Ik heb het niet vermeld in mijn eerdere post, dit jaar hebben we al een stukje route 66 (via Peach springs, Seligman)gereden en ik heb de afslag Supai gezien.
Daarna naar de Grand Canyon South rim gereden en daar ook al een stuk van de South Kaibab trail gelopen.
Bij Skeleton Point zijn we teruggegaan, anders was het te zwaar als een day hike. Je wordt aan alle kanten gewaarschuwd dat je niet te ver de canyon in moet lopen..
Ben dus zeker van plan om voor beide 'activiteiten' er ruim de tijd voor te nemen.
Het lijkt me ongelooflijk mooi om deze watervallen te bezoeken, maar ik had een vraag.. Helaas is er niemand van mijn vriendenkring, die dit ook leuk lijkt..
Vreemd...
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
@Sonja (of anderen die antwoord kunnen geven op deze vraag):
Moet iedereen die mee wil vliegen met de helikopter zich melden? Of kan één iemand anderen ook aanmelden?
Uit je verslag begrijp ik dat jullie om 7.45 in de rij stonden, het 'kantoortje' om 9.00 open ging en dat jullie na 12 uur aan de beurt waren. Is het mogelijk om dan bijv. nog niet uit te checken om 7.45, maar de kamer aan te houden, zodat we na het aanmelden op het gemakje kunnen douchen en eten?
Voor de helicopter moet iedereen zijn naam en gewicht op een lijst zetten.
Ik weet het niet meer zeker (Altzheimer-light) of je nu ook een handtekening moest zetten.
Nadat je staat ingeschreven kan je doen wat je wilt.
Er werd gezegd dat het "kantoortje"om 9:00 uur open zou gaan, maar ze nemen het niet zo nauw met de tijd.
Het was eerder 9:30 dan 9:00 uur eer we in konden schrijven.
Op je gemakje douchen zal niet lukken, want eer je ingeschreven bent, moet je al bijna uitgecheckt zijn uit de lodge.
Voor het eten heb je daarna wel tijd genoeg. Dat kan je doen in het cafe.
Je kan daar ook wat halen en het buiten op eten. Je hebt dan wel een schare honden om je heen zitten die je het eten uit de mond kijken.
Ik moet nog even wat rectificeren.
Ik heb me vergist met de prijzen en permits bij de lodge.
Ik kwam van de week de rekening tegen waar alles op stond.
Overnachting: $145 per nacht
Permit: $35 per persoon
Daarbij komt nog een of andere fee bij (kan het handschrift niet ontcijferen) van $5
Over het geheel betaal je nog eens 10% tax
Wij waren in totaal met z'n 2en $401,50 kwijt voor 2 overnachtingen.
Hiervan hebben we $80 vooruit moeten betalen.
Bedankt voor je aanvulling op de prijzen Sonja, ik vond het ook al vreemd!
Ik las trouwens nog het volgende op de site:
** To ensure that you are able to get on a flight, you must arrive before 1:00pm. As long as you are signed in by 1:00pm, Airwest will stay until the work is done or it gets dark. Weather situations may occur where flights are cancelled for a particular day, or a portion of a day.
Hieruit concludeer ik dat het niet echt nodig is om je om 9.00 te melden, later moet ook kunnen. Je zal dan ws wel een latere vlucht hebben, maar als ik lees dat je van 9 tot na 12 uur hebben moeten wachten, dan ontloopt het elkaar niet zo veel denk ik.
Ik weet niet tot hoe laat je kan inschrijven voor een vlucht.
Ze bleven in ieder geval niet aan het tafeltje zitten wachten op laatkomers.
Afhankelijk van de drukte kan de rij wel eens lang zijn en de natives hebben ook nog voorrang.
Ik zou zo vroeg mogelijk inschrijven.
Heeft iemand toevallig (gisteren) de film "Next" met Nicolas Cage gezien?
Daarin waren wat beelden van Supai (het cafe) en de Havasu Falls te zien.
Alleen leek het in de film of de falls vlakbij het dorp was en de rim van waar ze naar het dorp gingen was ook niet de Hualapai Hilltop.
Ik vroeg me ook al af waar ze dit stuk aan de rim hadden opgenomen. Ze reden eerst met de wagen langs een mooi stuk geasfalteerde weg, prachtig gelegen langs de rim. Daarna gingen ze naar beneden, maar dit was idd niet Hualapai.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.