Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Route van Phoenix naar Grand Canyon

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Nootje
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Route van Phoenix naar Grand Canyon

Bericht door Nootje »

Beste allemaal,

De globale route is zo goed als compleet en aantal hotels zijn geboekt. Ik ben een start aan het maken met wat meer gedetailleerde informatie over onze route.

Wij komen aan op zaterdag (juni) om 17.00 op Phoenix Airport. De auto halen, overnachten in Phoenix Noord (nog niet geboekt) en dan de volgende ochtend vroeg op richting Grand Canyon (overnachting al geboekt). Ik weet alleen niet zo goed welke route te nemen? Via Apache trail lijkt me iets lang in 1 dag, aangezien we ook nog op een redelijke tijd in GC willen aankomen.

Wel zou ik graag een klein stop in Sedona willen maken en een stukje 89A mee willen pakken, maar via welke weg? Via google maps krijg ik de route via de 179. Is dit okee? Of kunnen we de 89A beter ergens eerder pakken (bijv via 260)? Wat zijn verder mooie stukjes om onderweg te stoppen?

Weer bedankt allemaal!
wama4040
Amerikafan

Re: Route van Phoenix naar Grand Canyon

Bericht door wama4040 »

In 2010 deden wij deze rit via de apache trail.
Goed te doen bij droog weer met een gewone auto.
Nadien wel Carwash bezoeken.
Ons verslag:

http://blog.seniorennet.be/1948guido/ar ... ?ID=644540

Dit jaar reden wij van de Grand Canyon naar Florence (70 km onder Phoenix) en hadden nog ruim de tijd in Sedona.
Zie ons verslag:

http://blog.seniorennet.be/verenigdesta ... ?ID=935094

Nog vragen? Terugmailen hé

Ria en Guido
cliffblade
Amerika-ontdekker

Bericht door cliffblade »

Hoihoi,

Ik ben in september van Phoenix naar Grand Canyon gereden via de Highway 17 dan de 40 en dan de 64 was goed te doen en tijd zat voor de GC>

Tip voor je hotel in Phoenix ik heb in Embassy Suite gezeten in Biltmore was erg leuk aan de overkant heb je een nieuwe winkelcentrum met Macy's en eten in de Cheesecakefactory is een aanrader.

Als je meer wil weten hoor ik het wel.

Gr
RoyBergen
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door RoyBergen »

Je kan ook gewoon even montezumas castle bezoeken, dan lunchen in sedona, en dan via de 89 a sedona aan de noordkant te verlaten...daarna weer doorijden naar de south rim, je kunt dan kijken aan welke kant je de grand canyon in wil rijden , via desert view of via de zuidingang...... Apache trail heb ikgeen ervaring mee.....
Je hebt ook nog wupataki national monument aan de oostkant van de grand canyon ....
Nootje
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Nootje »

Bedankt voor jullie reacties! Ik las ook iets over slide rock sp. Is dat ook leuk als tussen stop? Of kunnen we dan beter even Sedona in gaan?
Over montezumas castle had ik nog niet gehoord. Ziet er ook mooi uit! Thnx voor de tip!
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Slide Rock State Park is vooral leuk als je met kinderen reist maar je moet er wel een uur of twee, drie voor uittrekken.
Nootje
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Nootje »

Okee, dan kunnen we dat beter overslaan. Ik zoek meer iets om even de benen te strekken, wat te eten / drinken en wat mooie foto routes/stops.
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

ik zou gewoon, tussen williams en grand canyon, de loop langs sunset crater NM en wupatki NM nemen. Prachtige landschappen. Maak een paar stops voor kleine wandelingen. Wupatki is trouwens een pareltje!
zie ons reisverslag
http://reisverhalen2.webs.com/terugnaarzwusa2011.htm

(Sedona is ook mooi, maar Sunset en wupatki zijn veel relaxer, zo op een eerste dag! heerlijk genieten van landschappen en zelfs wat geschiedenis/cultuur)
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ik weet dat de Wama's er aardig de spat in kunnen hebben maar om de dag na aankomst van N Phx eerst naar de Apache Trail te gaan (20 miles onverhard) en dan nog naar GCNP south rim rijden is naar mijn mening ten sterkste af te raden om het maar netjes te zeggen. Welke route je naar de GC neemt hangt ook van de rest van je reisschema af en hoe lang je voor een bezoek aan GC hebt uitgetrokken.
Yeehaw
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Nootje schreef:.... aangezien we ook nog op een redelijke tijd in GC willen aankomen.
Wat bedoel je hier precies mee? Wil je dezelfde dag nog de Grand Canyon bekijken, of wil je gewoon nog bij daglicht aankomen aan het einde van de middag?

Op zo'n eerste reisdag van je vakantie ben je meestal wel vroeg wakker, je zou die tijd kunnen benutten om ook lekker vroeg op pad te gaan. Je kunt dan via de omgeving van Sedona een leuke route maken met enkele leuke plekjes.

Ik heb via google maps (klik) een route gemaakt die je zou kunnen volgen.

Op deze route rijd je eerst naar de Granite Dells vanuit Phoenix (ongeveer 2 uur rijden), dat is een leuke stop om wat foto's te maken en even de benen te strekken, maar je bent er geen uren kwijt. Hier zie je onze foto's.

Daarna rijd je naar Jerome (ongeveer 3 kwartier rijden), een plaatsje in de bergen dat leuk is om even te verkennen. Je zou er een bezoek kunnen brengen aan de Gold King Mine Ghost town, een oude mijn met een verzameling zooi en oude brikken, maar wel zeer fotogeniek. Klik hier voor onze foto's van deze mijn en ghost town. Wij waren er ongeveer 1,5 uur zoet. Het plaatsje zelf is ook wel schattig om even doorheen te lopen, maar ook dat is heel klein en heb je snel gezien (half uurtje zonder pauzes).

Vanuit Jerome rijd je in ongeveer 3 kwartier richting Sedona. Een leuke picknickstop is Cathedral Rock in Red Rock Crossing, vlakbij Sedona. Daar kun je even wandelen en een paar mooie foto's maken. Verder vinden wij de Chapel of the Holy Cross in Sedona ook heel fotogeniek. Je hoeft hem niet van binnen te bekijken, er langs rijden is al heel leuk! Daarna parkeer je je auto in Sedona zelf en maakt een wandelingetje door het stadje, eventueel een terrasje voor een late lunch of een vroeg diner, alvorens je via de US-89 (mooiste gedeelte van de route is vanaf Sedona naar Flagstaff of andersom) naar Flagstaff en van daar naar de GC. Onze foto's van Sedona (incl. chapel en Cathedral Rock) en Jerome vind je hier. Vanuit Sedona rijd je in ongeveer 2 uurtjes naar Tusayan. Ik weet niet waar jullie overnachten, misschien ben je nog wel eerder op jullie overnachtingsplek.

Mocht je deze route te lang vinden, schrap dan gewoon datgene dat jullie minst interesseert.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Nootje
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Nootje »

Jasmino schreef:
Nootje schreef:.... aangezien we ook nog op een redelijke tijd in GC willen aankomen.
Wat bedoel je hier precies mee? Wil je dezelfde dag nog de Grand Canyon bekijken, of wil je gewoon nog bij daglicht aankomen aan het einde van de middag?

Op zo'n eerste reisdag van je vakantie ben je meestal wel vroeg wakker, je zou die tijd kunnen benutten om ook lekker vroeg op pad te gaan. Je kunt dan via de omgeving van Sedona een leuke route maken met enkele leuke plekjes.
Vroeg vertrekken vanuit Phoenix is inderdaad onze insteek. We zijn niet van plan in Phoenix nog dingen te gaan bekijken.

We willen 's middags geen lange wandeling gaan maken, afhankelijk van de aankomst willen we nog wel 1 of meer view points bezoeken en natuurlijk zonsondergang bekijken. De volgende ochtend willen we dan verder gaan met zonsopgang en dan waarschijnlijk een stukje naar beneden lopen. In de middag rijden we verder naar Page. De dagen erna rijden we nog naar Bryce, Zion en Yosemite, dus wandelen kunnen we nog genoeg :wink:

We overnachten in een Cabin van Bright Angel Lodge.

Super bedankt voor de route! Ziet er top uit! :thumbup: Hier doe ik zeker mijn vriend ook een groot plezier mee :D Mooie foto's ook zeg!
Yeehaw schreef: Ik weet dat de Wama's er aardig de spat in kunnen hebben maar om de dag na aankomst van N Phx eerst naar de Apache Trail te gaan (20 miles onverhard) en dan nog naar GCNP south rim rijden is naar mijn mening ten sterkste af te raden om het maar netjes te zeggen. Welke route je naar de GC neemt hangt ook van de rest van je reisschema af en hoe lang je voor een bezoek aan GC hebt uitgetrokken.
Yeehaw
Ik had wel al zo'n vermoeden dat dat iets te veel van het goede zou zijn op de eerste dag. Apache trail ziet er erg mooi uit, maar we zien nog genoeg mooie plekjes op onze route. Ik denk dat de route van Tipsy een beter idee is. We kunnen op de dag zelf altijd nog kijken hoe het loopt met de tijd en evt nog stops skippen.

Thnx!
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro

Bericht door Doockles »

Jasmino schreef:
Dit lijkt me inderdaad heel nuttig om te weten. Als je enkel die avond en de volgende morgen tijd hebt voor de GC zou ik de eerste dag proberen toch snel naar daar te rijden. Heb je een extra dag GC ter beschikking zou ik die eerste dag aan andere plaatsen besteden. ;-)

De route langs Prescott, Jerome en Sedona lijkt me eerlijk gezegd een beetje optimistisch om dan op een redelijk uur bij de GC aan te komen.
Om je een idee te geven: het eerste jaar reden wij ook van Phoenix naar GC. 's Morgens ontbijten, boodschappen doen en daarna op weg. Montezuma Castle hebben we toen links lagen liggen en iets na de middag waren we in Williams. Daar hebben we dan gepicknickt en zijn we verder door gereden naar de GC. Ik denk dat we daar tegen 15u waren. Dan nog inchecken en op weg naar de rim van de GC. Het was best wel een lange rit vond ik. Dit jaar zijn we langs Prescott gereden en Jerome tot in Sedona. Ook hier weer eerst ontbijten en boodschappen doen en tegen de middag waren we aan de Granite Dells. Daar kan je zeker wel een tijdje rondlopen hoor :-) Dan verder door naar Jerome en Sedona waar we uiteindelijk pas tegen 17u aankwamen. Om dan nog door te rijden naar GC lijkt me niet echt leuk. Je kan zeker langs Sedona rijden, maar ik zou dan niet omrijden langs Prescott, maar eerder mijn tijd aan Sedona besteden. ;-)

Ik ben ook wel benieuwd hoe je route na de GC eruit ziet. Je kan de volgende morgen inderdaad vroeg opstaan voor de zonsopgang. Neem je ontbijt mee, dan kan je het daar opeten. ;-) Vergeet ook niet dat de East drive ook veel mooie uitkijkpunten bevat! Ben je toch ook wel een paar uren zoet mee. Voor Page zou je kunnen stoppen aan Horseshoe Bend.
Nootje
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Nootje »

Dit is hoe de rest van onze route eruit ziet:

1. Amsterdam – Heathrow – Phoenix
2. Phoenix – Grand Canyon
3. Grand Canyon – Page
4. Page – Bryce Canyon
5. Byce Canyon – Zion NP
6. Zion NP – Las Vegas
7. Las Vegas
8. Las Vegas – Death Valley – Lone Pine
9. Lone Pine – via Tioga Pass – Yosemite NP
9. Lone Pine – via Bakersfield – Yosemite NP (wanneer Tioga Pass gesloten is)
10. Yosemite NP
11. Yosemite NP – San Francisco
12. San Francisco
13. San Francisco – Monterey
14. Monterey – Morro Bay
15. Morro Bay – Los Angeles
16. Los Angeles
17. Los Angeles (Universal Studio’s/ San Diego Sea World)
18. Los Angeles (Universal Studio’s/ San Diego Sea World)
19. Los Angeles – Heathrow - Amsterdam
20. Amsterdam

Boodschappen doen we in de avond, dan kunnen we de 1e ochtend meteen gaan rijden bij zonsopgang. :wink:
Doockles
Amerika-expert

Bericht door Doockles »

In 2008 hebben we bijna net dezelfde route gemaakt van Phoenix tot SF (één dagje langer in Zion en omweg via Napa). Hiervan heb ik geen online verslag maar ik wil het je gerust even doormailen als je er interesse voor hebt. Kan je misschien nog wat tips uithalen... :-)
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Je moet wel een ijzeren conditie hebben om na de vlucht London-Phoenix, Immigration in Phoenix en de auto ophalen (mogelijk wachttijd) ook nog boodschappen te gaan doen. Wij willen dan maar een ding: Drank en rust... ;) Als je de volgende dag vroeg Phoenix verlaat zou ik dat boodschappen doen uitstellen tot de volgende morgen langs I17.
Nootje
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Nootje »

Ik ben weer even verder aan het puzzelen en denk dat we alleen even in Sedona zullen stoppen om wat te eten. De route via 179 RedRock scenic Byway (genoeg foto momenten vermoed ik zo) naar Sedona en dan via Flagstaff naar GC. Hoe graag we ook naar Jerome etc zouden willen, denk ik dat het beter is als we dit voor nu even naast ons neer leggen.

We rijden het liefst via de zuid ingang de GC binnen, omdat we de volgende dag via de oost ingang vertrekken richting page.

Mijn vriend zou graag een stukje route 66 rijden. Is er een optie om van Flagstaff via Williams naar GC te rijden over een stukje 66? Ik heb een beetje zitten rommelen met Google maps, maar kom er niet echt uit ;-) Of is dit niet de moeite?
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

wij hebben dat stuk gereden (tussen williams en flagstaff), via de oude route. Die ligt op sommige plaatsen zelfs onverhard (maar goed te doen hoor) en wij vonden het erg tof. Maar er zijn zo wel geen "typische" route 66 memorablia te zien, zoals je wel hebt in Seligman, en in Oatman. dus of dit is wat jullie zoeken?.. ik denk het niet.
Doockles
Amerika-expert

Bericht door Doockles »

Wij zijn indertijd voor we noordwaarts de 64 richting GC reden even langs Williams gegaan. Maar zoveel Route 66 gevoel was daar niet echt vond ik. We waren daar na de middag ongeveer ('s morgens vanuit Phoenix vertrokken), en zijn even door het dorpje gereden, maar daarna weer snel naar de GC vertrokken. ;-) Wij waren eigenlijk op zoek naar het Cruiser's Route 66 Cafe, maar daar zijn we precies voorbij gereden zonder het te beseffen.

Hier vind je bijvoorbeeld wat meer info over het stuk dat je zou willen rijden: http://www.historic66.com/arizona/det-az3.html
Nootje
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Nootje »

Thnx weer voor de reacties! Zo te lezen kunnen we beter vanaf Sedona via Flagstaff direct doorrijden naar GC. Kunnen we beter daar die tijd besteden denk ik.
@Doockles: Thnx nogmaals voor de stukken die je me hebt toegestuurd, heb er echt veel aan :-)
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Flagstaff is een R66 plaats. Als je van Sedona komt blijf dan gewoon de 89 volgen dan kom je vanzelf in Flagstaff. Neem in Flagstaff us 180 naar Valle. Een mooiere route dan de interstate.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer