Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Waar en hoe lang van LA tot SFO

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Ingrid
Amerikafan

Waar en hoe lang van LA tot SFO

Bericht door Ingrid »

Over ruim drie weken vertrekken we eindelijk en in verband met onze planning zou ik graag adviezen willen van "kenners"... :D

Hoeveel overnachtingen zouden jullie "doen" op het stuk Los Angeles - San Fransisco (in die volgorde) en welke plaatsen bevelen jullie aan? Het wordt waarschijnlijk camperen of anders motelletjes.

Leuke tips zijn altijd welkom, bedankt alvast!
dieter
Amerikakenner

Bericht door dieter »

Wij doen in augustus het tegenovergestelde (van SFO naar LA en verder naar Las Vegas).
Geef je hierbij onze route :
Dag 1 : aankomst San Francisco.
2 nachten daar blijven

dag 3 ophalen auto en naar Yosemite. 1 nacht (300 km)

Dag 4 : Naar Carmel : verblijf 1 nacht (in de omgeving). (300 km)

Dag 5 : Naar Santa Barbera : verblijf 1 nacht (370 km)

Dag 6 : Naar LA

Dit leek ons een doenbaar traject. Niet te veel rijden op 1 dag, en toch tijd genoeg om zoveel mogelijk te zien. De meesten raden aan om langer in Yosmite te blijven, maar voor ons volstaat 1 nacht.

Veel hangt er van af hoeveel tijd je hebt en wat je graag ziet.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Waar en hoe lang van LA tot SFO

Bericht door Martin & Marianne »

Ingrid schreef:Over ruim drie weken vertrekken we eindelijk en in verband met onze planning zou ik graag adviezen willen van "kenners"... :D

Hoeveel overnachtingen zouden jullie "doen" op het stuk Los Angeles - San Fransisco (in die volgorde) en welke plaatsen bevelen jullie aan? Het wordt waarschijnlijk camperen of anders motelletjes.

Leuke tips zijn altijd welkom, bedankt alvast!
Ingrid,
Als je de tijd hebt: minstens 2 overnachtingen. Zelf hebben we ooit eens gekampeerd bij Big Sur, zeker aan te raden.
De laatste keer dat we de kustweg hebben gedaan hebben we niet gekampeerd. We hebben toen overnacht in Pismo Beach en in Carmel.
Bedenk ook eens wat je wilt doen onderweg. Als je bv naar Hearst Castle wilt, moet je daar wel een halve dag voor uittrekken. Idem voor een bezoek aan Monterey. Santa Barbara heb ik noiot gedaan, maar lijkt me ook een leuke plaats om te overnachten.

Marianne
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

dieter schreef:Wij doen in augustus het tegenovergestelde (van SFO naar LA en verder naar Las Vegas).
Geef je hierbij onze route :
Dag 1 : aankomst San Francisco.
2 nachten daar blijven

dag 3 ophalen auto en naar Yosemite. 1 nacht (300 km)

Dag 4 : Naar Carmel : verblijf 1 nacht (in de omgeving). (300 km)

Dag 5 : Naar Santa Barbera : verblijf 1 nacht (370 km)

Dag 6 : Naar LA

Dit leek ons een doenbaar traject. Niet te veel rijden op 1 dag, en toch tijd genoeg om zoveel mogelijk te zien. De meesten raden aan om langer in Yosmite te blijven, maar voor ons volstaat 1 nacht.

Veel hangt er van af hoeveel tijd je hebt en wat je graag ziet.
Hallo Dieter,
Dit is wel een aparte invulling van het stuk SF-LA :?
Ik snap niet zo goed dat je twee keer 300 km (meer zelfs) rijdt om een nacht in Yosemite te verblijven. Waarom Yosemite dan niet laten vallen en meer tijd uittrekken voor de kustroute?
Houd er ook rekening mee dat je niet via El Portal kunt rijden.

Marianne
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Misschien dat dit lijstje je ook wel helpt om te bedenken hoeveel dagen je zou willen verblijven:

In volgorde van Los Angeles - San Francisco:
- Santa Barbara (bv de Mission)
- Solvang (een Deens stadje)
- Madonna Inn in San Luis Obispo
- Utopia Bakery in San Luis Obispo (Nederlandse bakkerij)
- De rots Morro Rock
- Hearst Castle in San Simeon (een bezoekje van ongeveer 3 uur)
- Zee-olifanten bekijken op het strand net na San Simeon (bij Piedras Blancas)
- Julia Pfeiffer Burns S.P.
- Koffie bij Nepenthe
- Big Sur
- Point Lobos R.P.
- Carmel
- De 17-miles Drive bij Monterey (een rit van ongeveer 3 uurtjes)
- Monterey Bay Aquarium (een bezoekje van ongeveer 2.5 uur)
- De boardwalk bij Santa Cruz

Voor dit gehele lijstje raad ik een overnachting in San Simeon of San Luis Obispo en Monterey aan. Misschien zelfs nog eentje in Santa Barbara :)
Maar kamperen bij Big Sur lijkt me ook erg leuk!
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Ingrid
Amerikafan

Bericht door Ingrid »

Bedankt Space, nou heb je het nog moeilijker voor me gemaakt! :wink:

De voorpret groeit!

Nog een vraagje... is het een goed idee om, in plaats van in LA zelf, te overnachten in bijvoorbeeld Venice Beach of is dat niet praktisch als je naar Universal wilt?
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Ingrid schreef:Nog een vraagje... is het een goed idee om, in plaats van in LA zelf, te overnachten in bijvoorbeeld Venice Beach of is dat niet praktisch als je naar Universal wilt?
Als je in het centrum van LA overnacht dan kun je de metro pakken naar Universal. Scheelt je parkeerkosten en je bent er zo.

Wij sliepen in het Orchid Suites hotel. Hier zit de metro op 5 minuten loopafstand vandaan. Universal zit dan 1 stop verder.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Ingrid
Amerikafan

Bericht door Ingrid »

Ziet er goed uit Njit! Weet je of het nodig is om te reserveren of kun je er gewoon op de gok heen rijden?

En hoeveel nachten/dagen raden jullie aan om in LA te blijven?
dieter
Amerikakenner

Bericht door dieter »

Martin & Marianne schreef: Hallo Dieter,
Ik snap niet zo goed dat je twee keer 300 km (meer zelfs) rijdt om een nacht in Yosemite te verblijven. Waarom Yosemite dan niet laten vallen en meer tijd uittrekken voor de kustroute?

Marianne
Hoi Marianne,
we hebben reeds enige tijd geleden een tour in deze buurt gedaan.
Toen waren we alleen, nu gaan de kids mee. We willen hen zo veel mogelijk laten zien. Yosemite leek ons ook de moeite. Het rijden zelf is ook een plezier in Amerika.

Wij hebben ook in LA (o.a. op aanraden van Njit) de Orchid geboekt voor 3 nachten. Is wel een wat gedateerd hotel, maar erg ruim. (volgens wat ik vind op het net)

We logeren in de Cedar Lodge in El Portal en we doen toch nog een groot deel van de kustroute.

En ik begrijp niet waarom ik niet via El Portal kan rijden. Kan je daar niet door wegens werken ofzo ?

En we zijn ook wat beperkt in de tijd. We moeten dus keuzes maken.

Maar uiteraard zijn aanbevelingen en tips welkom :D
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

dieter schreef:
Martin & Marianne schreef: Hallo Dieter,

Marianne
Hoi Marianne,
we hebben reeds enige tijd geleden een tour in deze buurt gedaan.
Toen waren we alleen, nu gaan de kids mee. We willen hen zo veel mogelijk laten zien. Yosemite leek ons ook de moeite. Het rijden zelf is ook een plezier in Amerika.

Wij hebben ook in LA (o.a. op aanraden van Njit) de Orchid geboekt voor 3 nachten. Is wel een wat gedateerd hotel, maar erg ruim. (volgens wat ik vind op het net)

We logeren in de Cedar Lodge en we doen toch nog een groot deel van de kustroute.

En ik begrijp niet waarom ik niet via El Portal kan rijden. Niet dat ik daar absoluut wil zijn, maar dat lijkt me toch niet zo ver om. Of kan je daar niet door wegens werken ofzo ?

En we zijn ook wat beperkt in de tijd. We moeten dus keuzes maken.

Maar uiteraard zijn aanbevelingen en tips welkom :D
Yosemite is zeker de moeite! Alleen leek het mij wel erg kort zo.

De 140 ten westen van El Portal is al een tijd afgesloten door een rockslide. Zie ook de berichten onder "Mariposa gesloten" hieronder op het forum, en "Tioga Pass" op de volgende pagina, laatste stuk.
Het leek mij dat je van Yosemite naar Carmel die route zou nemen, maar je moet dus rekening houden met en wat langere route.

Marianne
dieter
Amerikakenner

Bericht door dieter »

Bedankt voor die info. Had dat eigenlijk nog niet gelezen "mariposa gesloten". Dacht eerder dat het om een reataurant ging ofzo :oops:

Wij gaan pas eind augustus. Hopelijk is die weg dan weer open.

Zijn de omleidingen ter plaatste goed aangeduid ?

Zijn routeplanners zoals mapquest uptodate ? (wordt er rekening gehouden dat bepaalde wegen afgesloten zijn)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

dieter schreef:Bedankt voor die info. Had dat eigenlijk nog niet gelezen "mariposa gesloten". Dacht eerder dat het om een reataurant ging ofzo :oops:

Wij gaan pas eind augustus. Hopelijk is die weg dan weer open.
Je hebt het nog steeds niet gelezen geloof ik. :wink: ; hij is dan echt nog niet open, bekijk ook even de links die aangegeven zijn.
dieter schreef:Zijn de omleidingen ter plaatste goed aangeduid ?
Ik neem aan van wel, maar je weet het nu, dus gewoon de kaart erbij pakken en een alternatief uitstippelen.
dieter schreef: Zijn routeplanners zoals mapquest uptodate ? (wordt er rekening gehouden dat bepaalde wegen afgesloten zijn)
De randmcnally.com zegt dat ze het elke twee weken aanpassen, maar dat klopt niet, ze sturen je nog gewoon over de 140. Mapquest doet het niet en zeggen ook niet dat ze het doen.

Marianne
Jootje
Amerika-ontdekker

Bericht door Jootje »

Wij hebben ook onze hele reis gekampeerd, en af en toe een m(h)otelletje genomen. Wij hebben de kustroute ook gereden van LA naar San Fransisco. Wij zijn aangekomen in Malibu, en hebben daar op een caping aan het strand gestaan, erg eenvoudig, maar zeer betaalbaar, en je staat aan de zee. Daarna zijn we doorgereden naar San Simeon. En daarna hebben we nog een nacht in Monterey overnacht. Succes verder het het voorbereiden
Groetjes Joke :D
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Ingrid schreef:En hoeveel nachten/dagen raden jullie aan om in LA te blijven?
Dat ligt er natuurlijk aan wat je van plan bent om te doen:

- Een dagje Universal Studios
- Een dagje Six Flags Magic Mountain
- Een dagje Knotts Berry Farm
- Een dagje Disneyland
- Een dagje Disney California Adventure
- Een dagje Sight-Seeing (Beverly Hills, Hollywood Hills, Walk of Fame/Chinese Theater, Sunset Boulevard, Griffith Park, Rodeo Drive etc)
- Een dagje Studio Tours (Warner Bros en/of NBC + opname Jay Leno)
- Een dagje Strand

:)
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Ricardo
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Genoeg te doen zeg! Wij beginnen onze trip in Los angeles en wij overnachten in zoals SpaceAce aangaf in San Simeon. Om de volgende dag door te rijden naar San Francisco waar we 3 dagen zitten. Na 2 weken hebben we nog 6 dagen los angeles bijgeboekt om daar nog het een en ander te doen en wat mensen te bezoeken!

Die zee-olifanten lijken me wel geinig!

Gr. Ricardo
enthusiast
Amerikafan

Bericht door enthusiast »

Hoi Ingrid,

Michel en ik hebben vorig jaar 3 nachten gekampeerd op deze route, alleen dan in omgekeerde volgorde. In Monterey stond onze tent in Veteran Memorial park, dat is echt midden in het stadje. In de buurt van San Luis Obispo hebben we gekampeerd in Avila Hot springs, tussen de wijnranken en naast een hot spring waar we heerlijk in gezeten hebben. Avila is verder een schattig kustplaatsje met een pier en restaurants. We hebben lekker gegeten daar en naar een ploeterende zeeotter gekeken. De derde nacht stonden we aan het strand van Carpenteria. Dat is het dichtste bij L.A. Heerlijk om zo vanaf het strand in je tent te kruipen. Enige nadeel is dat er een spoorlijn vlak langs de camping loopt. Daar moet je je tent niet naast zetten!

Dit is echt een superroute, dus neem daar je tijd voor!

Skanda
Ingrid
Amerikafan

Bericht door Ingrid »

drie nachten LA en twee nachten onderweg naar SF dan maar?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer