Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Liveverslag Bjorn en Elsie vanuit de USA.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Bjorn
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Bjorn »

Hello again,

Vandaag een update vanuit het hete Moab.
Deze morgen alweer vroeg opgestaan en dan uitgebreid gaan ontbijten. Er waren weeral Belgium Waffels. Dus ik was in mijn nopjes.
Daarna vertrokken naar Mesa Verde.
We waren vrij snel aan de ingang van het park, maar dan was het toch nog een stukje rijden tot aan het Visitor Center. Daar hebben we dan wat informatie gekregen en hebben dan de eerste toer van de dag geboekt voor Balcony House.
Dit was de zwaarste tocht en zeker niet voor mensen die in slechte conditie waren of bang hadden van hoogtes. Je moest namelijk een paar keer een houten ladder van 32feet hoog opklimmen. Op het einde moest je ook door een enorm smalle tunnel.
Onze ranger noemde Ed. Het was een enorm goede gids. Enorm grappig en hij gaf heel veel nuttige informatie. We vonden het park prachtig. Het is zeker iets van de hoogtepunten uit onze reis. Dit was zeker 3dollar de man waard.
Daarna hebben we nog een korte hike gedaan naar een uitzichtpunt over de Soda Canyon. Het was wel weeral enorm heet. Te heet voor de tijd van het jaar. Maar ja, dat horen we toch altijd, nietwaar?
Tegen de middag zijn we gaan shoppen in de Wal Mart. Dit moet je ook gezien hebben als je naar Amerika gaat. We hebben daar lekkere dingen gekocht voor onze lunch.
Dan onze auto nog eens vol getankt en doorgereden naar Moab.
We waren hier vrij snel, hadden dus ruim de tijd om het hotel te verkennen en genieten van de pool en hot tub. We logeren hier in het Moab Valley Inn. echt weer een aanrader. Alles wat je van een hotel verwacht en zeker niet duur. Het is wel heel druk in Moab. Alle hotels zitten stampvol. Gelukkig dat we gereserveerd hebben. Ons vorig hotel was ook al volgeboekt.
Na uitgebreid gerust te hebben zijn we de city gaan verkennen.
Al die mooie winkeltjes bekeken en lekker gaan eten in Italiaans restaurant.
We hebben beetje veel wijn gedronken, maar kom het is vakantie nietwaar?
Daarna hebben we tickets gekocht voor de plaatselijke cinema. We gaan zo meteen naar de "Da Vinci Code" zien.
We zijn eens benieuwd wat dat gaat geven. In Amerika naar de cinema gaan.
Morgen weet ik daar alles over te vertellen.
We gaan morgen trouwens ook raften. Ons Elsie wordt hier elken dag avontuurlijker. Tegen het einde van het verlof springt ze uit een vliegtuig denk ik :)
Allé ik ga jullie allemaal eens laten want de film gaat beginnen.
Greetings from the very hot Moab.
Je kan het verslag van mijn 1e Amerikareis lezen op volgende link....
http://bjornenelsieinamerika.web-log.nl
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Hoi Bjorn,

Ik ben benieuwd hoe jullie Da Vinci Code vinden, wij gaan zondag. Leuk je verslag zo te volgen!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Bjorn schreef:We gaan zo meteen naar de "Da Vinci Code" zien.
We zijn eens benieuwd wat dat gaat geven. In Amerika naar de cinema gaan.
Hallo Bjorn en Elsie,

leuk om weer een update te lezen.

Een bezoek aan een Amerikaanse bioscoop vnd ik altijd weer bijzonder. Grote beker popcorn en cola en genieten maar! :D Tijdens mijn vakanties ga ik ook altijd minstens 1x naar de bioscoop. De Da Vinci Code had ik ook graag in Amerika gezien maar ik weet niet of ik tot zolang kan wachten. :)

Veel plezier nog.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Hoi Bjorn en Elsie,

Leuk stukje heb je weer geschreven. Het is echt genieten zo "live" erbij aanwezig te zijn, zeker nu jullie in het mij geliefde Moab zitten. Over precies 4 weken zijn wij daar ook weer. Onze allereerste warme maaltijd in Moab, 13 jaar gelden, was ook bij die Italiaan.

Wil je een keer heel lekker eten, ga dan naar het vrij nieuwe restaurant de "Broken Oar". Van binnen helemaal van hout en buiten een groot terras waar ook de gril is. Heel goed eten en leuke bediening. Als je van Arches komt is het bij de Days Inn rechtsaf en dan na 100 m aan de linkerkant.

Fijne vakantie verder.

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

hekkie schreef:Wil je een keer heel lekker eten, ga dan naar het vrij nieuwe restaurant de "Broken Oar". Van binnen helemaal van hout en buiten een groot terras waar ook de gril is. Heel goed eten en leuke bediening. Als je van Arches komt is het bij de Days Inn rechtsaf en dan na 100 m aan de linkerkant.
Jammer, maar helaas. The Broken Oar in Moab is gesloten.
Wij stonden daar voirig najaar ook al voor een dichte deur en eenmaal thuis zag ik een paar maanden later op hun website, dat de zaak gesloten is, zie http://www.thebrokenoar.net/
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

markro schreef:
hekkie schreef:Wil je een keer heel lekker eten, ga dan naar het vrij nieuwe restaurant de "Broken Oar". Van binnen helemaal van hout en buiten een groot terras waar ook de gril is. Heel goed eten en leuke bediening. Als je van Arches komt is het bij de Days Inn rechtsaf en dan na 100 m aan de linkerkant.
Jammer, maar helaas. The Broken Oar in Moab is gesloten.
Wij stonden daar voirig najaar ook al voor een dichte deur en eenmaal thuis zag ik een paar maanden later op hun website, dat de zaak gesloten is, zie http://www.thebrokenoar.net/
Hé, dat wist ik niet. Wij hebben er vorig jaar september nog gegeten, toen bestond de zaak bijna 1 jaar. Hebben ze het waarschijnlijk niet gered wat heel jammer is. Het eten was uitzonderlijk goed in een heel gezellige ambience. Ik denk dat de ligging (niet in de Mainstreet) hun de das om gedaan heeft. Het ligt net niet in het toeristische voetgangersgebied waar iedereen langsloopt.

Bedankt voor de correctie Marco.

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Rudi
Amerika-newbie

Las Vegas Gran CAnyon

Bericht door Rudi »

Hallo,

Das straf ik ben gisteren hier in LAs Vegas aangekomen om 16h30 in namiddag en we zijn dan vanavond na eerst auto opgehaald te hebben en hotel bezocht en douchke genomen de stad verkend het was er verschrikkelijk warm voelde wel goed aan de wind was wel warm,het verschil van Belgie ,Chicago en LAs Vegas was gewoon dubbele temp,we landde om 16h30 met 105 gr.
Het was vrij druk vanavond in de stad en veel gokkers.Wij verlaten morgen Las Vegas en reizen naar Arizona waar ik ga werken maandag,we gaan wel morgen de Gran Canyon bezoeken.
Ik laat misschien nog wel eens berichtje na.Morgen zitten we savonds in Lake Havasu.Groetjes,Rudi
Ps:-Nu net om 2h snachts waren mensem nog in buitenzwembad aan t zwemmen.
Bjorn
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Bjorn »

Howdy folks,

Hier weer wat nieuws uit het nog altijd extreem warme Moab.
Vanmorgend ietske later opgestaan dan normaal. We hebben geslapen tot 7u. En dat is werkelijk uitslapen :)
Dan zijn we gaan ontbijten. Ons Elsie had weer lekkere wafeltjes gebakken.
Daarna zijn ze ons komen ophalen om te gaan raften.
Dit was een zalige belevenis. Lekker genieten op het water en de prachtige natuur bewonderen. We hebben de Colorado ongeveer 17 miles afgevaren.
We zaten maar met 4 personen in de raft, dus we hadden enorm veel plaats.
Als gidsen hadden we 2 jonge meiskes en 1 jonge gast. Het waren heel toffe mensen en hebben heel lang met hun gebabbeld.
We waren al helemaal verkocht om een 7daagse raft met hun te ondernemen.
Dan kan je de colorado afvaren door de Grand Canyon etc.
Onderweg zijn we ook gestopt op een strandje en daar hebben ze een lekkere lunch voor ons klaar gemaakt.
Ondanks we ons goed hadden ingesmeerd, zijn we toch allebei een beetje verbrand.
's Avonds zijn we nog even gaan wandelen in de city en nog een frisse pint gedronken. Nu is onze pijp weer helemaal uit en gaan zo meteen in ons bedje kruipen.
Morgen is het weeral vroeg dag en vertrekken we naar Bryce Canyon.
Weeral een hoogtepunt, vooral voor Elsie. Zij vond dit vorig jaar het mooiste dat ze ooit gezien had.
Dus tot morgen allemaal.
Groetjes Bjorn & Elsie
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Hallo vakantiegangers!

Weer leuk om te lezen wat jullie zoal beleven. Over 3,5 week zitten wij ook in Moab en je hebt me eigenlijk een beetje lekker gemaakt om daar toch ook een keer te gaan raften. Het is nu een geschikte tijd daar voor.

Een paar jaar geleden wilden we het ook doen in Moab. Wij zijn naar zo'n boekingskantoortje gegaan en daar werd het ons eigenlijk afgeraden omdat het min of meer "saai" zou zijn. We waren toen in september en in het begin van het seizoen schijnt het water veel wilder te zijn en dan is het leuker om te raften.

Veel plezier in Bryce Canyon, ook één van mijn favoriete parken....

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Bjorn
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Bjorn »

Hey Marjan,

Het raften is vooral zalig om dat je op een andere manier kunt genieten van de natuur. Het is vooral rustgevend. Je moet dus wel zeker geen wilde toestanden verwachten. Er zijn enkele rapids klasse 1 tem 3.
Daar moet je je even vasthouden, wil je niet in het water vallen. Voor de rest is het gewoon genieten van de rust en de natuur.
Indien je echt actie wilt, kan je het andere stuk van de Colorado afvaren.
Dit kan je ook op 1 dag doen. Dit zou veel wilder zijn, maar is ook een heel stuk duurder. Wij hebben geboekt bij Worldwideriver.com
Deze is een heel stuk goedkoper dan de rest. En had veel minder succes dan de grote maatschappijen in Moab zoals: Adrift, Moab Adventure etc.
Dus je ziet met veel minder op een raft.
Volledige dag inc lekkere lunch=39USD.
Best niet duur vonden wij.
Groetjes B&E
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Bjorn schreef:Hey Marjan,

Het raften is vooral zalig om dat je op een andere manier kunt genieten van de natuur. Het is vooral rustgevend. Je moet dus wel zeker geen wilde toestanden verwachten. Er zijn enkele rapids klasse 1 tem 3.
Daar moet je je even vasthouden, wil je niet in het water vallen. Voor de rest is het gewoon genieten van de rust en de natuur.
Indien je echt actie wilt, kan je het andere stuk van de Colorado afvaren.
Dit kan je ook op 1 dag doen. Dit zou veel wilder zijn, maar is ook een heel stuk duurder. Wij hebben geboekt bij Worldwideriver.com
Deze is een heel stuk goedkoper dan de rest. En had veel minder succes dan de grote maatschappijen in Moab zoals: Adrift, Moab Adventure etc.
Dus je ziet met veel minder op een raft.
Volledige dag inc lekkere lunch=39USD.
Best niet duur vonden wij.
Groetjes B&E
Hoi Bjorn,

Bedankt voor je informatie. Lijkt me erg leuk om het een keer te doen, maar al te wild hoeft van mij ook weer niet. Zoals jij het beschrijft, lijkt het me fantastisch. Ik ken het stuk waar geraft wordt heel goed. Vaak zijn we langs de Coloradoriver gereden via de SR 128 die vlak langs het water loopt en de rafters hebben we dus al heel vaak gezien.

Heb jij van te voren via internet geboekt? En wat bedoel je precies met "en had veel minder succes"??

Misschien kun je me nog wat wijzer maken.

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Bjorn
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Bjorn »

Hey Marjan

Ik bedoel dat dit bureau niet in de Main Street gelegen is. Dus hij is minder bekend bij het grote publiek.
Wij hebben in Moab zelf getelefoneerd met dat bureau en hebben dan telefonisch gereserveerd. De volgende morgen zijn ze ons dan komen ophalen aan het hotel.
groetjes B&E
Bjorn
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Bjorn »

Howdy folks,

Nog wat nieuws vanuit cowboyland.

Vanochtend rond 8u weer vertrokken vanuit Moab voor een rit van 280 Miles naar Bryce Canyon. We waren hier vrij snel, rond 1u waren we ter plekke.

Zoals de meesten wel zullen weten is dit één van onze lievelingsplaatsen.
Ik vond hem precies nog mooier dan vorig jaar. Toen we Bryce vorig jaar bezochten was de Navajo Trail gesloten doordat de ze een heel harde winter hadden gehad en het pad niet bewandelbaar was. Maar dit jaar hadden we meer geluk. We hebben dan ook de Navajo Trail naar beneden gewandeld om dan weer langs de queen's garden trail terug omhoog te klimmen.
Zalige wandeling.
Daarna zijn we nog even naar inspiration point doorgereden omdat je daar tocht het mooiste uitzicht hebt over de canyon.

Nadat we dit alles gedaan en gezien hadden was het tijd om in te checken in ons hotel de Ruby's Inn. Toen we ons gesetteld hadden in onze kamer zijn we gaan aanschuiven bij het Cowboy's Buffet. Heerlijk, vooral die ribbekes en deze keer ben ik niet ziek geworden.

Wij gaan stillaan in ons bedje kruipen want morgen vertrekken we alweer naar Zion.

Groetjes,
Elsie en Björn.
theac
Amerika-ontdekker

Bericht door theac »

wij waren een paar dagen geleden in Zion. de riverside walk is afgesloten na ongeveer een mile, we vonden het jammer dat het nergens aangekondigd stond, behalve dan bij het begin van de trail

groeten en veel plezier daar
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

theac schreef:wij waren een paar dagen geleden in Zion. de riverside walk is afgesloten na ongeveer een mile, we vonden het jammer dat het nergens aangekondigd stond, behalve dan bij het begin van de trail
Weet je ook waarom die was afgesloten? Ik zit daar over precies 3 weken nl. en eigenlijk wil ik nog verder de Narrows in.

Fijne vakantie verder.

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

hekkie schreef:
theac schreef:wij waren een paar dagen geleden in Zion. de riverside walk is afgesloten na ongeveer een mile, we vonden het jammer dat het nergens aangekondigd stond, behalve dan bij het begin van de trail
Weet je ook waarom die was afgesloten? Ik zit daar over precies 3 weken nl. en eigenlijk wil ik nog verder de Narrows in.

Fijne vakantie verder.

Groetjes Marjan
Heb jij een zwemdiploma dan anders wordt het moeilijk denk ik :wink:
theac
Amerika-ontdekker

Bericht door theac »

hekkie schreef:

Fijne vakantie verder.

Groetjes Marjan

het water stond te hoog, zie onze foto (de laatste)
http://www.harena.nl/amerika/10/10.html
Bjorn
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Bjorn »

Hello hello

Again a new update from us.
Vanmorgend zijn we doorgereden naar mijn lievelingspark Zion.
Elsie haar lievelingspark was Bryce.
De afstand van Bryce naar Zion is vrij kort. We waren hier dus al vrij vroeg.
We hebben dan meteen maar een hike gedaan.
We namen de shuttle dienst tot weeping rock. Daar hebben we de hike naar Hidden Canyon gedaan. Dit is een wandeling waar je zeker geen angst voor hoogtes mag hebben. Het begin is een vrij steile klim om daarna een stuk met kettingen naast een afgrond van 400M te lopen.
Uiteindelijk kom je terecht in een smalle canyon, hoog gelegen in de rotsen.
Om deze canyon door te lopen, moest je over heel wat rotsen klauteren.
Het was dus best wel een avontuurlijke wandeling. Maar prachtig van natuur en heel leuk.
Daarna zijn we nog even langs het Visitor Center geweest en wat boodschappen gedaan.
Vervolgens zijn we gaan inchecken in ons gelievde hotel: "Cliffrose Lodge"
Het is hier nog even zalig en mooi als vorig jaar.
Ongetwijfeld het beste hotel van heel de reis.
Prachtige tuin met veel bloemen, pool en prachtige jacuzzi heel de nacht open.
Het hotel is het dichtst gelegen bij de ingang van het park.
Prachtige zichten vanuit de tuin van het hotel.
En je kan ook gratis films huren in de receptie van het hotel.
Dus voor ieders wat wils.
Het hotel zit wel weeral stampvol. Dus weeral goed dat we gereserveerd hebben.
We zijn gaan eten in de pizza & noodle company. Ook dit kennen we van onze vorige reis. We wisten nu dat we 1 pizza voor 2 personen moesten nemen.
Zelfs dat hebben we niet opgekregen. En iedereen, zelfs al die Amerikanen eten daar 1 pizza voor 2. Volstrekt normaal hier. Een cola ofzo kostte 1,75USD en daar mocht je zoveel voor gaan tappen als je wou.
Morgen gaan we normaal Angels landing trail wandelen. Dit is één van de bekendste wandelingen in het park en in de namiddag misschien nog de Narrows.(Als we al terug in de rivier mogen wandelen)
Dus tot morgen allemaal.
(We gaan nu nog even in de jacuzzi zitten onder een prachtige sterrenhemel)
Greets Bjorn & Elsie
Bjorn
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Bjorn »

Vandaag een nieuwe update vanuit Zion.
Vanmorgend vroeg opgestaan om de bekende Angels Landing Trail te beklimmen.
Het was vooral aangeraden om vroeg te starten wegens de grote hitte na de middag.
Het eerste stuk is een serieuze klim van 1488 feet.
Dan kom je op een plateau waar je al een prachtig uitzicht hebt over de Canyon.
Het laatste stuk is echt kletteren met koorden met langs beide kanten een enorm diepe afgrond. Heel veel mensen gaan niet verder voor het laatste stuk.
Ook Elsie moest daar passen. Maar ik als berggeit wou toch het einde halen.
Achteraf bekeken is het toch niet volledig zonder risico.
Maar ik ben toch terug levend beneden geraakt :)
Op de terugweg zijn we nog een slang tegengekomen, dus dat vond ons Elsie maar spannend.
Maar het was echt een prachtige wandeling met onderweg heel veel bloemen en cactussen die volop in bloei waren.
Daarna wilden we nog naar de Narrows gaan. Maar deze waren spijtig genoeg nog steeds afgesloten voor het publiek wegens teveel stroming en water.
Dan zijn we maar terug naar het hotel gegaan en hebben een lekker ontspannend tuin-pool namiddagje gehouden.
Daarna nog gaan eten in de lekkere pizzeria in Springdale.
Straks nog even in het brubbelbad onder de sterrekes en dan zal ons pijp weer uit zijn voor vandaag.
Morgen vertrekken we naar Vegas, om daar onze laatste dagen in luxe en ontspanning door te brengen.
We moeten toch een beetje uitgerust zijn voordat we terug aan het werk moeten he.
Spijtig genoeg nadert het einde...
Groetjes B&E
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Hallo Bjorn en Elsie,

jullie vermaken jullie nog prima lees ik. :D

De Angeles Landing Trail wil ik over iets minder dan een maand ook lopen. Krijg er al helemaal zin in! :)

Geniet nog maar even van de laatste dagen in Amerika en vooral Las Vegas.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer