Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Connectietijd te Jfk

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Cp
Amerika-ontdekker

Connectietijd te Jfk

Bericht door Cp »

Volgende woensdag vertrekken we naar de VS. We vliegen vanuit Bru naar Jfk en van daar naar La.
De connectietijd te Jfk bedraagt maar 2 uren en tien minuten. Zou dit problemen kunnen opleveren volgens jullie? Misschien krap om douane en zo te doen?

Alvast bedankt voor de reacties!!

Cp
fcolos
Amerikakenner

Bericht door fcolos »

Nee hoor, 2 uur moet genoeg zijn. Nadat je langs immigrations bent gekomen, moet je je koffers ophalen en opnieuw inchecken (volg de bordjes) en daarna opnieuw door security.
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Toen wij vorig jaar van Brussel via JFK naar Los Angeles gingen hadden we ook 2 uur de tijd. We vertrokken echter in Brussel al met een uur vertraging vanwege de mist. Deze tijd werd tijdens de vlucht wel weer gedeeltelijk ingehaald. Bij de douane stond een hele lange rij en dat zouden we nooit halen. Er liep toen iemand van American Airlines rond die iedereen opriep met een connecting flight naar LA, Boston en Miami. Toen mochten we door de douane voor de Amerikaanse burgers en waren we toch nog redelijk op tijd voor de volgende vlucht. Ik zou me dus maar niet al te druk maken over die 2 uur.

Groetjes Elly
fcolos
Amerikakenner

Bericht door fcolos »

Nee inderdaad, het luchthavenpersoneel weet precies of er mensen met connecting flights tussen zitten, en die laten ze "legitiem voordringen". Het is bij mij zelfs wel eens voorgekomen dat mijn aansluitende vlucht gewoon op mij stond te wachten :)
BSP
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door BSP »

Wij hebben het op JFK gehad dat we maar 20 minuten hadden, voor de volgende vlucht naar MN....tijdens de vlucht aangegeven bij de stewardess, en toen we uitstapten stond er al een wagentje voor ons klaar! Volgas naar ons vliegtuig, terwijl de chauffeur continue riep: "excuse me, excuse me!" :lol:

Het hele vliegtuig zat al vol, en stond al even op ons te wachten :oops: Tja, dat doen we dus de volgende keer anders, maar deze keer was het goed gegaan, zelfs de koffers gingen nog mee!!

Fred
“Thank the Lord”? That sounded like a prayer. A prayer in a public school. God has no place within these walls, just like facts don’t have a place within an organized religion.

Poesjes
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer