Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Houston of Austin?
-
- Amerika-ontdekker
Houston of Austin?
In de zomer van 2012 ga ik een aantal steden bezoeken in de VS
nu wil ik ook graag een stad bezoeken in Texas, ik twijfel nu heel erg tussen Houston en Austin.
Ik reis alleen en heb geen rijbewijs, ik houd hier qua accommodatie natuurlijk rekening mee en zal niet ver buiten het centrum verblijven, maar de stad moet wel met het ov te verkennen zijn.
Wie heeft er ervaring met deze steden?
nu wil ik ook graag een stad bezoeken in Texas, ik twijfel nu heel erg tussen Houston en Austin.
Ik reis alleen en heb geen rijbewijs, ik houd hier qua accommodatie natuurlijk rekening mee en zal niet ver buiten het centrum verblijven, maar de stad moet wel met het ov te verkennen zijn.
Wie heeft er ervaring met deze steden?
Re: Houston of Austin?
Ik zou San Antonio kiezen en daarna Austin. Het prachtige State Capitol staat echter in Austin. Ik beschouw Houston niet echt als een toeristenbestemming. Sorry Houstonians...
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als ik moest kiezen tussen Houston of Austin, dan ging ik ook naar San Antonio...
Austin is een leuke stad, maar ik denk dat er in en om San Antonio net iets meer te zien en doen is.

Austin is een leuke stad, maar ik denk dat er in en om San Antonio net iets meer te zien en doen is.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
Ik ben nog niet in San Antonio geweest, maar volgens mijn man is dat erg leuk. Als ik moest kiezen tussen Austin en Houston, zeker Austin!
Terug in Texas!
-
- Amerika-ontdekker
bedankt voor de reacties, ik denk dat Houston sowieso gaat afvallen.
Ik ga mij eens verdiepen in San Antonio, hoor daar veel goede verhalen over.
Ik ga mij eens verdiepen in San Antonio, hoor daar veel goede verhalen over.
- houstonwehaveaproblem
- Amerika-expert
Ik woon al bijna 6 jaar in Houston, maar als ik een stad zou moeten kiezen in Texas dan zeg ik San Antonio
. Wij zijn er getrouwd aan de Riverwalk. Het heeft iets van Utrecht en je kunt zonder vervoer de hele stad verkennen. Een mooie wandeling maken langs de Riverwalk (of een boottochtje). De Alamo bezoeken en wat musea.
Houston downtown is kil en kaal. Het is meer een business centrum. Niet echt iets om je gezellig een dagje te kunnen vermaken. Daarvoor moet je toch meer naar de Galleria toe. Austin heeft ook wel een leuk centrum, met het State Capitol enzo. Maar toch...San Antonio, daar moet je zijn!

Houston downtown is kil en kaal. Het is meer een business centrum. Niet echt iets om je gezellig een dagje te kunnen vermaken. Daarvoor moet je toch meer naar de Galleria toe. Austin heeft ook wel een leuk centrum, met het State Capitol enzo. Maar toch...San Antonio, daar moet je zijn!
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
De Riverwalk is gewoon heel gezellig, en je hebt er restaurants in alle prijsklassen. Je hebt er ook leuke winkeltjes in het centrum zelf, en het centrum is goed te belopen.
Er gaat ook een trolley door het centrum voor de iets langere afstanden.
Je kunt shoppen in Rivercenter Mall vrijwel naast de Alamo, waar ook de IMAX ligt waar je voordat je de Alamo gaat bezoeken eerst de film "Alamo: The Price of Freedom" moet gaan zien: je krijgt dan een goed beeld van wat zich er heeft afgespeeld.
Hou je van historische, sfeervolle gebouwen dan kun je een tour naar de San Antonio Missions doen. Naast de Alamo zijn er nog vier andere 'missions' bewaard gebleven. Google maar eens op San Antonio Mission Trail.
Een leuk idee voor de lunch is de Tower of the Americas bij het congrescentrum (op loopafstand van de Alamo) waar je in het ronddraaiend restaurant een mooi uitzicht op de stad krijgt.
Loop naast de Alamo ook even het Menger Hotel binnen: het is het oudste nog steeds open zij de hotel ten westen van de Mississippi sinds 1859. Ga vooral even naar de bar, en naar de oude lobby met hey glas-in-lood plafond.
Loop ook even naar La Villita, het oudste deel van San Antonio (o.a. bereikbaar via de Riverwalk). Het ligt leuk en heeft enkele aparte winkeltjes.
Van daaruit kun je ook nog even naar El Mercado, twee gebouwen vol met Mexicaanse winkeltjes, van t-shirts tot tassen, van aardewerk tot zilver, van souvenirs tot eettentjes. Leuk om even doorheen te lopen.
Bij de El Mercado ligt ook een van de oudste en meest bekende Mexicaanse restaurants van San Antonio: Mi Tierra. Zeker een aanrader om naar binnen te gaan voor lunch of diner; de aankleding is heel leuk.
Als je nog meer tips wilt of vragen hebt over San Antonio dan laat jet maar weten. Ik ken de stad behoorlijk goed; mijn vrouw komt er vandaan en ik heb er redelijk wat tijd doorgebracht. (Net zoals houstonwehaveaproblem ben ik er ook getrouwd; wij hadden onze receptie in het Menger hotel naast de Alamo, en hebben 's avonds nog trouwfoto's gemaakt voor de Alamo)
Er gaat ook een trolley door het centrum voor de iets langere afstanden.
Je kunt shoppen in Rivercenter Mall vrijwel naast de Alamo, waar ook de IMAX ligt waar je voordat je de Alamo gaat bezoeken eerst de film "Alamo: The Price of Freedom" moet gaan zien: je krijgt dan een goed beeld van wat zich er heeft afgespeeld.
Hou je van historische, sfeervolle gebouwen dan kun je een tour naar de San Antonio Missions doen. Naast de Alamo zijn er nog vier andere 'missions' bewaard gebleven. Google maar eens op San Antonio Mission Trail.
Een leuk idee voor de lunch is de Tower of the Americas bij het congrescentrum (op loopafstand van de Alamo) waar je in het ronddraaiend restaurant een mooi uitzicht op de stad krijgt.
Loop naast de Alamo ook even het Menger Hotel binnen: het is het oudste nog steeds open zij de hotel ten westen van de Mississippi sinds 1859. Ga vooral even naar de bar, en naar de oude lobby met hey glas-in-lood plafond.
Loop ook even naar La Villita, het oudste deel van San Antonio (o.a. bereikbaar via de Riverwalk). Het ligt leuk en heeft enkele aparte winkeltjes.
Van daaruit kun je ook nog even naar El Mercado, twee gebouwen vol met Mexicaanse winkeltjes, van t-shirts tot tassen, van aardewerk tot zilver, van souvenirs tot eettentjes. Leuk om even doorheen te lopen.
Bij de El Mercado ligt ook een van de oudste en meest bekende Mexicaanse restaurants van San Antonio: Mi Tierra. Zeker een aanrader om naar binnen te gaan voor lunch of diner; de aankleding is heel leuk.
Als je nog meer tips wilt of vragen hebt over San Antonio dan laat jet maar weten. Ik ken de stad behoorlijk goed; mijn vrouw komt er vandaan en ik heb er redelijk wat tijd doorgebracht. (Net zoals houstonwehaveaproblem ben ik er ook getrouwd; wij hadden onze receptie in het Menger hotel naast de Alamo, en hebben 's avonds nog trouwfoto's gemaakt voor de Alamo)
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
-
- Amerika-ontdekker
bedankt voor alle tips! ik heb ze opgeschreven, ik word wel steeds enthousiaster over deze stad.
ik ga sowieso ook Austin bezoeken en laat Houston dan maar voor wat het is.
nogmaals bedankt.
ik ga sowieso ook Austin bezoeken en laat Houston dan maar voor wat het is.
nogmaals bedankt.
Omdat ik verliefd ben op de stad Austin raad ik je natuurlijk Austin als eerste aan, maar het pleidooi voor San Antonio snap ik wel.
In 2009 was ik voor het eerst in alle twee de steden, maar ik ben blijven hangen aan Austin en niet aan San Antonio. Dat heeft wel een reden, want ik ga naar Austin voor de muziek. Zeker 50 live bands, iedere avond weer en als muziekliefhebber kan ik mijn geluk daar niet op.
Dus sindsdien ga ik ieder jaar terug naar Austin.
Het centrum van SA is compacter en ook wel iets levendiger dan dat van Austin, hoewel het 2nd street district in Austin vooral in de namiddag en avond erg leuk is.
Vorige week dinsdag liep ik weer eens langs de Riverwalk in SA, maar vond het toch wel veranderd t.o.v. twee jaar geleden. Het was verschrikkelijk druk en vooral 's avonds is het op sommige plaatsen langs de rivier erg luidruchtig en vol.
Neemt niet weg dat SA zeker een bezoek waard is om alle redenen die hier al genoemd zijn.
Dus als je twee steden wilt doen adviseer ik van harte Austin en San Antonio aan en sla Houston maar gewoon over.
In 2009 was ik voor het eerst in alle twee de steden, maar ik ben blijven hangen aan Austin en niet aan San Antonio. Dat heeft wel een reden, want ik ga naar Austin voor de muziek. Zeker 50 live bands, iedere avond weer en als muziekliefhebber kan ik mijn geluk daar niet op.
Dus sindsdien ga ik ieder jaar terug naar Austin.
Het centrum van SA is compacter en ook wel iets levendiger dan dat van Austin, hoewel het 2nd street district in Austin vooral in de namiddag en avond erg leuk is.
Vorige week dinsdag liep ik weer eens langs de Riverwalk in SA, maar vond het toch wel veranderd t.o.v. twee jaar geleden. Het was verschrikkelijk druk en vooral 's avonds is het op sommige plaatsen langs de rivier erg luidruchtig en vol.
Neemt niet weg dat SA zeker een bezoek waard is om alle redenen die hier al genoemd zijn.
Dus als je twee steden wilt doen adviseer ik van harte Austin en San Antonio aan en sla Houston maar gewoon over.
16x USA / 30 staten
- UtopiaX
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
En Dallas? 

- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Tja... Dallas... Het 'night life' in Dallas schijnt redelijk te zijn, maar daar moet je van houden tijdens je vakantie. Verder heb je Dealey Plaza, waar Kennedy is neergeschoten, maar als die vijf minuten om zijn... dan is er in Dallas niet veel meer te beleven...
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
-
- Amerika-ontdekker
Dallas sla ik over, als ik nog meer moet toevoegen aan mijn reis kom ik nooit meer thuis hahaha
ik houd het dus op Austin en San Antonio in Texas, nogmaals bedankt voor de tips.
ik houd het dus op Austin en San Antonio in Texas, nogmaals bedankt voor de tips.
Wij zijn begin dit jaar in April naar Houston (5 dagen) en Austin(3 dagen) geweest.
Wat hebben we een spijt dat we niet langer in Austin en minderlang in Houston zijn gebleven.
We waren absoluut gek van Austin. Vooral het uitgaansleven (6th street, muziek fans) trok ons aan. Alles is ook makkelijker bereikbaar daar.
Eind dit jaar gaan we zelfs terug om daar nieuwjaar te vieren!
Wat hebben we een spijt dat we niet langer in Austin en minderlang in Houston zijn gebleven.
We waren absoluut gek van Austin. Vooral het uitgaansleven (6th street, muziek fans) trok ons aan. Alles is ook makkelijker bereikbaar daar.
Eind dit jaar gaan we zelfs terug om daar nieuwjaar te vieren!
Ik ben 2x een (zakelijke) week in Houston geweest: na bezoek aan NASA was er eigenlijk niets meer te bekijken. Advies van mijn collega's: ga naar San Antonio voor de Riverwalk. Daarnaast is daar natuurlijk The Alamo te bezichtigen.
- houstonwehaveaproblem
- Amerika-expert
Haha, nou zó erg is het nou ook weer niet hoor! Er zijn best dingen te zien in Houston en omgeving. Er zijn hier mooie musea als je daar van houdt, de Galleria area is een leuk gebied om te winkelen en ook in Houston is er uitgaansleven. Maar...Austin en vooral San Antonio doen gewoon gemoedelijker aan, zijn beter bereikbaar en hebben meer iets van een kleine provinciestad vergeleken met Houston.tonnot schreef:Ik ben 2x een (zakelijke) week in Houston geweest: na bezoek aan NASA was er eigenlijk niets meer te bekijken. Advies van mijn collega's: ga naar San Antonio voor de Riverwalk. Daarnaast is daar natuurlijk The Alamo te bezichtigen.
Voordat je nu denkt dat SA een kleine provincie stad is... (en dat beweert HWHAP ook niet...)
1. NY
2. Los Angeles
3. Chicago
4. Houston
5. Phoenix
6. Philadelphia
7. San Antonio.......
Ik weet,
1. NY
2. Los Angeles
3. Chicago
4. Houston
5. Phoenix
6. Philadelphia
7. San Antonio.......
Ik weet,
- houstonwehaveaproblem
- Amerika-expert
Oei, heb ik iemand beledigd?
Ik bedoelde het inderdaad op een positieve manier. Ondanks dat SA één van de grotere steden in de US is, doet het niet zo aan. Houston daarentegen heeft meer een kille/zakelijke uitstraling. SA vind ik vergelijkbaar met een stad als Utrecht.

Ik bedoelde het inderdaad op een positieve manier. Ondanks dat SA één van de grotere steden in de US is, doet het niet zo aan. Houston daarentegen heeft meer een kille/zakelijke uitstraling. SA vind ik vergelijkbaar met een stad als Utrecht.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Klopt, San Antonio voelt helemaal niet als een grote stad. Voornamelijk komt dit doordat het centrum relatief klein is. Er wonen veel mensen, maar die zitten voornamelijk allemaal in de wijken rondom het centrum.
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 69 Reacties
- 27971 Weergaves
-
Laatste bericht door Timothy555