Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Mooiste wandelingen Zion NP
Mooiste wandelingen Zion NP
Hallo.
We zijn maar 1 dag in zion. We willen daar dan ook 1 of 2 wandelingen maken. Iemand die een wandeling aan kan raden? We zaten zelf aan de Canyon overlook trail en pa'rus trail te denken. De emerald pools lijken ons ook mooi, maar weet niet of deze in september nog de moeite waard zijn.
Noot van Dennis: Informatie over (wandelingen in) Zion kun je ook op deze pagina op AA vinden.
We zijn maar 1 dag in zion. We willen daar dan ook 1 of 2 wandelingen maken. Iemand die een wandeling aan kan raden? We zaten zelf aan de Canyon overlook trail en pa'rus trail te denken. De emerald pools lijken ons ook mooi, maar weet niet of deze in september nog de moeite waard zijn.
Noot van Dennis: Informatie over (wandelingen in) Zion kun je ook op deze pagina op AA vinden.
Désirée
2009 New York
2011 Zuidwesten
2016 Yellowstone, utah, south dakota, colorado, wyoming
2018 West- Canada
2024 Las Vegas (Death Valley NP, red rock SP, grand canyon NP)
2025 Las Vegas( Valley of Fire, Hooverdam, Ice age fossil SP)
2009 New York
2011 Zuidwesten
2018 West- Canada
Re: Mooiste wandelingen Zion NP
Neem eens een kijkje op de site van Marianne of die van Henriëtte.
Wij deden in 2008 Angels Landing (niet helemaal tot boven vanwege de hitte en daarbijhorende vermoeidheid) en in 2009 Observation Point. Die laatste vonden wij mooier maar ook hoger en langer. 13 km lang waarvan bijna de helft dus steil omhoog, enkel bovenaan is het even plat wandelen eer je aan de rim bent. Je overwint bijna 700 m hoogte. Je wordt beloont met een prachtig uitzicht over Zion.
We deden ook wat korte wandelingen (weeping Rock, Riverside Walk) maar die kunnen het niet halen van O.P.
Bart
Wij deden in 2008 Angels Landing (niet helemaal tot boven vanwege de hitte en daarbijhorende vermoeidheid) en in 2009 Observation Point. Die laatste vonden wij mooier maar ook hoger en langer. 13 km lang waarvan bijna de helft dus steil omhoog, enkel bovenaan is het even plat wandelen eer je aan de rim bent. Je overwint bijna 700 m hoogte. Je wordt beloont met een prachtig uitzicht over Zion.
We deden ook wat korte wandelingen (weeping Rock, Riverside Walk) maar die kunnen het niet halen van O.P.
Bart
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
You can't milk a cow with your hands in your pants
- MichelH
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Observation Point is wellicht teveel van het goede als je er maar een dag bent en je daarna nog moet rijden. Wij hadden ook een dag in Zion, kwamen tegen de avond aan en konden pas de volgende dag gaan wandelen. Wij hebben toen een paar wandelingen gedaan, o.a. Weeping Rock en Riverside Walk. Niet echt spectaculair te noemen. Toen het park uitgereden en na de tunnel nog de Canyon Overlook trail gelopen. Superleuke wandeling van ongeveer half uur-dire kwartier, met adembenemend uitzicht over Zion NP, zeker een aanrader.
Ik kan dit alleen maar bevestigen. Wij waren eind mei in Zion en hebben toen ook de wandeling naar Observation Point gedaan. Een stevige wandeling, waarbij je inderdaad bijna voortdurend stijgt (vergis je niet, ook het dalen vond ik vrij intensief!), maar zeker niet té zwaar (wij zijn beide 30, met een gemiddelde conditie). Het prachtige uitzicht op 't eind is een mooie beloning, maar ook onderweg zie je al schitterende dingen. Bovendien was het erg rustig, in tegenstelling tot bv. de weg naar Emerald Pools. Deze laatste is ons zelfs sterk tegengevallen, we liepen gewoon in 1 lange file naar boven, echt verschrikkelijk was dat!
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Als je niet zoveel tijd hebt is de Pa'rus trail erg leuk om te lopen. Heel rustig, wij kwamen één fietser en één wandelaar tegen en wandeling is door het brede gedeelte van Zion wat ik persoonlijk erg mooi vind. Het is ook een hele makkelijke wandeling, er zit geen stijging of daling in.
Marjon
Marjon
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
The Narrows vond ik de mooiste wandeling. Maar moet je wel een beetje op voorbereid zijn.
Verder vond ik wheeping rock en de emerald pools best tegenvallen in september.
Verder vond ik wheeping rock en de emerald pools best tegenvallen in september.
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
In juli vielen ze ook tegen, vrijwel geen water te zien 

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
De Narrows is inderdaad echt een aanrader.
Ook Weeping Rock is mooi (en erg kort). Wij waren er de eerste keer in september, en toen was het prachtig. Ik denk dat er het hele jaar door een constante stroom is, dus voor Weeping Rock zal de periode waarin je gaat niet veel uitmaken. Je moet je echter geen enorme watervallen voorstellen.
Marianne
Ook Weeping Rock is mooi (en erg kort). Wij waren er de eerste keer in september, en toen was het prachtig. Ik denk dat er het hele jaar door een constante stroom is, dus voor Weeping Rock zal de periode waarin je gaat niet veel uitmaken. Je moet je echter geen enorme watervallen voorstellen.
Marianne
Wij hebben twee weken geleden de riverside walk gedaan die heel druk was maar wel mooi en je ziet er heel veel eekhoorntjes, wat ik wel leuk vond (en we zagen ook een waterslang, die ik best leuk vond zolang hij daar lekker in het water bleef)
en dan ook nog weeping rock, waar ik het uitzicht ronduit schitterend vond
toch even vermelden dat ik nihil conditie heb en dat angels landing en OP voor mijn absoluut geen optie zijn
en dan ook nog weeping rock, waar ik het uitzicht ronduit schitterend vond
toch even vermelden dat ik nihil conditie heb en dat angels landing en OP voor mijn absoluut geen optie zijn
Bedankt voor alle reacties
@ marianne, jouw wandelsite is echt geweldig! Al heel veel af kunnen halen.
@ marianne, jouw wandelsite is echt geweldig! Al heel veel af kunnen halen.
Désirée
2009 New York
2011 Zuidwesten
2018 West- Canada
2009 New York
2011 Zuidwesten
2018 West- Canada
- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
Heeft er iemand trouwens recent het wandelpad naar de Middle Emerald Pools (zoals op de kaart van Zion, links van de Lower pools) bewandeld?
In de brochure van Zion die op dit moment op de NPS site staat, staat er dat deze gesloten is als gevolg van rock slide. En ik had het idee om langs de Middle omhoog te wandelen, dan verder naar de Upper en langs de Lower terug te keren.
In de brochure van Zion die op dit moment op de NPS site staat, staat er dat deze gesloten is als gevolg van rock slide. En ik had het idee om langs de Middle omhoog te wandelen, dan verder naar de Upper en langs de Lower terug te keren.

Onze reisverslagen:
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Nee niet gedaan, maar ik heb ook middle, upper en daarna lower gedaan. Als je een halte verder uitstapt (the grotto) kun je daar de brug over en begint rechts de trail naar Angel's Landing en links een pad naar de pools. Dat pad eindigt bij de middle vanwaar je naar de upper kunt en daarna weer terug naar de lower kunt.
Edit: die trail van the grotto naar de pools is de Kayenta Trail (1mi)
Edit: die trail van the grotto naar de pools is de Kayenta Trail (1mi)
-
- Amerika-ontdekker
Wij zijn er in juni geweest en voor ons was de topper toch echt Observation Point! Wel een pittige wandeling maar wij namen de eerste bus (vertrekt om 5.30 vanuit Springdale) en stonden om 06.00 op de trail (met slechts 2 andere personen...).
Dan ben je dus echt de drukte en de warmte voor; je loopt dan nl. op de heenweg nog een groot deel in de schaduw. Als je dan nog energie hebt, heb je 's middags (of 's avonds) nog tijd om andere uitzichtpunten aan te doen.
The Narrows lijkt me ook leuk maar die konden wij nog niet doen; het water was nog te hoog, de route was destijds nog gesloten.
Johan en Ellen
Dan ben je dus echt de drukte en de warmte voor; je loopt dan nl. op de heenweg nog een groot deel in de schaduw. Als je dan nog energie hebt, heb je 's middags (of 's avonds) nog tijd om andere uitzichtpunten aan te doen.
The Narrows lijkt me ook leuk maar die konden wij nog niet doen; het water was nog te hoog, de route was destijds nog gesloten.
Johan en Ellen
toen wij er waren bij de start van de narrows kwam er net een reddingsploeg aan, wij dachten eerst dat het mss om een training of zo ging, omdat ze niet echt gehaast leken, later die dag hoorden we dat ze toch iemand uit de narrows hebben gehaald, en dat het er niet echt prettig uitzag
wij hebben enkel riverside walk gedaan, mijn reisgezel heeft watervrees (zeg maar fobie) dus de narrows zelf waren geen optie
de trail naar de middle emerald pools was bij ons twee weken geleden ook nog gesloten
wij hebben enkel riverside walk gedaan, mijn reisgezel heeft watervrees (zeg maar fobie) dus de narrows zelf waren geen optie
de trail naar de middle emerald pools was bij ons twee weken geleden ook nog gesloten
- lsl
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
De wandelingen waarbij je moet klimmen en die ik al gedaan heb zijn, in volgorde van zwaarte:
- Hidden Canyon, mooi maar niet spectaculair, de kloof zelf (op het einde) valt wat tegen als je andere (slot)canyons gezien hebt
- Angels Landing, zeer mooi maar niet voor mensen met hoogtevrees, prachtig uitzicht op de top
- Observation Point, prachtig van begin tot eind, veel afwisseling en inderdaad vroeg (ten laatste 8u) vertrekken zodat je nog veel in de schaduw stapt
- West Rim Trail, mooi, lang, zwaar, maar kan niet op tegen AL en OP
Luc
- Hidden Canyon, mooi maar niet spectaculair, de kloof zelf (op het einde) valt wat tegen als je andere (slot)canyons gezien hebt
- Angels Landing, zeer mooi maar niet voor mensen met hoogtevrees, prachtig uitzicht op de top
- Observation Point, prachtig van begin tot eind, veel afwisseling en inderdaad vroeg (ten laatste 8u) vertrekken zodat je nog veel in de schaduw stapt
- West Rim Trail, mooi, lang, zwaar, maar kan niet op tegen AL en OP
Luc
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
-
- Amerikafan
Ik ben pas terug en kan met plezier zeggen dat Zion National Park het mooiste was van alle parken (voor mij dan).
Angels Landing trail was fantastisch ! De Narrows ook, alhoewel ik er wel van nabij een Chinese vrouw bijna heb zien verdrinken en dat is pijnlijk want je kan eigenlijk zelf niks doen, maar ze heeft het gered ! Mijn dochter is groter dan mij en heeft de 2 rugzakken boven haar hoofd kunnen houden maar ik vond een wandelstok toch hoogst noodzakelijk. Maar veel andere wandelaars geven hun wandelstok met plezier weg.
Emerald Pools waren vlug afgehandeld, de moeite waard maar Upper Emerald Pools had helemaal geen groen water zoals in de boekjes, Middle Emerald Pool is inderdaad gesloten en Lower betekende niet zoveel. Weeping Rock is ook heel vlug afgewandeld en bij ons was er bijna geen water. Een Amerikaanse vrouw was in de lente nog geweest en zei dat het dan inderdaad een grote waterval was met veel bloemen (garden) maar nu niets betekende. Zo veel verloren tijd was het niet, ik denk een half uurtje.
Ik heb in Page een paniekervaring gehad (mijn voet was bijna gebroken) en die dokter vertelde me dat zijn droomtrail de Angels Landing van Zion was en was dan ook heel verwonderd dat wij die gedaan hadden (gelukkig voor de verstuikte voet want anders was het niet meer gegaan!).
Angels Landing trail was fantastisch ! De Narrows ook, alhoewel ik er wel van nabij een Chinese vrouw bijna heb zien verdrinken en dat is pijnlijk want je kan eigenlijk zelf niks doen, maar ze heeft het gered ! Mijn dochter is groter dan mij en heeft de 2 rugzakken boven haar hoofd kunnen houden maar ik vond een wandelstok toch hoogst noodzakelijk. Maar veel andere wandelaars geven hun wandelstok met plezier weg.
Emerald Pools waren vlug afgehandeld, de moeite waard maar Upper Emerald Pools had helemaal geen groen water zoals in de boekjes, Middle Emerald Pool is inderdaad gesloten en Lower betekende niet zoveel. Weeping Rock is ook heel vlug afgewandeld en bij ons was er bijna geen water. Een Amerikaanse vrouw was in de lente nog geweest en zei dat het dan inderdaad een grote waterval was met veel bloemen (garden) maar nu niets betekende. Zo veel verloren tijd was het niet, ik denk een half uurtje.
Ik heb in Page een paniekervaring gehad (mijn voet was bijna gebroken) en die dokter vertelde me dat zijn droomtrail de Angels Landing van Zion was en was dan ook heel verwonderd dat wij die gedaan hadden (gelukkig voor de verstuikte voet want anders was het niet meer gegaan!).
- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
Jammer van de Middle Emerald Pools.
Dan zal het zeker zo druk zijn op de andere delen.

Onze reisverslagen:
- LT--
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Goede tips weer! Wij gaan in oktober ook naar Zion, zijn er anderhalve dag/twee dagen. We zijn van plan om de Angels landing te lopen, maar Observation point is nog mooier al ik de verhalen hier zo lees?
- lsl
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
inderdaad, als je de tijd en conditie hebt, kies dan voor Observation Point.
Vertrek in de periode juni-september 's morgens vroeg, dan heb je echt veel schaduw en neem vooral voldoende water mee, reken op 2,5 tot 3 liter per persoon.
Het eerste stuk is het zwaarst, klimmen via switchbacks. Zo kom je in een prachtige kloof, die klim je uit wat zicht op een deel van de oostzijde (achterkant) van het park oplevert. Verder stijgen met veelal mooi uitzicht op Observation Point zelf om dan tenslotte, na even door het struikgewas gestapt te hebben, op Observation Point te komen. Daar heb je vrij zicht over een groot deel van de lengte van Zion Canyon, inclusief Angels Landing. Wordt je stil van.
De benodigde tijd van de wandelingen op de (Zion) NPS website zijn aan de hoge kant maar voor OP hebben we die tijd wel nodig gehad.
Staat bij mij in de top-3 van alle wandelingen ooit.
Luc
Vertrek in de periode juni-september 's morgens vroeg, dan heb je echt veel schaduw en neem vooral voldoende water mee, reken op 2,5 tot 3 liter per persoon.
Het eerste stuk is het zwaarst, klimmen via switchbacks. Zo kom je in een prachtige kloof, die klim je uit wat zicht op een deel van de oostzijde (achterkant) van het park oplevert. Verder stijgen met veelal mooi uitzicht op Observation Point zelf om dan tenslotte, na even door het struikgewas gestapt te hebben, op Observation Point te komen. Daar heb je vrij zicht over een groot deel van de lengte van Zion Canyon, inclusief Angels Landing. Wordt je stil van.
De benodigde tijd van de wandelingen op de (Zion) NPS website zijn aan de hoge kant maar voor OP hebben we die tijd wel nodig gehad.
Staat bij mij in de top-3 van alle wandelingen ooit.
Luc
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
-
- Amerikafan
De canyon overlook trail die al eerder vermeld werd is zeker ook een aanrader. Wel goed opletten als je van Zion naar Bryce rijdt, het is echt direct na de tunnel naar rechts en het is een zeer kleine parking ! De trail begint dan aan de andere kant van de straat en is kort maar prachtig ! (Als je deze parking mist kan je verder ook nog wel parkeren)
Helaas is de helft van onze bagage nog in New York en daar zit mijn dagboek in
Dafkapin, er gebeuren blijkbaar wel wat ongelukken in de nationale parken, als ik je verhaal hoor en ik zie het gezicht van die Chinese vrouw en het gillen van haar kindjes, is het toch niet ongevaarlijk. Ons hadden ze aangeraden de Narrows niet met Teva sandalen te doen maar zeker met echte wandelschoenen en dat is wel nodig !
Ook in Yosemite zijn er vorige week 3 mensen op de mist trail verongelukt, in de Vernal Fall terechtgekomen.
Helaas is de helft van onze bagage nog in New York en daar zit mijn dagboek in

Dafkapin, er gebeuren blijkbaar wel wat ongelukken in de nationale parken, als ik je verhaal hoor en ik zie het gezicht van die Chinese vrouw en het gillen van haar kindjes, is het toch niet ongevaarlijk. Ons hadden ze aangeraden de Narrows niet met Teva sandalen te doen maar zeker met echte wandelschoenen en dat is wel nodig !
Ook in Yosemite zijn er vorige week 3 mensen op de mist trail verongelukt, in de Vernal Fall terechtgekomen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 23 Reacties
- 3328 Weergaves
-
Laatste bericht door redeye
-
- 26 Reacties