Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
havasu falls
Re: havasu falls
oei ja.. die 6 km had ik nog niet bij stil gestaan.
Dan denk ik dat we het ook op die voedingpacks gaan houden. Weinig gesleur en lekker makkelijk!
Dan denk ik dat we het ook op die voedingpacks gaan houden. Weinig gesleur en lekker makkelijk!
-
- Amerikakenner
Onze ervaringen komen vrijwel geheel overeen met die van Olivier (behalve dan dat vroeg opstaan, mij krijg je niet zo vroeg uit mijn bed/slaapzak
). Ik neem aan dat je mijn fotoverslagje van de hike al gevonden had, Evelien? http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... asupai+...

Groetjes, Ilona
Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
zojuist naar supai gebeld. Ik heb geen idee of de indiaan in kwestie iets verstaan heeft van wat ik zei, ik toch niet veel van hem
maar hij zei toch het reservatienummer dus tzal wel in orde zijn zeker
Maar, ik zie hier juist dat er zijn die een brief van hun mogen ontvangen hebben, ik heb enkel men naam moeten zeggen.. Hoe zit dat dan?

Maar, ik zie hier juist dat er zijn die een brief van hun mogen ontvangen hebben, ik heb enkel men naam moeten zeggen.. Hoe zit dat dan?
-
- Amerikakenner
Ik heb destijds ook geen brief ontvangen. Alleen een reserveringsnummer (telefonisch).
Groetjes, Ilona
-
- Amerikakenner
Ja, van die porta-potties, net als beneden. Vergeet niet om toiletpapier mee te nemen! 

Groetjes, Ilona
OKe
jullie hadden in de hualapai lodge overnacht zeker? Of ook op de hilltop?
Hoe viel het rijden in het donker mee? Waren jullie vroeg aan de wandeling begonnen?

jullie hadden in de hualapai lodge overnacht zeker? Of ook op de hilltop?
Hoe viel het rijden in het donker mee? Waren jullie vroeg aan de wandeling begonnen?
wij zijn paar jaar geleden in de middag naar beneden gelopen en hadden dus die dag al een stuk gereden (vanaf Sedona; 15.30 vertrek, was toen augustus, eerste uur erg heet, in september kan/moet dat denk ik uurtje eerder ivm vroeger donker worden). 2 overnachtingen in Lodge, dus tweede dag naar Falls. Derde dag omhoog gelopen en in de middag naar Vegas gereden. Kost denk ik effectief ook 2 dagen.
Weg naar Hualapai Hilltop is trouwens prima en vrij recht, dus moet in het donker ook wel te doen zijn. Er staan daar veel auto's waarin mensen ook wel slapen. Dichtstbijzijnd motel is als ik het mij goed herinner Peach Springs.
Prachtige en overgetelijke tocht, Alje
Weg naar Hualapai Hilltop is trouwens prima en vrij recht, dus moet in het donker ook wel te doen zijn. Er staan daar veel auto's waarin mensen ook wel slapen. Dichtstbijzijnd motel is als ik het mij goed herinner Peach Springs.
Prachtige en overgetelijke tocht, Alje
Wat jij zegt is een optie waar ik nog niet aan gedacht had , maar misschien ook wel zeer interessant. Dan zij n we tegen de donker daar en kunnen we de dag erna volop van de watervallen genieten. Waren jullie om 15.30 in sedona vertrokken of aan de hilltop?
- SonjaV
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Hoe groot is die parkeerplaats eigenlijk?
En als die vol is, kan je de wagen dan wel ergens veilig langs de weg parkeren?
En als die vol is, kan je de wagen dan wel ergens veilig langs de weg parkeren?
als je bij google bij de satelietbeelden inzoomt krijg je al een goed idee ervan.
Heeft iemand al eens het stuk vanaf seligman tot aan de aflsag richting de hilltop in het donker gereden ?
Heeft iemand al eens het stuk vanaf seligman tot aan de aflsag richting de hilltop in het donker gereden ?
-
- Amerikakenner
De weg is idd. prima (wij hebben hem voor een groot gedeelte in het semi-donker gereden). Let wel: er is geen straatverlichting en en is veel loslopend vee en wild langs de weg! Voorzichtigheid geboden dus.
Groetjes, Ilona
Wij zijn toen in de ochtend uit Sedona vertrokken, rustig aan, geluncht in Seligman (leuk route 66) en daarna naar hilltop gereden. Vijf uur voor donker starten met lopen is wel verstandig voor als het niet zo snel gaat als je gehoopt had, Alje
-
- Amerika-newbie
Hallo,
Wij willen in september naar de Havasu falls gaan. Is het ook mogelijk om lopend heen te gaan en terug met de helicopter?
Maw land de helicopter bij die parkeerplaats of op een hele andere plaats?
Alvast bedankt voor jullie reactie.
Robin
Wij willen in september naar de Havasu falls gaan. Is het ook mogelijk om lopend heen te gaan en terug met de helicopter?
Maw land de helicopter bij die parkeerplaats of op een hele andere plaats?
Alvast bedankt voor jullie reactie.
Robin
- SonjaV
- Amerikakenner
- Contacteer:
De helicopter landt wel bij de parkeerplaats op de Hualapai Hilltop, maar je moet wel een hele goede conditie hebben om dit te halen en ontzettend vroeg vertrekken.
De wandeling tot Supai is 13 km. Vandaar moet je nog 10 km heen en terug naar de watervallen lopen.
Om zeker te zijn van een vlucht moet je je vóór 1 pm melden.
Hier kan je alles lezen over de helicoptervluchten.
De wandeling tot Supai is 13 km. Vandaar moet je nog 10 km heen en terug naar de watervallen lopen.
Om zeker te zijn van een vlucht moet je je vóór 1 pm melden.
Hier kan je alles lezen over de helicoptervluchten.
- Stan.Gobien
- Techmod
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Misschien hoeft Robin niet terug diezelfde dag nog 

Flickr foto albums
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
-
- Amerika-newbie
Hallo Sonja,
bedankt voor je snelle reactie.
Echter bedoelde ik of we zeg maar de ene dag heen te voet kunnen gaan en dan de volgende de dag of na 2 dagen weer met de helicopter terug kunnen vliegen, en of we dan op dezelfde parkeerplaats komen als we we vandaan zijn gelopen.
GR Robin
bedankt voor je snelle reactie.
Echter bedoelde ik of we zeg maar de ene dag heen te voet kunnen gaan en dan de volgende de dag of na 2 dagen weer met de helicopter terug kunnen vliegen, en of we dan op dezelfde parkeerplaats komen als we we vandaan zijn gelopen.
GR Robin
- SonjaV
- Amerikakenner
- Contacteer:

Ja, wij doen dat ook.
Te voet naar beneden en 2 dagen later met de helicopter omhoog.
Je moet het vertrek wel goed inplannen want de helicopter vliegt alleen op zondag, maandag, donderdag en vrijdag.
Een vraag aan degene die er al geweest zijn..
Wij gaan in september en zullen met de tent er overnachten. Nu weten we alleen nie goed hoe het praktisch aan te pakken.. onze rugzakken zijn te klein( 25l) dus dachten we eerst 2 rugzakken van 40 a 50l te kopen.. deze zouden normaal groot genoeg moeten zijn. Alleen zitten we nu een beetje te denken dat dat weg gegooid geld zou zijn.. Omdat als we miss in de toekomst echt gaan trekken met de rugzak hebben we er grotere van 60/70 l nodig dus dan zijn die van 40/50 weer niet meer bruikbaar..
Dus mijn vraag.. hoe hebben jullie dat aan gepakt? Welke rugzakken hebben jullie mee genome?
Wij gaan in september en zullen met de tent er overnachten. Nu weten we alleen nie goed hoe het praktisch aan te pakken.. onze rugzakken zijn te klein( 25l) dus dachten we eerst 2 rugzakken van 40 a 50l te kopen.. deze zouden normaal groot genoeg moeten zijn. Alleen zitten we nu een beetje te denken dat dat weg gegooid geld zou zijn.. Omdat als we miss in de toekomst echt gaan trekken met de rugzak hebben we er grotere van 60/70 l nodig dus dan zijn die van 40/50 weer niet meer bruikbaar..
Dus mijn vraag.. hoe hebben jullie dat aan gepakt? Welke rugzakken hebben jullie mee genome?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 24 Reacties
- 4740 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 7 Reacties