Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Voedsel meenemen tijdens wandeltocht Yosemite (eerste keer)
Voedsel meenemen tijdens wandeltocht Yosemite (eerste keer)
Op de site van Yosemite National Park wordt je gewaarschuwd voor de 'Black Bears' en hoe je je hier tegen kunt beschermen.
Er staat dan bijvoorbeeld dat je je eten in een speciale kist moet stoppen, zodat de beren het eten niet ruiken.
Mijn vraag hierbij is:
Kun je wel gewoon met een rugzak met eten en drinken op pad gaan, zonder dat je gevaar loopt voor beren? Of moet je de rugzak ook speciaal verpakken?
Hopelijk heeft iemand hier een antwoord op...
Er staat dan bijvoorbeeld dat je je eten in een speciale kist moet stoppen, zodat de beren het eten niet ruiken.
Mijn vraag hierbij is:
Kun je wel gewoon met een rugzak met eten en drinken op pad gaan, zonder dat je gevaar loopt voor beren? Of moet je de rugzak ook speciaal verpakken?
Hopelijk heeft iemand hier een antwoord op...
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Re: Voedsel meenemen tijdens wandeltocht Yosemite (eerste ke
Hallo
In het helepark kun je wilde dieren tegen komen. De beer zit er ook bij. Wij zijn in 2008 ook met de rugzak op pad geweest en hebben geen eten mee genomen. Het was en wandeling van 5 uur. Er zijn wel mensen die het wel doen maar ik zal het persoonlijk niet doen. In het dorp zal je weinig last hebben maar als je echt de bergen in gaat... tja
Of je moet een goede conditie hebben en de beer voor blijven.
In het helepark kun je wilde dieren tegen komen. De beer zit er ook bij. Wij zijn in 2008 ook met de rugzak op pad geweest en hebben geen eten mee genomen. Het was en wandeling van 5 uur. Er zijn wel mensen die het wel doen maar ik zal het persoonlijk niet doen. In het dorp zal je weinig last hebben maar als je echt de bergen in gaat... tja

Of je moet een goede conditie hebben en de beer voor blijven.

- Nici
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Wij hebben in juni 2010 de Panorama trail gelopen. Dat is een wandeling van 8 miles, dan wil je toch echt wel eten onderweg...
Dus ja hoor, je kunt gewoon eten meenemen in de rugzak. Overigens hebben we geen beren tijdens de wandeling gezien, maar er liep wel een beer rond bij de tenten in Curry Village (omdat een aantal mensen hun spullen bovenop de bearbox hadden gelegd i.p.v. erin)!
Nici
Dus ja hoor, je kunt gewoon eten meenemen in de rugzak. Overigens hebben we geen beren tijdens de wandeling gezien, maar er liep wel een beer rond bij de tenten in Curry Village (omdat een aantal mensen hun spullen bovenop de bearbox hadden gelegd i.p.v. erin)!
Nici
http://www.roadbook2013.blogspot.com/ Verslag juni 2013: Alburquerque - Las Vegas
http://www.roadbook2012.blogspot.com/ Verslag juni 2012: Las Vegas-Denver (met Havasupai en GT/Y)
http://juliannicoline.blogspot.com/ Verslag Juni 2010: SF-Phoenix.
http://www.roadbook2012.blogspot.com/ Verslag juni 2012: Las Vegas-Denver (met Havasupai en GT/Y)
http://juliannicoline.blogspot.com/ Verslag Juni 2010: SF-Phoenix.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij nemen wel altijd iets mee, zeker bij langere wandelingen. Backpackers nemen ook een voorraad mee, dat kan ook (dat moet 's nachts dan wel bear proof opgehangen worden).
Marianne
Marianne
Ik dacht inderdaad al, hoe hou ik het zo lang vol zonder iets te eten.
Neem je dan nog speciaal eten mee dat niet zo'n geur afgeeft of maakt dat niet uit?
Neem je dan nog speciaal eten mee dat niet zo'n geur afgeeft of maakt dat niet uit?
-
- Amerika-expert
hallo,
een dagtocht maken zonder te eten : velen zullen dat niet zien zitten. Gewoon uw picnic meenemen in je rugzak. Is trouwens in zekere zin een ,,veiligheid", want moest je een beer tegenkomen die mensen associëert met eten en dichterbij komt zal hij vooral aandacht hebben voor je rugzak. Hebben het meegemaakt : beer naar rugzak, eten zoeken, rugzak volledig in frut getrokken, en met het eten een boom in. maar gelukkiglijk geen enkele aandacht voor de mensen.
Jacques
een dagtocht maken zonder te eten : velen zullen dat niet zien zitten. Gewoon uw picnic meenemen in je rugzak. Is trouwens in zekere zin een ,,veiligheid", want moest je een beer tegenkomen die mensen associëert met eten en dichterbij komt zal hij vooral aandacht hebben voor je rugzak. Hebben het meegemaakt : beer naar rugzak, eten zoeken, rugzak volledig in frut getrokken, en met het eten een boom in. maar gelukkiglijk geen enkele aandacht voor de mensen.
Jacques
Bij dat bearproof opbergen van eten gaat om langer dan een paar minuten. 's Nachts bijvoorbeeld.
Als je blijft praten tijdens een wandeling zal een beer echt niet naar je toekomen. Wij hebben altijd iets te eten bij ons en nog nooit een beer van dichtbij gezien.
Ons is destijds in Canada aangeraden om te blijven praten, zingen of fluiten tijdens een wandeling in berengebied.
Beren ruiken trouwens ook voedsel waar (voor mensen) geen geur aan zit. Wij hebben door beren openbroken auto's gezien, waar de eigenaren een zakje M&M's op de achterbank hadden laten liggen. Alles goed opbergen dus !
Als je blijft praten tijdens een wandeling zal een beer echt niet naar je toekomen. Wij hebben altijd iets te eten bij ons en nog nooit een beer van dichtbij gezien.
Ons is destijds in Canada aangeraden om te blijven praten, zingen of fluiten tijdens een wandeling in berengebied.
Beren ruiken trouwens ook voedsel waar (voor mensen) geen geur aan zit. Wij hebben door beren openbroken auto's gezien, waar de eigenaren een zakje M&M's op de achterbank hadden laten liggen. Alles goed opbergen dus !
Ik hoop dat dit lollig bedoeld is, maar toch kan ik er niet om lachen. Dan maar gezien worden als zeurpiet, en er voor waarschuwen. Je zal altijd zien dat er toch mensen zijn die er naar luisteren. Een beer rent harder dan jij en weglopen is dus optie. Je rugzak wegwerpen naar de beer biedt je een veel grotere kans op overleven dan proberen de beer eruit te sprinten.kaiman schreef:Of je moet een goede conditie hebben en de beer voor blijven.
-
- Amerika-expert
inderdaad, een beer valt gelukkiglijk slechts hoogst uizonderlijk mensen aan. op 1,5 uur werden wij en anderen die in de omgeving aan het picnicken waren driemaal geconfronteerd met een naderende beer die telkens enkel interesse had voor eten en rugzakken. Voor wie supervoorzichtig wil zijn en zijn nieuwe ( ?) rugzak niet wil kwijtspelen : een oude rugzak of een plastiek zak of iets dergelijks meenemen, met wat eten in om de beer af te leiden en gelukkig te maken. En zijn er een aantal mensen : bij mekaar gaan staan, groot maken ( armen in de lucht), lawaai maken.Je rugzak wegwerpen naar de beer biedt je een veel grotere kans op overleven dan proberen de beer eruit te sprinten.
maar vooral : lawaai maken, zingen, een bel aan de rugzak, af en toe luid spreken.
Jacques
Je kan gewoon je eten meenemen. Ik vind het stom als je voor een paar uur gaat lopen en niets meeneemt. Je lichaam heeft eten nodig en als je ergens vast komt te zitten moet je ook iets bij je hebben. Ik neem altijd eten mee en wat extra's zoals cliffbars , granola enz. Beren ruiken alles. Pepermuntjes, chapstick zelfs alles wat geen eten is. Je bent zelf, kan zelf ook voedsel zijn voor de beer
Ik heb vorige week in de backcountry gecampeerd in de GSMNP. gewoon voorzichtig zijn en eten goed weg leggen en niets, zelfs geen klokhuis van een appel achterlaten.

rijocaer
-
- Amerika-expert
Hoorde onlangs dat als je het op een sprintje wilt zetten met een beer je het beste down hill kunt gaan ipv uphill. Want dat kunnen ze niet en rollen dan om.
Elke andere kant op is de beer stukken sneller dan jij.
Elke andere kant op is de beer stukken sneller dan jij.
@Staceybeesie, helaas, ook dat is een mythe.
http://www.mountainnature.com/wildlife/ ... unters.htm
Zie situation 3, punt "do not run".
http://www.mountainnature.com/wildlife/ ... unters.htm
Zie situation 3, punt "do not run".
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Ik hoop dat dit lollig bedoeld is, maar toch kan ik er niet om lachen. Het was inderdaad lollig bedoeld.
Tja tuurlijk moet je het zien met een breede lag.
................... zal het niet meer doen
Er lopen dagelijk mensen in het park met eten in hun rugzak heb er zelf ook gelopen en heb er nooit last van gehad.
Ik kwam een oude man tegen die al jaren in het park wandeld met eten in de rugzak. Zijn geheim was een oude broodtrommel van metaal te gebruiken.
Maar ik durf niemand het advies te geven om het te doen.
Zelf ben ik bij het visiter center geweest om advies te vragen. Hun andwoord was als er een beer is die op je afkomt wandelen is om je rugzak op de grond te zetten en langzaam weg te lopen terwijl je de beer in de gaten houd. De beer ruikt het eten en zal de mens niet snel lastig vallen.
Als je in Yosemite Valley overnacht heb je de grootste kans om een beer te zien als je 's avonds laat nog rond de campings loopt of 's morgensvroeg bij het krieken van de dag. Een deel van de beren heeft, niet geheel ten onrechte, het idee dat sommige toeristen slordig met voedsel omgaan en trekken dan als het donker wordt de vallei in op zoek naar voedselresten. Zo bezoeken in de zomer elk nacht wel een of meerdere beren de campings in de vallei, vaak gevolgd door een ranger. Als de ranger overigens eerder dan de beer achtergelaten voedselresten bij je aantreft, dan kan je rekenen op een fikse boete!

Tja tuurlijk moet je het zien met een breede lag.

Er lopen dagelijk mensen in het park met eten in hun rugzak heb er zelf ook gelopen en heb er nooit last van gehad.
Ik kwam een oude man tegen die al jaren in het park wandeld met eten in de rugzak. Zijn geheim was een oude broodtrommel van metaal te gebruiken.
Maar ik durf niemand het advies te geven om het te doen.
Zelf ben ik bij het visiter center geweest om advies te vragen. Hun andwoord was als er een beer is die op je afkomt wandelen is om je rugzak op de grond te zetten en langzaam weg te lopen terwijl je de beer in de gaten houd. De beer ruikt het eten en zal de mens niet snel lastig vallen.
Als je in Yosemite Valley overnacht heb je de grootste kans om een beer te zien als je 's avonds laat nog rond de campings loopt of 's morgensvroeg bij het krieken van de dag. Een deel van de beren heeft, niet geheel ten onrechte, het idee dat sommige toeristen slordig met voedsel omgaan en trekken dan als het donker wordt de vallei in op zoek naar voedselresten. Zo bezoeken in de zomer elk nacht wel een of meerdere beren de campings in de vallei, vaak gevolgd door een ranger. Als de ranger overigens eerder dan de beer achtergelaten voedselresten bij je aantreft, dan kan je rekenen op een fikse boete!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 23 Reacties
- 2880 Weergaves
-
Laatste bericht door Somarits
-
- 4 Reacties