Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Permit Blue Canyon en Coal Mine Canyon
Permit Blue Canyon en Coal Mine Canyon
Deze reis ben ik van plan om Coal Mine Canyon en Blue Canyon te bezoeken.
Ik heb me zo goed mogelijk “ingelezen” maar ik raak een klein beetje in verwarring door alle tegenstrijdige berichten inzake het wel of niet nodig hebben van een permit en waar die te kopen.
Dit heb ik gevonden: permits voor Navajo gebied zijn te verkrijgen bij het Visitor Center in Cameron AZ en permits voor Hopi gebied zijn verkrijgbaar bij de Hopit Tribe Office in Kykotsmovi Village.
Ik heb 2 vragen:
1. Blue Canyon is Hopi gebied dus daarvoor moet ik naar Kykotsmovi Village. Kan die permit ter plekke geregeld worden of moet die permit enige tijd van tevoren worden aangevraagd.
2. Coal Mine Canyon is Navajo gebied, tenminste … gedeeltelijk. Ik las dat het ook gedeeltelijk Hopi gebied is. Kan ik volstaan met alleen een permit van het VC Cameron of moet ik ook voor Coal Mine Canyon een permit halen in Kykotsmovi Village (dus 2 permits voor Coal Mine Canyon?
Wie is hie kortgeleden geweest en heeft actuele informatie voor me?
Ik heb me zo goed mogelijk “ingelezen” maar ik raak een klein beetje in verwarring door alle tegenstrijdige berichten inzake het wel of niet nodig hebben van een permit en waar die te kopen.
Dit heb ik gevonden: permits voor Navajo gebied zijn te verkrijgen bij het Visitor Center in Cameron AZ en permits voor Hopi gebied zijn verkrijgbaar bij de Hopit Tribe Office in Kykotsmovi Village.
Ik heb 2 vragen:
1. Blue Canyon is Hopi gebied dus daarvoor moet ik naar Kykotsmovi Village. Kan die permit ter plekke geregeld worden of moet die permit enige tijd van tevoren worden aangevraagd.
2. Coal Mine Canyon is Navajo gebied, tenminste … gedeeltelijk. Ik las dat het ook gedeeltelijk Hopi gebied is. Kan ik volstaan met alleen een permit van het VC Cameron of moet ik ook voor Coal Mine Canyon een permit halen in Kykotsmovi Village (dus 2 permits voor Coal Mine Canyon?
Wie is hie kortgeleden geweest en heeft actuele informatie voor me?
- laguna62
- Amerikafan
- Partner van: Lyan
- Aantal x V.S. bezocht: 17
Re: Permit Blue Canyon en Coal Mine Canyon
Hoi,
Wij waren ook in de veronderstelling dat je voor beide gebieden een permit nodig hebt,maar als je dan het verslag leest op dit topic, Zuidwesten april 2012 "kalaman",blijkt dat je er toch geen permit voor nodig hebt.Hopelijk zijn er nog AA forum leden die hier binnenkort naar toe gaan en dit dan op dit forum willen vermelden zodat wij er ook heen kunnen,of je nu wel of geen permit nodig hebt.
Albert.
Wij waren ook in de veronderstelling dat je voor beide gebieden een permit nodig hebt,maar als je dan het verslag leest op dit topic, Zuidwesten april 2012 "kalaman",blijkt dat je er toch geen permit voor nodig hebt.Hopelijk zijn er nog AA forum leden die hier binnenkort naar toe gaan en dit dan op dit forum willen vermelden zodat wij er ook heen kunnen,of je nu wel of geen permit nodig hebt.
Albert.
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
@ggga : zoals laguna02 zegt, wij waren er vorige week (op beide locaties) en alles wat met permits te maken heeft betreffende die locaties kan als je reinste onzin afgedaan worden.
lees gerust ons reisverslag na en maak je aub geen zorgen omtrent permits, noch omtrent de road conditions, want zoals je zal kunnen lezen, waren die "highway-achtig"...
lees gerust ons reisverslag na en maak je aub geen zorgen omtrent permits, noch omtrent de road conditions, want zoals je zal kunnen lezen, waren die "highway-achtig"...

@ Kalaman Ik heb net je reisverslag gelezen GE-WEL-DIG !!
Tenzij ik nog andere meningen hoor denk ik dat ik het ook maar zonder permit er op ga wagen.
Bedankt
Tenzij ik nog andere meningen hoor denk ik dat ik het ook maar zonder permit er op ga wagen.
Bedankt
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Wij zijn naar Coal Mine Canyon geweest in 2010 en hadden geen permit nodig, zie ons verslag
- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
@ggga : toch leuk hé dit forum
als voorbereiding op een USA-reis. Waarom nog zelf van alles zitten uitzoeken/piekeren als je de, recente, ervaringen kan lezen van andere forumleden....

- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Coal Mine is een permit niet nodig, Blue Canyon volgens mij ook niet, is gewoon een manier van bijverdienen van de friendly Indians.
- lyan
- Amerikakenner
- Partner van: laguna62
- Aantal x V.S. bezocht: 28
- Contacteer:
Wat ons een beetje tegenhoud zijn de berichten op een duits USA forum waarin wordt gemeld dat bezoekers bedreigd zijn omdat ze geen permit hadden, dus het is blijkbaar maar net wie je tegenkomt.
- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
@lyan @Pete.Z : zoals al eerder gemeld en zie ons reisverslag van vorige week (info kan niet meer up-to-date zijn) : permit : verzinsels! bedreigd : door wie dan wel? je bent er gewoon compleet alleen en, zoals ook geschreven in ons reisverslag, Blue Canyon ligt aan een officiële verbindingsweg tussen de 160 en de 264, dus eens en voor altijd gelieve al die indianen
verhalen nu te stoppen en naar het rijk der fabelen te verwijzen. Geniet gewoon van jullie bezoek aan BC en CMC, that's all what matters 

- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
update van onze blog en Flickr over Blue Canyon en Coal Mine Canyon
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
om even voort te gaan op accesss to coal mine canyon: op de de upate van de site van Martres las ik
Coal Mine Canyon: Access to the canyon from the top is closed as of this writing
??? wat zouden ze daar mee bedoelen?
(wil hier in april nog eens naar toe!)
Coal Mine Canyon: Access to the canyon from the top is closed as of this writing
??? wat zouden ze daar mee bedoelen?
(wil hier in april nog eens naar toe!)
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Dat je niet meer in de canyon mag afdalen, je mag alleeen nog langs de rim lopen.
Heb dat al op verschillende Amerikaanse forums gelezen.
Heb dat al op verschillende Amerikaanse forums gelezen.
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
ah OK, oef. dat was ik ook niet van plan
maar ik kan dus nog altijd gaan kijken bij de windmolen 

- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
-