Hoeveel overnachtingen zouden jullie "doen" op het stuk Los Angeles - San Fransisco (in die volgorde) en welke plaatsen bevelen jullie aan? Het wordt waarschijnlijk camperen of anders motelletjes.
Leuke tips zijn altijd welkom, bedankt alvast!
Ingrid,Ingrid schreef:Over ruim drie weken vertrekken we eindelijk en in verband met onze planning zou ik graag adviezen willen van "kenners"...![]()
Hoeveel overnachtingen zouden jullie "doen" op het stuk Los Angeles - San Fransisco (in die volgorde) en welke plaatsen bevelen jullie aan? Het wordt waarschijnlijk camperen of anders motelletjes.
Leuke tips zijn altijd welkom, bedankt alvast!
Hallo Dieter,dieter schreef:Wij doen in augustus het tegenovergestelde (van SFO naar LA en verder naar Las Vegas).
Geef je hierbij onze route :
Dag 1 : aankomst San Francisco.
2 nachten daar blijven
dag 3 ophalen auto en naar Yosemite. 1 nacht (300 km)
Dag 4 : Naar Carmel : verblijf 1 nacht (in de omgeving). (300 km)
Dag 5 : Naar Santa Barbera : verblijf 1 nacht (370 km)
Dag 6 : Naar LA
Dit leek ons een doenbaar traject. Niet te veel rijden op 1 dag, en toch tijd genoeg om zoveel mogelijk te zien. De meesten raden aan om langer in Yosmite te blijven, maar voor ons volstaat 1 nacht.
Veel hangt er van af hoeveel tijd je hebt en wat je graag ziet.
Als je in het centrum van LA overnacht dan kun je de metro pakken naar Universal. Scheelt je parkeerkosten en je bent er zo.Ingrid schreef:Nog een vraagje... is het een goed idee om, in plaats van in LA zelf, te overnachten in bijvoorbeeld Venice Beach of is dat niet praktisch als je naar Universal wilt?
Hoi Marianne,Martin & Marianne schreef: Hallo Dieter,
Dit is wel een aparte invulling van het stuk SF-LA![]()
Ik snap niet zo goed dat je twee keer 300 km (meer zelfs) rijdt om een nacht in Yosemite te verblijven. Waarom Yosemite dan niet laten vallen en meer tijd uittrekken voor de kustroute?
Houd er ook rekening mee dat je niet via El Portal kunt rijden.
Marianne
Yosemite is zeker de moeite! Alleen leek het mij wel erg kort zo.dieter schreef:Hoi Marianne,Martin & Marianne schreef: Hallo Dieter,
Dit is wel een aparte invulling van het stuk SF-LA![]()
Ik snap niet zo goed dat je twee keer 300 km (meer zelfs) rijdt om een nacht in Yosemite te verblijven. Waarom Yosemite dan niet laten vallen en meer tijd uittrekken voor de kustroute?
Houd er ook rekening mee dat je niet via El Portal kunt rijden.
Marianne
we hebben reeds enige tijd geleden een tour in deze buurt gedaan.
Toen waren we alleen, nu gaan de kids mee. We willen hen zo veel mogelijk laten zien. Yosemite leek ons ook de moeite. Het rijden zelf is ook een plezier in Amerika.
Wij hebben ook in LA (o.a. op aanraden van Njit) de Orchid geboekt voor 3 nachten. Is wel een wat gedateerd hotel, maar erg ruim. (volgens wat ik vind op het net)
We logeren in de Cedar Lodge en we doen toch nog een groot deel van de kustroute.
En ik begrijp niet waarom ik niet via El Portal kan rijden. Niet dat ik daar absoluut wil zijn, maar dat lijkt me toch niet zo ver om. Of kan je daar niet door wegens werken ofzo ?
En we zijn ook wat beperkt in de tijd. We moeten dus keuzes maken.
Maar uiteraard zijn aanbevelingen en tips welkom
Je hebt het nog steeds niet gelezen geloof ik.dieter schreef:Bedankt voor die info. Had dat eigenlijk nog niet gelezen "mariposa gesloten". Dacht eerder dat het om een reataurant ging ofzo![]()
Wij gaan pas eind augustus. Hopelijk is die weg dan weer open.
Ik neem aan van wel, maar je weet het nu, dus gewoon de kaart erbij pakken en een alternatief uitstippelen.dieter schreef:Zijn de omleidingen ter plaatste goed aangeduid ?
De randmcnally.com zegt dat ze het elke twee weken aanpassen, maar dat klopt niet, ze sturen je nog gewoon over de 140. Mapquest doet het niet en zeggen ook niet dat ze het doen.dieter schreef: Zijn routeplanners zoals mapquest uptodate ? (wordt er rekening gehouden dat bepaalde wegen afgesloten zijn)
Dat ligt er natuurlijk aan wat je van plan bent om te doen:Ingrid schreef:En hoeveel nachten/dagen raden jullie aan om in LA te blijven?