Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hoeveel cash geld mee voor 18 dagen in het Zuidwesten?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Linds
Amerika-ontdekker

Re: Hoeveel cash geld mee voor 18 dagen in het Zuidwesten?

Bericht door Linds »

Vandaar dat ik het dan ook hier even navraag, vond het zelf ook een bizar advies in deze moderne tijden. :shock:
We zijn in ieder geval een pak wijzer geworden, thanks everyone :thumbup:
andre208 schreef:
martijn76 schreef:Ik snap het advies van het reisbureau dan ook totaal niet.

Dat reisburo is blijven steken in de tijd dat er nog geen geldautomaten bestonden. En je met een cheque bij een bank geld ging opnemen.

Andre
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Je hoeft inderdaad niet veel cash mee te nemen, maar iets is toch wel handig. Ik zou persoonlijk niet wachten met pinnen tot je in Amerika bent. Wij nemen altijd een klein bedrag mee, waarvan een aantal 1-dollar biljetten, voor bijv. de bagagekarretjes op het vliegveld, de fooi die je betaalt aan de eerste mensen die je treft of een frisdrankautomaat op het vliegveld. Je bent meestal nog wel even bezig met de bagage afhalen en de auto ophalen nadat je op het vliegveld aankomt, en dan is het handig dat je even iets uit een automaat kan trekken.

Verder is pinnen uit de pinautomaat van veel banken redelijk duur, wij betalen daarom in supermarkten altijd met onze pinpas (dus niet creditcard) en vragen om cash back. Soms kun je maar $20 opnemen op die manier, maar meestal toch wel $100 of $200. je betaalt dan geen dure kosten voor geldopname in een vreemde automaat en hebt toch steeds wat cash in handen. In een supermarkt komen we heel vaak, bijna dagelijks of in elk geval elke 2-3 dagen, omdat we er vaak eten kopen voor ontbijt en lunch.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Sassya
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Sassya »

Jasmino schreef:Je hoeft inderdaad niet veel cash mee te nemen, maar iets is toch wel handig. Ik zou persoonlijk niet wachten met pinnen tot je in Amerika bent. Wij nemen altijd een klein bedrag mee, waarvan een aantal 1-dollar biljetten, voor bijv. de bagagekarretjes op het vliegveld, de fooi die je betaalt aan de eerste mensen die je treft of een frisdrankautomaat op het vliegveld.
Goed punt, maar misschien een stomme vraag... Gebruik je 1-dollarbiljetten bij karretjes en in automaten? Geen munten?
bello
Amerikakenner

Bericht door bello »

Op Newark en JFK kun je de bagagekarretjes betalen met 1-dollarbiljetten (maar daar heb je er dan wel een paar van nodig) en zelfs in de water/frisdrankautomaten steek je gewoon je creditcard.

Cash gebruiken we voor kleinere eettentjes en deli's en voor fooien in hotels of onderweg. Verder vooral gewoon pinnen (in winkels en supermarkten, om een maandkaart voor openbaar vervoer te kopen) en creditcard (op benzinestations en voor grotere uitgaven die ik verzekerd wil zien).

Ik denk dat je met 60 dollar per dag prima zit, zij het dat dat mijn totale uitgave pp is en niet het cashbedrag dat ik dagelijks meesjouw :wink:
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Sassya schreef:
Jasmino schreef:Je hoeft inderdaad niet veel cash mee te nemen, maar iets is toch wel handig. Ik zou persoonlijk niet wachten met pinnen tot je in Amerika bent. Wij nemen altijd een klein bedrag mee, waarvan een aantal 1-dollar biljetten, voor bijv. de bagagekarretjes op het vliegveld, de fooi die je betaalt aan de eerste mensen die je treft of een frisdrankautomaat op het vliegveld.
Goed punt, maar misschien een stomme vraag... Gebruik je 1-dollarbiljetten bij karretjes en in automaten? Geen munten?
In de bagagakarretjes gaan dollarbiljetten. De meeste automaten slikken ook dollarbiljetten, behalve wasmachines en droger (die eten quarters). Het is dus verstandig om quarters te sparen voor de eerste was. Sommige automaten slikken ook creditcards, maar niet allemaal (is mijn persoonlijke ervaring).

Wij zorgen daarom altijd dat we wat dollarbiljetten bij ons hebben. We nemen eigenlijk nooit meer dan $100 mee, maar als we geld bestellen bij de bank vraag ik wel altijd om wat dollarbiljetten erbij, voor de situaties zoals ik heb genoemd.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Elshof
Amerika-ontdekker

Bericht door Elshof »

Je kunt op schiphol ook nog dollars uit de pinautomaat tappen!
Hebben wij vorig jaar gedaan. en verder is pinnen in de U.S.A- ook zo gepiept.
02/2001 New York
02/2002 Florida
08/2011 CA, AZ, NV, New York
07/2012 NV, UT, AZ, CA
07/2013 Florida
KW1984
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door KW1984 »

Afgelopen jaar voor het gemak ook alvast $ 200 gepind op Schiphol, maar het viel mij wel op dat ik toen een hele ongunstige koers betaalde in vergelijking tot de koers die ik een paar uur later in de US betaalde.

Mocht je het toch doen: bij mij kwamen er grote biljetten uit de PIN op Schiphol, niet heel handig. Ik kon die wel bij het naastgelegen loket van ABN probleemloos wisselen voor kleinere coupures.
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer