Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Waar langs rijden bij route 66? (eerste keer USA)
Waar langs rijden bij route 66? (eerste keer USA)
Midden augustus ga ik met mijn man naar de USA.
We komen aan in Los Angeles en maken een rondreis van 20 dagen.
De eerste dag overnachten we in LA zelf, maar de volgende dag willen we de legendarische route 66 volgen.
We rijden dan van LA naar Laughlin.
Ik heb twee routes uitgezocht a.h.v. tips van mensen, maar wat moet je niet missen op de route 66?
Route 1:
La- Twentynine Palms (Joshua Trees)
Twentynine Palms - Utah Trail
Utah Trail - Essex
Essex - Laughlin
Route 2:
La - Victorville
Victorville - Helendale
Helendale - Barstow
Barstow - Calico Ghost Town
Calico Ghost Town - Dagget
Dagget - Ludlow
Ludlow - Amboy
Amboy - Goffs
Goffs - Laughlin
We komen aan in Los Angeles en maken een rondreis van 20 dagen.
De eerste dag overnachten we in LA zelf, maar de volgende dag willen we de legendarische route 66 volgen.
We rijden dan van LA naar Laughlin.
Ik heb twee routes uitgezocht a.h.v. tips van mensen, maar wat moet je niet missen op de route 66?
Route 1:
La- Twentynine Palms (Joshua Trees)
Twentynine Palms - Utah Trail
Utah Trail - Essex
Essex - Laughlin
Route 2:
La - Victorville
Victorville - Helendale
Helendale - Barstow
Barstow - Calico Ghost Town
Calico Ghost Town - Dagget
Dagget - Ludlow
Ludlow - Amboy
Amboy - Goffs
Goffs - Laughlin
Re: Waar langs rijden bij route 66? (eerste keer USA)
Calico, altijd leuk om even te kijken!!
De eerste route gaat door Joshua Tree NP. Als je zoveel mogelijk van R66 wil zien doe dan bv.
Wigwam motel in Rialto, R66 Museum Victorville. Naar Barstow en bij Daggett van I40 af en de meanderende National Trails hw (R66) volgen. Deze loopt langs I40. Je komt in Newberry Springs en kan daar iets eten of drinken bij het Bagdad Cafe (van de film...). Bij Ludlow verlaat R66 I40. Stil stuk naar Amboy. Van de Abc gehuchten zal je niet veel zien (Siberia, Klondike, Bagad, Cadiz, Danby, Essex, Fenner, Goffs.). Zie Amboy Crater voor Amboy en stop bij Roy's Cafe, een R66 icon met een gesloten motel. Even verderop zijn de restanten van Roadrunners Restaurant. Uiteindelijk kom je weer op I40. Na Goffs kan je us95 volgen tot de afslag Laughlin (163) of vlak voor Needles over de brug en dan via Needles Hw naar Laughlin.
Vergeet niet de volgende dag via Oatman te rijden als je richting GC gaat.
Neem water mee, vul je tank in Barstow en een cooler kan ook goede diensten bewijzen . Je zal ook heel wat vrachttreinen op deze route zien. Vinden we altijd geweldig. mile lang met soms 4 locomotieven. Als het dus om R66 gaat moet je de tweede route volgen.
Yeehaw
Wigwam motel in Rialto, R66 Museum Victorville. Naar Barstow en bij Daggett van I40 af en de meanderende National Trails hw (R66) volgen. Deze loopt langs I40. Je komt in Newberry Springs en kan daar iets eten of drinken bij het Bagdad Cafe (van de film...). Bij Ludlow verlaat R66 I40. Stil stuk naar Amboy. Van de Abc gehuchten zal je niet veel zien (Siberia, Klondike, Bagad, Cadiz, Danby, Essex, Fenner, Goffs.). Zie Amboy Crater voor Amboy en stop bij Roy's Cafe, een R66 icon met een gesloten motel. Even verderop zijn de restanten van Roadrunners Restaurant. Uiteindelijk kom je weer op I40. Na Goffs kan je us95 volgen tot de afslag Laughlin (163) of vlak voor Needles over de brug en dan via Needles Hw naar Laughlin.
Vergeet niet de volgende dag via Oatman te rijden als je richting GC gaat.
Neem water mee, vul je tank in Barstow en een cooler kan ook goede diensten bewijzen . Je zal ook heel wat vrachttreinen op deze route zien. Vinden we altijd geweldig. mile lang met soms 4 locomotieven. Als het dus om R66 gaat moet je de tweede route volgen.
Yeehaw
Laatst gewijzigd door Yeehaw op 12 jul 2011, 16:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Wij hebben maar 'n klein stukje route 66 gereden (Williams tot Oatman) en vond zelf Seligman en Oatman erg leuk.
Bedankt voor de tips. Deze neem ik echt mee in mijn planning. De volgende dag ga ik inderdaad langs Oatman. Lijkt me echt leuk om zo'n spookstadje te bekijken.
Is Calico nog de moeite waard? Of moet je daar gesol zijn geweest?
Is Calico nog de moeite waard? Of moet je daar gesol zijn geweest?
Calico is wel leuk om te bezoeken, wel een beetje 'toeristisch' , maar je bent ten slotte een toerist
Is niet duur maar voor sommige dingen moet je extra betalen. Als je de tijd hebt, zeker doen.
Stop ook zeker bij het Wigwam motel om een foto te maken, loop ook even naar binnen en koop een kaart ofzo, Kumar, de beheerder, is een geweldige gast!
Als je ook langs Seligman komt, daar ook even stoppen en Crookton road tot Ash Fork rijden. Een ritje door Williams is ook de moeite waard, laatste plaats waar 66 gebypassed werd door de interstate.

Stop ook zeker bij het Wigwam motel om een foto te maken, loop ook even naar binnen en koop een kaart ofzo, Kumar, de beheerder, is een geweldige gast!
Als je ook langs Seligman komt, daar ook even stoppen en Crookton road tot Ash Fork rijden. Een ritje door Williams is ook de moeite waard, laatste plaats waar 66 gebypassed werd door de interstate.
-
- Amerika-ontdekker
Ik ben aan het twijfelen aan een bezoek aan Galico of Bodie.
Galico zou ik kunnen bezoeken als ik van L.A. naar Laughlin rij.
Bodie kan ik inplannen op weg van Bishop naar Yosemite.
Waarschijnlijk is Bodie veel authentieker en interessanter dan Galico, maar ik moet hiervoor dan wel extra tijd vrijmaken. Tijd die ik liever wil besteden aan de Tiogapas.
Galico ligt halverwege tussen LA & Laughlin en zou een korte stop kunnen zijn. Rest van de reisweg is niet zo interessant, of vergis ik mij.
Galico heb ik ooit (30 jaar geleden) bezocht.
Graag jullie advies.
Galico zou ik kunnen bezoeken als ik van L.A. naar Laughlin rij.
Bodie kan ik inplannen op weg van Bishop naar Yosemite.
Waarschijnlijk is Bodie veel authentieker en interessanter dan Galico, maar ik moet hiervoor dan wel extra tijd vrijmaken. Tijd die ik liever wil besteden aan de Tiogapas.
Galico ligt halverwege tussen LA & Laughlin en zou een korte stop kunnen zijn. Rest van de reisweg is niet zo interessant, of vergis ik mij.
Galico heb ik ooit (30 jaar geleden) bezocht.
Graag jullie advies.
Ik vond Bodie indrukwekkender om te bezoeken. Kost je wel wat tijd, de rit vanaf Lee Vining en terug kost je toch wel 1 tot 1,5 uur (heen en terug) extra. Dan heb je Bodie nog niet gezien en daar moet je ook de tijd voor nemen vind ik. Waar slaap je in / na Yosemite?
Ik weet niet waar je slaapt in LA, maar de Route van LA tot Laughlin kan ook wel wat tijd kosten als je de oude 66 neemt... Je kunt in Barstow en Victorville nog Route 66 musea bezoeken maar verder kom je onderweg weinig tegen waar je echt veel tijd zult besteden, dus heb je wel ruim de tijd om Calico te bezoeken.
Als ik moest kiezen tussen Calico en Bodie kies ik in ieder geval voor Bodie. Zorg ervoor dat je er met opening bent (9 uur in Augustus) en je hebt ruim de tijd om naar Yosemite te gaan.
Gewoon allebei bezoeken is ook een optie...
Ik weet niet waar je slaapt in LA, maar de Route van LA tot Laughlin kan ook wel wat tijd kosten als je de oude 66 neemt... Je kunt in Barstow en Victorville nog Route 66 musea bezoeken maar verder kom je onderweg weinig tegen waar je echt veel tijd zult besteden, dus heb je wel ruim de tijd om Calico te bezoeken.
Als ik moest kiezen tussen Calico en Bodie kies ik in ieder geval voor Bodie. Zorg ervoor dat je er met opening bent (9 uur in Augustus) en je hebt ruim de tijd om naar Yosemite te gaan.
Gewoon allebei bezoeken is ook een optie...

Galico wordt hier en daar op de forums beschreven als een Tourist Trap. Kan er niet over oordelen want in ben er niet geweest. Wel in Bodie en ik zou Bodie niet willen missen. Reken op 3 uur van Lee Vining en terug met een bezoek aan Bodie. 3 miles naar Bodie is unpaved. Van Bishop naar Bodie (parkeerplaats) is 2 uur rijden (snelle rijder...) maar je wil toch ook wel stoppen bij Mono Lake. Gewoon vroeg vertrekken uit Bishop. Het mooiste gedeelte van Tioga Road vind ik het eerste stuk van Lee Vining naar de booth op de pass en Tuolumne Meadows. Daarna zijn er heel veel bomen.
-
- Amerika-ontdekker
We slapen in de valley (yosemite lodge). Dus Bodie nog bezoeken zal niet zo eenvoudig zijn.
Laughlin is gewoon een tussenstop tussen LA & grand canyon. Dus hebben we heel de dag om er te geraken (+/- 5 uur rijden - niet via route 66)
Stuk route 66 zou voor de volgende dag zijn. van Laughlin over oatman naar Grand Canyon.
Bedankt voor de tips over Barstow & Victorville.
Het feit dat ik deze maal Bodie niet kan bezoeken, kan ik natuurlijk nog als excuus aanwenden om één van de volgende jaren terug naar de VS te reizen.
Laughlin is gewoon een tussenstop tussen LA & grand canyon. Dus hebben we heel de dag om er te geraken (+/- 5 uur rijden - niet via route 66)
Stuk route 66 zou voor de volgende dag zijn. van Laughlin over oatman naar Grand Canyon.
Bedankt voor de tips over Barstow & Victorville.
Het feit dat ik deze maal Bodie niet kan bezoeken, kan ik natuurlijk nog als excuus aanwenden om één van de volgende jaren terug naar de VS te reizen.

Van Lee Vining naar Yosemite Valley heb je pak m beet 2 uur nodig om te rijden, dus lijkt mij dat je ruim de tijd hebt om er nog dingen bij te doen, maar hangt allemaal van je voorkeuren af natuurlijk... Ik ben in ieder geval blij dat ik het niet gemist heb.
-
- Amerika-ontdekker
Voila, Bodie aan het reisschema toegevoegd.
Bedankt voor de tips.
Bedankt voor de tips.
Wij overnachtte in 2008 ook in Lee Vining en gingen eerst naar Bodie in de morgen om vervolgens via Tioga Pass naar de valley te rijden. Wij maakten nog twee wandelingen bij Tuolumne Meadows.
Kan je nalezen op onze site, dag 16 (foto's ontbreken nog, wordt aan gewerkt
)
Bodie is een must see als je van ghost towns houdt
Bart
Kan je nalezen op onze site, dag 16 (foto's ontbreken nog, wordt aan gewerkt

Bodie is een must see als je van ghost towns houdt
Bart
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
Als je ook langs Seligman komt, daar ook even stoppen en Crookton road tot Ash Fork rijden.
Is die Crookton road normaal begaanbaar? Aangezien ik m bijvoorbeeld in Google Maps niet kan selecteren als route?
All I know, is that i'm standing in a place..where...the future is like the skies of L.A.
Er ligt zelfs een nieuwe asfaltlaag op!
Hahah, ok, staattie genoteerd
De een adviseerd om via Oatman te rijden, de ander geeft aan dat je naar Roy's café moet...en aangezien wij dus nog nooit over de R66 gereden hebben, rijden we gewoon alles(Vanaf Williams, tot L.A)! We vinden het héérlijk om auto te rijden, en we hebben nog geen hotels geboekt, dus we gaan heerlijk op weg en we zien wel 

All I know, is that i'm standing in a place..where...the future is like the skies of L.A.
That's the R66 spirit 

Grts, Bart
- UtopiaX
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Wij doen waarschijnlijk een stuk Route 66 tussen Williams & Flagstaff.
Is dat makkelijk te vinden?

Dat is niet zo'n heel groot stukje en is voor een groot deel dirt, maar goed te doen, alleen niet als het regent. Er is ook een doodlopend stukje bij Bellemont.UtopiaX schreef:Wij doen waarschijnlijk een stuk Route 66 tussen Williams & Flagstaff.
http://tinyurl.com/will-flag
Williams ademt wel echt 66 uit, je kunt de 'loop' doen door het stadje, dan kom je veel motels tegen en nog een oud tankstation.
Voor het stukje doodlopend moet je bij Bellemont van de interstate af. Daar heb je wel wat vergane glorie, maar verwacht er niet te veel van.
zie http://www.stjo66.de/images/66-AZ2005-3 ... olie39.JPG
Goede keuze, vergeet niet te tanken in Kingman voordat je naar Oatman gaat. En tussen Needles en Barstow kom je niet echt een overnachtingsplaats tegen, en dat is toch wel een eindje rijden... Tussen Needles en Barstow kun je eventueel nog tanken bij Fenner en Amboy (Roy's, heb wel eens gehoord dat de benzine daar op was).caatje85 schreef:Hahah, ok, staattie genoteerdDe een adviseerd om via Oatman te rijden, de ander geeft aan dat je naar Roy's café moet...en aangezien wij dus nog nooit over de R66 gereden hebben, rijden we gewoon alles(Vanaf Williams, tot L.A)! We vinden het héérlijk om auto te rijden, en we hebben nog geen hotels geboekt, dus we gaan heerlijk op weg en we zien wel
Als je in Williams bent kun je de EZ Guide aanschaffen, zo weet je precies hoe je moet rijden en weet je wanneer je onderweg wat leuks tegenkomt.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 25 Reacties
- 2558 Weergaves
-
Laatste bericht door paulr
-
- 7 Reacties