Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
waar camperen in Yellowstone?
waar camperen in Yellowstone?
Hallo,
Volgend jaar zomer toeren we met een camper (C25) door de VS. We zijn 3 dagen in Yellowstone (zijn er nog niet eerder geweest, dus alle bezienswaardigheden zijn voor ons interessant). Welke camping is aan te raden (mooi, centraal gelegen, etc)? Of is het handiger om op verschillende campings te gaan staan?
Claudia
Volgend jaar zomer toeren we met een camper (C25) door de VS. We zijn 3 dagen in Yellowstone (zijn er nog niet eerder geweest, dus alle bezienswaardigheden zijn voor ons interessant). Welke camping is aan te raden (mooi, centraal gelegen, etc)? Of is het handiger om op verschillende campings te gaan staan?
Claudia
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: waar camperen in Yellowstone?
HWij gaan ook en hebben 4 volle dagen (met 2x halve dag); Ik ben bezig met een route daar en heb nu 3 campgroudns gereserveerd.
Wij komen uit Cody en staan eerst op Canyon Village (nabij de watervallen). De dag erna maken we een rondje Noorden Yell. naar Mammoth H SPrings.
Dan staan we 2 nachten vrij centraal op Madison. Van daariut bekijken we diverse Geyser Basins.
en de laatste nacht staan we op Grant nabij het meer en richting Teton zeg maar.
Je zou dan een ervan kunnen laten vallen... Die op Grant bijvoorbeeld. Madison schijnt erg mooi te zijn qua loigging en ook centraal tussen de geisers.
je kunt op mijn blog (onderaan de pagina met berichten) zien wat ons plan is.
Als je meer wilt weten dan roep je maar via pb ook Walnic gaat in 2012.
Lees ook wat verslagen van mensen die er waren .. Rob en Annie, Marianne, Michelly, KoMar Jasmino, Dude, .... (sorry als ik je vergeet te noemen) en zo nog velen met hen niet allen zaten op camping maar met de info kun je wel waar een idee krijgen wat je wilt doen.
Wij komen uit Cody en staan eerst op Canyon Village (nabij de watervallen). De dag erna maken we een rondje Noorden Yell. naar Mammoth H SPrings.
Dan staan we 2 nachten vrij centraal op Madison. Van daariut bekijken we diverse Geyser Basins.
en de laatste nacht staan we op Grant nabij het meer en richting Teton zeg maar.
Je zou dan een ervan kunnen laten vallen... Die op Grant bijvoorbeeld. Madison schijnt erg mooi te zijn qua loigging en ook centraal tussen de geisers.
je kunt op mijn blog (onderaan de pagina met berichten) zien wat ons plan is.
Als je meer wilt weten dan roep je maar via pb ook Walnic gaat in 2012.
Lees ook wat verslagen van mensen die er waren .. Rob en Annie, Marianne, Michelly, KoMar Jasmino, Dude, .... (sorry als ik je vergeet te noemen) en zo nog velen met hen niet allen zaten op camping maar met de info kun je wel waar een idee krijgen wat je wilt doen.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Ik vond de camping bij Norris ideaal, redelijk centraal in het park, lekker rustig en op loopafstand van Norris geyser basin. Voor boodschappen, eten en douches hoef je maar een klein eindje te rijden naar Canyon Village.
Wij kwamen uit Grand Teton. Hebben 1 nacht in West Yellowstone doorgebracht en daar het Grizzly and Wolf discovery center bezocht. Daarna 1 nacht op Madison en 2 op Canyon en het park verlaten richting Cody.
2008: Zuid-West: SF-Yosemite-Sequioa-DV-Zion-Bryce-Moab (Arches)-Mesa Verde-Monument Valley-Page-Grand Canyon NR-Grand Canyon SR-LV
2011: West: LV-GT-Yellowstone-Devils Tower-Badlands-Mount Rushmore-Custer SP-RMNP-Arches-Moab-Zion-LV
2011: West: LV-GT-Yellowstone-Devils Tower-Badlands-Mount Rushmore-Custer SP-RMNP-Arches-Moab-Zion-LV
We zijn net terug. Als alle campsites open zijn kun je gewoon elke dag verplaatsen, korte rij afstand en veel bekijken. Madison heeft een prachtige campground qwa ligging, Norris is ook prima. Bij Mammoth Springs een beetje buitenaf maar wel mooi.etc. Fishing Bridge is erg groot net als Bridge Bay. Enkele zijn te reserveren anderen niet.In de Grand Teton is Signal Mountain Campground een aanrader. Centraal, shuttle bus, en internet in de lodge.
- pollyblue
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 30
Wij hebben in juli 2 nachten (met de tent) op madison gestaan. Heel goede ligging tov geyser basin. Daarna reden we door naar roosevelt lodge en dan hebben we ook 2 nachten op grant gestaan. Dat vond ik een onverzorgde campground. Toiletten en sites waren onverzorgd. Dat was bij madison wel even anders.
Maar wat waren de nachten koud! Net geen vriestemperaturen brrrr
Maar wat waren de nachten koud! Net geen vriestemperaturen brrrr
Bedankt voor jullie tips.
We gaan in juli/aug; is het nodig om te reserveren (als dat kan)? En wat moet je eigenlijk gezien hebben in Yellowstone?
We gaan in juli/aug; is het nodig om te reserveren (als dat kan)? En wat moet je eigenlijk gezien hebben in Yellowstone?
Wij zijn half september in Yellowstone geweest met een camper en moesten het park uitrijden om een plaatsje te vinden . De rest van onze reis geen probleem gehad . We spreken wel van september .
Ik zou reserveren om zeker te zijn van een plek. Je kunt volgens mij al een jaar van te voren reserveren voor een aantal cg.
2008: Zuid-West: SF-Yosemite-Sequioa-DV-Zion-Bryce-Moab (Arches)-Mesa Verde-Monument Valley-Page-Grand Canyon NR-Grand Canyon SR-LV
- pollyblue
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 30
zeker en vast reserveren, toen wij er waren half juli waren alle campgrounds volzet.
Wat je moet zien? Teveel om op te noemen, eigenlijk alles in het park. N,O, Z, W, elke windrichting biedt iets uniek in Yellowstone.
Wat je moet zien? Teveel om op te noemen, eigenlijk alles in het park. N,O, Z, W, elke windrichting biedt iets uniek in Yellowstone.
Ik heb nog geen zicht op de afstanden binnen Yellowstone. Kun je bijvoorbeeld vanuit camping Madison naar Old Faithful heen en weer rijden? Of is dat veel te ver? En vanuit camping Madison naar Mammoth Hot Springs? Of dan toch beter van camping wisselen?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat kan allemaal wel, maar je rijdt wel veel heen en weer en vaak rij je niet veel sneller dan 30 mi per uur en als er bizons midden op de weg staan nog minder.
Kijk eens in ons 2004 en 2008 verslag - wij zaten beide keren op twee verschillende plaatsen.
In het noordwestenforum zul je erg veel informatie over Yellowstone kunnen vinden.
Kijk ook eens op de NPS-site. Op deze kaart bijvoorbeeld vind je afstanden in het park.
Marianne
Kijk eens in ons 2004 en 2008 verslag - wij zaten beide keren op twee verschillende plaatsen.
In het noordwestenforum zul je erg veel informatie over Yellowstone kunnen vinden.
Kijk ook eens op de NPS-site. Op deze kaart bijvoorbeeld vind je afstanden in het park.
Marianne
Bedankt! Ik ga kijken. Handig kaartje trouwens.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 20 Reacties
- 4265 Weergaves
-
Laatste bericht door Belenos
-
- 2 Reacties