Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

naar Yosemite: overnachten in Bishop of Mammoth lakes?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
lau_j
Amerika-ontdekker

naar Yosemite: overnachten in Bishop of Mammoth lakes?

Bericht door lau_j »

Voor onze rondreis van Phoenix-Las Vegas-San Francisco heb ik nog een vraag mbt overnachting tussen Death Valley (Furnace creek) en Yosemite.
Ik was eerst van plan om te overanchten id buurt van Mammoth Lakes, maar ik vind precies meer hotels in Bishop.
Nu vroeg ik me af wat het beste was: in Mammoth lakes overnacten of in Bishop?
Ik zou heel graag naar Mono Lake gaan, omdat dat blijkbaar wel heel mooi is, maar dar in de buurt vind ik precies niet echt veel hotels...
We zouden wel graag 's morgens aankomen in Yosemite, aangezien we daar toch wel twee dagen zouden willen verblijven.
Vandaar: wat is het beste? :-)
Alvast bedankt voor de hulp!
Yeehaw
Amerika-expert

Re: naar Yosemite: overnachten in Bishop of Mammoth lakes?

Bericht door Yeehaw »

Mammoth Lakes ligt veel hoger dan Bishop en is dus koeler. Je kan ook June Lake proberen. Ik vind ook de locatie van Mammoth mooier dan Bishop. Het is dus geen kwestie van wat "het beste" is. Je kan ook nog in Lee Vining overnachten.
Laredo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Laredo »

Ik zou je ook Lee Vining aanraden. Klein plaatsje maar wel op de rand van de ingang van het park. Wij overnachten deze zomer in Murphy's motel aldaar, misschien een goede optie voor je?
2025 Philadelphia - New York (Cruise Bahamas) - Washington
2023 Florida
2013 Florida
2012 Las Vegas
2012 Denver - SF - LA
2011 Nevada
2011 New York & Florida
2010 Florida
2009 New York
2004/1996/1995
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Lee Vining is beter maar je moet dan echt nog wel een eind rijden om in de valley te komen. Kun je geen acco meer in Yosemite valley krijgen. Dan zit je pas echt in het park. Aan de andere kant is El Portal dan nog te overwegen. Ook dat is een stuk rijden.
De valley is gewoon een handigere plek (ja ook duurder, hoewel tent plek niet) als je zonsondergang bij Glacier Point wil kijken moet je zeker een uur voor de zon ondergaat al daar weg om niet in donker het laatste stuk te rijden.. Als je in vallei zit kun je veel langer blijven om dit mooie moment mee te maken. En 's morgens is het stiller voro 10 uur op wandelingen dan later op de dag (heter ook). Enfin ik zou er even naar kijken (in het park).
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

In Mammoth Lakes zijn voldoende hotels, maar om zoveel mogelijk tijd voor Yosemite te hebben zou ik ook voor Lee Vining kiezen. Je zit dan vlak bij Mono Lake, mooi om er tegen de avond even langs te gaan.

Marianne
rrrick
Amerikafan

Bericht door rrrick »

Wij hebben in 2010 Mammoth Lakes als tussenstop genomen richting Curry Village in Yosemite. Genoeg hotels daar, wij zaten in het Shilo Inn, vrij basic maar goed te doen. Van daar uit zijn we 's ochtends om 9 uur vertrokken richting Yosemite. Na tussenstops in/bij Minaret Vista, het fascinerende Mono Lake en Lee Vining kwamen we uiteindelijk 5 uur 's middags in Curry Village aan.

Prachtige rit, maar het duurde veel langer dan ik verwacht had, vooral omdat ik even was 'vergeten' hoe lang de rit van de ingang van Yosemite naar Curry Village nog is. Voor de rest geen straf overigens, want je kijkt onderweg je ogen uit.

Voor meer detail zie ons verslag hier en hier
jerommeke10
Amerikakenner

Bericht door jerommeke10 »

Ook Lee Vining, dat ligt ideaal bij Mono Lake waar zonsondergang mooi is.

Yosemite valley ligt naar mijn mening te ver van DV. Tussen DV en Lee Vining zal je al moeten kiezen tussen DV/Alabama Hills/Bristlecones/Bodie/Mono Lake. En het lijkt me heel mooi om in de vroege ochtend de Tioga pas te rijden (naar Yosemite Valley).
lau_j
Amerika-ontdekker

Bericht door lau_j »

Lee Vining dus? Zonsondergang aan Mono Lake lijkt me inderdaad wel mooi ja :-).
Ik had er al van gehoord, maar ik vond precies weinig hotels daar id buurt, maar ik check het eens!
Had ik misschien beter vermeld: we overnachten twee nachten in curry village in Yosemite, nadien rijden we door naar San Francisco, en aangezien dat een vrij lange rit is, zouden we die derde dag toch 's morgens vroeg moeten vertrekken.
Bedankt iedereen voor de hulp!
knop
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door knop »

Wij vonden Mammoth Lakes een erg gezellig, en vriendelijk dorp. De omgeving is erg mooi. Bishop is niks bijzonders. Wij gaan dit jaar met zeker terug naar Mammoth Lakes! In de avond/nacht kan het er fris zijn!

Mocht je er overnachten, er zit een amerikaans hamburger restaurant, waarvan ik de naam even kwijt ben. Bestel hier de `Mammoth-burger`. De beste die ik ook gegeten heb, en dat zijn er nogal wat :)

s `morgens lekker ontbijten bij Erick Schats bakkerij!
Groet,
Frans
jerommeke10
Amerikakenner

Bericht door jerommeke10 »

nadien rijden we door naar San Francisco, en aangezien dat een vrij lange rit is, zouden we die derde dag toch 's morgens vroeg moeten vertrekken.
Valt wel mee, 4 à 5 uur rijden, ik zou de derde dag via het zuiden eerst de sequoia's bezoeken en dan doorrijden naar SF.

Indien jullie Bodie willen bezoeken, zou je kunnen kijken naar hotel Virginia Creek settlement. Ligt iets boven Lee Vining, bij de afslag naar Bodie.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer