Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Hooverdam of Glen Canyon Dam bezoeken?
Hooverdam of Glen Canyon Dam bezoeken?
Hallo iedereen,
ik ben momenteel onze reisplanning aan het bekijken voor het zuidwesten. Nu is mijn vraag welke dam het meest indrukwekkend/interessant is om te bezoeken; de Hooverdam of de Glen Canyon Dam.
De Hooverdam zouden we kunnen bezoeken wanneer we van Las Vegas naar Zion NP rijden, dit is wel een afwijking van de route.
De Glen Canyon Dam zouden we kunnen bezoeken wanneer we in Page zijn, hier gaan we vooral naar toe voor Antelope Canyon.
Qua tijdsplanning zou Glen Canyon wel het gemakkelijkste zijn, maar is dit ook de juiste keuze?
Heeft er iemand een voorkeur of andere tips?
ik ben momenteel onze reisplanning aan het bekijken voor het zuidwesten. Nu is mijn vraag welke dam het meest indrukwekkend/interessant is om te bezoeken; de Hooverdam of de Glen Canyon Dam.
De Hooverdam zouden we kunnen bezoeken wanneer we van Las Vegas naar Zion NP rijden, dit is wel een afwijking van de route.
De Glen Canyon Dam zouden we kunnen bezoeken wanneer we in Page zijn, hier gaan we vooral naar toe voor Antelope Canyon.
Qua tijdsplanning zou Glen Canyon wel het gemakkelijkste zijn, maar is dit ook de juiste keuze?
Heeft er iemand een voorkeur of andere tips?
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Re: Hooverdam of Glen Canyon Dam bezoeken?
Als je in Vegas bent kun je de Hooverdam bezoeken. Is iets van een half uur tot 3 kwartier rijden richting Grand Canyon West Rim. Als je naar Zion wilt gaan vanaf Vegas is het de andere kant op.
Dan is het bezoeken van de Glen Canyon Dam als je in Page bent veel logischer.
Ik weet alleen niet of de Glen Canyon Dam ook net als de Hoover Dam op toeristen is ingesteld. Bij de Hooverdam kun je met een tour in de ruimten onder de grond komen. Wat formaat betreft lijken ze mij niet al teveel verschillen.
Frans
Dan is het bezoeken van de Glen Canyon Dam als je in Page bent veel logischer.
Ik weet alleen niet of de Glen Canyon Dam ook net als de Hoover Dam op toeristen is ingesteld. Bij de Hooverdam kun je met een tour in de ruimten onder de grond komen. Wat formaat betreft lijken ze mij niet al teveel verschillen.
Frans
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb alleen ervaring met de Glen Canyon Dam, en ik vond het bezoek daar geweldig interessant. Je krijgt een rondleiding waarbij je ook helemaal beneden komt. Toen wij er waren was het nog gratis, tegenwoordig moet je wel iets betalen, maar ik heb begrepen dat het goedkoper is dan de Hoover dam. Ik zou niet gaan omrijden voor de Hoover Dam als je toch in Page komt.
Marianne
Marianne
- pollyblue
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 30
Heb ze allebei bezocht en vond de Hoover Dam veel boeiender dan Glenn Canyon Dam. De rondleiding is langer en je komt op meer 'bijzondere' locaties. Bij Glenn Dam moest je meer vanachter glas bekijken. Wel voor allebei moeten betalen.
Als je de omweg er voor over hebt en een toer wil maken zou ik altijd Hoover Dam bezoeken (art deco) en meteen over de nieuwe Colorado River Bridge wandelen. Glen Canyon is wel goedkoper ($ 5,-- pp) en als je de Colorado Riverrraft gaat doen kom je al bij de voet van deze dam.
Vanaf Hoover Dam kan je min of meer langs Lake Mead rijden richting Valley of Fire SP en dan richting Zion. Heb je maar beperkt tijd voor Zion dan zou ik Glen Canyon Dam bezoeken.
Yeehaw
Vanaf Hoover Dam kan je min of meer langs Lake Mead rijden richting Valley of Fire SP en dan richting Zion. Heb je maar beperkt tijd voor Zion dan zou ik Glen Canyon Dam bezoeken.
Yeehaw
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Ik heb ook beide bezocht en vond beide erg interessant. Hooverdam is duurder maar er valt naast het bezoek binnenin buiten ook veel te zien, o.a. de nieuwe Bypass Bridge.
De Glen Canyon Dam vond ik leuk omdat het allemaal wat kleinschaliger was maar daardoor zeker niet minder leuk.
Je kunt ook beide opties openhouden en terplekke bepalen wat het beste uitkomt. Neem in ieder geval ruim de tijd, welke je ook bezoekt.
Roland
De Glen Canyon Dam vond ik leuk omdat het allemaal wat kleinschaliger was maar daardoor zeker niet minder leuk.
Je kunt ook beide opties openhouden en terplekke bepalen wat het beste uitkomt. Neem in ieder geval ruim de tijd, welke je ook bezoekt.
Roland
Bedankt iedereen voor de vele tips. Omdat ik zeker genoeg tijd wel hebben in Zion, denk ik dat we de Hoover Dam gaan overslaan, het is toch een hele omweg... Echt zoveel te zien in de regio! Keuzes maken is niet gemakkelijk, maar moet spijtig genoeg wel gebeuren...
Marijke
Marijke
Wat zijn de kosten voor een tour door de Hoover dam?
en kom je bij beide gevallen op de dam zodat je van beide kanten een foto kan maken?
Weet ook iemand toevallig hoelang beide touren duren?
en kom je bij beide gevallen op de dam zodat je van beide kanten een foto kan maken?
Weet ook iemand toevallig hoelang beide touren duren?
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bij de Glenn Canyon kom je ook boven op de dam, tour duurt ongeveer drie kwartier, en voert je ook naar binnen tussen de generatoren, erg de moeite.
Hooverdam bezocht ik voor het eerst en laatst in 1984, en daar kan ik dus geen zinnig woord meer over zeggen.
Hooverdam bezocht ik voor het eerst en laatst in 1984, en daar kan ik dus geen zinnig woord meer over zeggen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 14 Reacties
- 11507 Weergaves
-
Laatste bericht door maaikebs
-
- 18 Reacties