Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
kosten rondreis california
kosten rondreis california
hallo,
We (3 personen) zitten erover na te denken om een rondreis te maken door california, we zitten alleen over de kosten te duppen.
ik zal hier een onze reisuoel neerzetten, misschien kunnen jullie inschatten wat de kosten zijn of wat jullie ervaringen zijn, dat zou ons al groot stuk op weg helpen.
We willen +/- 21 dagen vakantie , incl vlucht.
reis in grote lijnen:
-ams-san francisco
2 dagen san francisco
san francisco-Santa Maria(of santa barbara) 1 dag
santa maria -LA 1 dag
3 dagen LA (universal+tours)
La - Disney 1 dag
Disney-joshua tree park 1 dag
joshua tree park- las vegas 1 dag
las vegas 1 dag
las vegas- grand canyon 1 dag
grand canyon- las vegas 1 dag
las vegas-yosemite park 1 dag
yosemite- sacramento 1 dag
sacramento- san fransisco 1 dag
san francisco 1 dag
sf-ams
dit is de ruwe opzet, dus denk aan: vliegticket, hotel, auto, brandstof, eten, excursies.
Alvast bedankt voor jullie reacties,
gr Ramon
We (3 personen) zitten erover na te denken om een rondreis te maken door california, we zitten alleen over de kosten te duppen.
ik zal hier een onze reisuoel neerzetten, misschien kunnen jullie inschatten wat de kosten zijn of wat jullie ervaringen zijn, dat zou ons al groot stuk op weg helpen.
We willen +/- 21 dagen vakantie , incl vlucht.
reis in grote lijnen:
-ams-san francisco
2 dagen san francisco
san francisco-Santa Maria(of santa barbara) 1 dag
santa maria -LA 1 dag
3 dagen LA (universal+tours)
La - Disney 1 dag
Disney-joshua tree park 1 dag
joshua tree park- las vegas 1 dag
las vegas 1 dag
las vegas- grand canyon 1 dag
grand canyon- las vegas 1 dag
las vegas-yosemite park 1 dag
yosemite- sacramento 1 dag
sacramento- san fransisco 1 dag
san francisco 1 dag
sf-ams
dit is de ruwe opzet, dus denk aan: vliegticket, hotel, auto, brandstof, eten, excursies.
Alvast bedankt voor jullie reacties,
gr Ramon
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Hoi Ramon,
Wat de vliegtickets betreft ligt dat er veel aan wanneer je gaat. In het hoogseizoen (zomervakantie) betaal je veel meer dan wanneer je in het voor- of najaar gaat. Ook is het zo dat hoe eerder je boekt hoe goedkoper de tickets zijn. Je kunt ongeveer 11 maanden van te voren boeken.
Groetjes Elly
Wat de vliegtickets betreft ligt dat er veel aan wanneer je gaat. In het hoogseizoen (zomervakantie) betaal je veel meer dan wanneer je in het voor- of najaar gaat. Ook is het zo dat hoe eerder je boekt hoe goedkoper de tickets zijn. Je kunt ongeveer 11 maanden van te voren boeken.
Groetjes Elly
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
Ik vertrek over een paar weken met mijn zoon van bijna achttien en ga een iets groter rondje doen dan jullie (iets meer dan vier weken inclusief een paar dagen New York). Ik wil proberen op een aantal plaatsen te kamperen om de kosten nog een beetje te drukken maar zo te zien zal ik, met wat ik nu al heb uitgegeven aan tickets, huurauto enz. en wat ik verwacht nog uit te geven, waarschijnlijk zo'n 7000 euro kwijt zijn...
Het is maar goed dat ik me dat niet realiseerde toen ik de tickets ging bestellen (begin dit jaar, samen ruim 1900 euro) en dat ik een creditcard heb!
Het is maar goed dat ik me dat niet realiseerde toen ik de tickets ging bestellen (begin dit jaar, samen ruim 1900 euro) en dat ik een creditcard heb!

SOmmige zaken zijn makkelijk in te schatten :
- huurauto : bekijke de site van de touroperator. Reken een verbruik van ong 11 a 13 liter/100 km (prijs bezine ong 3 usd/gallon = ong 60 eurocent per liter).
anderen hangen van je voorkeur en of budget af :
- hotels : wat wil je : zo goedkoop mogelijk, grote luxe ?
- eten : ga je in de Walmart brood en beleg halen of elke avond op restaurant ?
- huurauto : bekijke de site van de touroperator. Reken een verbruik van ong 11 a 13 liter/100 km (prijs bezine ong 3 usd/gallon = ong 60 eurocent per liter).
anderen hangen van je voorkeur en of budget af :
- hotels : wat wil je : zo goedkoop mogelijk, grote luxe ?
- eten : ga je in de Walmart brood en beleg halen of elke avond op restaurant ?
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Je slaapt in een aantal grote steden. Reken hier op een bedrag van rond de $80 - $100 per KAMER. Slapen jullie met z'n drieen op een kamer?
Je betaald beduidend meer in het weekend (dit geldt zeker voor Las Vegas!)
Je betaald beduidend meer in het weekend (dit geldt zeker voor Las Vegas!)
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Hoi Ramon,
In het verleden heb ik hierover als eens over geschreven op een ander topic. Ik zal het hieronder even kopiëren.
De benzineprijs ligt wel een stuk hoger dan in 2004 dus daarvoor zullen jullie meer kwijt zijn.
Verder ligt het er ook aan of jullie veel pretparken gaan bezoeken, die tickets zijn vaak duur.
Voor de autohuurmaakt het ook uit hoe oud je bent. Als je jonger dan 25 jaar bent moet je het Underage pakket nemen en dat is een stuk duurder.
Motels heb je in verschillende prijsklassen. Bovendien zijn de overnachtingen in grote steden duurder. Motel 6 en Super 8 zijn de goedkopere ketens. Jullie kunnen met zijn 3en op één kamer. Gemiddeld zal je ongeveer $ 80 per nacht kwijt zijn in het hoogseizoen.
Als je 3 x per dag uit eten gaat zal dat veel meer geld kosten dan als je een broodje bij de supermarkt haalt.
Fastfoodrestaurants zijn ook weer goedkoper dan in gewone restaurants
Succes verder met de planning.
Als jullie een route bedacht heb adviseer ik je om hem op het forum te plaatsen, dan zullen jullie vast heel veel tips krijgen.
Marjon
In het verleden heb ik hierover als eens over geschreven op een ander topic. Ik zal het hieronder even kopiëren.
Als jullie in het voor of naseizoen gaan zal het goedkoper zijn want zowel de tickets als de autohuur maar ook de hotelovernachtingen zijn in het najaar een stuk goedkoper."Ik kan je wel vertellen wat wij ongeveer kwijt waren maar dat was in het hoogseizoen met 2 tienerkinderen.
Wij waren voor de tickets (4 retours San Francisco) €3100, kwijt.
Voor de autohuur ( 26 dagen) € 1200,-
En voor het verder verblijf d.w.z. hotelovernachtingen, eten en drinken, pretparken, kleding bij de outlet en benzine ongeveer €5000,-
Totaal dus ong. €9300,- dus € 2300,- per persoon."
De benzineprijs ligt wel een stuk hoger dan in 2004 dus daarvoor zullen jullie meer kwijt zijn.
Verder ligt het er ook aan of jullie veel pretparken gaan bezoeken, die tickets zijn vaak duur.
Voor de autohuurmaakt het ook uit hoe oud je bent. Als je jonger dan 25 jaar bent moet je het Underage pakket nemen en dat is een stuk duurder.
Motels heb je in verschillende prijsklassen. Bovendien zijn de overnachtingen in grote steden duurder. Motel 6 en Super 8 zijn de goedkopere ketens. Jullie kunnen met zijn 3en op één kamer. Gemiddeld zal je ongeveer $ 80 per nacht kwijt zijn in het hoogseizoen.
Als je 3 x per dag uit eten gaat zal dat veel meer geld kosten dan als je een broodje bij de supermarkt haalt.
Fastfoodrestaurants zijn ook weer goedkoper dan in gewone restaurants
Succes verder met de planning.
Als jullie een route bedacht heb adviseer ik je om hem op het forum te plaatsen, dan zullen jullie vast heel veel tips krijgen.
Marjon
Hoi,
Dit is een interesante discussie.....
We ( 4 personen ) zijn ook aan het orienteren voor een reis naar west-usa., maar we hebben een beperkte budget. ( +/- € 2000 p.p).
De vlucht en autohuur kun je makkelijk uitrekenen, maar wat zijn de overige kosten:
hotels/motels - dit hoeft niet perse luxe hotels te zijn...
Wat zou de gemiddelde prijzen per kamer ?
eten - mix van restaurants en supermarkten ... Kun je de restaurant prijzen vergelijken met hier in NL of is het goedkoper ?
drank - als je s'avonds wilt gaan stappen, wat kost bijv. een biertje
Wat kosten de pretparken en overige excursies ?
mvgr Emiel
Dit is een interesante discussie.....
We ( 4 personen ) zijn ook aan het orienteren voor een reis naar west-usa., maar we hebben een beperkte budget. ( +/- € 2000 p.p).
De vlucht en autohuur kun je makkelijk uitrekenen, maar wat zijn de overige kosten:
Wat zou de gemiddelde prijzen per kamer ?
eten - mix van restaurants en supermarkten ... Kun je de restaurant prijzen vergelijken met hier in NL of is het goedkoper ?
drank - als je s'avonds wilt gaan stappen, wat kost bijv. een biertje
Wat kosten de pretparken en overige excursies ?
mvgr Emiel
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Miele schreef: De vlucht en autohuur kun je makkelijk uitrekenen, maar wat zijn de overige kosten:
Wat zou de gemiddelde prijzen per kamer ? gemiddeld $60 per KAMER (goedkope klasse motel)
eten - mix van restaurants en supermarkten ... Kun je de restaurant prijzen vergelijken met hier in NL of is het goedkoper ? Voor $15 incl fooi kun je uitgebreid eten
Wat kosten de pretparken en overige excursies ? Zie de websites van de parken
2000 euro per persoon lijkt me weinig. Wij vertrekken in 10 dagen. Aan de vlucht, huurauto en overnachtingen in NP zijn we al +/- 3300 euro kwijt (wij zijn met 2, dus al ongeveer € 1650 pp)Miele schreef:HoiWe ( 4 personen ) zijn ook aan het orienteren voor een reis naar west-usa., maar we hebben een beperkte budget. ( +/- € 2000 p.p).
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Vliegtickets € 3390 (American Airlines)
Autohuur € 1245 (Alamo)
Hotels en campings € 1612
Benzine € 458
Overige uitgaven € 2052
Totaal € 8757
Dit was voor 4 weken met 5 personen (3 kinderen). Wel hebben we af en toe gekampeerd.
Ik heb per dag de kosten bijgehouden in ons dagboek http://www.michelly.dse.nl
Elly
Autohuur € 1245 (Alamo)
Hotels en campings € 1612
Benzine € 458
Overige uitgaven € 2052
Totaal € 8757
Dit was voor 4 weken met 5 personen (3 kinderen). Wel hebben we af en toe gekampeerd.
Ik heb per dag de kosten bijgehouden in ons dagboek http://www.michelly.dse.nl
Elly
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
-
- Amerika-ontdekker
HoiWe ( 4 personen ) zijn ook aan het orienteren voor een re
Hi Ramon,
2000 euro voor vlucht en auto vind ik ook aan de lage kant.
Het ligt er natuurlijk inderdaad wel aan wanneer je van plan bent voor te vetrekken.
Wij gaan met zijn tweetjes 29 Aug met KLM rechstreeks naar LA en terug vanuit San Francisco. 2 x 775 (incl alle toeslagen) = 1550!
Dit was net 1 dag na het hoogseizoen en dit scheelde per vliegticket a € 250 p.p. We hebben wel een grote auto 4x4 en die kost ons voor 22 dagen 1120 Euro! Ik weet dat je de kleinste auto al vanaf € 550 voor 3 weken kunt hebben dus daar kun je zeker op bezuinigen!
Het eten kun je altijd net zo duur maken als je zelf wilt, dat is overal ter wereld zo! Ben je tevreden met een appel en een broodje of wil je 's avonds oesters met een glasje wijn????
Nou veel succes met beslissen.
Groetjes John & Renate
2000 euro voor vlucht en auto vind ik ook aan de lage kant.
Het ligt er natuurlijk inderdaad wel aan wanneer je van plan bent voor te vetrekken.
Wij gaan met zijn tweetjes 29 Aug met KLM rechstreeks naar LA en terug vanuit San Francisco. 2 x 775 (incl alle toeslagen) = 1550!
Dit was net 1 dag na het hoogseizoen en dit scheelde per vliegticket a € 250 p.p. We hebben wel een grote auto 4x4 en die kost ons voor 22 dagen 1120 Euro! Ik weet dat je de kleinste auto al vanaf € 550 voor 3 weken kunt hebben dus daar kun je zeker op bezuinigen!
Het eten kun je altijd net zo duur maken als je zelf wilt, dat is overal ter wereld zo! Ben je tevreden met een appel en een broodje of wil je 's avonds oesters met een glasje wijn????
Nou veel succes met beslissen.
Groetjes John & Renate
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: HoiWe ( 4 personen ) zijn ook aan het orienteren voor ee
Da's best duur.. Kan volgens mij een stuk goedkoper..Renatesieb schreef:We hebben wel een grote auto 4x4 en die kost ons voor 22 dagen 1120 Euro!
Het wordt al een stuk duidelijker
Is dit een realistisch uitgaven
Tickets 564 ( incl btw) - met KLM ( ook bij reisbureau)
Autohuur € 800 / 3 ( personen) = 266
Hotels en € 1235 / 3 = 411 ( $ 80 p.k. / 19 dagen)
Benzine € 400 / 3 = 133
Overige uitgaven ( eten / excursies ) € 700
Totaal € 2074 per persoon
Is dit een realistisch uitgaven
Tickets 564 ( incl btw) - met KLM ( ook bij reisbureau)
Autohuur € 800 / 3 ( personen) = 266
Hotels en € 1235 / 3 = 411 ( $ 80 p.k. / 19 dagen)
Benzine € 400 / 3 = 133
Overige uitgaven ( eten / excursies ) € 700
Totaal € 2074 per persoon
-
- Amerikafan
Hoi,
Hebben jullie al overwogen om te gaan kamperen? Voor 15-20 dollar per nacht kun je op de mooiste plekken in de NP terecht. Je ritst de tent open en kijkt zo in de bruine ogen van een hert! Waanzinnig! Bij zonsopgang hoef jij alleen maar 2 meter uit je tent te strompelen ipv een uur in de auto te zitten! Bovendien zijn de campings allemaal zo goed verzorgd dat je echt niets hoeft te missen. Niets leuker dan onder een geweldige sterrenhemel te bbq-en op je houtvuurtje met allemaal dierengeluiden om je heen.
In Yosemite kun je overnachten in tent-cabins, dit zijn een soort hutjes van zeildoek met bedden erin. Je maakt gebruik van gemeenschappelijke douches en wc's. Overnachten hierin kost je zo'n 40 dollar per nacht. Je zit dan echt midden in het park en ziet de wasberen en eekhoorns gewoon op je trapje zitten!
Bij Kampgrounds of America (KOA) kun je vaak ook cabins huren voor ongeveer 40 dollar per cabin. KOA's hebben veel extra faciliteiten zoals een zwembad, maar liggen vaak iets van de routes af. Kijk maar op http://www.KOA.com.
Groetjes, Skanda
Hebben jullie al overwogen om te gaan kamperen? Voor 15-20 dollar per nacht kun je op de mooiste plekken in de NP terecht. Je ritst de tent open en kijkt zo in de bruine ogen van een hert! Waanzinnig! Bij zonsopgang hoef jij alleen maar 2 meter uit je tent te strompelen ipv een uur in de auto te zitten! Bovendien zijn de campings allemaal zo goed verzorgd dat je echt niets hoeft te missen. Niets leuker dan onder een geweldige sterrenhemel te bbq-en op je houtvuurtje met allemaal dierengeluiden om je heen.
In Yosemite kun je overnachten in tent-cabins, dit zijn een soort hutjes van zeildoek met bedden erin. Je maakt gebruik van gemeenschappelijke douches en wc's. Overnachten hierin kost je zo'n 40 dollar per nacht. Je zit dan echt midden in het park en ziet de wasberen en eekhoorns gewoon op je trapje zitten!
Bij Kampgrounds of America (KOA) kun je vaak ook cabins huren voor ongeveer 40 dollar per cabin. KOA's hebben veel extra faciliteiten zoals een zwembad, maar liggen vaak iets van de routes af. Kijk maar op http://www.KOA.com.
Groetjes, Skanda
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hallo Skanda,enthusiast schreef: In Yosemite kun je overnachten in tent-cabins, dit zijn een soort hutjes van zeildoek met bedden erin. Je maakt gebruik van gemeenschappelijke douches en wc's. Overnachten hierin kost je zo'n 40 dollar per nacht. Je zit dan echt midden in het park en ziet de wasberen en eekhoorns gewoon op je trapje zitten!
Je bedoelt Housekeeping Camp? Wij hebben komende maand een river unit. Ik vind het een heerlijke manier van kamperen. Gewone bedden, maar echt buiten. Barbecue erbij, strandje ernaast, geweldig.
De prijzen zijn nu wel iets hoger, ik geloof dat wij ruim 70 dollar per nacht kwijt zijn. Reserveren kan via http://www.yosemitepark.com.
Wat ik ook nog eens wil doen is een tocht maken langs de High Sierra Camps. Dit zijn 5 kampen op loopafstand van elkaar waar je kunt overnachten, incl ontbijt en diner. Niet echt goedkoop (om nog een beetje on topic te blijven) maar lijkt me geweldig.
Marianne
-
- Amerikafan
We willen eind september gaan, dat scheelt dus waarschijnlijk in de kosten, gezien de reacties.
We denken zelf verschillend over het budget. De één zegt 2400 euro en ikzelf denk onder de 2000 euro te kunnen spenderen.
Zal dat voldoende zijn voor 21 dagen?
over vliegtickets lees ik bedragen van 700 en hoger;
dat ligt in sept. toch lager.
camperen lijkt me niet zo'n gek idee, bedankt voor de tip.
We denken zelf verschillend over het budget. De één zegt 2400 euro en ikzelf denk onder de 2000 euro te kunnen spenderen.
Zal dat voldoende zijn voor 21 dagen?
over vliegtickets lees ik bedragen van 700 en hoger;
dat ligt in sept. toch lager.
camperen lijkt me niet zo'n gek idee, bedankt voor de tip.
Ik denk dat het eerder naar de 2400 gaat
Wij hebben een budget van 15.000 vastgesteld voor 31 dagen rondreus met een 4x4...2 volwassen en 2 kids in juli-aug 2007.
Dit is wel wat aan de ruime kant maar wij willen slapen in hotels en misschien op KOA campings in een cabin
Nog bedankt voor de tip trouwens
Maar wij willen ook naar aardig wat pretparken toe en dat tikt ook behoorlijk aan en boeken via het resbureua wat ook iets duurder is denk ik .
Je kunt nu al vast kijken voor je ticket ,en veel accomodatie online boeken dat scheelt volgens mij enorm.

Wij hebben een budget van 15.000 vastgesteld voor 31 dagen rondreus met een 4x4...2 volwassen en 2 kids in juli-aug 2007.
Dit is wel wat aan de ruime kant maar wij willen slapen in hotels en misschien op KOA campings in een cabin

Maar wij willen ook naar aardig wat pretparken toe en dat tikt ook behoorlijk aan en boeken via het resbureua wat ook iets duurder is denk ik .
Je kunt nu al vast kijken voor je ticket ,en veel accomodatie online boeken dat scheelt volgens mij enorm.
-
- Amerikafan
Hoi,
Volgens mij scheelt het niet veel als je via internet boekt. Bovendien zit je dan ook zo vast aan bepaalde plaatsen. Als je in motels wilt overnachten moet je uitkijken naar een couponboekje. Hiermee kun je aantrekkelijke kortingen krijgen. Verder kun je ook heel goed onderhandelen over de prijs, zeker als je buiten het seizoen gaat.
Groetjes, Skanda
Volgens mij scheelt het niet veel als je via internet boekt. Bovendien zit je dan ook zo vast aan bepaalde plaatsen. Als je in motels wilt overnachten moet je uitkijken naar een couponboekje. Hiermee kun je aantrekkelijke kortingen krijgen. Verder kun je ook heel goed onderhandelen over de prijs, zeker als je buiten het seizoen gaat.
Groetjes, Skanda
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 10 Reacties
- 1443 Weergaves
-
Laatste bericht door Pete.Z
-