Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Te lange afstanden op onze route?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
jarbar
Amerika-ontdekker

Te lange afstanden op onze route?

Bericht door jarbar »

Beste forumleden,

In eerste plaats wil ik jullie ontzettend bedanken voor jullie hulp in het afgelopen half jaar. Dit forum geeft zo ongelooflijk veel inzicht in wat er allemaal te doen is in het Zuidwesten... voor mijn gevoel hadden we wel een paar mooie 'points' gemist als we dit forum niet hadden gekend.

Maar... toch heb ik nog een aantal vragen. Ik hoop dat jullie daar nog even op in willen gaan en het heeft met name met afstand en wat er op die betreffende routes is te zien, te maken.

1. Van Yosemite naar Death Valley is een behoorlijk eind rijden. Is dit te ver op één dag of is er eigenlijk weinig te zien en is het goed om deze route in één keer te rijden?

2. wij willen van Moab, via Monument Valley naar Page rijden op één dag. Is dit te doen op een dag, en zo ja, missen we niet teveel op dit stuk?

3. Wij willen van Sedona in één keer rijden naar Joshua Tree NP. Zelfde vraag. Is dit te doen op een dag, en zo ja, missen we niet teveel onderweg?

4. Wij willen na bezoek aan Grand Canyon verder rijden naar Red Lake. Is hier wat te doen in deze stad, of adviseren jullie wat anders in Arizona?

Ik denk ( :wink: ) dat dit mijn laatste vragen zijn na een half jaar...
jarbar
Amerika-ontdekker

Bericht door jarbar »

even voor de duidelijkheid bij punt 1. Uiteraard hebben we wel 2 dagen uitgetrokken om Yosemite te zien en en dag voor Death Valley. Bij deze vraag gaat het er vooral om of er onderweg iets te zien is wat we niet mogen missen.
ess
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door ess »

Hoi,
Ik heb alleen ervaring met punt 1 en 2.
Dit is beide te doen.
Van Yosemite naar Death valley is wel leuk om even te stoppen bij Mono Lake.
Wij zijn vorig jaar van Moab naar Page gereden wij hebben toen voor valley of the gods gekozen ipv monument valley omdat we daar al een keer waren geweest.
Ook hebben we toen nog een kort bezoekje aan canyonland NP gebracht (ongeveer 3 uur)
Wel vroeg vertrekken, en als je daarna een dag hebt dat je niet zo veel km hoeft te rijden komt dat zeker goed.
Groetjes ess
Onze Amerika Site
Web-Log van 2003, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011(canada, 50 beren gespot!!), 2012, 2013, 2014 (florida&Caribbean Cruise), 2014 Christmas in NY, 2015, 2016 Feb: Florida en Juni: Canada en 2017
Blog tijdens onze reizen
Facebook
jarbar
Amerika-ontdekker

Bericht door jarbar »

Iemand nog antwoorden op punt 3 en 4?
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

is het het red lake in het navajo reservaat ?

jacques
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

jarbar schreef:Iemand nog antwoorden op punt 3 en 4?
Sedona naar Joshua Tree is ongeveer 380 mile,en best een lang stuk rijden,zeker als je binnendoor gaat over de 71 (prescott) ben je wel een uur of 6 bezig denk ik.
Het is te doen,maar als je de route in twee keer doet heb je natuurlijk wel meer tijd om onderweg te stoppen.
Ik heb hem zelf nooit gereden,maar het schijnt een mooie route te zijn.
jarbar
Amerika-ontdekker

Bericht door jarbar »

inderdaad, Red Lake in de Navajo. Enig idee of dit een leuke plaats is
Koekjo
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Koekjo »

Vanaf Sedona binnendoor over de alt 89a is zeer goed te doen, is inderdaad ongeveer 6 uur rijden, deze route over Cottonwood / Jerome / Prescott is absoluut prachtig. Wel veel bochten. Wij hebben de route gereden tot Blythe en aldaar overnacht, op onze doorreis naar LA. Van Blythe naar Joshua Tree is niet zo heel ver, dus zeker de moeite waard.
1995 Cal-Nev
2004 Cal-Nev-UT-AR
2006 Cal-Nev-UT-ID-MT-SD-CO
2008 Cal-Nev-Org-Was-Can VI
2010 New York
2012 Canada BC
2013 Four Corners USA
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

jarbar schreef: 2. wij willen van Moab, via Monument Valley naar Page rijden op één dag. Is dit te doen op een dag, en zo ja, missen we niet teveel op dit stuk?
Ja, je mist Muley Point, de Moky Dugway en Goosenecks State Park.
Zonde.
Voor foto's zie ons reisverslag 2006.

Marjon
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Hi
Wil je geloven dat ik nog nooit van Red Lake gehoord had? Ik heb het opgezocht en het blijkt dat het aan de us 160 ligt waar ik al heel wat keren over gereden ben. Nooit opgemerkt, moet wel heel klein zijn, staat niet eens op mijn kaart. Inderdaad in het Navajo res. op weg naar Kayenta.
Bij uscitydata staat zelf geen inwonertal vermeld. Waarom daar?
Als aanvulling en bevestiging op de posts van de anderen
1. 2 dagen van Yosemite naar Death Valley. Prachtige route via us 120 en us 395. Lee Vining's Mono Lake, June Lake Loop richting Mammoth Lakes, Bishop en Lone Pine met schitterende natuur.
2. 2 dagen. Een van de mooiste streken in de USA. Zonde om dat in een dag te doen.
3.Inderdaad 6 uur via Jerome of via Phx (iets korter in tijd)
4.Als gezegd.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Ik dacht dat hij/zij Red Lake aan de US 64 bedoelde iets ten noorden van Williams richting Grand Canyon.

Jarbar zit nog in Amerika of is inmiddels al weer terug en zal ons binnenkort wel kunnen vertellen wat hij/zij precies bedoelde en hoe het was.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer