Vandaag een update vanuit het hete Moab.
Deze morgen alweer vroeg opgestaan en dan uitgebreid gaan ontbijten. Er waren weeral Belgium Waffels. Dus ik was in mijn nopjes.
Daarna vertrokken naar Mesa Verde.
We waren vrij snel aan de ingang van het park, maar dan was het toch nog een stukje rijden tot aan het Visitor Center. Daar hebben we dan wat informatie gekregen en hebben dan de eerste toer van de dag geboekt voor Balcony House.
Dit was de zwaarste tocht en zeker niet voor mensen die in slechte conditie waren of bang hadden van hoogtes. Je moest namelijk een paar keer een houten ladder van 32feet hoog opklimmen. Op het einde moest je ook door een enorm smalle tunnel.
Onze ranger noemde Ed. Het was een enorm goede gids. Enorm grappig en hij gaf heel veel nuttige informatie. We vonden het park prachtig. Het is zeker iets van de hoogtepunten uit onze reis. Dit was zeker 3dollar de man waard.
Daarna hebben we nog een korte hike gedaan naar een uitzichtpunt over de Soda Canyon. Het was wel weeral enorm heet. Te heet voor de tijd van het jaar. Maar ja, dat horen we toch altijd, nietwaar?
Tegen de middag zijn we gaan shoppen in de Wal Mart. Dit moet je ook gezien hebben als je naar Amerika gaat. We hebben daar lekkere dingen gekocht voor onze lunch.
Dan onze auto nog eens vol getankt en doorgereden naar Moab.
We waren hier vrij snel, hadden dus ruim de tijd om het hotel te verkennen en genieten van de pool en hot tub. We logeren hier in het Moab Valley Inn. echt weer een aanrader. Alles wat je van een hotel verwacht en zeker niet duur. Het is wel heel druk in Moab. Alle hotels zitten stampvol. Gelukkig dat we gereserveerd hebben. Ons vorig hotel was ook al volgeboekt.
Na uitgebreid gerust te hebben zijn we de city gaan verkennen.
Al die mooie winkeltjes bekeken en lekker gaan eten in Italiaans restaurant.
We hebben beetje veel wijn gedronken, maar kom het is vakantie nietwaar?
Daarna hebben we tickets gekocht voor de plaatselijke cinema. We gaan zo meteen naar de "Da Vinci Code" zien.
We zijn eens benieuwd wat dat gaat geven. In Amerika naar de cinema gaan.
Morgen weet ik daar alles over te vertellen.
We gaan morgen trouwens ook raften. Ons Elsie wordt hier elken dag avontuurlijker. Tegen het einde van het verlof springt ze uit een vliegtuig denk ik

Allé ik ga jullie allemaal eens laten want de film gaat beginnen.
Greetings from the very hot Moab.