post, zie je wel eens langs de weg, hier ruilden indianen vroeger hun kunst voor andere dingen.
Zelf heb ik de afgelopen jaren zowel bij Tradingposts, de winkels in parken (oa de GC) en bij indianen zelf iets gekocht. Meestal staat er er ook wel iets op het kaartjeover herkomst. Maar of dat een garantie is? Ik heb zelfs kortgeleden iets via via ( geweldig dit forum
) online aangeschaft in de shop van de GC, nadat ik wat was verloren. Ik dacht destijds dat het Navajo was, maar nu bleek het Zuni te zijn. En of het handgemaakt is????
Ik kan je wel een annecdote vertellen, niet van de Navajo trouwens, die ons aan het denken heeft gezet. We waren, 2 dagen onderweg, bij het Wounded Knee Monument, toen twee kinderen ons iets wilden verkopen. Niet erg opdringerig, en 't was wel mooi. Maar hadden nog geen zin en we vonden het eigenlijk wel wat duur. M'n vriendin kocht toch een armbandje. Bleek dat we later nergens voor dat geld iets dergelijks meer konden krijgen. Overal twee keer zo duur. En eigenlijk heb ik ook nergens meer een fraaier exemplaar gezien dan dat mooie armbandje van m'n vriendin.

Ik kan je wel een annecdote vertellen, niet van de Navajo trouwens, die ons aan het denken heeft gezet. We waren, 2 dagen onderweg, bij het Wounded Knee Monument, toen twee kinderen ons iets wilden verkopen. Niet erg opdringerig, en 't was wel mooi. Maar hadden nog geen zin en we vonden het eigenlijk wel wat duur. M'n vriendin kocht toch een armbandje. Bleek dat we later nergens voor dat geld iets dergelijks meer konden krijgen. Overal twee keer zo duur. En eigenlijk heb ik ook nergens meer een fraaier exemplaar gezien dan dat mooie armbandje van m'n vriendin.

-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Als je de grand canyon aan de zuidoost kant uit komt rijden zie je heel veel plekken met kraampjes, mijn vriendin kan hier altijd prima slagen, vorige keermoest ik er speciaal een kilometers of honderden voor omrijden....
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Bij die Tradingposts zou ik wel oppassen wij waren afgelopen jaar nog even binnen bij Cameron maar daar is ruim 90% "made in China" als je de kaartjes die aan de producten zitten eens nader bekijkt.
Dank jullie voor de informatie. sla deze op en over 10 dagen weet ik meer. Zuidoost kant GC houden we in de gaten. Na de GC gaan we naar Page dus dan zullen we wel het een en ander tegen komen.
Truus
Truus
-
- Amerika-expert
Zodra jullie bij desert view het nationale park verlaten komen de stands, veel plezier !
Cameron spreekt mij wat minder aan, ik heb ook begrepen dat je daar geen benzine moet vullen van anderen hier die daar getild waren, dat ligt ergens vaag in mn achterhoofd......
Goede reis verder !
Cameron spreekt mij wat minder aan, ik heb ook begrepen dat je daar geen benzine moet vullen van anderen hier die daar getild waren, dat ligt ergens vaag in mn achterhoofd......
Goede reis verder !
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Roy, dat was niet in Cameron, zie dit topic.
Het kettinkje dat onze dochter in 2002 bij een van de kraampjes vlakbij de east rim kocht was binnen een paar uur al kapot (groot drama toen).
Marianne
Het kettinkje dat onze dochter in 2002 bij een van de kraampjes vlakbij de east rim kocht was binnen een paar uur al kapot (groot drama toen).
Marianne
-
- Amerika-expert
Vervelend voor jullie dochter martin en marianne
, dat kan gebeuren.
mijn vriendin heeft de oorbellen die ze in 2005 kochten nog steeds vaak aan, dus dat was een succes.....
Ja het blijft handwerk......... Wel mooi spul vind ik persoonlijk.
Bedankt ook voor de rechtzetting met betrekking tot tusayan. Daar dus niet volgooien, en wel in cameron indien nodig. ja er hing iets in mn achterhoofd.....

mijn vriendin heeft de oorbellen die ze in 2005 kochten nog steeds vaak aan, dus dat was een succes.....
Ja het blijft handwerk......... Wel mooi spul vind ik persoonlijk.
Bedankt ook voor de rechtzetting met betrekking tot tusayan. Daar dus niet volgooien, en wel in cameron indien nodig. ja er hing iets in mn achterhoofd.....
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 18 Reacties
- 6863 Weergaves
-
Laatste bericht door houstonwehaveaproblem
-
- 4 Reacties