Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

San Diego zonder wagen

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
els70
Amerikafan
Contacteer:

San Diego zonder wagen

Bericht door els70 »

San Diego is deze stad goed te bezoeken zonder wagen, of is dit niet aan te raden wat betreft de afstanden in het centrum.? En wat is er zoal te beleven?

Van horen zeggen dat dit de gezelligste stad in in de Vs.

groeten
Ingrid1958
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: San diego zonder wagen

Bericht door Ingrid1958 »

Hoi Els70, ik weet niet wanneer je wil gaan, ik kan je (nog) geen antwoord geven maar ben er strakjes (eind okt t/m nov = 5 weken) en dan zal ik veel meer info kunnen verstrekken. als je zo lang kan wachten? ps leuk te lezen dat van horen zeggen het de gezelligste stad is, klint veelbelovend.
:thumbup:
1982 Florida
2005 -2020 Atlanta / Florida (4x) / California (2x/ NYC (3x) / DC / Deep South / New England

http://www.flyingtothewest.waarbenjij.nu
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Wij zijn 2 jaar geleden met de camper in San Diego geweest. De campground was buiten de stad in Chula Vista, en we hebben alles met het openbaar vervoer gedaan. Was heel goed te doen.

Wij hebben daar de meest toeristische dingen gedaan. Sea World, San Diego Zoo, Old Town, US midway, Gaslamp district en downtown. Wij vonden San Diego een leuke stad, en is voor ons best nog een keer voor herhaling vatbaar.
Désirée
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Désirée »

Gaslamp quarter is 's avonds erg gezellig. Verder zijn we naar old point lighthouse geweest met een mooi uitzicht over de stad.
Désirée

2009 New York
2011 Zuidwesten
2016 Yellowstone, utah, south dakota, colorado, wyoming
2018 West- Canada
2024 Las Vegas (Death Valley NP, red rock SP, grand canyon NP)
2025 Las Vegas( Valley of Fire, Hooverdam, Ice age fossil SP)
els70
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door els70 »

Thanks voor reply,
Mocht ik gaan zou het toch pas volgend jaar zijn, tijd genoeg om uit te zoeken dan. Ik las op een Amerikaans forum dat het openbaar vervoer er zeer slecht was, helemaal niet te vergelijken met NY enzovoort,
skywriter
Amerika-ontdekker

Bericht door skywriter »

Hallo :)

Om eerlijk te zijn vind ik het openbaar vervoer in San Diego slecht. Ik heb er 7 maanden gestudeerd in 2002. In 2010 ben ik er terug op vakantie gegaan en we hebben meteen een auto gehuurd. Dit is echt wel een gemak hoor en nodig als je wat wilt zien van de stad en omliggende gebieden.

Wel even opletten dat ze je geen duurdere wagen proberen aan te smeren omdat, toevallig, de wagen die je gereserveerd hebt, er niet meer is ;) Gewoon weigeren. Dan krijg je een betere wagen zonder meerkost. Extra verzekeringen etc ook gewoon weigeren, die heb je niet nodig.

Edit: inderdaad niet te vergelijken met NY!
babbeloebaa
Amerikafan

Bericht door babbeloebaa »

Ko-Mar schreef:Wij hebben daar de meest toeristische dingen gedaan. Sea World, San Diego Zoo, Old Town, US midway, Gaslamp district en downtown. Wij vonden San Diego een leuke stad, en is voor ons best nog een keer voor herhaling vatbaar.
Geweldige tips, maar ik neem aan dat de stad nog meer te bieden heeft?
Volgend jaar juli verblijven wij 2 nachten in San diego..
Heeft iemand hier tips voor wat er nog meer te zien / beleven valt! Wat is echt een must..
Ingrid1958
Amerikakenner

@Babbeloebaa, ik zit er (zie eerder info hier) van 22-10- tot en met 25-11, ik hoop je dan voldoende tips te kunnen geven wat de moeite waard is om te doen, als je zo lang kan wachten, weet nl ff niet wanneer jij gaat?
:)
1982 Florida
2005 -2020 Atlanta / Florida (4x) / California (2x/ NYC (3x) / DC / Deep South / New England

babbeloebaa
Amerikafan

Bericht door babbeloebaa »

Oke.. dan zal ik nog even geduld hebben :wink:
tosca
Amerika-expert

Re: San Diego zonder wagen

Bericht door tosca »

Wanneer je de zoekfunctie gebruikt zul je zien dat er al heel veel over de stad geschreven is :)
Maksim
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Maksim »

Wij zaten in mei dit jaar op hotel op 2 blokken van "Little Italy" en kortbij het museum met de antieke schepen.
Gebruik de Old Town Trolley Tour, dit was schappelijk in prijs en de stops zijn interessant. Bovendien erg grappige chauffeurs die een echte meerwaarde geven aan de tour!

Gaslamp quarter deden wij te voet, maar ik vond dit enorm tegenvallen. Luidruchtig, vies en veel dronkaards. Geen gezellige cafe's en een beetje een louche buurt. Geen aanrader.

Old Town San Diego is iets minder druk, meer en betere eetgelegenheden en veel properder.
skywriter
Amerika-ontdekker

Bericht door skywriter »

Old Town is inderdaad leuker als het Gaslamp Quarter. Persoonlijk vind ik het San Diego Wildlife park interessanter als de San Diego Zoo. In de zoo zitten de dieren in kleine hokjes. En als het echt warm is zitten de dieren in hun hok of liggen ze er versuft bij. Op dat vlak is het Wild Animal Park (Safari Park) veel leuker. Hou er wil rekening mee dat je hier serieus wat moet wandelen. Je kan ook een treintje nemen (langs de giraffen, etc) Zeker doen! :)

Wildlife (Safari Park)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

We op voorhand combi-tickets gekocht. Dit is veel voordeliger dan daar aan de kassa. En je hebt geen lange wachtrijen. Barcode scannen en hup je bent op weg! :)
http://www.sandiegozoo.org/tickets/zootickets.html

Zo hebben we een combi-ticket genomen voor de Zoo en het Safari park en ook ééntje voor Sea World en Universal Studios LA (deze 2 zijn ook de moeite)

We zijn ook naar de haven geweest met de antieke boten.
Afbeelding

Balboa Park is ook fijn om rond te wandelen (en gratis!)
Afbeelding

Afbeelding

The San Diego Lighthouse (Point Loma)
Afbeelding

Het heel bekende Rosecrans Cemetery met de witte graven.
Afbeelding

Horton Plaza shopping mall downtown moet je ook zeker bezocht hebben.
Afbeelding

Maar als je echt wil shoppen dan moet je naar één van de outlets gaan. Horton Plaza is duur.

Een filmpje meepikken in Mission Valley, en daar heb je ook een heel goed steakhouse liggen. "Outback Steakhouse". Dit was er al in 2002 en is er nog steeds. Er is altijd veel volk dus het kan zijn dat je even moet wachten op een tafeltje.

Coronado Island / Coronado Beach zijn ook de moeite . Leuk strand en niet teveel volk.
lovely_laura
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door lovely_laura »

Wij hebben een leuk hotel gevonden in chula vista north is dit een goed gebied om te zitten met 2 kleine kids of is het meer een achterbuurt?
Dat safaripark zag er erg leuk uit denk dat we dat ook gaan doen!
madman
Amerika-newbie

Bericht door madman »

San Diego is opzich prima te doen met het openbaar vervoer en het is goedkoop; 5USD voor een dagkaart. Je moet alleen de tijd hebben, want erg snel gaat het vaak niet en veel overstappen. Alles ligt nu eenmaal ver uit elkaar. Daarentegen sluiten de transfers wel goed op elkaar aan. Je kan gewoon alles bereiken met de bus en/of trolley en tijdens de ritjes is er voldoende te zien. Een auto huren is daarentegen nou ook weer niet zo duur en parkeergeld kennen ze bijna niet. Een tripje met bus+trolley van 1h45m is dan opeens slechts 15minuutjes rijden.

Gaslamp is hartstikke leuk, zeker als je wat jonger bent. Old Town is leuk om te zien en veel Mexicaanse restaurants.
San Diego Zoo is nou ook weer niet veel mooier dan Artis ofzo, maar ze hebben er wel panda's... SeaWorld is spectaculair wat betreft de orka's, maar de huidige dolfijnen en de zeeleeuwen shows zijn beter in het Dolfinarium. Zoo en SeaWorld vind ik erg duur, dus net wat je er voor over hebt.
De outletstores bij de grens met Mexico vind ik alleen aantrekkelijk als je echt op zoek bent naar iets goedkopere sportkleding, maar zelfs dat kan je hier goedkoper via Amazon.com bestellen. Het ritje met de trolley er naar toe is erg lang, maar je ziet wel veel onderweg.
Coronado en de stranden/kustlijn van La Jolla zijn een aanrader; zeker even snorkelen en surfen!
Ingrid1958
Amerikakenner

Ik zit nu in mn derde week in SD, (5 in totaal) en heb na veel wachten iedere keer bij de busstops 2 weken eerder een auto gehuurd), ik zit in Clairemont en dat ligt erg buiten het gangbare (hostfamily), ik vind dus het bussen erg omsclachtig, idd een ritje van ruim een uur met 1 overstap kost me nu 12 minuten. Verder vind ik SD wel een heel gezellige stad, zeker ook Old Town, en in PB (pacific beach) ook altidj van alles te doen, bv taco tuesday , bezoek gebracht aan Seaport Village, Balboa Park, Gaslamp, litte Italy, Horton Plaza, Mt Soledad, San Ysidro, whale watching, bezoek aan La Jolla. Nu idd ook nog naar Point Loma (carbrillo monument) en rosecrans cemetary (als eerder genoemd) en de sunset cliffs. Al met al genoeg te zien, buiten het sporten om.
1982 Florida

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer