Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Yosemite Park; hoe bezoek indelen?
Yosemite Park; hoe bezoek indelen?
Tijdens onze reis komen wij 2 dagen in Yosemite Park.
We gaan van SF naar El Portal, zo'n half uurtje van de ingang gelegen. We komen dar ongeveer 2 uur in de middag aan.
De volgende dag rijden we naar Mammoth Lakes via de Tioga Pass.
Wat is leuk, mooi en de moeite waard om tussen door te doen? Ik heb op internet gezocht, maar er is zooo veel te doen.
Wellicht naar Glacier Point, maar moeten we dit op dag 1 doen, of tijdens de rit richting Mammoth Lakes?
Iemand tips?
We gaan van SF naar El Portal, zo'n half uurtje van de ingang gelegen. We komen dar ongeveer 2 uur in de middag aan.
De volgende dag rijden we naar Mammoth Lakes via de Tioga Pass.
Wat is leuk, mooi en de moeite waard om tussen door te doen? Ik heb op internet gezocht, maar er is zooo veel te doen.
Wellicht naar Glacier Point, maar moeten we dit op dag 1 doen, of tijdens de rit richting Mammoth Lakes?
Iemand tips?
Laatst gewijzigd door markro op 21 jan 2012, 00:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel ter verduidelijking aangepast.
Reden: Titel ter verduidelijking aangepast.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Yosemite Park
Hallo Moniek,
Het is handig om te weten in welke tijd van het jaar je er bent (in verband met wel of geen watervallen, raften, drukte etc).
Zijn jullie in voor een (korte) wandeling of is het de bedoeling om alleen maar door het park heen te rijden?
Ik vind Glacier Point het leukste als je al iets van het park hebt gezien; dan herken je bepaalde dingen. Maar dat is wat lastig qua tijd. Zijn jullie ook nog geïnteresseerd in sequoia's?
Marianne
Het is handig om te weten in welke tijd van het jaar je er bent (in verband met wel of geen watervallen, raften, drukte etc).
Zijn jullie in voor een (korte) wandeling of is het de bedoeling om alleen maar door het park heen te rijden?
Ik vind Glacier Point het leukste als je al iets van het park hebt gezien; dan herken je bepaalde dingen. Maar dat is wat lastig qua tijd. Zijn jullie ook nog geïnteresseerd in sequoia's?
Marianne
Wij zijn er half september. Om precies te zijn 11 (el portal) en 12 (mammoth).
Echte lange wandelingen hebben we denk ik geen tijd voor, als we rond de middag in El Portal zijn, en de volgende dag eind v/d dag in Mammoth willen zijn...
In ieder geval de Tiago pass, vanuit daar zijn volgens mij ook hele mooie punten.
Sequoia's zijn toch prachtige bomen?
Ik zoek eigelijk iets wat in de buurt van de ingang ligt bij El Portal, zodat we daar nog naartoe kunnen na aankomst.
Dan de volgende ochtend naar Glacier Point en doorrijden naar Tiago Pass, naar Mammoth Lakes.... dat was wat ik in gedachten had.
Echte lange wandelingen hebben we denk ik geen tijd voor, als we rond de middag in El Portal zijn, en de volgende dag eind v/d dag in Mammoth willen zijn...
In ieder geval de Tiago pass, vanuit daar zijn volgens mij ook hele mooie punten.
Sequoia's zijn toch prachtige bomen?
Ik zoek eigelijk iets wat in de buurt van de ingang ligt bij El Portal, zodat we daar nog naartoe kunnen na aankomst.
Dan de volgende ochtend naar Glacier Point en doorrijden naar Tiago Pass, naar Mammoth Lakes.... dat was wat ik in gedachten had.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou beginnen in de vallei. Via de 120 naar het park rijden (dus niet via El Portal). Dan de vallei verkennen, misschien de wandeling naar de Vernal Fall (tot aan de brug bij weinig tijd), bezoek aan het visitor center, over de meadows lopen, etc.
Dan naar El Portal rijden. Liefst als het nog licht is.
Dan de volgende dag heel vroeg naar Glacier Point. Met een uurtje tijd zou je vlak bij Glacier Point de wandeling naar Sentinel Dome kunnen doen voor een 360 graden uitzicht. Daarna weer naar de vallei voor het uitzichtpunt bij Tunnel view, en Bridalveil Fall. Dan naar de 120 en richting Tioga Pass. Onderweg naar het uitzichtpunt bij Olmsted Point lopen, even bij Tenaya Lake kijken (picknick?), en de wandeling naar Soda Springs doen (heel kort, voor de uitzichten). Buiten het park even een kijkje bij Mono Lake nemen.
Je hebt zo geen tijd voor sequoia's. Staan die hoog op je verlanglijstje, dan zou je de eerste dag via de Mariposa Grove (zuidingang) maar Yosemite kunnen rijden. Maar het kost veel tijd en je houdt dan geen tijd meer over die dag voor de vallei.
Zie ook ons 2004 en 2006-verslag. En mijn wandelsite bij Yosemite.
Hier ter oriëntatie een handige kaart van het park.
Marianne
Dan naar El Portal rijden. Liefst als het nog licht is.
Dan de volgende dag heel vroeg naar Glacier Point. Met een uurtje tijd zou je vlak bij Glacier Point de wandeling naar Sentinel Dome kunnen doen voor een 360 graden uitzicht. Daarna weer naar de vallei voor het uitzichtpunt bij Tunnel view, en Bridalveil Fall. Dan naar de 120 en richting Tioga Pass. Onderweg naar het uitzichtpunt bij Olmsted Point lopen, even bij Tenaya Lake kijken (picknick?), en de wandeling naar Soda Springs doen (heel kort, voor de uitzichten). Buiten het park even een kijkje bij Mono Lake nemen.
Je hebt zo geen tijd voor sequoia's. Staan die hoog op je verlanglijstje, dan zou je de eerste dag via de Mariposa Grove (zuidingang) maar Yosemite kunnen rijden. Maar het kost veel tijd en je houdt dan geen tijd meer over die dag voor de vallei.
Zie ook ons 2004 en 2006-verslag. En mijn wandelsite bij Yosemite.
Hier ter oriëntatie een handige kaart van het park.
Marianne
Bedank t voor je info . Zo te zien heb je er behoorlijk veel kennis van!!
Wij zijn op weg naar Mammoth Lakes omgereden naar Bodie... Een erg leuke Ghost Town, zeker de moeite van een bezoekje waard! 

Groetjes,
Mac
2013: Back to the USA: Westcoast & Yellowstone
2011: Honeymoon USA: van San Francisco naar Phoenix
Mac
2013: Back to the USA: Westcoast & Yellowstone
2011: Honeymoon USA: van San Francisco naar Phoenix
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bodie is zeker een bezoek waard maar ik zie niet hoe dit gecombineerd kan worden met een bezoek aan Yosemite. Misschien de volgende dag vanuit Mammoth Lakes? Het zou dan handiger zijn om in Lee Vining of nog dichter bij Bodie te overnachten.
Hou ook rekening met openingstijden voor Bodie, en bedenk dat het vroeg donker is in september.
Marianne
Hou ook rekening met openingstijden voor Bodie, en bedenk dat het vroeg donker is in september.
Marianne
Re: Yosemite Park; hoe bezoek indelen?
Hallo,
Ik lift even mee op dit topic, want ik ben ons bezoek aan Yosemite ook aan het plannen (voor begin augustus).
Is het interessant om een dag te kamperen bij Tuolumne Meadows en daar te wandelen? Of kan ik die dag beter besteden in de vallei of aan de andere bezienswaardigheden? We zijn in totaal 3 dagen in het park (met camper) en willen in ieder geval de Panorama Trail wandelen en de sequoia's zien in Mariposa Grove.
Claudia
Ik lift even mee op dit topic, want ik ben ons bezoek aan Yosemite ook aan het plannen (voor begin augustus).
Is het interessant om een dag te kamperen bij Tuolumne Meadows en daar te wandelen? Of kan ik die dag beter besteden in de vallei of aan de andere bezienswaardigheden? We zijn in totaal 3 dagen in het park (met camper) en willen in ieder geval de Panorama Trail wandelen en de sequoia's zien in Mariposa Grove.
Claudia
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
hallo Claudia,
Het lijkt mij erg mooi om een dag bij Tuolumne Meadows te staan, er is meer dan genoeg te doen daar in de omgeving en het is niet zo druk als in de vallei. Wij zaten in 2008 een nacht in White Wolf (aan de Tioga Road), en 2 nachten in de vallei, misschien heb je iets aan ons verslag. Kijk voor de wandelmogelijkheden op www.yosemitehikes.com of op mijn wandelsite.
Voor de PT is het handig - maar niet noodzakelijk - als je zowel de nacht ervoor als erna in de vallei zit.
Heb je 3 of 4 nachten in totaal? En waar kom je vandaan? De Mariposa Grove kun je op weg van/naar SF doen. Of je doet het vanuit de vallei, maar dan rij je wel een heel stuk heen en weer.
Marianne
Het lijkt mij erg mooi om een dag bij Tuolumne Meadows te staan, er is meer dan genoeg te doen daar in de omgeving en het is niet zo druk als in de vallei. Wij zaten in 2008 een nacht in White Wolf (aan de Tioga Road), en 2 nachten in de vallei, misschien heb je iets aan ons verslag. Kijk voor de wandelmogelijkheden op www.yosemitehikes.com of op mijn wandelsite.
Voor de PT is het handig - maar niet noodzakelijk - als je zowel de nacht ervoor als erna in de vallei zit.
Heb je 3 of 4 nachten in totaal? En waar kom je vandaan? De Mariposa Grove kun je op weg van/naar SF doen. Of je doet het vanuit de vallei, maar dan rij je wel een heel stuk heen en weer.
Marianne
Hallo Marianne,
Dank voor je tips! We komen vanuit Lee Vining en hebben 4 nachten in Yosemite. Daarna rijden we naar San Francisco.
Claudia
Dank voor je tips! We komen vanuit Lee Vining en hebben 4 nachten in Yosemite. Daarna rijden we naar San Francisco.
Claudia
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Vanuit Lee Vining ben je snel bij Tuolumne Meadows, dus dan heb je bijna een hele dag om daar in de buurt te wandelen. Je kunt ook nog eerst naar Bodie gaan.
De dag erna kun je naar de vallei rijden en de vallei verkennen. De volgende dag de PT. En de laatste dag uitrusten van de PT, met misschien een fietstocht door de vallei, of lekker aan een van de strandjes langs de Merced River relaxen.
Als er nog veel sneeuw gaat vallen kun je begin augustus nog de mogelijkheid hebben om te raften, ook leuk om te doen.
Marianne
De dag erna kun je naar de vallei rijden en de vallei verkennen. De volgende dag de PT. En de laatste dag uitrusten van de PT, met misschien een fietstocht door de vallei, of lekker aan een van de strandjes langs de Merced River relaxen.
Als er nog veel sneeuw gaat vallen kun je begin augustus nog de mogelijkheid hebben om te raften, ook leuk om te doen.
Marianne
Suggesties voor Yosemite park
Vanaf 5 juni verblijven wij 3nachten op de campground Indian flat (Highway 140, El Portal). Mede omdat er nergens anders nog plaats is.
Heeft er iemand suggesties om onze dagen in de plannen. Er valt zoveel te doen. Is het te doen om in het park zelf te parkeren met de camper? of zijn er andere mogelijkheden?
Na de drie dagen gaan we via de Tiago pass naar Mono Lake en dan zo verder richting LV.
Heeft er iemand suggesties om onze dagen in de plannen. Er valt zoveel te doen. Is het te doen om in het park zelf te parkeren met de camper? of zijn er andere mogelijkheden?
Na de drie dagen gaan we via de Tiago pass naar Mono Lake en dan zo verder richting LV.
Nog even een vraag over de Panorama Trail: wandel je dan langs de afgrond? Qua conditie lukt die wandeling wel, maar ik heb last van hoogtevrees, dus langs een klif lopen.... (brrr)
Claudia
Claudia
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Suggesties voor Yosemite park
Ja, je zult met de camper het park in moeten. Er is parkeerplaats voor campers. Vroeg erbij zijn lijkt me wel verstandig.vdvnick schreef:Vanaf 5 juni verblijven wij 3nachten op de campground Indian flat (Highway 140, El Portal). Mede omdat er nergens anders nog plaats is.
In juni zijn de watervallen prachtig, dus zet in elk geval naast de daar al genoemde dingen de Lower Yosemite Fall en de Vernal Fall op je lijstje.
Raften is ook leuk in juni!
Kijk ook eens in onze reisverslagen (2004, 2006 en 2008).
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 23 jan 2012, 20:06, 1 keer totaal gewijzigd.
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Twee gelijktijdig lopende topics over Yosemite zijn samengevoegd.
Groetjes,
Carine
Carine
Marrianne,
Wij zijn van 16 tot 18 juli voor het eerst in Yosemite park. De 16e komen we aan het eind van de ochtend aan en de 17e hebben we de gehele dag de tijd.
Wij verblijven in Oakhurst, wat kun je ons aanraden? De Sequoia's willen we graag zien en natuurlijk wandelen voor het uitzicht.
We reizen met 2 kinderen van 13 en 12 jaar.
Hoop dat je ons kunt helpen.
Patrick.
Wij zijn van 16 tot 18 juli voor het eerst in Yosemite park. De 16e komen we aan het eind van de ochtend aan en de 17e hebben we de gehele dag de tijd.
Wij verblijven in Oakhurst, wat kun je ons aanraden? De Sequoia's willen we graag zien en natuurlijk wandelen voor het uitzicht.
Patrick.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nee, je loopt niet echt langs een klif. Misschien is het laatste stuk - de Mist Trail - niet prettig als je last hebt van hoogtevrees, hoewel ik denk dat het best te doen is. Het is wel steil, maar je loopt niet langs een afgrond.tnc0503 schreef:Nog even een vraag over de Panorama Trail: wandel je dan langs de afgrond? Qua conditie lukt die wandeling wel, maar ik heb last van hoogtevrees, dus langs een klif lopen.... (brrr)
Claudia
Als alternatief voor de Mist Trail kun je de John Muir Trail nemen naar beneden.
Marianne
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou in het park gaan overnachten. Maar goed, uitgaande van Oakhurst zou je de eerste dag kunnen gebruiken om alvast een kijkje in de vallei te nemen. Daarvoor neem je de 120 naar yosemite. Daar kun je een bezoek brengen aan het visitor center. Op die manier heb je een eerste indruk en kun je beter de dag erna indelen. Dan via de 41 naar Oakhurst. Als er voldoende tijd is zou je op weg naar Oakhurst naar de Mariposa Grove kunnen gaan. Het zal daar vroeg in de ochtend en later op de dag rustiger zijn dan midden op de dag, maar je loopt het risico dat de parkeerplaats bij de bomen vol is. In dat geval moet je bij Wawona parkeren en met de shuttlebus naar de Grove.Patrick23 schreef:Marrianne,
Patrick.
Je kunt ook vanuit SF rechtstreeks - via de zuidingang - naar de Mariposa Grove rijden. Als het warm is, is de wandeling naar de Swinging Bridge ook een mogelijkheid. Aan het eind van de dag rij je naar Oakhurst.
Als je er de eerste dag geen tijd voor hebt gehad kun je de volle dag gebruiken om eerst naar de Mariposa Grove te gaan. Dan naar Glacier Point. Op weg naar GP kom je langs het beginpunt van de Taft Trail en de wandeling naar Sentinel Dome. Beide leuk om te doen en niet zo lang.
Taft Point is misschien niet zo geschikt met kinderen (diepe spleten in de rotsen).
Dan naar de vallei, en even een stop bij Tunnel View en Bridalveil Fall. In de vallei zou ik de Mist Trail gaan doen. En dan fietsen of raften. Of zwemmen/pootjebaden in de Merced River (neem waterschoenen mee). En een pizza eten bij Curry Village.
Misschien is het handiger om eerst naar de vallei te gaan als het nog niet heel druk is (parkeren zal lastig kunnen zijn) en alleen als je tijd hebt naar Glacier Point. De laatste is ook mooi als de zon onder gaat.
Hou er rekening mee dat het 1,5 uur rijden is naar de vallei. En weer terug. Waar ga je heen ná Yosemite? Rij je dan via de Tioga Pass?
Je kunt veel dingen combineren in de Panorama Trail. Dat betekent wel vroeg vertrekken vanuit de valley - het beste is de bus van 8.30). Je combineert dan Glacier Point en de Mist Trail. En nog een heel stuk ertussenin.
Maar het kost je een dag en je hebt dus geen tijd meer voor andere activitetien in de vallei.
Marianne
Hoi Marianne,
Heb net een aantal blogs gelezen en het zag er allemaal indrukwekkend uit. Weet jij of je al kan raften in mei. We zijn in Yosemite half mei en aangezien mijn vriend van watersporten houdt, willen wij ook tijd uit trekken om te raften. Wij verblijven op housekeepings camp.
Bedankt! Anne
Heb net een aantal blogs gelezen en het zag er allemaal indrukwekkend uit. Weet jij of je al kan raften in mei. We zijn in Yosemite half mei en aangezien mijn vriend van watersporten houdt, willen wij ook tijd uit trekken om te raften. Wij verblijven op housekeepings camp.
Bedankt! Anne
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het hangt er heel erg van af hoe de Merced River is in mei. Afgelopen jaar was het zeker nog niet mogelijk in mei, maar als er weinig sneeuw valt dit jaar, kan het misschien wel.
Meer informatie vind je hier.
Housekeeping camp is leuk! Hebben jullie eigen slaapzakken? Hou er rekening mee dat het koud kan zijn in mei, dus als je daar dekens huurt neem dan voldoende mee.
Marianne
Meer informatie vind je hier.
Housekeeping camp is leuk! Hebben jullie eigen slaapzakken? Hou er rekening mee dat het koud kan zijn in mei, dus als je daar dekens huurt neem dan voldoende mee.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 3413 Weergaves
-
Laatste bericht door ricktachtig
-