Velen gaan naar de States met oudere kinderen. En nogal wat mensen zijn dan op zoek naar een familiekamer, waar de kids in aparte beden kunnen slapen, liefst in een aparte kamer. Tenminste, ik vind dat redelijk belangrijk, en er kruipt toch heel wat tijd in het uitpluizen van het aanbod van hotels. Misschien is het handig om die ervaringen een beetje te bundelen.
Hebben sommigen hiermee ervaring, dan hoor ik het graag. Voor mij is een family room een kamer met minstens 3 aparte bedden, liefst met 2 kamers.
Ik zal alvast een voorzet geven van mijn (beperkte) ervaring. Ik zet er voor het gemak ook de belangrijkste kenmerken bij (aantal kamers, pool, breakfast, mogelijkheid tot BBQ)
San Francisco: Columbus Motor Inn: 2 kamers, geen pool, geen breakfast, geen BBQ: positieve ervaring
Yosemite Housekeeping units: 1 kamer met bunk beds, geen breakfast, geen pool, wel BBQ: positieve ervaring
Lee Vining (dichtbij): Virginia Creek Settlement: 3 kamers, geen breakfast, geen pool, geen BBQ: positief
Bishop Ramada, 2 kamers, breakfast, pool, geen BBQ: positieve ervaring
Springdale (Zion) Desert Pearl: 1 kamer (2 queens + sofa), pool, geen breakfast, geen BBQ: geen ervaring
Bryce: Ruby's inn: 1 kamer (2 queens+sofa), pool, breakfast, geen BBQ, geen ervaring
Page: Red Rock Motel: 3 kamers, geen pool, geen breakfast, BBQ: geen ervaring
Page Super 8: 1 kamer, pool, breakfast, geen BBQ, geen ervaring
Hopelijk wordt dit zeer beperkte lijstje uitgebreid.