Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Hulp bij looproutes eerste keer Yosemite
Re: Hulp bij looproutes eerste keer Yosemite
Marianne, dank je wel. Wel een goed idee om toch die bus te nemen. Gaat weer op ons lijstje.
Even een heel andere vraag.
Wij komen op de dag van aankomst binnen via de oostingang en rijden over de Tioga Pass.
Onderweg zijn er verschillende views die we natuurlijk even op de foto willen zetten.
We hebben dan wel alle dingen nog in de auto zitten, zoals koffers/tassen.
Kunnen we, zonder dat we ons druk hoeven te maken over beren, de auto langs de kant van de weg zetten?
Of moeten we de auto bij de oostingang parkeren en van daaruit lopen?
Wij komen op de dag van aankomst binnen via de oostingang en rijden over de Tioga Pass.
Onderweg zijn er verschillende views die we natuurlijk even op de foto willen zetten.
We hebben dan wel alle dingen nog in de auto zitten, zoals koffers/tassen.
Kunnen we, zonder dat we ons druk hoeven te maken over beren, de auto langs de kant van de weg zetten?
Of moeten we de auto bij de oostingang parkeren en van daaruit lopen?
-
- Amerika-expert
hallo,
gewoon de tioga pass overrijden en (veilig) parkeren waar je foto wil nemen. en je van al dat berengedoe niet teveel aantrekken, ik wil maar zeggen : er ligt daar niet achter iedere rots een bende beren te wachten op een toerist met rugzak of eten in de auto.
de auto aan de ingang achterlaten en te voet het enorme park instappen : is door de afstand en langs een drukke weg gewoonweg niet te doen ( tenzij ik de vraag niet goed begrepen heb).
Jacques
gewoon de tioga pass overrijden en (veilig) parkeren waar je foto wil nemen. en je van al dat berengedoe niet teveel aantrekken, ik wil maar zeggen : er ligt daar niet achter iedere rots een bende beren te wachten op een toerist met rugzak of eten in de auto.
de auto aan de ingang achterlaten en te voet het enorme park instappen : is door de afstand en langs een drukke weg gewoonweg niet te doen ( tenzij ik de vraag niet goed begrepen heb).
Jacques
Jacques,
Bedankt voor de geruststelling.
Bedankt voor de geruststelling.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Beren trekken zich ook niets van parkgrenzen aan, dus bij de ingang laten staan helpt niet veel. Is ook niet praktisch.
Je zult 's nachts de auto leeg moeten halen, maar onderweg kun je etenswaren in de auto laten liggen.
Wij hebben ook wel langere wandelingen gemaakt op weg van Mammoth Lakes naar de vallei, zie ons 2004 en 2006 verslag.
Marianne
Je zult 's nachts de auto leeg moeten halen, maar onderweg kun je etenswaren in de auto laten liggen.
Wij hebben ook wel langere wandelingen gemaakt op weg van Mammoth Lakes naar de vallei, zie ons 2004 en 2006 verslag.
Marianne
- gleuknie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Volgens mij heb je geen idee hoe groot Yosemite is en hoe lang de Tioga Road is. Even een voorbeeldje: Olmsted Point aan de Tioga Road ligt al bijna 50 kilometer van de oostingang. Dat zou bijna 100 kilometer heen en terug zijn. Dat vind zelfs ik teveel lopen.Chantal21 schreef:Of moeten we de auto bij de oostingang parkeren en van daaruit lopen?

Groetjes René
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
Nee klopt, als je het allemaal leest denk je o..dat doen we zo even.
Maar gelukkig zijn er meerdere mensen al eens vaker in Yosemite geweest, die ons deze handige tips aanreiken.
Maar gelukkig zijn er meerdere mensen al eens vaker in Yosemite geweest, die ons deze handige tips aanreiken.
- gleuknie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Is niet zo vreemd hoor. Ik las afgelopen week nog eens mijn eigen topic uit 2009 door en daar wou ik eventjes door Bodie heen rijden.
Dat is een ghosttown vlakbij de oost-ingang van Yosemite. Als ik daar inderdaad door heen was gereden, was ik waarschijnlijk opgepakt. 

Groetjes René
- IngeRene
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ai ai ai sterkte voor alle betrokkenen, incl rangers
Mist Trail Temporarily Closed; unconfirmed reports of one or more visitors going over Vernal Fall http://1.usa.gov/nxUtkc
Mist Trail Temporarily Closed; unconfirmed reports of one or more visitors going over Vernal Fall http://1.usa.gov/nxUtkc
Lees alles over onze fantastische vakantie naar ZW-USA op Belderbos naar Amerika '11 blog. Andere reizen vind je op IngeRene.nl
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
-
- Amerika-ontdekker
Bizar, wij hebben ongeveer een uur ervoor de Mist Trail gelopen tot aan de helft van Vernal Fall. Ik ben blij dat we het niet gezien hebben met onze dochters van 9 en 12.
We hoorden wel 's middags helicopters, we wisten toen niet waarvoor.
We hoorden wel 's middags helicopters, we wisten toen niet waarvoor.
Wij rijden op 16/ç van SF naar Yosemite, en hebben 17/9 een ganse dag vrij voor wandelingen. Is het nodig om de bus naar Glacier point te reserveren, of kunnen we dit daar op 16/9 regelen?
Bedankt!
Stijn
Bedankt!
Stijn
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Die bus is alleen nodig als je vanuit Glacier Point de Panorama Trail wilt lopen. Je hebt het over wandelingen, maar als je de PT doet zul je geen andere wandelingen meer doen.
Ik heb geen idee hoe druk het is in september, maar als je zeker weet dat je de PT wilt doen zou ik voor de zekerheid reserveren. En dan bij voorkeur de eerste bus, dan heb je ruim de tijd om voor het donker terug te zijn. Overnacht je in het park?
Marianne
Ik heb geen idee hoe druk het is in september, maar als je zeker weet dat je de PT wilt doen zou ik voor de zekerheid reserveren. En dan bij voorkeur de eerste bus, dan heb je ruim de tijd om voor het donker terug te zijn. Overnacht je in het park?
Marianne
We plannen inderdaad om die dag enkel de PT te doen. We zullen eens kijken om die bus dan al te reserveren.
Wij logeren in El Portal.
Wij logeren in El Portal.
- gleuknie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik kan niet garanderen dat het voor ons bij alleen de Panorama Trail blijft.
In die prachtige natuur krijg ik altijd energie voor 10.

In die prachtige natuur krijg ik altijd energie voor 10.

Groetjes René
ik lees hier op het forum veel over de panorama trail en de mist trail. Maar vraag me af welke trails er nog zoal aanraders zijn. Wij verblijven 2 nachten in yosemite op north pines. De eerste dag rijden we vanuit bischop over de tioga road naar yosemite. De volgende dag hebben we een volledige dag.
De dag erop rijden we smorgens vroeg richting san francisco.
We hadden ook graag een bezoekje gebracht aan de sequoia bomen.
Iemand die ons een beetje kan helpen met de indeling van onze dagen ?
De dag erop rijden we smorgens vroeg richting san francisco.
We hadden ook graag een bezoekje gebracht aan de sequoia bomen.
Iemand die ons een beetje kan helpen met de indeling van onze dagen ?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je de Panorama Trail gaat lopen ben je bijna een hele dag bezig, dus bedenk eerst goed of je die wilt lopen.
De eerste dag kun je langs de Tioga Road een paar korte wandelingen doen of viewpoints (Olmsted Point) bekijken. Zie hier voor een overzicht van wandelingen langs de Tioga Road.
Waarschijnlijk zul je ook nog een stop bij Mono Lake willen maken, dus die eerste dag is dan al aardig vol.
Voor de volle dag zou je de PT kunnen doen, maar ik vind de Mist Trail vanuit de vallei ook een aanrader (omhoog via de Mist Trail naar de Vernal Fall en via de Mist Trail of John Muir Trail terug). Is minder tijdrovend dan de PT. Je kunt dan nog met de auto naar Glacier Point rijden, en iets onder GP de wandeling naar Sentinel Dome of Taft Point maken. Op de terugweg naar de vallei even stoppen bij de Tunnel View.
De Mariposa Grove kun je op de ochtend doen dat je naar SF rijdt. Er zijn ook nog andere plaatsen waar sequoia's staan, zoals de Merced Grove en de Tuolumne Grove.
Marianne
De eerste dag kun je langs de Tioga Road een paar korte wandelingen doen of viewpoints (Olmsted Point) bekijken. Zie hier voor een overzicht van wandelingen langs de Tioga Road.
Waarschijnlijk zul je ook nog een stop bij Mono Lake willen maken, dus die eerste dag is dan al aardig vol.
Voor de volle dag zou je de PT kunnen doen, maar ik vind de Mist Trail vanuit de vallei ook een aanrader (omhoog via de Mist Trail naar de Vernal Fall en via de Mist Trail of John Muir Trail terug). Is minder tijdrovend dan de PT. Je kunt dan nog met de auto naar Glacier Point rijden, en iets onder GP de wandeling naar Sentinel Dome of Taft Point maken. Op de terugweg naar de vallei even stoppen bij de Tunnel View.
De Mariposa Grove kun je op de ochtend doen dat je naar SF rijdt. Er zijn ook nog andere plaatsen waar sequoia's staan, zoals de Merced Grove en de Tuolumne Grove.
Marianne
Marianne hartelijk bedankt voor de super uitleg!!
Of we langst mono lake gaan rijden weten we nog niet, net als bodie. Dat zal op de moment zelf van het uur en de goesting afhangen. Maar voor de moment zegt men gevoel in een trek naar yosemite.
Is het eventueel mogelijk om die eerste dag na de tioga road nog naar de sequoias te gaan ?
Hoeveel tijd moet je voor een bezoek aan de sequoia's uit trekken?
Of we langst mono lake gaan rijden weten we nog niet, net als bodie. Dat zal op de moment zelf van het uur en de goesting afhangen. Maar voor de moment zegt men gevoel in een trek naar yosemite.

Is het eventueel mogelijk om die eerste dag na de tioga road nog naar de sequoias te gaan ?
Hoeveel tijd moet je voor een bezoek aan de sequoia's uit trekken?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat lijkt me niet handig, het is een aardig eind rijden (heen en terug toch gauw 2 uur) en je zult minimaal een uur uit moeten trekken ter plaatse.
Ik kan je aanraden om eens zelf wat meer op te zoeken, dan gaat het allemaal wat meer leven, en dan zie je wellicht ook nog andere dingen die hier niet genoemd worden maar voor jou wel interessant zijn. Je stelt erg veel vragen die of al eerder hier zijn beantwoord of die gemakkelijk te vinden zijn op bijvoorbeeld de NPS-site (kijk eens naar de kaart, en naar het plan your visit gedeelte) of op googlemaps.
En zoals ik al zei zijn er meer sequoia groves, die wel op jullie route liggen, misschien is dat iets?
Marianne
Ik kan je aanraden om eens zelf wat meer op te zoeken, dan gaat het allemaal wat meer leven, en dan zie je wellicht ook nog andere dingen die hier niet genoemd worden maar voor jou wel interessant zijn. Je stelt erg veel vragen die of al eerder hier zijn beantwoord of die gemakkelijk te vinden zijn op bijvoorbeeld de NPS-site (kijk eens naar de kaart, en naar het plan your visit gedeelte) of op googlemaps.
En zoals ik al zei zijn er meer sequoia groves, die wel op jullie route liggen, misschien is dat iets?
Marianne
volgens google maps duurt het 1 uur en een kwartier om van North Pines naar Mariposa grove te rijden, maaar klopt dit wel? Lijkt me weinig..
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 1807 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 4 Reacties