Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Hulp bij looproutes eerste keer Yosemite
Hulp bij looproutes eerste keer Yosemite
Mijn man en ik gaan in augustus op vakantie naar the states.
Het plan is om rond te trekken met de auto en te beginnen bij LA.
Tijdens de tocht gaan we ook naar Yosemite.
Aangezien dit een erg groot park is met meerder hikeroutes, weet ik niet welke route we moeten nemen om toch het mooiste van Yosemite te zien.
We hebben een hele dag om te genieten van de natuur van Yosemite (we verblijven er twee nachten)
Kan iemand mij tips geven voor een goede hikeroute of een combinatie van meerdere hikeroutes?
Alle routes door Yosemite:
http://www.yosemitehikes.com/hikes.htm
Het plan is om rond te trekken met de auto en te beginnen bij LA.
Tijdens de tocht gaan we ook naar Yosemite.
Aangezien dit een erg groot park is met meerder hikeroutes, weet ik niet welke route we moeten nemen om toch het mooiste van Yosemite te zien.
We hebben een hele dag om te genieten van de natuur van Yosemite (we verblijven er twee nachten)
Kan iemand mij tips geven voor een goede hikeroute of een combinatie van meerdere hikeroutes?
Alle routes door Yosemite:
http://www.yosemitehikes.com/hikes.htm
- IngeRene
- Amerikakenner
- Contacteer:
Re: Hulp bij looproutes eerste keer Yosemite
Wij hadden exact hetzelfde. Ik heb diverse mensen zien roepen dat de Panorama trail een van de mooiste is. Vandaar dat we de hikersbus naar Glacier Point nemen en dan via die route naar benenden. Je neemt dan ook automatisch de mist trail mee, als ik me niet vergis. Alternatief naar beneden is de Four Mile Trail, maar die is wat zwaarder (en korter). Kijk ook maar eens naar deze hikes op bv Ontdek Amerika .
Lees alles over onze fantastische vakantie naar ZW-USA op Belderbos naar Amerika '11 blog. Andere reizen vind je op IngeRene.nl
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Waar overnacht je, zit je in het park? En heb je de dag dat je aankomt en vertrekt ook nog tijd voor het park?
De PT is inderdaad een prachtige wandeling waarbij je zowel Glacier Point als de Mist Trail en nog een heel stuk er tussenin meeneemt. Het kost je echter wel veel tijd, waardoor je voor andere dingen minder tijd overhoudt.
Wanneer ben je er precies, begin augustus, eind augustus? Er is veel sneeuw gevallen dit jaar dus waarshcijnlijk zullen de watervallen begin augustus ook nog wel mooi zijn, maar eind augustus zal Yosemite Fall wel drooggevallen zijn. De Mist Trail (naar Vernal Fall, en eventueel Nevada Fall) is altijd mooi. Doe je de PT dan neem je de Mist Trail al mee.
Als je geen PT doet zou je de Mist Trail kunnen doen, met een wandeling of een fietstocht door de vallei. Dan met de auto naar Glacier Point (tegen de avond mooi) en misschien daar naar Sentinel Dome wandelen. Wil je sequoia's zien dan wordt die ene dag al wat te krap, maar misschien heb je de volgende dag ook nog wat tijd?
Wij vonden Hetch Hetchy ook heel mooi, en heerlijk rustig, zelfs eind juli/begin augustus. En vergeet de Tioga Road met onder andere Tuolumne Meadows niet.
Zie voor wandelmogelijkheden ook de link onder onze reisverslagen.
Marianne
De PT is inderdaad een prachtige wandeling waarbij je zowel Glacier Point als de Mist Trail en nog een heel stuk er tussenin meeneemt. Het kost je echter wel veel tijd, waardoor je voor andere dingen minder tijd overhoudt.
Wanneer ben je er precies, begin augustus, eind augustus? Er is veel sneeuw gevallen dit jaar dus waarshcijnlijk zullen de watervallen begin augustus ook nog wel mooi zijn, maar eind augustus zal Yosemite Fall wel drooggevallen zijn. De Mist Trail (naar Vernal Fall, en eventueel Nevada Fall) is altijd mooi. Doe je de PT dan neem je de Mist Trail al mee.
Als je geen PT doet zou je de Mist Trail kunnen doen, met een wandeling of een fietstocht door de vallei. Dan met de auto naar Glacier Point (tegen de avond mooi) en misschien daar naar Sentinel Dome wandelen. Wil je sequoia's zien dan wordt die ene dag al wat te krap, maar misschien heb je de volgende dag ook nog wat tijd?
Wij vonden Hetch Hetchy ook heel mooi, en heerlijk rustig, zelfs eind juli/begin augustus. En vergeet de Tioga Road met onder andere Tuolumne Meadows niet.
Zie voor wandelmogelijkheden ook de link onder onze reisverslagen.
Marianne
Bedankt voor jullie reacties!
Ik zal even antwoord geven op de vragen:
Wij zitten eind augustus in Yosemite.
We hebben twee nachten in het Wawona Hotel geboekt.
De eerste dag rijden we van Death Valley naar Yosemite, dus rijden over de Tioga Pass.
Op deze tocht rijden we langs de grote bomen.
De tweede dag hebben we dus om alle andere mooie punten van Yosemite te bekijken.
De derde dag vertrekken we vroeg om naar San Francisco te gaan.
Ik zal even antwoord geven op de vragen:
Wij zitten eind augustus in Yosemite.
We hebben twee nachten in het Wawona Hotel geboekt.
De eerste dag rijden we van Death Valley naar Yosemite, dus rijden over de Tioga Pass.
Op deze tocht rijden we langs de grote bomen.
De tweede dag hebben we dus om alle andere mooie punten van Yosemite te bekijken.
De derde dag vertrekken we vroeg om naar San Francisco te gaan.
Ik heb nog even een vraag over de terugweg na de Panorama Trail.
Loop je dan dezelfde weg terug, waarbij je ook weer over de Mist Trail gaat? Of neem je een bus terug naar glacier point?
http://www.yosemitehikes.com/glacier-po ... il-map.htm
http://www.yosemitehikes.com/yosemite-v ... il-map.htm
Loop je dan dezelfde weg terug, waarbij je ook weer over de Mist Trail gaat? Of neem je een bus terug naar glacier point?
http://www.yosemitehikes.com/glacier-po ... il-map.htm
http://www.yosemitehikes.com/yosemite-v ... il-map.htm
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik begrijp niet zo goed wat je bedoelt met de bus terugnemen: je gaat met de bus omhoog, naar Glacier Point, en je loopt naar beneden, terug naar de vallei.
Het laatste stuk van de PT loopt langs de Mist Trail (van de Nevada Fall naar beneden). Het eindpunt van beide trails is hetzelfde (Happy Isles).
Vanuit Wawona is de PT niet echt handig; je moet een vroege bus hebben dus op tijd naar de vallei rijden, auto parkeren, en dan omhoog. Na de wandeling moet je weer terugrijden naar Wawona. Het kan wel, maar het kost je veel tijd.
Als je in 1 dag van DV naar Yosemite/Wawona rijdt hou je niet veel tijd over om nog iets te doen onderweg. Neem in elk geval de tijd voor de Tioga Road (Tenaya Lake, Olmsted Point, Soda springs). En misschien even een kijkje nemen bij Tunnel View want dat is aan het eind van de middag het mooiste.
Ik zou de Mariposa Grove voor de laatste dag bewaren, lekker vroeg als het nog rustig is daar.
Marianne
Het laatste stuk van de PT loopt langs de Mist Trail (van de Nevada Fall naar beneden). Het eindpunt van beide trails is hetzelfde (Happy Isles).
Vanuit Wawona is de PT niet echt handig; je moet een vroege bus hebben dus op tijd naar de vallei rijden, auto parkeren, en dan omhoog. Na de wandeling moet je weer terugrijden naar Wawona. Het kan wel, maar het kost je veel tijd.
Als je in 1 dag van DV naar Yosemite/Wawona rijdt hou je niet veel tijd over om nog iets te doen onderweg. Neem in elk geval de tijd voor de Tioga Road (Tenaya Lake, Olmsted Point, Soda springs). En misschien even een kijkje nemen bij Tunnel View want dat is aan het eind van de middag het mooiste.
Ik zou de Mariposa Grove voor de laatste dag bewaren, lekker vroeg als het nog rustig is daar.
Marianne
- gleuknie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
In 1 dag van Death Valley naar Wawona? Dan mag je wel heel erg vroeg vertrekken vanuit Death Valley. Alle bezienswaardigheden onderweg bij o.a. Lone Pine en Lee Vining zou ik vergeten en ik zou zo snel mogelijk richting de Tioga Road rijden. Langs deze weg kun je je een hele dag wel vermaken.
Wij gaan ook voor de Panorama Trail lopen dit jaar. Het lijkt mij 1 van de mooiste trails die Yosemite te bieden heeft. Het is ook nog eens grotendeels bergaf.
Wij gaan ook voor de Panorama Trail lopen dit jaar. Het lijkt mij 1 van de mooiste trails die Yosemite te bieden heeft. Het is ook nog eens grotendeels bergaf.
Groetjes René
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Bedankt voor de tip, anders is het inderdaad jammer van de mooie Tioga Road. Ik zal dit meenemen in mijn planning.In 1 dag van Death Valley naar Wawona? Dan mag je wel heel erg vroeg vertrekken vanuit Death Valley. Alle bezienswaardigheden onderweg bij o.a. Lone Pine en Lee Vining zou ik vergeten en ik zou zo snel mogelijk richting de Tioga Road rijden.
Ik dacht dat je vanaf Glacier Point nog verder naar boven moest lopen, maar ik begrijp het nu.Ik begrijp niet zo goed wat je bedoelt met de bus terugnemen: je gaat met de bus omhoog, naar Glacier Point, en je loopt naar beneden, terug naar de vallei.
Bedankt voor je advies.
Mag ik hier ook een vraag bijstellen? Ik las dat je de tijd voor de tiogapas moet nemen. Helemaal mee eens, denk ik.
Wij rijden de pas vanaf de village naar Lee Vening. In google maps heb ik berekend dat de rit niet eens 2 uur in beslag neemt. Klopt dit?
Ik bedoel dan zonder de stops met de mooie uitzichtspunten en/of wandelingen.
Wij rijden de pas vanaf de village naar Lee Vening. In google maps heb ik berekend dat de rit niet eens 2 uur in beslag neemt. Klopt dit?
Ik bedoel dan zonder de stops met de mooie uitzichtspunten en/of wandelingen.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat kan wel ongeveer kloppen. Afhankelijk van wat je wilt doen langs de Tioga Road heb je ook nog wel tijd voor een ander onderdeel van het park.
Marianne
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Dan wil ik hier ook een yosemite gerelateerde vraag stellen,
Nu lees ik veel over de hikersbus naar glacier point,
mijn vraag: Kan je ook met de auto naar glacier point en vanaf daar de uitzichten bekijken?
Misschien een stomme vraag, maar ik lees niet anders dan de hikersbus...
Alvast bedankt voor het antwoord..
Gr Dana
Nu lees ik veel over de hikersbus naar glacier point,
mijn vraag: Kan je ook met de auto naar glacier point en vanaf daar de uitzichten bekijken?
Misschien een stomme vraag, maar ik lees niet anders dan de hikersbus...

Alvast bedankt voor het antwoord..
Gr Dana
2009 West Usa
2010 NYC
2010 West-Canada
2011 N/Z/ West Usa
2012 Noord-West Usa
2013 Nieuw-Zeeland & Frans Polynesie
2015 Las vegas
2017 Florida (met dreumes)
2018 Florida (met peuter)
http://www.familieaartsmakingmemories.com
2010 NYC
2010 West-Canada
2011 N/Z/ West Usa
2012 Noord-West Usa
2015 Las vegas
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja hoor. Je kunt op de kaart van het park zien welke wegen er zijn. Kijk ook eens in de Yosemite Guide (krijg je ook bij de ingang) om te zien wat er allemaal te doen is en welke gebieden je kunt bezoeken.
In het hoogseizoen en vooral in de weekenden is parkeren misschien wel lastig bij Glacier Point, maar wij hebben er zelf nog nooit problemen mee gehad. Het uitzichtpunt bij GP is prachtig, en je kunt ook nog een stuk lopen naar bijvoorbeeld Panorama Point. Iets onder GP ligt de trailhead naar Sentinel Dome en Taft Point. Beide zijn wandelingen van ongeveer een uur, met ook een gewelidg uitzicht.
Zie voor de wandelingen www.yosemtiehikes.com of de link hieronder.
Marianne
In het hoogseizoen en vooral in de weekenden is parkeren misschien wel lastig bij Glacier Point, maar wij hebben er zelf nog nooit problemen mee gehad. Het uitzichtpunt bij GP is prachtig, en je kunt ook nog een stuk lopen naar bijvoorbeeld Panorama Point. Iets onder GP ligt de trailhead naar Sentinel Dome en Taft Point. Beide zijn wandelingen van ongeveer een uur, met ook een gewelidg uitzicht.
Zie voor de wandelingen www.yosemtiehikes.com of de link hieronder.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
@ M&M
Bedankt voor je uitgebreide reactie, ik heb al zoveel zitten doorspitten, en begon eigenlijk aan mijzelf te twijfelen!
Wij gaan de eerste week van september ma t/m woe hoop dat het enigzins mee valt met de drukte.. Hoe dan ook we hebben vakantie en zitten in de USA zijn weinig dingen die dat kunnen verpesten...
Bedankt voor je uitgebreide reactie, ik heb al zoveel zitten doorspitten, en begon eigenlijk aan mijzelf te twijfelen!
Wij gaan de eerste week van september ma t/m woe hoop dat het enigzins mee valt met de drukte.. Hoe dan ook we hebben vakantie en zitten in de USA zijn weinig dingen die dat kunnen verpesten...
2009 West Usa
2010 NYC
2010 West-Canada
2011 N/Z/ West Usa
2012 Noord-West Usa
2015 Las vegas
2010 NYC
2010 West-Canada
2011 N/Z/ West Usa
2012 Noord-West Usa
2015 Las vegas
- IngeRene
- Amerikakenner
- Contacteer:
Mooie kaartjes! Misschien heb ik een blinde vlek, maar ik zie nergens de Panorama Trail aangegeven staan. Die loopt toch van GP via Illilouette Fall richting John Muir Trail waar je ws kunt kiezen tussen deze en pad richting Nevada Fall en dan linksaf richting Vernal Fall en vervolgens de rivier volgen Happy Isles?
Voor Mist Trail eigenlijk dezelfde vraag (ws het laatste stuk van wat ik hierboven benoemde)? Als dat zo is, is het dus o peen gegeven moment kiezen tussen Mist Trail en JMT?
Sorry voor de wellicht verwarrende vragen. Vraag me toch een beetje af hoe het kan dat dit zo verwarrend blijft. M.i. doordat de ene trail wel (JMT) en de andere trails (PT en MT) niet genoemd worden terwijl ze juist zo bekend zijn.
Voor Mist Trail eigenlijk dezelfde vraag (ws het laatste stuk van wat ik hierboven benoemde)? Als dat zo is, is het dus o peen gegeven moment kiezen tussen Mist Trail en JMT?
Sorry voor de wellicht verwarrende vragen. Vraag me toch een beetje af hoe het kan dat dit zo verwarrend blijft. M.i. doordat de ene trail wel (JMT) en de andere trails (PT en MT) niet genoemd worden terwijl ze juist zo bekend zijn.
Lees alles over onze fantastische vakantie naar ZW-USA op Belderbos naar Amerika '11 blog. Andere reizen vind je op IngeRene.nl
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Op de kaart van het park die ik hierboven gaf staat helemaal onderaan een apart kaartje van de vallei, of kijk hier. De PT staat hierop aangegeven, de naam staat er niet bij, maar je ziet de trail wel lopen (eerst naar het zuiden, dan naar het oosten van Glacier Point). Op een gegeven moment moet je inderdaad kiezen tussen Mist Trail (wel getekend maar niet genoemd) en John Muir Trail.
Voor een korte beschrijving van de PT en andere routes zie ook hier.
Marianne
Voor een korte beschrijving van de PT en andere routes zie ook hier.
Marianne
- IngeRene
- Amerikakenner
- Contacteer:
Marianne, ooit overwogen je nickname aan te passen in Yosepedia?
Thanks voor de vele uitstekende info die je weet te verstrekken!

Thanks voor de vele uitstekende info die je weet te verstrekken!
- UtopiaX
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Een vraagje i.v.m. die hikersbus, rijdt die op vaste tijdstippen uit en moet je ervoor betalen om die te nemen of zit dat gewoon in de faciliteiten van het park?
- lsl
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
http://www.yosemitepark.com/Activities_ ... tTour.aspxEen vraagje i.v.m. die hikersbus, rijdt die op vaste tijdstippen uit en moet je ervoor betalen om die te nemen of zit dat gewoon in de faciliteiten van het park?
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
- UtopiaX
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ok thanks, welk stuk raden jullie overigens aan op het eind?
Mist trail of John Muir trial.
Mist trail of John Muir trial.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 1807 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa